Vajháti kendergyár
Lev, 2011.06.02 17:18.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1961-től közlekedtem kisebb-nagyobb rendszerességgel Hódmezővásárhely és Szeged között vonattal. Akkortól már biztosan csak Vajhát nevű megálló létezett.
Lehet, hogy ezt a megállóhelyet valaha Vajháti kendergyárnak is hívták, de annak nem sok esélyét látom, hogy ilyen néven külön megállóhely létezett. Ugyanis a vonalon jelenleg még létező őrházak közül a kopáncsi a 89-es, a sártói pedig a 91-es. A kettő között tehát egyetlen őrház létezett, ez pedig az 1961-ben még meglévő vajháti volt. ( 90-es )
A Hódmezővásárhelyi-Népkert és az algyői Tisza-híd közötti szakaszon valamennyi megállóhelyen ( Kishomok,Kopáncs, Vajhát, Sártó )azonos típusú őrházak voltak. A megállóhelyeket olyan vasút-közút (praktikusan dűlőút, illetve Sártó esetében a Tisza-töltés) kereszteződésénél létesítették, ahol az út csatlakozott a vasúttal párhuzamosan futó 47-es közúthoz.
Az én emlékeim szerint Vajhát és Sártó közötti pályaszakaszon nem volt ilyen kereszteződés.
|
|
Diósgyőr-Majláth
Pitta7, 2011.06.01 13:12.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Két Diósgyőr-Majláth létezik. Az egyik D.-M. vá., ami a kisvasút telephelyét jelenti, mint állomás (az egyik épületen megtalálható az állomásnévtábla), itt azonban nem áll meg a vonat, az esetleges üzemi vagy a dolgozók miatti megállásoktól eltekintve, az állomás egyébként nem szerepel a menetrendekben sem. A másik D.-M. mh., ami a telephely után, a Hegyalja utca keresztezése után található. (mellékelek hozzá egy térképrészletet, amin mindkét D.-M. szerepel)
|
|
|
Diósgyőr-Városközpont
Pitta7, 2011.06.01 12:20.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ahogy raps is írta Mátrabányánál, ez a megálló tulajdonképpen megegyezik a mai Mátrabánya megállóval, csak a név változott kb. 2-3 évvel ezelőtt. Egyébként Diósgyőr-Vk. valaha több vágányos állomás volt (a közeli bánya miatt), azt sajnos nem tudom, mennyi vágánnyal rendelkezett.
|
|
Barcs felső
Pezsman17, 2011.06.01 10:52.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szabad mozgás problémája megoldódott, mert az egyik fém tartóoszlop eltűnt... no comment
|
|
|
Ceglédi szállások
grgczy, 2011.06.01 02:53.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt nem értem, minek áll meg az az egy-egy vonat hajnalban még most is 2011-ben? Ha hajnalban megy oda, valamint vissza egy vonat, aznap nem tud el/odamenni az utas.. Reggel nem tud munkába menni, mert nincs ami hazavigye... ekkora pazarlást.. szégyen
|
|
Zalakomár
ROCOman, 2011.05.31 18:00.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lap tetején zárójelben ott olvasható. A főkép alatt pedig a forrás is.
|
|
Sopron-Déli
Gery, 2011.05.31 16:06.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Egy pályázat segítségével lehetőség nyílt arra, hogy megszépüljön a Sopron és Sopron-déli állomások között található gyalogos/kerékpáros aluljáró! Szavazataitok segítségével megszépülhet ez a környék és ezzel is szebbé válhat egy vasút melletti terülhet, hiszen sok magyar és osztrák ingázik vonaton Bécsújhely és Ebenfurth fele ezen a hídon áthaladva.
http://letscolour.hu/palyazatok/35
(Minen nap lehet újra szavazni!)
|
|
Zalakomár
Miklós, 2011.05.31 14:40.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kérdésem: Ez volt régen Komárváros állomás?
|
|
Jánossomorja
Lepesi ZL, 2011.05.31 11:16.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Anno, amikor "egy kissé" nagyobb volt a teherforgalom és már kész volt a Hegyeshalom - Rajka közötti villamosítás nagy problémát okozott Hegyeshalomban és Rajkán is a gyékényesi kilépő vonatok géprevárása illetve a be nem hozott vovanok jánosssomorjai vagy mosonszolnoki várakoztatása. Ezért Mosonszolnokig kiépítették a felsővezetéket és gyakorlatilag előre, illetve ki lehetett vinni a vonatokat, majd a dizel gép (villany) vihette tovább nem kellett a határállomásokat terhelni.
Hát egyszerűen ennyi.
