Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 367 ] [ 368 ] [ 369 ] [ 370 ] [ 371 ] [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] ...   Utolsó Következő

Rákoskeresztúr    Dano, 2011.07.29 03:30.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem kevés gyerekkori emlékem kötődik ehhez a helyhez és környékéhez, de sose gondoltam, hogy itt valaha megálló volt... köszi a képeket!
 
Püspökladány    tomi, 2011.07.28 18:09.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebbe az épületbe éjjel-nappal be lehet menni? Például ha odaérkezek hajnal 1-kor és 4-kor megyek egy vonattal el, addig bent lehet lenni?
 
Murony    matteo, 2011.07.28 14:37.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Murony-Békés vasútvonal 1883.XI.17-én nyílt meg a Békésföldvár-Muronyi HÉV-ként.
 
Mór    matteo, 2011.07.28 14:26.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Mór-Pusztavám vonalat 1950.XII.1-jén nyitották meg a személyforgalom számára.Teherforgalomra már 1948. decemberében megnyílt.
 
Csorvás alsó    Adani, 2011.07.28 09:44.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek szerint itt régen nem csináltak problémát abból ,h a vonat megálljon minden bokornál. Legalábbis a személyek.
 
Csorvás    KeriPetya, 2011.07.28 08:26.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hozzá lehet jutni valahogyan ehhez a munkához?
 
Szentgotthárd    Petrás Bence, 2011.07.27 18:17.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
GySEV V43 323 Szentgotthárdon, 2011. 07. 27-én.
(Sokat változott egy év alatt ez az állomás!)
 
Csorvás    Magyarnaba, 2011.07.27 12:12.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagy-Pál Andor 1967-es, Csorvás település- és gazdaságföldrajza című diplomadolgozatában az alábbi adatokkal nyújt bepillantást az 1960-as évek vidéki vasútjának életébe:
---
3./ Közlekedés:
(...)
A legfontosabb a vasút. Utasforgalma az utóbbi 10 év alatt jelentősen emelkedett. Az utasok száma 1957-ben 141 062, 1966-ban 716 891. Emelkedett a darabáru forgalom. 1957-ben 4658 kg, 1966-ban 5496 kg, továbbá teheráru forgalom: 1957-ben 38 139 tonna, 1966-ban 541 860 tonna. /124/

Az utasforgalom jelentős része Békéscsabára és Orosházára irányul, mely városokkal jelentős az ingaforgalom. Az 1966-ban érkezett áruk legnagyobb része tüzelő (7093t), majd répaszelet (7020t), műtrágya (2557t); és építőanyag (1728t). Az elszállított legfontosabb áruk a következők: cukorrépa (21 936t), gabona (1919t) és állat (1129 t). /124/

Források:
124: MÁV Csorvás állomás forgalmi jelentések 1960-1966
---

A vasút ebben az időben ideális volt a kialakuló nagyüzemi mezőgazdaság szállítási igényei kielégítésére. A település jelenleg is jelentős mezőgazdasági termelő, ám a sok kisgazdaság már teherautón oldja meg a szállítást. Döntően ezen teherautók miatt kell állandóan újítani és erősíteni a 47-es út Dél-Alföldön átvágó szakaszát.
 
Mártély    Balaton, 2011.07.26 22:12.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyönyörű kis épület,bárcsak minden magyar vasútállomásnak ilyen szép felvételiépülete lenne.
 
Pered    Railwayman, 2011.07.26 19:58.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekesség, hogy a MÁV-Elvira a vonalról csak Pered nevét ismeri, az összes többi megálló nevét csak szlovákul tudja.
Ennek okáról fogalmam sincs.
 
Környe    Böbe, 2011.07.26 18:03.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, Környén van hangos utastájékoztatás.
 
Kisújszállás    Katalin, 2011.07.26 15:11.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tud valaki segíteni, kereserk olyan embert, aki tudna adatokat, hogy a vasútállomás szolgálati lakásában kik laktak az 1915-20-as években
 
Újszeged    Magyarnaba, 2011.07.26 14:13.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vizvári Albertné 1963-ban védte meg diplomadolgozatát, amelyet Szeged közlekedésföldrajza címmel írt a város egyetemén.

