Fürged
tamási 48. - 49., 2009.01.09 18:38.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És ez a kép is!
Mindhárom képet 2003. 05. 12 - én fotóztam.
|
|
|
Fürged
tamási 48. - 49., 2009.01.09 18:36.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elnézést kérek mindenkitől ha olykor a "kisvacs" név jelenik meg a hozzászólásaimnál, nincs vele különösebb bajom de a tamási 48. - 49. - et jobban szeretem - de sajnos regisztrációkor nem fogadta el a rendszer.
Témához visszatérve, ez a kép is a Fürgedi w. c. épület kitakarított maradványa!
|
|
|
Fürged
kisvacs, 2009.01.09 18:32.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Placi kollégának üzenem hogy a Fürgedi w.c. épület maradványai azért látszanak ennyire, mert ÉN pucoltam ki annakidején azért hogy fotózni tudjam! Teszek be képeket róla...
|
|
|
Pári
tamási 48. - 49., 2009.01.09 18:22.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pontosítanám Nidsz kolléga hozzászólását a kocsitárolásokkal kapcsolatban!
Először is a tárolt kocsik 90% - a Gags típus volt! Ezután jöttek az Eas kocsik, melyek között előfordult a Ggs típus is!
Tamási - Pári közé 1990. 06. 30 - án vittek ki kocsikat legelőször a 798+76 - 813+93 szelvényközbe. Pári megállóhely épülete a 816 - os szelvénykőnél található. Ebből a szakaszból 1994. nyarán hozták be Tamási állomásra az összes kocsit, de időközben cserélődtek a kocsik.
Rácz Gergely kolléga is jól mondta a többi kocsitárolásos helyszínt ( Nagykónyi, Dalmand ). Ezt is kiegészítenám azzal hogy volt nyíltvonali kocsitárolás még Nagykónyi - Kocsola között is 1990. 08. 11 - től a 852+70 - 861+69 szelvényközben!
És végül az összesítés:
1990. 06. 16. és 1994. nyara között volt kocsitárolás a Tamási - Dombóvár szakaszon.
|
|
Hernádnémeti-Bőcs
Bhv.876, 2009.01.09 17:11.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekessége az állomásnak, hogy mellette van a Borsodi sörgyár.
|
|
Pári
Nidsz, 2009.01.09 16:30.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tamási és Pári között is a nyíltvonalon tároltak több éven keresztül teherkocsikat, zömmel Eas, Gbgs típusokat
|
|
Borsodi Ércelőkészítő Mű
raps, 2009.01.09 15:48.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bejárat felől......
|
|
|
Borsodi Ércelőkészítő Mű
raps, 2009.01.09 15:46.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A miskolci végen található őrhely.
|
|
|
Borsodi Ércelőkészítő Mű
raps, 2009.01.09 15:44.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A BÉM bejárata Szirmabesenyő ( Miskolc ) felől.
|
|
|
Sajóbábony
raps, 2009.01.09 15:41.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A település múltjáról és jelenéről szóló információk jelentős részét, Sajóbábony nagyközség honlapjáról szedtem le, és ezeket próbáltam összefoglalni, néhány személyes kiegészítéssel.
|
|
Sajóbábony
raps, 2009.01.09 15:37.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kilátás a Vegyimű felé....
|
|
|
Sajóbábony
raps, 2009.01.09 15:35.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kilátás Sajóecseg felé.
|
|
|
Sajóbábony
raps, 2009.01.09 15:30.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnevezés: SAJÓBÁBONY
Rendeltetés: Állomás,
csak teherforgalommal.
Jellege: Állomás
Állomás állapota ( dátum ):
Működő - 2008 december 27.
Vonalszám(ok):
MÁV állomás kódszáma: 12724
Helye: Sajóbábony,
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Az állomás kialakulása:
A völgyek szabdalta, sűrű erdővel borított dombos vidék volt az egyik fő oka annak, hogy az 1940-es évek végén, a nagy hadiipari-fejlesztések idején, itt kezdték el építeni az Észak-Magyarországi Vegyiművek (ÉMV) elődjét, az „1040”-es vállalatot, amely eredetileg hadiüzem volt. Az iparfejlesztés következtében robbanásszerű fejlődés következett be: az újonnan érkező munkásoknak és mérnököknek városias jellegű lakótelepet építettek. Később létrejött, és itt működött az Észak-Magyarországi Vegyiművek (ÉMV), amely fénykorában közel háromezer embernek adott munkát. Az ÉMV fő profilját a növényvédőszerek és habosított műanyagok alkották. A vegyipar fejlesztésének keretein belűl – a vegyipari termékek szállításának céljából – létrehoztak egy vasútvonalat Sajóecseg és Sajóbábony között, és Sajóbábony állomást kapott. Az 1990-es évek elején, a szovjet piac összeomlásával az ÉMV átmeneti gazdasági nehézségbe került. Később a volt ÉMV területét ipari parkká nyilvánították, amelyen több kisebb és közepes méretű vállalkozás telepedett meg., mely így biztosította a vasútvonal fennmaradását. Jelenleg az állomás - és a vasútvonal - forgalma minimális.
Az állomás jellemzése:
Az állomás Sajóbábonyban, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében található. Pontos helye: Sajóecsegtől 3,4 km-re nyugati – délnyugati irányban ( a 92. vonalból kiágazva ).
Két vágányos állomás. Az állomás az 50-es években épült.
Az állomás nincs villamosítva. Váltóinak állítása kézi erővel történik.Több épülete van, amelyek a következők: Állomásépület, raktárépület, mérlegház.
Iparvágány kiágazásai:
- Fénykorában több iparvágány kiágazása is volt ( főleg az ÉMV területén belül ).
