Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 370 ] [ 371 ] [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] [ 376 ] [ 377 ] [ 378 ] ...   Utolsó Következő

Fertőendréd    balazs177, 2011.07.03 19:22.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszi a választ.Akkor az egykori Fertőendréd vasútállomásra vezető vonal a térképen Rábarétnél véget ér.Így már világos a dolog!
 
Fertőendréd    András, 2011.07.03 18:21.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fertőendrédi részt már korábban felszedték, mielőtt 1978-ban megszűnt az egész kisvasútüzem. E térkép az utolsó üzemnap vonalhálózatáról szól. Nagyvasúti csatlakozás itt nem volt.
 
Pestszentimre    gabi1996, 2011.07.03 16:59.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Desiro érkezik Kispest felől
 
Soroksár felső    gabi1996, 2011.07.03 16:49.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Soroksár felső közelében
 
Zsujta    Dzsó, 2011.07.03 16:11.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@Kerti Öröm: Információk a bányavasútról:
A zsujtai kőbányát az 1900-as évek legelején nyitották meg, nem sokkal ezután a bánya üzemeltetője elrendelte egy 600 mm nyomtávú keskeny nyomközű vasút építését a falun át egészen a 98 sz. Szerencs-Hidasnémeti vasútvonalig, ahol egy átrakót létesítettek a tehervonatok számára, hogy Miskolc felé vigyék a követ. Kezdettől fogva gőzvontatású volt, a Ganz szállított két gőzmozdonyt a vasút számára. A II. világháború súlyos károkat okozott a vasúton, csak 1947 elején indult újra a forgalom. Bár menetrend szerinti személyszállítás soha nem volt a vonalon, a zsujtai bányászokat gyakran felvette a reggeli és az esti teher. Az 1960-as években, a bánya bezárásakor a kisvasút is megszűnt, bár tervezték összekapcsolni a Hegyközi Kisvasúttal, de az eltérő nyomtáv miatt erre nem kerülhetett sor. A rakodó nyomai 1996-ban még látszottak, ám az ezredfordulón már csak pár töltés emlékeztetett a múltra. Ma Hidasnémetiből induló zöld turistaút vezet a vonalán, a rakodótól Zsujta központjáig halad a hajdani zsujtai kisvasút vonalán.
 
Fertőendréd    balazs177, 2011.07.03 14:29.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Lentebbi hozzászólásokban említitek,hogy a Gazdasági kisvasút a fertőendrédi állomásnál is kapcsolódott a nagyvasúthoz.Akkor ezt miért nem jelzi a Gazdasági vasút térképe?Ezen csak Kapuvár,Fertőszentmiklós,és Mekszikópuszta(Fertőújlak)szerepel csatlakozási pontként.Hogy is van ez pontosan?Netán hiányos a térkép?
 
Nagykáta    Dávid, 2011.07.03 11:24.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok,küldenétek egy képet a váróteremről és az utasellátó épület belsejéről,előre is köszönöm.
 
Vác    Dávid, 2011.07.03 11:22.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok küldenétek a váróteremről egy képet,előre is köszönöm.
 
Környe    Dávid, 2011.07.03 11:18.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok,azt szeretném kérdezni hogy Környén van hangos utastájékoztatás,és küldenétek be a váróteremről képet.Előre is köszönöm.

 
Pusztatúrpásztó    fanyar, 2011.07.03 08:11.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kicsit keserűbb tudok lenni mint aki azt mondta de legalább rendben van(az állomás)
Hamis mondat, mert nincs rendben(az állomás) ,mert az ott egy újgazdag aki a portát használja.
Gyakorlatilag semmi sem emlékeztet az állomásra
Az nem állagmegóvás volt ez nem felújítás.
Ez megszüntetés!
Totális és végleges kiirtás megsemmisítés.
Egy vasútbarát nem mondhatja: legalább rendben van
Persze nem képzelem hogy a Mezőtúr-Túrkeve vasútvonalat valaha is vissza lehet építeni és gazdaságosan működtetni.
Azt sem képzelem, Hogy múzeumként fenn lehet tartani az egész ország megszüntetésre ítélt vonalait.
De soha nem mondanám egy lebontott vasútállomásra ,rendben van. Még ha a helyére egy újgazdag lovardát épített is.

 
Égéri elágazás    balazs177, 2011.07.03 07:03.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként a filmben látható erdészeti dolgozók menedékháza,felújítva ma is áll.A kép forrása:A Hanyi vonat című 1972-ben készült dokumentum film.
 
Égéri elágazás    balazs177, 2011.07.03 07:00.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Andrásnak igaza van a megálló-rakodóhely nevét illetően.A kép forrása:A Hanyi vonat című 1972-ben készült dokumentum film.
 