Ide még vasúttörténeti érdekesség, hogy ezzel a szombathelyi igazgatóság kettő állomásán is volt villamos vontatás, ugyanakkor az igazgatóság egyéb területén még nem. (a másik szombathelyi állomás Keszthely volt, ahol volt már villany)
Lepesi ZL
|
|
Miskolc-Dorottya utca
Pitta7, 2011.05.30 23:15.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az aznapi utolsó vonat érkezése után körüljár (ez látható a képen), majd szerelvénymenetként távozik a "fűtőházba".
|
|
|
Garadna
Pitta7, 2011.05.30 23:12.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a kisvasútra jellemző, egyetlen másik kisvasútra sem jellemző személyvagonok egyikének belseje Garadna állomáson ("nagy MÁV" kocsi)
|
|
|
Sátoraljaújhely
Petrás Bence, 2011.05.30 23:08.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták a Fügefalevél című magyar filmet. A filmben az állomás Halmaz néven szerepel.
A filmben a Hegyközi kisvasút is szerepel egy pillanatra!
|
|
Lillafüred
Pitta7, 2011.05.30 23:06.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pár perccel később a garadnai személyvonat bújik ki a felső alagútból.
|
|
|
Lillafüred
Pitta7, 2011.05.30 23:03.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lillafüred állomás Garadna felőli bejárata, szemben a Lillafüred utáni, második alagúttal.
|
|
|
Papírgyár
Pitta7, 2011.05.30 22:59.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A ritkán használt Papírgyár állomás felső váltója, ami a kép készítése idején pont használatban volt, egy szerelvényt tároltak itt (a földcsuszamlás miatt elérhetetlenné vált a fűtőház, azért tároltak itt járműveket).
|
|
|
Papírgyár
Pitta7, 2011.05.30 22:54.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2010-es árvíz során Papírgyár alatti földcsuszamlás miatt több tíz méter hosszon járhatatlanná vált a pálya, ami miatt a felső szakasz is elszakadt a hálózattól. Ezt az elmosást csak kb. fél év alatt javították ki, addig a vonatok Papírgyár-Garadna között közlekedtek, illetve egy darabig csak Papírgyár és Lillafüred között (bár volt időszak, amikor sehol nem járt vonat).
|
|
|
Puskaporos
Pitta7, 2011.05.30 22:45.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Papírgyár és Puskaporos között lévő Mély-völgyi híd, amely Magyarország leghosszabb és legmélyebb kisvasúti völgyhídja (tudomásom szerint).
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:41.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ugyanez Garadna felé tekintve. Az áradat cseppet sem kímélte a pályát.
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:38.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Olyan erős volt az áradó patak, hogy még a sínekre lerögzített talpfákból el is vitt egyet-kettőt. (Itt a sínek alatt kb. 1 méteres víz van!)
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:35.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt egy hatalmas töltéselmosás is Fazola-kohó után (ahol egyébként minden árvíz során kimossa a víz az ágyazatot a sínek alól), legfőképpen emiatt nem közlekedhettek a vonatok a kép készítésének idején Garadnáig.
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:31.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A rakodó víz alatt (Garadna felé tekitünk).
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:30.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbbi útátjáró Miskolc felé tekintve. Az árvíz miatt az egyébként a sűrű növényzettől eltakart rakodó is láthatóvá vált.
|
|
|
Újmassa-Őskohó
Pitta7, 2011.05.30 22:27.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Fazola-kohó alatti szomorúi rakodó előtti, a jávorkúti út útátjárója víz alatt. Garadna felé tekitünk.
|
|
|
Közép-Garadna
Pitta7, 2011.05.30 22:18.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az előbbi helytől nem messze pedig a hordalék több méter hosszan teljesen betemette a vágányokat (innen egyenesen tovább haladva kb. 100 m-re található Közép-Garadna megállóhely).
|
|
|
Közép-Garadna
Pitta7, 2011.05.30 22:14.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Néhány helyen olyan helyekről is víz folyt, ahonnan egyébként nem folyna semmi. A hordalék betemetett egy útátjárót és egy váltót (a fővágánytól balra található az ebből kiágazó mellékvágány, a hordalék alatt)
|
|
|
Garadna
Pitta7, 2011.05.30 22:07.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyenként 50-60 cm mélyen hiányzott az alépítmény
|
|
|
Garadna
Pitta7, 2011.05.30 22:06.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Garadna állomás a 2010 májusi árvizek után. A Garadna-patak ezúttal már az állomásban is tett károkat, látszik a hordaléklerakás és az ágyazat kimosása a sínek környékén.
|
|
|
Lillafüred
Pitta7, 2011.05.30 21:45.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
az előbbi szerelvény a lillafüredi deltában pihenés közben
|
|
|
Lillafüred
Pitta7, 2011.05.30 21:40.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
D02 510 halad a lillafüredi Görbe-hídon Lillafüred állomás felé a Lillafüred-Garadna betétjárattal (május és szeptember között közlekedik hétköznapokon)
|
|
|
Tiszaug régi
Adani, 2011.05.30 18:00.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület a 2000-es évek elejéig lakott volt azóta lakatlan és lassan pusztul. A hídnál lévő őrház megvan, de teljesen kifosztva. A túloldalt is volt egy ugyanilyen őrház ezt az új híd építésénél bontották el.
|
|