Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 371 ] [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] [ 376 ] [ 377 ] [ 378 ] [ 379 ] ...   Utolsó Következő

Tárnok    Magyarnaba, 2011.06.28 14:24.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tárnoki vasútállomáson végződött régen a sóskúti homokbányát és mészkőbányát kiszolgáló 9 km-es kisvasút.

Kummer Antal 1963-ban védte meg "Sóskút természeti és gazdasági földrajza" című diplomadolgozatát. A dolgozatban több helyen is említi a kisvasutat:

Homokbányászat: A homokot kézierővel termelik és csillékbe lapátolják. A csilléket siklón húzzák fel és továbbítják a kisvasút indítóhelyéig, ahonnan a rakományokat kis nyersolajmozdony vontatja Tárnok vasútállomásáig.

És egy elveszett iparvágány nyomai:

Mészkőbányászat: A multszázad 80-90-es éveiben a budapesti nagy építkezésekhez felhasznált nagytömegü 38x38x21 cm méretü u.n. duplakő szállítását Tárnok állomásból kiágazó normál nyomtávú iparvágányon bányai berakással bonyolították le.

(Az eredeti helyesírást megőriztem)
 
Kiskunfélegyházi út    magyarnaba, 2011.06.28 13:23.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képeken még látható peront teljesen elbontották. A megállóból megmaradt kis sufni sem úszta meg, egy földkupacot láttam a helyén. Az egykori megálló szeged felőli végén mosta az autógyárhoz vezető iparvágány kiágazása látható. nagyjából a megálló egykori helyén egy csonkavágány kap helyet a végén földkúppal.
 
Pálmatér    Adani, 2011.06.27 18:08.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van itt egy nagy betonplacc a volt rakodón. A vasút már semmire se használja, motorosok járnak csak ide gumit égetni.
 
Gyoma    laci, 2011.06.26 19:39.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
azóta már beüzemelték a lifteket :D
 
Csémpuszta    Lennon15, 2011.06.26 18:46.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületet nem bontották le!

forrás:
indexfórum, Komárom-Székesfehérvár vasútvonal topik:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9170641
 
Viss    Karajz péter, 2011.06.26 16:56.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fenti állomás táblája tulajdonomban van.Kép később

 
Debrecen    Lennon15, 2011.06.26 13:32.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mindenkivel tudatom, hogy a 3006-os MD szeptemberig közlekedik még, tartalék lett, csak a szerelvényének fővizsgája járt le. Tehát maga a gép szeptemberig fotózható!

forrás:
indexfórum MD-topik
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121459
 
Mór    Lennon15, 2011.06.26 12:56.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma már 2 mellékkocsival közlekedett a 34915.
 
Mór    Harmati, 2011.06.26 12:48.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
igen-igen, hétköznap hozzá lehetne rakni még 1 pótkocsit vagy dízelmozdony által húzott 1-2 kocsis szerelvény is mehetne :)
 
Hárshegy    Petrás Bence, 2011.06.25 18:31.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...és ugyanez éjszaka.
 
Hárshegy    Petrás Bence, 2011.06.25 18:30.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
GV 303-as C50-es Hárs-hegyen.
2011. 06. 24.
 
Nádudvar    Veszprém27, 2011.06.25 13:04.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A napokban jártam kint az állomásnál.Apálya állapota jónak mondható.A váltók állíthatók,nincsenek kiszögelve,de vonat már rég járhatott arra.Mit tudtok a pálya máshol milyen állapotban van?
 
Csémpuszta    dani, 2011.06.24 21:20.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
mindenkivel tudatom hogy a falu lakói lebontották az állomásépületet.most már csak a peron van meg!
 
Vilonya-Királyszentistván    dani, 2011.06.24 13:36.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
mindenkinek mondom hogy főkajárnál lezárták a sorompót,és szedik fel a sineket.tegnap jöttem haza balatonakarattyáról.úgy lehet csak átjönni hogy le kell kanyarodni egy kis földútra.a sorompó nem villog körül nem kell nézni,úgy sem jön semmi.aki nem hiszi járjon utána.a sineken már egyáltalán nincs gaz.az állomásra nem lehet bejutni,mert van ott egy sárga vas sorompó.nem tudom hogy vajon örökre,vagy újítás miatt szedik fel a sineket.aki többet tud írjon.szerdán megyek balatonra,ha tudok írok valami újjat. VISZLÁT!!

