Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] [ 680 ] [ 681 ] [ 682 ] [ 683 ] [ 684 ] ...   Utolsó Következő

Nagydorog    Leopardok111, 2009.01.10 18:43.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A peronok. A fő-, és melléképületek, valamint a rakodó rámpa.
 
Nagydorog    Leopardok111, 2009.01.10 18:42.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Látkép Vajta felé.
 
Nagydorog    Leopardok111, 2009.01.10 18:41.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület.
 
Vajta    Leopardok111, 2009.01.10 18:40.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A peronok. Látkép Cece felé.
 
Vajta    Leopardok111, 2009.01.10 18:40.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi- és a melléképület.
 
Cece    Leopardok111, 2009.01.10 18:38.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A peronok. Látkép Rétszilas felé.
 
Cece    Leopardok111, 2009.01.10 18:38.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület. Bal oldalon a rakodó rámpa, jobb oldalon a melléképület látható.
 
Rétszilas    Leopardok111, 2009.01.10 18:34.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Melléképületek.
 
Rétszilas    Leopardok111, 2009.01.10 18:33.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A melléképület a látható bekötőúttal.
 
Rétszilas    Leopardok111, 2009.01.10 18:32.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület az utca, bekötőút felől nézve. Az állomáshoz egy bekötőút vezet.
 
Rétszilas    Leopardok111, 2009.01.10 18:30.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A déli elágazás: balról a dombóvári, jobbról a bátaszéki. A vonat Cece felé halad
 
Körösnagyharsány    DearAbye, 2009.01.10 15:12.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok,
tavasszal valamikor szeretnék ide elmenni, esetleg átsétálni a szomszédba a másik földkupacot is megnézni... törvényileg ez lehetséges?
 
Mágori-majori rakodó    DearAbye, 2009.01.10 15:03.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egészen pontosan lehet tudni a megállóhely koordinátáit? Szívesen körbenéznék a környéken, mi maradt még (a semmin kívül)...
 
Pusztalánc    sziblerg, 2009.01.10 10:32.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyszer én is szívesen végigjárnám ezt a szakaszt Sárvártól Zalabérig.
 
Pusztalánc    babsi, 2009.01.10 09:34.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pusztalánc és Káld között a vasúti töltés nagy részét beszántották, ami megmaradt az szinte teljesen járhatatlan. Ez pár méteres tiszta szakasz, ahol a gázvezeték keresztezi a töltést.
 
Szajki erdő    babsi, 2009.01.10 09:26.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasút nyomvonala Mikosdpuszta után a Szajki erdőben.
 
Pusztalánc    babsi, 2009.01.10 09:20.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "vasúti töltés", illetve ami ma megmaradt belőle..., Vashosszúfalu és Pusztalánc között. Még téli időben szinte gyalog sem járható, azért mi megpróbáltuk.
 
Miskolc-Gömöri    raps, 2009.01.10 09:05.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület története 1870-ben kezdődött, amikor is felvetődött az egykor Gömör megye bányáinak, és vasgyárainak összekapcsolása Miskolccal, mint kereskedelmi központtal. Rövidesen megnyílt a vasútvonal és az állomásépület is elkészült 1898-99-ben.
Az épület olasz neoreneszász stílusban készült és ma is az egyik legszebb pályaudvari épület az országban. Az épület hossza 97 m, szélessége 12-15 m, teljes hosszában peron húzódik előtte mintegy 600 m2 területen, szép öntöttvas oszlopokon álló acélszerkezettel konstruálva.
Az épület falai sárga burkolótéglával készültek, az oromdíszeket, oszlopfő és kapurészleteket gyöngyösi violett homokkőből faragták. A homlokzatot díszítő dombormű betétek terrakottából égetettek, sajnos állapotuk felújítást sürget. Az épületet az elmúlt 50 év alatt többször átalakították a változó igényeknek megfelelően.

Forrás: Miskolc Hivatalos turisztikai portálja.
 
Győrasszonyfa    Rácz Gergely, 2009.01.09 23:41.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma utaztam Zircről Győrbe, és újabb szomorú dologgal kellett szembesülnöm: az épületnek csak a helyét láttam a vonatból. Mikor bontották el?
 
Feked    Tézsé, 2009.01.09 22:14.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem régóta ugyan, de nagyon megihletett ez a vonal. Véleményem Feked az egyik leghangulatosabb pontja, nagyon sokáig nézem az archív képeket.
Egyébként az építők nem jókedvükben vezették olyan messzire a pályát a falutól. Ha nem viszik fel ott a vágányt a domboldalra (a megállónál), akkor a terepviszonyok miatt a következő dombon egyszerűen képtelenség lett volna átvezetni - hát ezért...
E vasút építői valami elképesztő műalkotást teremtettek, minden tiszteletet megérdemelnek.
 
