Rákoskeresztúr
Dano, 2011.07.29 03:30.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem kevés gyerekkori emlékem kötődik ehhez a helyhez és környékéhez, de sose gondoltam, hogy itt valaha megálló volt... köszi a képeket!
|
|
Püspökladány
tomi, 2011.07.28 18:09.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ebbe az épületbe éjjel-nappal be lehet menni? Például ha odaérkezek hajnal 1-kor és 4-kor megyek egy vonattal el, addig bent lehet lenni?
|
|
Murony
matteo, 2011.07.28 14:37.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Murony-Békés vasútvonal 1883.XI.17-én nyílt meg a Békésföldvár-Muronyi HÉV-ként.
|
|
Mór
matteo, 2011.07.28 14:26.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Mór-Pusztavám vonalat 1950.XII.1-jén nyitották meg a személyforgalom számára.Teherforgalomra már 1948. decemberében megnyílt.
|
|
Csorvás alsó
Adani, 2011.07.28 09:44.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek szerint itt régen nem csináltak problémát abból ,h a vonat megálljon minden bokornál. Legalábbis a személyek.
|
|
Csorvás
KeriPetya, 2011.07.28 08:26.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hozzá lehet jutni valahogyan ehhez a munkához?
|
|
Szentgotthárd
Petrás Bence, 2011.07.27 18:17.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GySEV V43 323 Szentgotthárdon, 2011. 07. 27-én.
(Sokat változott egy év alatt ez az állomás!)
|
|
|
Csorvás
Magyarnaba, 2011.07.27 12:12.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagy-Pál Andor 1967-es, Csorvás település- és gazdaságföldrajza című diplomadolgozatában az alábbi adatokkal nyújt bepillantást az 1960-as évek vidéki vasútjának életébe:
---
3./ Közlekedés:
(...)
A legfontosabb a vasút. Utasforgalma az utóbbi 10 év alatt jelentősen emelkedett. Az utasok száma 1957-ben 141 062, 1966-ban 716 891. Emelkedett a darabáru forgalom. 1957-ben 4658 kg, 1966-ban 5496 kg, továbbá teheráru forgalom: 1957-ben 38 139 tonna, 1966-ban 541 860 tonna. /124/
Az utasforgalom jelentős része Békéscsabára és Orosházára irányul, mely városokkal jelentős az ingaforgalom. Az 1966-ban érkezett áruk legnagyobb része tüzelő (7093t), majd répaszelet (7020t), műtrágya (2557t); és építőanyag (1728t). Az elszállított legfontosabb áruk a következők: cukorrépa (21 936t), gabona (1919t) és állat (1129 t). /124/
Források:
124: MÁV Csorvás állomás forgalmi jelentések 1960-1966
---
A vasút ebben az időben ideális volt a kialakuló nagyüzemi mezőgazdaság szállítási igényei kielégítésére. A település jelenleg is jelentős mezőgazdasági termelő, ám a sok kisgazdaság már teherautón oldja meg a szállítást. Döntően ezen teherautók miatt kell állandóan újítani és erősíteni a 47-es út Dél-Alföldön átvágó szakaszát.
|
|
Mártély
Balaton, 2011.07.26 22:12.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyönyörű kis épület,bárcsak minden magyar vasútállomásnak ilyen szép felvételiépülete lenne.
|
|
Pered
Railwayman, 2011.07.26 19:58.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesség, hogy a MÁV-Elvira a vonalról csak Pered nevét ismeri, az összes többi megálló nevét csak szlovákul tudja.
Ennek okáról fogalmam sincs.
|
|
Környe
Böbe, 2011.07.26 18:03.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, Környén van hangos utastájékoztatás.
|
|
Kisújszállás
Katalin, 2011.07.26 15:11.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tud valaki segíteni, kereserk olyan embert, aki tudna adatokat, hogy a vasútállomás szolgálati lakásában kik laktak az 1915-20-as években
|
|
Újszeged
Magyarnaba, 2011.07.26 14:13.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vizvári Albertné 1963-ban védte meg diplomadolgozatát, amelyet Szeged közlekedésföldrajza címmel írt a város egyetemén.