 
Rákoskert    prozak01, 2011.06.23 13:18.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület az utca felől
 
Rákoskert    prozak01, 2011.06.23 13:18.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fák árnyékában
 
Rákoskert    prozak01, 2011.06.23 13:17.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület a peron felől
 
Rákoskert    prozak01, 2011.06.23 13:17.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy másik emléktábla
 
Rákoskert    prozak01, 2011.06.23 13:16.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnapi állapotok (2011.06.22). Világháborús emléktábla az állomás falán
 
Nádasd    Wilson, 2011.06.22 22:42.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még várjuk ki a végét. Megállás nélküli Körmend-Zalalövő vonatról lehet hallani (még az se biztos, hogy lesz a bezárás előtti 8 pár vonat), de még nincs meg a menetrendje a vonalnak, mivel még nem adta áldását (megrendelését) az NFM a személyszállításra.
Viszont a MÁV által GYSEV-nek átadott vagyonleltár szerint mind a nádasdi, mind a zalaháshágyi épület elbontandó épületként szerepelt náluk.
 
Békés    H. Dani, 2011.06.22 20:17.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt tudja valaki, hogy ezt a vonalat miért zárták ki a forgalomból, annak ellenére, hogy a pálya jó állapotban van?
 
Szolnok    ROCOman, 2011.06.22 15:18.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútállomás bombázása után készült képek: http://www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/FeketeI/FI_SzolnokBomb/FI_SzolnokBomb.htm
 
Nádasd    magyarnaba, 2011.06.21 19:25.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Talán van remény a Zalalövő-Körmend vonal újraélesztésére. A GYSEV által az államnak átadott "kívánságlista" egyik pontja ez a vonal volt. Átvenni pedig bizonyára nem azért akarják, hogy aztán ne csináljanak vele semmit.
 
Ráróspuszta    Macskabagoly, 2011.06.20 22:57.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2006-ban Ráróspusztán táboroztunk. A tábor előtti héten baromi nagy eső volt, az egyik hegyoldalt lemosta, ezért a vasút egy része használhatatlanná vált. Egyik túránk során hosszabb szakaszt kellett a közúton tenni, ahol tűzött a nap, ezért felmentünk az árnyékba, a sínekre, mivel tudtuk, hogy nem jár a vonat. Sajnos szembetalálkoztunk a pályaőrrel, aki nagyon összeszidott minket, és "pályáralépési engedélyt" követelt tőlünk. Túránkat a napfényes közúton folytattuk tovább, így értünk a ráróspusztai állomáshoz. Az épület előtt kint állt az ott szolgáló idős vasutasbácsi, és megkérdezte, miért a tűző napon sétálunk, miért nem megyünk fel a sínekre. Mondtuk, mert a pályaőr "pályáralépési engedélyt" kér tőlünk. Az öreg elkezdett nevetni, tapsolt egyet, és azt mondta, ez a pályáralépési engedélyünk. És szólt, hogy megtalálta az egyik táborozótársunk elhagyott személyi igazolványát.
 
Sióvölgy    Ailton, 2011.06.20 22:55.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az esőbeállót OSB lapokkal "befalazták".
 
Ziliz    Ailton, 2011.06.20 14:10.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállási díjról elfeledkeztem, így már oké, miért szűnt meg.
 
Ziliz    Alóspusztaretkes-külsõ, 2011.06.20 11:15.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyilván nem volt egy utas se, sem leszálló sem felszálló. Megállt a vonat a semmiért, aztán újra indulhatott is. Időveszteség,fékezni majd gyorsítani kell ami meg energia veszteség.
 
Dunaföldvár    Luigi, 2011.06.19 16:47.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vakációim ennél az állomásnál szoktak kezdődni és befejeződni. A vonat tömve volt utasokkal. Az embereknek volt hova utazni! A tehervonatok is tudtak mit szállitani, mert működött a mezögazdaság és az ipar!
 
Dunaföldvár felső    Luigi, 2011.06.19 16:17.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagy örömmel láttam az állomás képét. Gyerekként még utaztam erre egészen Pestig. Az állomás népies neve ekkor még "kisállomás" volt. A szerelvény tömve volt emberekkel. Vajon miért? Ez persze csak egy költői kérdés. Szerintem a vasúton való utazásnak volt egy sajátos romantikája és az utazásoknak volt célja.
 
Olaszfalu    Rácz Gergely, 2011.06.19 15:11.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az őrház kertje és a melléképület a 82-es főút felőli oldalról (Zirc felől) nézve.
 
Előző Első    ... [ 371 ] [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] [ 376 ] [ 377 ] [ 378 ] [ 379 ] ...   Utolsó Következő