Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 681 ] [ 682 ] [ 683 ] [ 684 ] [ 685 ] [ 686 ] [ 687 ] [ 688 ] [ 689 ] ...   Utolsó Következő

Kétpó    laci, 2009.01.05 16:06.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az új állomás mikor átadták tiszatenyő és mezőtúr vonalszakaszt
 
Szajol    laci, 2009.01.05 16:02.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
az előbbi kéen az új álomás épületet lehet látni. mellette az emlékművet, a mostanin a 3-4-es vágányt és II-es peront
 
Berente Szénpályaudvar    raps, 2009.01.05 16:01.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnevezés: BERENTE SZÉNPÁLYAUDVAR

Rendeltetés: Pályaudvar
( Kiszolgáló pályaudvar ), csak teherforgalommal.

Jellege: Teher pályaudvar

Állomás állapota ( dátum ):
Megszűnt - 2008 december 27.

Vonalszám(ok):

MÁV állomás kódszáma: 12765

Helye: Berente, Borsod-Abaúj-Zemplén megye

Az állomás jellemzése:

A teherpályaudvar Berentén, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében volt található. Pontos helye: Sajószentpéter és Kazincbarcika állomások között ( a 92. vonallal párhuzamos szakaszon ).
Több vágányos teherpályaudvar volt. A pályaudvar nem volt villamosítva. Váltóinak állítása kézi erővel történt.
Több épülete volt, amelyeket egy kivételével – ez gy egykori raktárépület – lebontottak..
A pályaudvar az 50-es – 60-as években élte fénykorát. Ekkor a Borsodi szénmedence bányáiból kitermelt szenet tárolták itt, valamint osztották szét útiránynak megfelelően. Az állomás közvetlen szomszédságában található, a még mai napig is üzemelő Borsodi Hőerőmű. A hőerőmű egészen a 90-es évek elejéig széntüzelésű volt, ekkor alakították át fatüzelésre. Berente Szénpályaudvarnak volt egy hatalmas osztályozó üzeme is, melyben a szenet osztályozták minőségének megfelelően csoportosítva.
A pályaudvar teljes amortizációja az utolsó bányák megszűnésének illetve a hőerőmű fatüzelésre való átállásának idejére tehető. Ekkor teljesen lecsökkent a szenet szállító szerelvények száma, és a hőerőmű sem igényelt további nagy mennyiségű szenet. Még egy ideig – a 90-es évek legvégén – mint leselejtezett kocsikat tároló állomás üzemelt, de ezen szerepét is elvesztette. Az állomás sínjeit felszedték, épületeit lebontották. Jelenleg parlagon heverő terület, melyet a MÁV a szomszédos BorsodChem Rt-nek eladott.
Iparvágány kiágazásai:
- Fénykorában több iparvágány kiágazása is volt ( főleg a hőerőműbe ) mára azonban iparvágány hálózata a pályaudvarral együtt teljesen megszűnt. Az iparvágányok egyes részei még ma is láthatók az egykori pályaudvar melletti aszfaltútban – azokat ugyanis nem érte meg kiszedni……
Forgalma:

Nincs. ( A Sajószentpétert Kazincbarcikával összekötő – a 92. vonallal párhuzamos vonal – még megvan. Ritkán – ipari üzemeket kiszolgáló céllal – még használják. )

Megközelítése:

Gyalogosan Sajószentpéter vagy Kazincbarcika irányából, illetve a szomszédos Berente megállóhelyről. Autóval Sajószentpéter után a Borsodi Hőerőmű aszfaltútján.
 
Szajol    laci, 2009.01.05 15:59.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
;D
 