Huszárokelőpuszta    markusl, 2011.07.03 01:06.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek a kisvasútnak itt volt egy nagyon fontos épülete: ott száritották és rostálták a fékezéshez használt homokot. Télen nagyon kellemes volt ott... melegedni...
 
Móricháza    markusl, 2011.07.03 00:59.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasút nem mindig itt ért véget, hanem ment tovább egészen Városlödig!
A mellékelt térképen jól látható, milyen hosszú volt.
 
Pusztaecseg    markusl, 2011.07.03 00:32.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a két háború közti Berttyóhíd, 1940 körül, északról nézve. Papp Gergely - sajnos elfelejtett - ecsegfalvi fotómüvész képe.
( PHOTOGRAPHERS International No.55 - Gergely Papp The Photographer in Hiding )
 
Őriszentpéter    Cseke Zoltán, 2011.07.02 13:15.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Dávid!
A villamosítás ellenére szóló Bz-k járnak, mert a szlovén oldalon még nincs villamosítva a pálya -tervezve van. Bár tegnap az egyik személyvonatpár pótkocsit is vitt, de szerintem ez nem túl gyakori, szerintem csak valami nagyobb csoport miatt lehetett.
A tehervonatok idáig villamosmozdonnyal jönnek (kivéve amikor végig dízellel), itt gépcsere (remot Szergej), ami átviszi a tehervonatot Hodosra, majd ott újabb gépcsere már szlovén dízelre.
 
Veszprémvarsány    Z.Kálmán, 2011.07.01 22:05.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kis nosztalgia.
A 60-as évek elején én is dolgoztam ezen az állomáson mint ifjú huszon éves vasutas.A munkakör amit betöltöttem személypénztáros,telefon központ telefon központ kezelő, kocsifelíró. Abban az időben ez az állomás jelentős személy és teher forgalmat bonyolított le. Ugyanis a környező falvak között az autóbusz közlekedés szinte egyenlő volt a nullával, de a személy gépkocsi tulajdonok száma is elenyésző volt, így szinte mindenki a vasúttal utazott. Az állomásnak a teher forgalma is jelentős volt. Elsősorban az átmenő teherforgalom volt nagy.Bár a helyi téglagyár és gőzmalom,a TÜZÉP,(építőanyag árusítás)és a helyi mezőgazdasági termékek vasúti szállítása is jelentős volt.Itt tanultam meg a málházótól, hogy az utasellátónak fahordóban érkező sörküldeményeket hogyan kell kiszolgáltatás előtt megkóstolni, úgy, hogy azt az átvevő ne észlelje.No aztán a Szombathelyi Vasút Igazgatóság szolgálati érdekből, magánlakásra utalással, áthelyezett Pápateszér állomásra (nem a sörkóstolás miatt.)
 
Felcsút    KériPetya, 2011.07.01 21:07.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudtam, hogy volt itt ilyesmi, ezért tippeltem, de a régi képek között a harmadikon látható egy kis épület. Feltehetően ez valóban egy illemhely volt, a fal pedig annak maradványa (azért tettem fel a fotót, mert erről még nem láttam képet).
 
Felcsút    Train Station, 2011.07.01 16:14.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó képen (véleményem szerint) a WC elosztófala látható.(Férfi/Női elosztás)
 
Ekecs    Sefi, 2011.07.01 13:06.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valóságban egy nagyon elhanyagzott állomás.
 
Rédics    Lepesi ZL, 2011.07.01 12:18.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azaz azt jelenti, hogy Zalaegerszeg kicsit közelebb van Ukkhoz, még azazabb: Ukk volt a kezdőpont!!!
Az állomáshoz tartozó névmutató korrekten jelzi, hogy Ukk - Zalaegerszeg - Lendva - Csáktornya, volt Zala Vármegyei HÉV - ről van szó.
Lepesi ZL
 
Égéri elágazás    andras1, 2011.06.30 12:09.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló - rakodóhely helyes neve : Éger-elágazás. A kép a Hanyi vonat c. filmből, 1972-ből való.
 
Tőzeggyár    András, 2011.06.30 12:01.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megszűnt állomás helyét mutató kép nem pontos. A képen lévő víztorony a település főutcájának déli oldalán van, miközben a kisvasút az utca északi oldalán haladt. A megálló pontos - ma már nem felismerhető - helyén ma a harangláb és egy kettős kereszt található.
 
Rédics    szabyka5, 2011.06.29 21:54.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekesség,hogy a számozás ma is így van.
Zalaegerszegtől az útátjáró után 439-es számmal indul, és Rédicsen a csonkavágánynál 905-ös számmal ér véget.
Tehát ennek a vonalnak érdekes módon Rédics a kezdőpontja,napjainkban is.
Érdekes,ugye ?!
 
