Nógrád
Ambrus, 2009.01.14 18:33.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt megy egy háromkocsis Bzmot a nógrádi vár alatt január 3-án.
Járnak ezen a vonalon tehervonatok is? Mert én egyet sem láttam.
|
|
|
Bük
Central, 2009.01.14 14:06.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Zalabér-Sárvár-Felsőlászló vonalról bővebben:http://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1rv%C3%A1r%E2%80%93R%C3%A9pcevis-vas%C3%BAtvonal
|
|
Piliscsév
Mk452006, 2009.01.14 13:25.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újabb jó hírek:
-Új biciklitároló a parkolóban...
-Teljesen elkészült a kerékpár és gyalogút a vasútállomás és a vasút utca között...
|
|
Nagykónyi
tamási 48. - 49., 2009.01.13 23:39.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tóth Balázs kollégának üzenem hogy én, Rácz Gergely és Nidsz kolléga tervezzük az idei tavaszi vonaljárást csak abban nem jutottunk kompromisszumra hogy melyik részt járjuk meg. Ha gondolod csatlakozz hozzánk te is, szívesen látunk új tagot a csapatban! Te melyik részt gyalogolnád meg?
|
|
Nagykónyi
Tóth Balázs, 2009.01.13 22:00.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!
Hajdanán , gyermekkoromban még jártam ezen a gyönyörű vonalon, és ha valamely darabját meglátom még mindíg sajog a szívem....
Lenne kedve valakinek bejárni a vonalat? Én benne vAGYOK, SZERVEZZÜNK EGY TÚRÁT!!! Üdv: Tóth Balázs
|
|
Nagykónyi
tamási 48. - 49., 2009.01.13 19:35.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A térkép felső része...
|
|
|
Nagykónyi
tamási 48. - 49., 2009.01.13 19:32.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A térkép alsó része...
|
|
|
Nagykónyi
tamási 48. - 49., 2009.01.13 19:24.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Placi kollégának!
Ha a kisvasút után érdeklődsz akkor 1971. 09. 01 - én szűnt meg a forgalma. Van térképem is róla beteszem őket de sajnos nem túl nagy méretűre tudtam beszkennelni.
Egyébként a kisvasút kiindulási pontja Nagykónyi állomás 4 - ik vágánya mögül indult valahonnét a felvételi épülettel szembeni részről, igazából bozóttúra a megkeresése amibe még nem fogtam bele sosem hogy megkeressem. Azt tudom róla hogy volt fordítókorong is valamikor.
Ha gondolod akkor valamikor személyesen is találkozhatnánk Tamási állomás forgalmi irodája előtt és ha gondolod akkor elnézhetünk a helyszínekre a kisvasutat illetően!
A térképeket pedig beteszem mindjárt...!
|
|
|
Felsőnyék
tamási 48. - 49., 2009.01.13 19:10.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Placi kollégának!
Ezt a részt én pucoltam ki még az ősz folyamán 2008 - ban. Egész pontosan az 554 - 595 szelvények között. Ezért volt olyan ismerős a helyszín a számomra. Azért érdekes - nem? Az ember berak egy képet és én megmondom hol fotózta, kicsit sem ismerem a vonalunkat ááááá...
|
|
Hosszúhetény
pezsman, 2009.01.13 17:28.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos Hosszúhetényben sokan azt sem tudják, hogy van vasút... Persze a busz 20 perc alatt Pécsen van...
|
|
Pécsvárad
janika002, 2009.01.13 17:16.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én abba bízom ,hogy ennek a megtömöm a zsebem és lelépek korszaknak egyszer vége lesz és jön egy új generáció aki építeni fog mert lassan mindent leromboltunk!És amít most építenek meggondolatlan gagyi!!Gábor tiétek a jővő!
|
|
Barcs
Gábor16, 2009.01.13 14:32.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Pécs felől érkezők zöme itt leszáll.
Viszont az itt felszállók nagy része csak Péterhida-Komlósd-ig utazik.De a vonatok Berzencéig kivannak használva.