Barta    VF, 2009.01.05 12:54.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!
Sajnos nem kérdés, az állomás" és az őrház is előbb-utóbb a földdel lesz egyenlő, a kérdés csak a mikoron van, ez pedig függ az uniós vasútépítési támogatástól, talán 2013 körül érnek odáig, amikor a válság is kezd megszünni. Tehát aki képet akar most még megteheti, később már nem.
A Pósalaki család.
Igazi vasutas dinasztia, a szó legjobb értelmében és nem is tudok senkit akit ez oldalon méltóbb lenne említeni, tekintve a vasútbarát oldalra.
A nagyszülők: Bartában laktak nem messze a mai megállóhelytől, a kiserdő" sarkánál ahol most is van térközjelző. Nagyon sokan akik messziről mentek vonathoz oda tették a biciklit, akikhez mindíg volt pár kedves szavuk de én szerencsés voltam abban, hogy az én nagyszüleimmel jó viszonyban voltak, és amikor sokszor elfázva érkeztünk mi is messziről, jól esett átmelegedni, persze mamám sem felejtette el kedvességüket honorálni egy kis túróval, tojással stb. Természetesen nem mi voltunk az egyetlenek de biztos vagyok benne, hogy mindenki szívesen emlékezik Rájuk. Később beköltöztek Törökszentmiklósra az állomás épülete melletti régi állomás épületbe ( sárga ) ami ma is szolgálati lakásoknak ad helyet. Azonban mivel éppen az állomás felöli végén laktak, ott sem felejtettek el bennünket , ha utaztunk és meglátott bennünket mindíg oda jött hozzánk beszélgetni. Sajnos több éve elmentek közülünk és ha jól tudom már az egyik fiuk is meghalt. A másik fiuk akiket személyesen ismerek Örményesen él kedves családjával, ott is volt évekig váltókezelő, aki mellesleg" kertész is, ma már magát jól bíró nyugdíjas.
Az ő lányuk jelenleg pénztáros Szolnokon.
A fiuk, (aki már klotgatyás" korában az apja mellett buddogott a váltók között amikor kenték)Győrben végzett főiskolát, közlekedés mérnök, és nem ismerek senkit aki annyira elkötelezett lenne a vasút iránt ( szívvel lélekkel, munka és hobby )mint Ő. A kör ezzel zárul be, ugyan is a sors jó voltából főiskola után ( és sokszor közben is ha arra járt) nálam volt forgalmi gyakornok mivel én forgalmi szolgálattevő vagyok.Nagyon szerette ezt a munkát, bár messze nagyobb tudással és már valamilyen gyakorlattal ( talán már hozta a vénájában)rendelkezett mint amire itt szükség volt, ám mégis kitöltötte a gyakornoki időt. Akkoriban mondtam is neki:- inni akartál egy pohár tjet és vettél egy tehenet.
Ma már Bp.-en osztályvezető sok-sok tanfolyam és újabb iskolák után, több nyelven beszélve sok helyen képviselte külföldön is a MÁV Zrt.-t. Cegléd közelében lakik családjával. Nagyszüleitől, szüleitől örökölt emberi jó tulajdonsága, hogy amikor felém visz az útja , mindíg kihajolva integet a vonatból, nem feledve a régi szépidőket, néha pedig telefonon beszélünk, nem esünk túlzásba de mindketten tudjuk honnan származunk....és ez összeköt.
Innen kívánok Nekik ís sok szerencsét és jó egészséget.
Ha bárkinek van kérdése valakiről, szívesen válaszolok, vagy utána járok.
Szívében örök Bartasi": Varga Ferenc ( nagyszülők : Szilágyi Kálmánék, Kuczori dül.)
 
Csincse    Feri, 2009.01.05 12:40.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem csak az 1971-es menetrendben szerepelt úgy hogy "Csincsetanya", hanem a '80-as években is így mondta be a hangosbemondó, hogy hol áll ill. nem áll meg a vonat.
 
Mezőzombor    Feri, 2009.01.05 12:09.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint volt "belügyes" írom, hogy voltak sajnos olyan kitételek, hogy csak egy vágány épülhet. Lásd. Szeged. Annak idején féltek, ha két vágány megy arra, probléma esetén nagyon hamar jelentős erő érhet le a jugó határhoz. Ezért áll az IC is Szeged felé, ha ellenvonat jön.
 
Kópháza    Central, 2009.01.05 11:03.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neve:1967.november 7.-től Kópháza
 
Harka    Central, 2009.01.05 10:55.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás megnyílt:1908.november 5.-én a Sopron-kőszegi HÉV megnyitásakor.Neve:Harka-Kópháza, 1950.január 15.-től Magyarfalva, 1990-től Harka
 
Gyüre    boss65, 2009.01.05 09:07.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2008 őszén sajnos az állomás épülete leégett. információim szerint a MÁV Ingatlangazdálkodása nem kívánja felújítani, hanem lebontja. A lakókat elköltöztették.
 
Pusztaszakállas    Judith, 2009.01.05 06:58.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
VF, Nagyon koszonom a Posalaki csaladrol irottakat, nagyon egyertek a szivbol jovo gondolatokkal.Ottani eletunk alatt a mi csaladunknak is hasonlo velemenye volt roluk, de elveszett a szal.Bizom benne, ha a csaladtagok olvassak ezen oldalt, meghatodva veszik tudomasul, hogy mennyire tiszteletben vannak tartva meg ennyi ev utan is.

