Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] ...   Utolsó Következő

Zugló    Endre, 2013.04.05 21:52.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Városliget és Ferenc J. laktanya helyett adták át Zugló megállót 1940-ben, majd lényegében azon melegében át is nevezték Rákosvárosra. (Ekkor még a földszinten volt a pálya).
 
Egyetemi Tangazdaság    V43_1195, 2013.04.05 21:51.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetemi tangazdaság volt mh. Ráckeve felől nézve.
 
Zugló    Tastam, 2013.04.05 14:47.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egyik 1937-es ceglédi újságban szereplő menetrendkivonat Városliget [ez a mai Zugló lehet?] és Kőbánya [ez talán a későbbi Kőbánya alsó?] között említ egy Ferenc J. laktanya nevű megállót is, amelyen a személyvonatok nagyobbik része megállt.
 
Verőce HR    Balazs177, 2013.04.04 20:55.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm a kiegészítést!
 
Verőce HR    pezsman, 2013.04.04 20:18.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonal megmaradt szakasza a cukorgyárba vezet.
 
Szabadka    packaaa, 2013.04.04 14:19.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás neve szerbül fonetikusan "szubotica". A Subotica és Суботица írások közül mindkettő helyes és egyenrangú, tekintve hogy a szerb nyelvben mind a latin, mind a cirill ábécét használják.
 
Kunszentmiklós-Tass    Kiss-lány, 2013.04.04 00:06.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1969. január 4-től 2003. június 29-ig itt dolgoztam, és ma már "csak a szépre emlékezem"
 
Csermő    VT22, 2013.04.03 21:51.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a vége... :(

http://i1063.photobucket.com/albums/t518/alexandru550/cermei_zps0ec2ae49.jpg
 
Hosszúheténybánya    Zoli, 2013.04.03 21:39.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Néhány kép a helyszínről:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.305675936152918.75726.100001315434828&type=3

http://www.pecsibanyasz.hu/kepek/galeria/mduf_hh-otelpalyavegall.jpg
 
Türje régi    bravo88, 2013.04.03 19:05.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi vasútállomás épülete az Armafilt Kft bejáratánál volt. (8796 Türje, Kossuth L. utca 137)
 
Dárda    kamlac, 2013.04.03 15:56.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1943-as fotó a Dárdán szolgálatot teljesítőkről.A kép Kámán László tulajdona.
 
Dárda    kamlac, 2013.04.03 15:52.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a fotó 1943-ban a Dárda-i állomáson készült.
 
Kiskőszeg    Albu, 2013.04.02 16:12.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Megy a gőzös, megy a gőzös Batinára!
Írta: Hordósi Dániel 2012. szeptember 03. hétfő, 13:12

Mára már nyilván csak az idősebbek emlékezetében él a valamikori Nagyharsány–Beremend–Pélmonostor–Kiskőszeg vasútvonal, amely hosszú ideig összeköttetésben tartotta a hegyaljai településeket a nagyvilággal.

A kiegyezés utáni Magyarországon hirtelen fellendült az iparosodás és velejárójaként a vasútépítés is. Ennek következtében épült meg többek között a 962-es, azaz a Nagyharsány Beremend–Pélmonostor–Kiskőszeg vasútvonal is. A vonal teljes hossza 51 km volt, és 14 állomást kötött össze, melyekből a mai Horvátország területére esett kilenc, mégpedig: Petárda, Baranyaszentistván, Benge, Baranyavár (Pélmonostor), Karancs, Hercegszőllős, Csúza,Vörösmart és Kiskőszeg. A vasútvonalat hivatalosan 1910. július 31-én adták át a forgalomnak. Kezdetben igen élénk forgalmat bonyolított le, hiszen általa az emberek könnyedén és gyorsan eljuthattak a környező városokba.

