Zalaszentgyörgy
Szépöcsém, 2013.03.27 22:24.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az bizony a régi megállóhely felvételi épülete.
|
|
Őrihódos
Sanya, 2013.03.27 12:56.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Határvonalat jelölő oszlopok.
Bokros terület Magyar, zöld (vetés) Szlovén.
|
|
|
Pécs felső
Lepesi Zoltán László, 2013.03.27 12:37.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár kérem a helyiek hozzászólását, de amennyit emlékeimből tudok: Pécs-felsőn - és Pécs-Vasason is - vonóvezetékes központi állítású, de nem biztosított (!) berendezés üzemelt. Állomásonként összesen hat kitérő volt. Pécs-felsőn Pécsújhegy elágazás (Pécs-külváros) felé ellenmenet kizáró berendezéssel. Ugyanilyen ellenmenet kizáró berendezés üzemelt Pécs-Vasas és Hird-elágazás (Pécsvárad) között is!
|
|
Pécs felső
kadajo, 2013.03.27 00:04.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Biztos hogy nem Siemens-Halske berendezés volt itt, mert az vizsgál a váltók és a jelzők között szerkezeti függést. Gondolom valamiféle kulcsos rendszer lehetett. (Kulcsazonosító, kulcselzáró, stb.)
|
|
Pécs-Gyárváros
kadajo, 2013.03.26 23:59.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tehervonatok se. Pécs-Külváros - Pécsvárad szakasz a forgalomból ki van zárva. A vonal további része pedig a szüneteltetett forgalmú vonalból átkerült a megszűnt vonal kategóriába. Hivatalosan Pécsváradtól Bátaszék Vázkerámia iparvágányig NINCS vasútvonal.
|
|
Püspökmolnári
Kugi, 2013.03.26 14:57.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Déli Vasút állomása eredetileg a Molnári nevet viselte. 1907-ben (az országos községnév-rendezést követően) lett a neve Rábamolnári. Miután ez a község 1949-ben egyesült Püspöktamásival, az állomás neve is Püspökmolnári lett.
Az állomással és a vasútvonallal kapcsolatos bejegyzések Püspökmolnári helytörténeti blogján: http://kugi.blog.hu/tags/vas%C3%BAt
A vasútállomáson született Prinz Gyula földrajztudós életrajza: http://kugi.blog.hu/2012/01/11/58_130_eve_szuletett_prinz_gyula
A vasútépítést szorgalmazó főúr, akinek holttestét vonattal hozták Bécsből Molnáriba, Festetics György: http://kugi.blog.hu/2012/10/15/169_festetics_gyorgy_elete
|
|
Bánk
dani, 2013.03.26 13:38.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát,ez az!
|
|
Bodroghalász
lassujel, 2013.03.25 20:19.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A gátőrháztól nem messze pár éve (2004 nyara) még volt pár talpfa is a nyomvonalon, nem tudom, hogy ezek megvannak-e még.
|
|
Bánk
fizolt, 2013.03.25 17:29.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha az önkormányzat illegálisan birtokba venné, az se tűnne fel a MÁV-nak.
|
|
Bánk
dani, 2013.03.25 07:56.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De ha már bérbe nem adják,legalább védekezhetnének a hajléktalanok ellen.Tiszta kupit csinálnak ott.Most voltam ott,rajta van a filmen.
|
|
Piliscsaba
husonyiczagabor, 2013.03.24 21:20.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látva a kivágott öreg hársról készített fotót,-azt gondolom-ez a fa még halálában is méltóságos és értékes Hangszerkészítők,fafaragók bizonyára kapva-kapnak rajta.,hiszen ha azt a helyi közösségnek, állomásnak,templomnak,művelődési háznak ajánlották fel,akkor a jó gazda gondosságával jártak el,s néhány év múlva egy egyedi,értékes,művészeti értékkel gyarapodhat Piliscsaba!Az illetékesek remélhetőleg ezt tették?!Bocsánat ha naiv vagyok.