Kar, hogy a bartasi allomas \"halalra\"van itelve, annyi a kispenzu, nagycsalados vasutas, miert nem lehet azt szolgalati lakaskent kutalni, ennek fejeben a csalad gondozna az epuletet es tudnanak kerteszkedni, allatokat tartani, az elelmet eloallitani, valamint T.miklos olyan kozel van!
Lehet, hogy senki nem akar mar dolgozni, lehet, hogy kiutalnak, de meg igy sem kell az embereknek, mert kapnak az allamtol tamogatast-amit aztan alkoholra is koltenek-igy minek dolgozni ugye?
Udv. Judith
 
Fürged    placi, 2009.01.04 20:59.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.01.04. Felsőnyék irányába tekintünk a volt vasúti átjáróban.
 
Fürged    placi, 2009.01.04 20:54.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.01.04. Tamási felé tekintünk a volt vasúti átjáróban.
 
Fürged    placi, 2009.01.04 20:47.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.01.04. Ez nem kellett senkinek!
 
Felsőkörtvélyes    Leopardok111, 2009.01.04 20:46.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely ki van világítva. Az állomás névtábláját fel lehetne újítani.
 
Sárszentágota    Leopardok111, 2009.01.04 20:44.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Buszmegálló mellett van a megállóhely ami lényegesen előnyös, mert az utasok könnyebben igénybe tudják venni.
 
Fürged    placi, 2009.01.04 20:42.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.01.04.Az állomásból nem maradt semmi.A WC "körvonalai" még kirajzolódnak.
 
Aba-Sárkeresztúr    Leopardok111, 2009.01.04 20:42.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az egyetlen egy létező állomás az egész vonalon. Kár, hogy nem működött a fényképezőgépem, hogy lefotózhassam.
 
Bodakajtor-Felsőszentiván    Leopardok111, 2009.01.04 20:40.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületek már nincsenek meg. A kitérővágányt ellepte az akácos, használhatatlanná vált.
Az állomás névtábla tönkre van téve, deformálódott.
 
Belsőbáránd    Leopardok111, 2009.01.04 20:38.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület elhagyatott, romos állapotban van. a hátsó részét lakják.
 
Fürged    placi, 2009.01.04 20:36.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2009.01.04 Az állomás helyén nagy szeméttelep van.
 
Börgönd    Leopardok111, 2009.01.04 20:36.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A legutolsó vágányon látható teherkocsik az enyészetnek vannak kitéve. Az akácostól már ki sem lehet vontatni a kocsikat. A vágányokból csak a 2-es és a 4-es vágányokat használják. A 2-es a pusztaszabolcsi, a 4-es a sárbogárdi vonatoknak van fenntartva.
 
Seregélyes    Leopardok111, 2009.01.04 20:32.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület állapota siralmas. Jól látható, hogy többvágányú állomás volt. a rakodó rámpa még megvan.
Ha jól emlékszem a 90-es évek elején szedték fel a többi vágányt, és építették át megállóhellyé a jelenlegi állapotába.
 
Pusztaszabolcs    Leopardok111, 2009.01.04 20:27.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodóépület utca felöli oldala, háttérben a víztoronnyal és a pályával Bp. felé tekintve.
Jelenleg postahivatal működik az épületben.
 
Pusztaszabolcs    Leopardok111, 2009.01.04 20:25.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület utca felöli oldala.
 
Pusztaszabolcs    Leopardok111, 2009.01.04 20:22.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A rakodó rámpa a háttérben a másik víztoronnyal.
 
Pusztaszabolcs    Leopardok111, 2009.01.04 20:22.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület a hármas elágazás felé tekintve.
 
Pusztaszabolcs    Leopardok111, 2009.01.04 20:19.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület Bp. felé tekintve.
 
Pusztaszabolcs    Leopardok111, 2009.01.04 20:17.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1-es vágány kivételével minden vágány foglalt.
Balról jobbra:
Székesfehérvárra megy (Bz motorkocsi szólóban); Dunaújvárosba megy és Bp.-ről érkezett (Stadler); Dunaújvárosból érkezett (Bz a motorkocsija körbejár, a képen nem látható); Budapestre megy (Stadler); Pécsre megy (V43); Pécsről jött (V43).
A mindennapi csúcsforgalom az állomáson.
 
Pusztaszabolcs    Leopardok111, 2009.01.04 20:12.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép Budapest felé három vonattal:
Székesfehérvár (Bz), Bp. (Stadler) és Pécs (V43) felé fognak indulni.
 
Előző Első    ... [ 681 ] [ 682 ] [ 683 ] [ 684 ] [ 685 ] [ 686 ] [ 687 ] [ 688 ] [ 689 ] ...   Utolsó Következő