– A vonalon kezdetben gőzmozdony járt, alkalmanként 2-3, de volt hogy több kocsit is húzott. – mesélte a csúzai Rózsa Kati néni, aki maga is sokat utazott a vonaton. – Az első szerelvény minden reggel 4.30-kor indult Kiskőszegről Pélmonostorra. Ezzel a járattal általában a munkások utaztak, a piaci napokon a piacra igyekvő asszonyok is ezt a járatot használták. A vonat 7.45-kor ért vissza Batinára, visszaútján a gyerekeket szállította iskolába Karancsról, Csúzáról Vörösmartra, illetve Batinára. Délután ötkor ismét elindult a gőzös, ezúttal Eszék irányába, ezzel utaztak haza a diákok. Volt még egy járat, amely ötkor indult Pélmonostorra, és egy, amely Eszékről jött késő este, 10 óra tájt. Az esti vonat általában az éjszakát Kiskőszegen, a kompkikötőben töltötte, és onnét másnap reggel folytatta is az útját.



A csúzai csodavonatjegy

Érdekesség, hogy az egyetlen település, ahol a vonat minden alkalommal kétszer állt meg, Csúza volt, ugyanis a gőzmozdonyok rendszeres „itatásra” szorulnak , az itató pedig Csúzán volt. Az itatásra azért volt szükség, hogy pótolják a kazánból elpárolgott vizet.

Itt történt meg egyszer, hogy Márokról egy sokác bácsika átjött a hegyen Csúzára borért. És nagy ámulattal nézte a vonatot, soha nem látott előtte ilyesmit, azt sem tudta, hogy micsoda. Mivel a sínekhez közel állva nézelődött, a masiniszta rákürtölt, hogy menjen az útból. Ő pedig azt hitte, hogy a vasparipa így üdvözli, ezért megemelte kalapját, és fejet hajtott előtte. Amikor hazaért az öreg sokác, nagy boldogan újságolta, milyen csodát látott Csúzán: ”Jaj, asszony, képzeld, milyen csodát láttam Csúzán. A sporhelt húzta a ruhásszekrényeket, és még üdvözölt is.” Másnap tömegesen érkeztek a sokácok Csúzára, hogy meglássa ezt a csodát, és mind egyszerre tisztelegtek a nekik kürtölő mozdony előtt.



A hanyatlás kora

A 60-as évekre igencsak megcsappant a vasúton utazók száma, ehhez nyilván sokban hozzájárult a gépkocsik elterjedése, valamint az autóbuszok megjelenése is. A járat csakhamar veszteségessé vált, és alapos modernizációra lett volna szükség, amire az országnak nem volt pénze. Igaz, egy időre megjelent a dízelüzemű sínbusz, ami olcsóbbnak bizonyult ugyan, de ez sem tudta megmenteni a helyi vasutat, ezért 1968. május 25-én megszüntették a személyforgalmat. Ezután teherforgalom még volt egy ideig, de a rossz állapotú vágány miatt az is egyhamar megszűnt. Idővel felszedték és elhordták a síneket, a bakterházak, vasútállomások épületei azonban még sokáig megmaradtak. Karancson a mai napig áll a régi vasútállomás épülete; igaz, most kocsmaként üzemel. Az állomások a hegyaljai falvakban is megvoltak egészen a közelmúltig, amikor is a vasútvonal vonalán megkezdődött egy öntözőcsatorna kialakítása, ennek következtében a fennmaradt épületeket is lebontották. Mára már csak az utcanevek jelzik, hogy egykoron vasút járt ezen a vidéken: azokon a településeken, ahol járt valamikor vonat, szinte egytől egyig van Vasút utca.Megy a gőzös, megy a gőzös Batinára!”

Forrás: Új Magyar Képes Újság, Horvátországi magyar hetilap, http://www.huncro.hr/huncro.hr/riportok/3617

 
Csúza    Albu, 2013.04.02 16:08.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002 nyarán több napot szálltam meg a helyi parókián egy falukutatás alkalmával. Sejtésem nem volt, hogy itt vasút járt.

A szovjet katonai térképen szerepel a vasútvonal: http://www.topomapper.com

A szomszédos Sepse nagyon hangulatos falu, azt is meg kell nézni, a lelkemre kötötték.
 