A dolgozatban így ír Újszeged pályaudvarról:
"Az ujszegedi állomás a vasúti híd megszünésével ma a Makó, Tiszasziget-felé vezető vasútvonalak kiindulópontja. Az átmenő személyforgalmat a csatlakozásoknak megfelelően Mávaut autóbuszokkal biztosítja a MÁV."
Néhány adat Újszeged teherforgalmáról:
1928: 2 millió mázsa
1931: 1 millió mázsa
1934: 1 millió mázsa
1937: 1 millió mázsa
1939: 2 millió mázsa
1941: 2 millió mázsa
1960: 13 millió mázsa
1961: 15 millió mázsa
1962: 9 millió mázsa
Adatok Újszeged személyforgalmáról. Az Újszegeden felszálló utasok száma:
1941: 40 000 fő
1953: 190 000 fő
1956: 140 000 fő
1957: 210 000 fő
1960: 230 000 fő
1961: 220 000 fő
1962: 210 000 fő
Az 1960-as adat napi 630 fő körüli utasszámot jelent, amelyet ha jól számolom, akkor 15 tömött BZ-vel lehetne elszállítani. Ma ennél pont eggyel több jár az állomáson:-)
|
|
Abapuszta
V43_1195, 2011.07.26 11:36.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületet lebontották.
|
|
Ócsa
Magyarnaba, 2011.07.25 21:49.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ócsa vasútállomás északi kijáratánál egy régóta nem használt kétvágányos teherrakodó húzódik. Ezen a helyen ért véget egykor a tőzegbánya kisvasútja, amelynek ma már sajnos nincs nyoma. Pál Imréné a József Attila Tudományegyetemen 1966-ban Ócsa község gazdasági földrajza címmel megvédett diplomamunkájában a következő információkat közli a kisvasútról és a vasútállomásról:
"A falunak 1896 óta van vasútvonala, ennek köszönheti nagyarányu fejlődését."
"Az 1950-es években tőzegre bukkantak Ócsa Öregturján részben. 1952-ben megalakult a Pestmegyei Tőzeg Kitermelő Vállalat ócsai üzeme. Még 1952-ben 600 vagon tőzeget termeltek ki, addig a jelenlegi éves kitermelés 6.5 ezer vagon. 1953-ban megépítették a 2,6 kilométer hosszú kisvasutat, hogy a szállítást gyorsabbá, olcsóbbá tegyék. 4 Csepel Diesel mozdony és 200 csille végzi a szállítási munkákat. (...) Az őrlést a kisvasút végállomásánál végzik. A tőzeg a csillékből a zúzókba, innen a transzportörökkel közvetlenül a vagonokba kerül, innen szállítják a megrendelőkhöz.
A képen a vasútállomás rakodója, a kisvasút végállomása és az őrlőmű egy részlete.
|
|
|
Cinkota alsó
sbajok, 2011.07.24 21:07.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép a megállóból Árpádföld megállóhely felé.
|
|
|
Cinkota alsó
sbajok, 2011.07.24 21:03.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Cinkota alsó, háttérben a peron vége.
|
|
|
Cinkota alsó
sbajok, 2011.07.24 20:59.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely "bejárata" Árpádföld felől fotózva.
|
|
|
Pusztatúrpásztó
Soerli, 2011.07.24 19:14.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Fanyar!Igaza van,lehet hogy valóban nem a megfelelő kifejezést használtam,ha az egykori épületre gondolunk.Nem tudom ma kié,és mivel foglalkozik.A színe mondjuk sokmindent elárul...
A kép hátterében látható fa raktárépületet az idén elbontották.
|
|
Zajta
Cseke Zoltán, 2011.07.24 18:22.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves V43_1195!
Nagyon elgondolkodtató és tanulságos írás!
A héten én is bejártam a környék állomásait és megállóhelyeit, de Zajta fogott meg a legjobban.