A dolgozatban így ír Újszeged pályaudvarról:

"Az ujszegedi állomás a vasúti híd megszünésével ma a Makó, Tiszasziget-felé vezető vasútvonalak kiindulópontja. Az átmenő személyforgalmat a csatlakozásoknak megfelelően Mávaut autóbuszokkal biztosítja a MÁV."

Néhány adat Újszeged teherforgalmáról:
1928: 2 millió mázsa
1931: 1 millió mázsa
1934: 1 millió mázsa
1937: 1 millió mázsa
1939: 2 millió mázsa
1941: 2 millió mázsa
1960: 13 millió mázsa
1961: 15 millió mázsa
1962: 9 millió mázsa

Adatok Újszeged személyforgalmáról. Az Újszegeden felszálló utasok száma:
1941: 40 000 fő
1953: 190 000 fő
1956: 140 000 fő
1957: 210 000 fő
1960: 230 000 fő
1961: 220 000 fő
1962: 210 000 fő

Az 1960-as adat napi 630 fő körüli utasszámot jelent, amelyet ha jól számolom, akkor 15 tömött BZ-vel lehetne elszállítani. Ma ennél pont eggyel több jár az állomáson:-)
 
Abapuszta    V43_1195, 2011.07.26 11:36.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépületet lebontották.
 
Ócsa    Magyarnaba, 2011.07.25 21:49.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ócsa vasútállomás északi kijáratánál egy régóta nem használt kétvágányos teherrakodó húzódik. Ezen a helyen ért véget egykor a tőzegbánya kisvasútja, amelynek ma már sajnos nincs nyoma. Pál Imréné a József Attila Tudományegyetemen 1966-ban Ócsa község gazdasági földrajza címmel megvédett diplomamunkájában a következő információkat közli a kisvasútról és a vasútállomásról:

"A falunak 1896 óta van vasútvonala, ennek köszönheti nagyarányu fejlődését."

"Az 1950-es években tőzegre bukkantak Ócsa Öregturján részben. 1952-ben megalakult a Pestmegyei Tőzeg Kitermelő Vállalat ócsai üzeme. Még 1952-ben 600 vagon tőzeget termeltek ki, addig a jelenlegi éves kitermelés 6.5 ezer vagon. 1953-ban megépítették a 2,6 kilométer hosszú kisvasutat, hogy a szállítást gyorsabbá, olcsóbbá tegyék. 4 Csepel Diesel mozdony és 200 csille végzi a szállítási munkákat. (...) Az őrlést a kisvasút végállomásánál végzik. A tőzeg a csillékből a zúzókba, innen a transzportörökkel közvetlenül a vagonokba kerül, innen szállítják a megrendelőkhöz.

A képen a vasútállomás rakodója, a kisvasút végállomása és az őrlőmű egy részlete.
 
Cinkota alsó    sbajok, 2011.07.24 21:07.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép a megállóból Árpádföld megállóhely felé.
 
Cinkota alsó    sbajok, 2011.07.24 21:03.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Cinkota alsó, háttérben a peron vége.
 
Cinkota alsó    sbajok, 2011.07.24 20:59.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely "bejárata" Árpádföld felől fotózva.
 
Pusztatúrpásztó    Soerli, 2011.07.24 19:14.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Fanyar!Igaza van,lehet hogy valóban nem a megfelelő kifejezést használtam,ha az egykori épületre gondolunk.Nem tudom ma kié,és mivel foglalkozik.A színe mondjuk sokmindent elárul...
A kép hátterében látható fa raktárépületet az idén elbontották.

 
Zajta    Cseke Zoltán, 2011.07.24 18:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves V43_1195!
Nagyon elgondolkodtató és tanulságos írás!
A héten én is bejártam a környék állomásait és megállóhelyeit, de Zajta fogott meg a legjobban.
Ez Magyarország legkeletibb vasútállomása, talán a legeldugottabb is. Belegondoltam, hogy milyen forgalom lehetett itt a vonal fénykorában és milyen most, hogy hány éve nem állítottak itt váltókat és hogy milyen elhagyatott is ez az állomás. Szemeteskuka híján sokféle szemét a földön hevert, az állomás lefényképezése előtt nem tudtam megállni, hogy össze ne szedjem legalább egy részét, egy szatyornyi szemét összegyűlt és még így is maradt valamennyi. Aztán másnap Fehérgyarmaton megtudtam, hogy a vasárnapi Zajta - Bp. Nyugati viszonylatú gyorsvonat gépe itt jár körbe. (Előtte azt hittem, hogy az is vezérlőkocsival érkezik Zajtára, és a Csörgő van Mátészalka felé.)
Végezetül egy kép Magyarország legkeletibb váltójáról.
 