Nagycenk-Hidegség    Central, 2009.01.09 21:26.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt a "Hich Böskét"honnan veszed?Aki a képet festette Haich Lenke,Haich Károly akkori Gysev vezérigazgató lánya volt!
 
Nagycenk-Hidegség    Gery, 2009.01.09 21:05.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Neszty Egonné Hich Böske festette az állomás homlokzatán a juhászjelenetet.
 
Adorjánpuszta    tamási 48. - 49., 2009.01.09 19:51.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Adorjánpuszta w.c. épületének maradványai 2000.06.12-én.
 
Adorjánpuszta    tamási 48. - 49., 2009.01.09 19:48.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Adorjánpuszta megálló rakodóhely is szerepel az 1893-as Vasúti és közlekedési közlönyben. Itt is földszintes lakóépületet építettek, melléképülettel és különálló w.c. épülettel. A megálló rakodóhely kiépítési hosszát 150 méterben határozták meg. Adorjánpusztán nagyapám elmondása szeint a '60-as években szedték fel a rakodóvágányt és azidőtől kezdve lett megállóhely, később táblás megállóhely. A betett képemen az épület bontását már megkezdték sajnos mire mentem fotózni. A képem készítésének a dátuma: 2000.06.12.
 
Bük    Central, 2009.01.09 19:47.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáshoz tartozó vasútvonalak átadásának dátumai:Sopron-Szombathely-Nagykanizsa,1865 szeptember 20. Zalabér-Sárvár-Felsőlászló-(Kőszeg),1913 november 8.
 
Alsómajsa    tamási 48. - 49., 2009.01.09 19:35.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Írok pár sort Alsómajsa megálló rakodóhellyel kapcsolatban.

Fénymásolatban megvan nekem az 1893. április hó 26-i Vasúti és közlekedési közlöny, melyben feketén-fehéren le van írva, hogy Alsómajsa mrh. kiépítésre kerül(t) 200 méteres hosszúságban rakodó vágánnyal, 1 db földszintes lakóépülettel, külön w.c. épülettel és gazdasági melléképülettel. Nem tudom mikor lett visszaminősítve megállóhellyé és hogy mikor szedték fel a rakodóvágányát. Sajnos az egykori vonalbejáró sem tudja már megmondani ezeket a dolgokat, mert nem emlékszik rá. Alsómajsa a személyforgalom szüneteltetésének napjáig üzemelt mint táblás megállóhely. A felvételi földszintes lakóépületét nem tudom fejből hogy mikor bonthatták le, de aki 1990-ben erre utazott az már biztosan nem láthatta. Igyekszem készíteni az épület helyéről egy felvételt amit majd beteszek ide a megfelelő helyre.
 
Felsőnyék    tamási 48. - 49., 2009.01.09 19:08.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Placi kollégától kérdezném hogy a 2008. 12. 31 - ei kép hol készült ( melyik részen, szelvényszámilag esetleg )amit utoljára betett? Olyan tisztának tűnik a pálya mintha én pucoltam volna ki előzőleg vonalvideózáshoz. A tippem a képre az lenne hogy Felsőnyék - Fürged szakasz 566 - 568 szelvényköz! Nos?
 
Enying    tamási 48. - 49., 2009.01.09 19:00.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gábor16 kollégával megnyugtatásképpen közlöm hogy az épület emeleti részét lakják!
A forgalmi irodába is van élet tehervonatközlekedés alkalmával, mert innét kezelik a berendezések java részét...
 
Nagykónyi    tamási 48. - 49., 2009.01.09 18:55.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt Nagykónyiban is tároltak kocsikat, sőt a Tamásiból kivonuló orosz hadrő is itt rakta pőrekocsikra a tankjait 1990.04. 28 - tól a vonalszakasz bezárása után! Én 5 alkalomról tudok.

Azt viszont nem tudom ki tudja hogy Nagykónyinak volt kisvasútja is!? Méghozzá Nagykónyi - Iregszemcse között 12 Km hosszban. Ennek a nyomvonala is járható még sok helyen...
 
Fürged    tamási 48. - 49., 2009.01.09 18:38.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És ez a kép is!
Mindhárom képet 2003. 05. 12 - én fotóztam.
 
Előző Első    ... [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] [ 680 ] [ 681 ] [ 682 ] [ 683 ] [ 684 ] ...   Utolsó Következő