|
|
Kengyel BV
Komló Zsolt, 2013.03.24 19:47.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most megkérdeztem aput, ők '69-ig a vitéztelkeknél laktak. A kisvasútat napi szinten használták elágazás és patak közt. Kegyelnél nem volt hivatalos megállóhely. Ha jött a gátőr, akkor megállt neki a vonat, illetve, ha a nagyfater a bányából hazafelé jövet az írtásra ment dolgozni, akkor is megállt neki. :)
|
|
Daruvár
Balazs177, 2013.03.24 16:36.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép az állomásról.http://www.vlakovi.com/wp-content/uploads/2013/01/Daruvar_9.jpg
|
|
Pitomača
Balazs177, 2013.03.24 16:33.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép az állomásról:http://img17.imageshack.us/img17/2478/p1040003q.jpg
|
|
Rohonc
Gery, 2013.03.24 16:30.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy különleges menet még 2007-ben: http://sonderfahrten.riedling.at/2007-06-02/rechnitz.html
|
|
Kétútköz
Joccy, 2013.03.24 11:21.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.03.22-én jártam itt. Már csak három épület van talpon.Azok se sokáig bírják már. Tető csak az egyiken van, az is sérült.
|
|
Szenta EV
Béluska, 2013.03.23 21:25.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hellósztok!
Szeretnék elmenni a Kaszói Kisvasútra ami ugye Szentán is megáll. Az internetes kisvasúti menetrendben Szenta nem volt jelölve, de a honlapon az volt írva, hogy a kisvasút Kaszó és Szenta között közlekedik. Nem tudja valaki, hogy most elmegy vagy nem megy a vonat Szentáig és ha igen mikor? Köszönöm a segítséget!
|
|
Jánoshegy
prozak01, 2013.03.23 19:59.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vágányok hóban
|
|
|
Jánoshegy
prozak01, 2013.03.23 19:58.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület kicsit távolabbról
|
|
|
Jánoshegy
prozak01, 2013.03.23 19:57.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.03.19: egy télies tavaszi reggelen az állomásépület
|
|
|
Őrihódos
Sanya, 2013.03.23 19:15.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bazalt ágyazat színe a Szlovén oldalon
|
|
|
Őrihódos
Sanya, 2013.03.23 19:13.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hodos bejárati jelző, Bajánsenye felől.
|
|
|
Bajánsenye
Sanya, 2013.03.23 19:07.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úton Hodos felé
|
|
|
Bajánsenye
Sanya, 2013.03.23 19:05.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mezőgazdasági aluljáró Bajánsenye és a határ között félúton
|
|
|
Bajánsenye
Sanya, 2013.03.23 19:02.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bajánsenye Hodos írányából
|
|
|
Tošin Bunar
MatyusTamas, 2013.03.23 16:32.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesen néz ki az állomás. Két vágánya van, a peronok a vágányok külső oldalán találhatók. A peron Zemun felőli vége az alagútig ér a Belgrád felőli pedig egy felüljáróban végződik. A hosszabb szerelvények utolsó vagonja ezért néha még az alagútban áll meg, míg az mozdony már a peronon kívül a felüljárón van.
|
|
Rákoskeresztúr
Mekk, 2013.03.23 15:40.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
állomás átadása 1945-ben:
http://www.europhoto.eu.com/RenderFullScreenImage.aspx?fIn=MTI_FMAFI1945___9002A.jpg
|
|
Piliscsaba
QQriQ, 2013.03.23 14:02.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://index.hu/belfold/2013/03/23/az_oreg_harsfaert_harcolnak_a_piliscsabaiak/
|
|
Zichyújfalu
VT22, 2013.03.23 09:54.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mi történt a szolgálati épülettel? Hivatalosan lett elbontva a tető, vagy tolvajoknak köszönhetően? Mert ha nem a MÁV bontatta el a tetőt (és így tette tönkre az épületet) - akkor is tudnia kellett, hogy mi folyik itt, és semmit sem tett az állagmegőrzésért.
Látszik 2005-ben még teljesen jó állapotban volt az épület, de még 2009-ben is egyben volt, ma meg egy romhalmaz. Nem hiszem, hogy nem lehetett volna kiadni az épületet bérlőknek ma, amikor sokan vesztik el a lakásukat a bedőlt hitelek miatt.
Ki a felelős az ilyen építészeti értékek lepusztításáért?
|
|
Kónya
husonyiczagabor, 2013.03.22 15:03.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Elhurcoltak,szóljatok! Kónya,Borzas,Árkus,Recsk" és a "Vasutasok pokoljárása" c. könyvekből kiderül,hogy 1953.márc 25-e körül a különböző vasútigazgatóságok területéről kb 200 vasúti tisztet gyüjtöttek össze és már másnap a recski kényszermunkatáborba irányították őket! A hatvani vasutasok családjait Kónyára internálták.Kónyán a "Hotel Aranybirka!" rabszálló örökre emlékezetes maradt a számukra!Szabadulásuk után sok családnak csak "mankó "jutott.(mint a képen látható Kónya megállóhelynek!Számukra ugyan mit is jelenthetett ez a megállóhely?!
|
|