Ez Magyarország legkeletibb vasútállomása, talán a legeldugottabb is. Belegondoltam, hogy milyen forgalom lehetett itt a vonal fénykorában és milyen most, hogy hány éve nem állítottak itt váltókat és hogy milyen elhagyatott is ez az állomás. Szemeteskuka híján sokféle szemét a földön hevert, az állomás lefényképezése előtt nem tudtam megállni, hogy össze ne szedjem legalább egy részét, egy szatyornyi szemét összegyűlt és még így is maradt valamennyi. Aztán másnap Fehérgyarmaton megtudtam, hogy a vasárnapi Zajta - Bp. Nyugati viszonylatú gyorsvonat gépe itt jár körbe. (Előtte azt hittem, hogy az is vezérlőkocsival érkezik Zajtára, és a Csörgő van Mátészalka felé.)
Végezetül egy kép Magyarország legkeletibb váltójáról.
|
|
|
Inárcs-Kakucs
Adani, 2011.07.24 18:19.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tervbe van véve, olvastam valahol cikket róla. A Tárnoknál lévő vasútvonalról hoznak bontott anyagokat és azzal javítják majd. Inárcsi keresztekkel akár 20 percet is lehet húzni némelyik vonat menetidején.
|
|
Kaposmérő
keil jános, 2011.07.24 09:05.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kedves barátaim.a nevezett film itt kaposmérőben készült.a szereplőkkel felveszem a kapcsolatot ha valakit érdekel.a volt állomás főnők már nyugdíjas de egy másik szereplő még aktív dolgozó
|
|
Mosonmagyaróvár
KeriPetya, 2011.07.23 20:39.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@Macskabagoly: az Magyaróvár régi állomásépülete lenne? Mikor vonták össze a két várost, és van - e valami fennmaradt térképünk abból az időből?
|
|
Inárcs-Kakucs
Magyarnaba, 2011.07.23 16:29.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Inárcs-Kakucs megállóhely második (harmadik?) vágánya több mint egy évtizede használaton kívül van. 2000 előtt gyakran kereszteztek itt vonatok. A vágány használhatatlan mivolta a vonal zavarérzékenységének egyik kulcsa. A rossz állapotú Ócsa-Dabas szakaszra sokszor késve érkeznek a vonatok, amelyek sokszor félórákat vesztegelve várják be a szemből érkező vonatokat. Az inárcsi kerülővágány beüzemelésével ez a probléma ha ki nem is küszöbölhető, de csökkenthető lenne.
A vágány felújítását pletyka szerint tervezik, mivel a kecskeméti autógyár folyamatos ellátásához szükség lesz egy egérútra is, amely a Cegléd-Kecskemét szakasz kiesése esetén kerülőútként szolgálna. A vágány per pillanat a mellékelt elkeserítő képet nyújtja:
|
|
|
Törökszentmiklós
Gyarmati Szabolcs, 2011.07.23 14:50.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az élőrakodót 2011. év májusában elbontották (miután fémtolvajlás miatt összeborult).
|
|
Császárszállás
Gyarmati Szabolcs, 2011.07.23 14:47.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Császárszállás állomás után volt egy elágazás Nagykálló felé. Régen elbonthatták, de a töltés még megvan.A Műszaki táblázatokban még szerepel.Tudtok róla valamit?
|
|
Mosonmagyaróvár
Macskabagoly, 2011.07.22 22:31.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@oldalborda: a szürke épület volt Magyaróvár állomása, mielőtt a két várost összevonták.
|
|
Kabókapuszta
Rácz Gergely, 2011.07.22 18:46.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor Kaposújlak lenne a kérdéses, Bence szerint Kabókapusztára hasonlító megállóhely? Volt ott épület? Mert a sávos távolságjelző tábla stimmel (a megállóhely lapján szerepelő képen is látszik itt a weboldalon) Vagy nem, és esetleg valahol a 35-ösön van (volt) a kérdéses szolgálati hely?
|
|
Kaposmérő
v431060, 2011.07.22 13:44.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az "Állnak a vasak, mehettek!" c. filmet javarészt a 41-es vonalon, Kaposmérő állomáson forgatták.
|
|
Lajosmizse
Magyarnaba, 2011.07.22 13:00.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
@Marcus: Ez itt négy vagonból áll:-) Régebben többféle árut is rakodtak, ebből mára kizárólag a fa maradt, az viszont tényleg rendszeresen.
|
|
|