Laslovo-Korođ    Albu, 2013.04.02 15:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002 nyarán igen be volt nőve a pálya, de az épület fotózható volt.
 
Eszék-Drávahíd    Albu, 2013.04.02 15:56.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002 nyarán számtalan leutazott kéregjegy volt ezen a környéken elhajigálva.
 
Szenta EV    fizolt, 2013.04.01 23:39.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt kérdezősködhetsz a kisvasút dolgai felől:
+36-82-445-818, Fax: +36-82-445-819


 
Rétszilas    Imike, 2013.04.01 23:34.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van az állomásnak utasforgalma? Merthogy Rétszilas állomás a semmi közepén fekszik, messze van a falutól, az IR vonatok sem állnak meg...!...csak Pécs és Budapest felé lehet menni. Néztem a térképen, hogy Rétszilas alsó megállóhelyről jobban megközelíthető a falu, ugyanis az a főütat keresztezi. (Már nem emlékszem de lehet az, hogy) a falu Budapest felöli végén van a megállóhely? Mindegy. Szerintem, ha a gyorsvonatokat újra bevezetnék, akkor sokkal jobban lenne utasforgalom.
 
Kalocsa    fizolt, 2013.04.01 23:20.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezaz! Ha rendszeresen járnak tehervonatok, újra lehetne indítani a vegyesvonati rendszert, így újra lenne személyszállítás, viszonylag kevés pénzből.
 
Szalajka-Fatelep    Marcsi, 2013.04.01 20:01.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm szépen a Fatelepi Állomáson és a kisvasúton dolgozóknak, hogy a 2013.03.31-én a vonaton felejtett pénztárcámat, a benne levő összes iratommal, bankkártyával és nem kevés pénzzel együtt hiánytalanul visszajuttatták!!!
 
Bősárkány    fizolt, 2013.03.31 23:32.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És azt is meg tudjátok mondani mondani, hogy miért itt, és nem Záhony környékén végezték a próbákat?
 
Szalajkavölgy-Lovaspálya    Petrás Bence, 2013.03.31 14:54.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi állomásnévtábla.
2006. 07. 06.
 
Csanyik-Erdei iskola    ROCOman, 2013.03.29 18:05.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy valószínűleg soha meg nem épült állomás helyszínrajza. Forrás: http://img.index.hu/imgfrm/3/1/6/7/IMG_0010643167.jpg
 
Debrecen-Szabadságtelep    wapo, 2013.03.28 21:57.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom miért kellett így hagyni tönkremenni.Debrecen egy elég jó részén van. Biztos ki lehetett volna adni szolgálati lakásnak.De gyanítom a telek kell valakinek csak kissé körülményes a jogállása.Így nehéz eladni.
 
Gyökérkút    wapo, 2013.03.28 21:44.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás az ősszel leégett. Tető már nincs, a falak még megvannak.Vonat már nem áll meg.
 
Rohonc    bravo88, 2013.03.28 18:46.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talán lesz újra összeköttetés Szombathely felé:
http://hvg.hu/itthon/20130326_szombathely_felsoor_vasut
 
Kiskunmajsa    JamieRed, 2013.03.28 13:02.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen a helyen állt a Kiskunmajsai Fűtőház, feltehetőleg ez is az csak erősen megcsonkítva.
 
Ötfa    JamieRed, 2013.03.28 12:52.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előzőhöz hozzászólva. Hogy kerülne ide egy szegedi GV épület ?
 
Pécs-Gyárváros    Dávid., 2013.03.28 11:03.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én azt halottam hogy Pécs-Felsőig újra fognak járni a tehervonatok, mert a Biokom újra rakodni fog. A Mohácsi úti kereszteződésben egyik nap már dolgoztak valamin. Valoszinü az ellopott hevedereket tették vissza.
 
Zalaszentgyörgy    Szépöcsém, 2013.03.27 22:24.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az bizony a régi megállóhely felvételi épülete.

 
Előző Első    ... [ 241 ] [ 242 ] [ 243 ] [ 244 ] [ 245 ] [ 246 ] [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] ...   Utolsó Következő