Gyöngyös EV    ROCOman, 2011.06.29 18:19.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.nkh.hu/Hirdetmenyek/vasut/Vasti%20szakterlet%20hirdetmnyei/UVHVF44522011.pdf
 
Szeged-Rókus    Magyarnaba, 2011.06.29 13:04.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vizvári albertné 1963-ban védte meg diplomadolgozatát, amelyet Szeged közlekedésföldrajza címmel írt a város egyetemén.

A dolgozatban így ír Szeged-Rókus pályaudvarról:

"A Rókusi pályaudvar a távlati tervek szerint központi pályaudvara lesz Szegednek. A régi pályaudvar a városba beékelődött, a fejlődést akadályozza, bővítése költséges, nehézkes. A budapesti fővonalnak az új központi pályaudvarba való bekötését a távlati terv észak felől tervezi jobb, illetve bal ív alkalmazásával és kb. 5 km új vasútvonal megépítésével. Szeged vasúti közlekedése a távlati vasútfejlesztési tervek szerint D i e s e l üzemű lesz."

Szó esik az alsótanyai (mórahalmi) kisvasút átépítéséről is:
"Szó van még a kisvasútnak Kiskundorozsma felől Rókus pályaudvarra való bevezetéséről is, egyelőre döntés nélkül."

Néhány adat Szeged-Rókus teherforgalmáról
1928: 11 millió mázsa
1931: 5 millió mázsa
1934: 6 millió mázsa
1937: 7 millió mázsa
1939: 7 millió mázsa
1941: 9 millió mázsa
1960: 17 millió mázsa
1961: 17 millió mázsa
1962: 23 millió mázsa

Az 1962-es adathoz csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy Bremerhavennek, az egyik legnagyobb nyugatnémet kikötőnek nagyjából ugyanebben az időben kb. 2-szer ekkora volt a forgalma a Wikipedia szerint. (Az adatokat 10-zel kell elosztani, hogy megkapjuk a ma használt millió tonnás értékeket.)

Adatok Szeged-Rókus személyforgalmáról. A Szeged-Rókuson egy átlagos munkanapon felszálló utasok száma:
1941: 60 fő
1953: 420 fő
1956: 310 fő
1957: 290 fő
1960: 310 fő
1961: 360 fő
1962: 320 fő
 
Alcsút-Felcsút    Sándor, 2011.06.28 23:20.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eszméletlen milyen szép lett.
Ha elkészül az épület, gondolom jön a tereprendezés. Kíváncsi vagyok arra is, már csak azért is, mert választ adhat arra is, számolnak-e azzal, hogy fog-e itt még sín vezetni.
 
Szolnok    KériPetya, 2011.06.28 18:31.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Múlt hét csütörtökön (2011. június 23.) itt állt félreállítva a forgalomból nemrég kivont, utolsó Mdmot (3006 - os), ma viszont már nem állt az irányitótorony lábánál. Helyette viszont a Pest felőli oldalon egy összetört Bzmot volt, egy ötkocsis szerelvénybe sorozva, harmadikként (az összetört vezetőállás Pest irányába néz).
 
Nádudvar    KériPetya, 2011.06.28 18:26.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tavaly Kabáról indulva Nádudvar határáig végig járható volt a pálya. A határnál pedig az eredeti nyomvonalon nincsenek sínszálak, a mezőgazdasági üzemig épített szakasz viszont hiánytalanul megvolt.
 
Tárnok    Magyarnaba, 2011.06.28 14:24.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tárnoki vasútállomáson végződött régen a sóskúti homokbányát és mészkőbányát kiszolgáló 9 km-es kisvasút.

Kummer Antal 1963-ban védte meg "Sóskút természeti és gazdasági földrajza" című diplomadolgozatát. A dolgozatban több helyen is említi a kisvasutat:

Homokbányászat: A homokot kézierővel termelik és csillékbe lapátolják. A csilléket siklón húzzák fel és továbbítják a kisvasút indítóhelyéig, ahonnan a rakományokat kis nyersolajmozdony vontatja Tárnok vasútállomásáig.

És egy elveszett iparvágány nyomai:

Mészkőbányászat: A multszázad 80-90-es éveiben a budapesti nagy építkezésekhez felhasznált nagytömegü 38x38x21 cm méretü u.n. duplakő szállítását Tárnok állomásból kiágazó normál nyomtávú iparvágányon bányai berakással bonyolították le.

(Az eredeti helyesírást megőriztem)
 
Előző Első    ... [ 370 ] [ 371 ] [ 372 ] [ 373 ] [ 374 ] [ 375 ] [ 376 ] [ 377 ] [ 378 ] ...   Utolsó Következő