Inárcs-Kakucs    Adani, 2011.07.24 18:19.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tervbe van véve, olvastam valahol cikket róla. A Tárnoknál lévő vasútvonalról hoznak bontott anyagokat és azzal javítják majd. Inárcsi keresztekkel akár 20 percet is lehet húzni némelyik vonat menetidején.
 
Kaposmérő    keil jános, 2011.07.24 09:05.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
kedves barátaim.a nevezett film itt kaposmérőben készült.a szereplőkkel felveszem a kapcsolatot ha valakit érdekel.a volt állomás főnők már nyugdíjas de egy másik szereplő még aktív dolgozó

 
Mosonmagyaróvár    KeriPetya, 2011.07.23 20:39.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@Macskabagoly: az Magyaróvár régi állomásépülete lenne? Mikor vonták össze a két várost, és van - e valami fennmaradt térképünk abból az időből?
 
Inárcs-Kakucs    Magyarnaba, 2011.07.23 16:29.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Inárcs-Kakucs megállóhely második (harmadik?) vágánya több mint egy évtizede használaton kívül van. 2000 előtt gyakran kereszteztek itt vonatok. A vágány használhatatlan mivolta a vonal zavarérzékenységének egyik kulcsa. A rossz állapotú Ócsa-Dabas szakaszra sokszor késve érkeznek a vonatok, amelyek sokszor félórákat vesztegelve várják be a szemből érkező vonatokat. Az inárcsi kerülővágány beüzemelésével ez a probléma ha ki nem is küszöbölhető, de csökkenthető lenne.

A vágány felújítását pletyka szerint tervezik, mivel a kecskeméti autógyár folyamatos ellátásához szükség lesz egy egérútra is, amely a Cegléd-Kecskemét szakasz kiesése esetén kerülőútként szolgálna. A vágány per pillanat a mellékelt elkeserítő képet nyújtja:
 
Törökszentmiklós    Gyarmati Szabolcs, 2011.07.23 14:50.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az élőrakodót 2011. év májusában elbontották (miután fémtolvajlás miatt összeborult).
 
Császárszállás    Gyarmati Szabolcs, 2011.07.23 14:47.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Császárszállás állomás után volt egy elágazás Nagykálló felé. Régen elbonthatták, de a töltés még megvan.A Műszaki táblázatokban még szerepel.Tudtok róla valamit?
 
Mosonmagyaróvár    Macskabagoly, 2011.07.22 22:31.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@oldalborda: a szürke épület volt Magyaróvár állomása, mielőtt a két várost összevonták.
 
Kabókapuszta    Rácz Gergely, 2011.07.22 18:46.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Akkor Kaposújlak lenne a kérdéses, Bence szerint Kabókapusztára hasonlító megállóhely? Volt ott épület? Mert a sávos távolságjelző tábla stimmel (a megállóhely lapján szerepelő képen is látszik itt a weboldalon) Vagy nem, és esetleg valahol a 35-ösön van (volt) a kérdéses szolgálati hely?
 
Kaposmérő    v431060, 2011.07.22 13:44.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az "Állnak a vasak, mehettek!" c. filmet javarészt a 41-es vonalon, Kaposmérő állomáson forgatták.
 
Lajosmizse    Magyarnaba, 2011.07.22 13:00.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@Marcus: Ez itt négy vagonból áll:-) Régebben többféle árut is rakodtak, ebből mára kizárólag a fa maradt, az viszont tényleg rendszeresen.
 
Előző Első    ... [ 367 ] [ 368 ] [ 369 ] [ 370 ] [ 371 ] [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] ...   Utolsó Következő