Érdekesség hogy az 50-es, 60-as években – rövid ideig - még személyszállítás is volt a vonalon. A vonalon akkoriban két állomást különböztettek meg. Sajóbábony – Lakótelepeket ( ez a mai állomás ), és Sajóbábonyt ( ami pedi a Vegyimű területén feküdt. ). A Vegyimű területe szigorúan őrzött volt – hadiipar - , egészen a 90-es évekig, de a bejutás a még működő egységekbe ma sem egyszerű.
Az ÉMV területén több tíz km hosszan működött keskeny nyomtávú vasútvonal is (!!!!! ), melynek egyes - még el nem bontott, fel nem szedett – részei, máig láthatóak.
Forgalma: Minimális.
Megközelítése:
A Miskolcot Sajószentpéterrel összekötő főutat keresztezi a vasútvonal, és a főút és a vasútvonal kereszteződésében egykor bakterház állt, amit a fénysorompó alkalmazásásval egyidőben lebontottak.
Gyalogosan Sajóecseg megállóhelyről, a vasútvonal mentén lehet megközelíteni. Távolsági busz pedig miskolcról indul sajóbábonyba.
|
|
Gyékényes
presovskaja, 2009.01.09 14:10.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tök jó:) Melyik utcán lehet erre a dombra fölmenni?
|
|
Rákospalota-Újpest
szvdom, 2009.01.09 13:28.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez egyébként ma a Veresegyházi (71) vonal. A felsővezetékét a II. világháborúban lerombolták, és úgy nagyságrendileg 10 éve villamosították újból.
|
|
Vokány
Gábor16, 2009.01.09 12:43.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy hallottam hogy a Horvátok jelentkeztek hogy (az Eszék-Magyrabóly után)villamosítanák a vonalat Pécsbánya-Rendezőig.
(ez az eset nem egyedüli,ugyan is a Murakeresztúr-Nagkanizsa-Balatonszentgyörgy vonalat olaszok villamosították.)
|
|
Szalatnak
atis, 2009.01.09 11:50.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Néhány éve itt egy széptéli havas képen egy falinaptáron csingis sorompó volt látható! Kár érte, úgy hogy no comment!!
|
|
Barcs
nagyatadbarcsvasut, 2009.01.09 10:13.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem a Nagyatád-Barcs vonalat nem kellene elfelejteni hiszen nagyon jó ki vonal volt!Megérne egy megemlékezést!Nem?
|
|
Vashosszúfalu
babsi, 2009.01.09 08:59.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sokan nem ismerik. Hosszúperesztegről Vashosszúfalu felé haladva a töltéstől jobbra kb. 50 méterre a Kódó patak és Tacskánd patak összefolyása mellett található egy elfeledett Árpád-kori földvár /Dénesdi vár/.
|
|
|
Hosszúpereszteg
babsi, 2009.01.09 08:55.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hosszúpereszteg állomás, vasúti rakodó.
|
|
|
Mikosdpuszta
babsi, 2009.01.09 08:51.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasúti töltés Mikosdpusza és Hosszúpereszteg között.
|
|
|
Zalavég
babsi, 2009.01.09 08:49.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasúti töltés Zalavég és Mikosdpuszta között.
|
|
|
Ürmöshát
Rácz Csaba Csibi, 2009.01.09 08:47.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerintem InterCity járatokat is kellene indítani ezen a vasút vonalon.
|
|
Barcs felső
Gábor16, 2009.01.09 08:29.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hihetetlen hogy a MÁV hogy hagyja pusztulni az épületeit.Ez igaz mind Barcs-felső mind a többi megállóhely épületeire országszerte.A legtöbbet mára lebontották.pl:Türje,Belezna,Bodakajtor-Felsőszentiván,Szedres.
Ilyenkor elgondolkodhatnának azon hogy nem lehetett-e volna átadni az önkormányzatoknak?!
|
|
Zákány
Gábor16, 2009.01.09 08:26.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép az állomás fölötti hegyről készült tavaly ősszel.Nagyon hangulatos ahogy a hegylábánál kanyarog a vasút mellete meg a Dráva.
Sajnos a vasút a fáktól nem látszik:S
|
|
|
Gyékényes
Gábor16, 2009.01.09 08:24.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fák között látható a nem rég felújított kaproncai Drávahíd.A kép a Zákány feletti "dombokról" készült pár éve.
|
|
|
Adorjánpuszta
tamási 48. - 49., 2009.01.08 23:43.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme a kép!
|
|
|
Nyírgelse
atis, 2009.01.08 22:52.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok! itt van egy 1988-ban épült kiágazás Nyírlugos felé, CSERHÁGÓI KONZERV GYÁRBA.A vonal az autóstérképeken nincs rajta.A pályát nem nagyon használták (a 471-es utat keresztezi), én a külső szakaszt láttam működés közben.(a gép zöld volt), a Mihálydi - Lugos közötti útról is látható a sín. MÁR akkor arról ábrándoztam, hogy ki lehetne menni végig AB-vel ,vagy Buzenykával ,különmenetben. Vajjon most milyen állapotban van a pálya , akkor vadonat új volt 48-as sínekkel.
|
|
Szák-Szend
dominik, 2009.01.08 20:18.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
szerintem nagyon jó állomás volt szákszenden rendes ház tiszta udvar csak a kormány mint tudni illik minden épuletet elbontat! pedig még szep vasutasház is volt és nagy volt a kihasználás!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Felsőgalla
Massababa, 2009.01.08 19:30.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
erre az állmásra a nyáron gyalogtúrát tervezünk..jó és érdekes kis kiruccanás lesz az biztos:DD
|
|