Utána már csak 10-11 utas marad a 15perces útra.
|
|
Soroksár
HolyAvy, 2009.01.13 13:27.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktárat már elbontották.
|
|
Babócsa
Báli, 2009.01.13 07:03.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor a Pft gépnek is annyi?
|
|
Maglód
ladam, 2009.01.12 23:08.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson és környékén valahol a 80-as években megállt az idő :) Ennek tanulsága a mellékelt kép is. Egyébként rendkívül hangulatos az állomás mögötti tér, nyáron kifejezetten hűvös lehet. Ezt a teret egyébként Marx térnek hívták, egy házon a felvételi épület közelében még ez az utcanév látható :)
|
|
|
Sámod
Gábor16, 2009.01.12 21:29.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Furcsa hogy ide még nem ért el a MÁV "nagytakarítás" akciója!Inkább valaki beköltözhetne hogy ne bontsák le!
|
|
Kisvárda
atis, 2009.01.12 20:39.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Ez az egy szép felvételiépület van a 100- ason Ebes után .A képek láttán, úgymint a 80- ason csak Füzesabony Miskolc és BP. között.
|
|
Kóny
Central, 2009.01.12 20:08.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kóny állomás,II.világháborúban elpusztult felvételi épülete helyett,1950-ben Molnár Rudolf építész tervei alapján épült a ma is álló állomási épület.
|
|
Csorna
Gery, 2009.01.12 16:30.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csorna felújított állomásépülete. Szerintem elég csunyára sikeredett.
|
|
|
Csorna
Central, 2009.01.12 16:19.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáshoz tartozó vasútvonalak átadási ideje:Győr-Sopron 1876 január 3. Pozsony ligetfalu-Szombathely 1891 november 8. Pápa-Csorna 1896 augusztus 1.
|
|
Felsőlászló (A)
Gery, 2009.01.12 16:09.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sopron-Kőszegi HÉV
A vonalon az első személyszállító vonat 1908. nov. 9-én indult Sopronból. A pálya Sopron-GySEV állomásról indult ki, Harka-Kópháza állomásig párhuzamosan haladt a DV szombathelyi vonalával, majd Felsőpulya (Oberpullendorf) és Felsőlászló (Oberloisdorf) érintésével Kőszegnél csatlakozott a Kőszeg-Szombathelyi Vasúthoz. A megnyitástól kezdve az üzenet a MÁV vette át.
A trianoni békediktátum és az azt követő velencei szerződés és népszavazás után az új határ három részre darabolta a vonalat, 45,2 km-t osztrák fennhatóság alá helyezve. A három érintett vasút (GySEV, BBÖ, MÁV) ill. Ausztria és Magyarország politikai vezetésének képviselői 1922. jan. 19-én döntöttek a vasút további sorsáról: a vasútvonal tulajdonjoga a Sopron-Kőszegi HÉV Rt.-é maradt, de az üzemeltetés a BBÖ feladata lett, amit az azon melegében közös megegyezéssel a GySEV-re bízott. A pályafenntartás viszont maradt a BBÖ feladata.
1929-ben a Népszövetség is tárgyalta a vonal ügyét. A meghozott döntés értelmében az osztrák állam megváltotta a vonalat a részvénytársasától, így vonal tulajdonjoga Ausztriára szállt, beleértve a magyar állam területén lévő szakaszokat is! Ez azt jelenti, hogy formálisan Kőszeg kiz. - Kőszeg oh. bez. ill. Harka oh. bez - Harka kiz. szakaszoknak ma is Ausztria (ill. az ÖBB) a tulajdonosa (akárcsak a kőszegi állomás északi oldalán lévő egykori laktanyának). A BBÖ 1931-ben felmondja a GySEV-vel kötött üzemeltetési szerződést, és a vonalat saját kezelésébe veszi. Az Anschluß után a DR a vonalat átépíti, nehézsínes felépítménnyel.
A II. vh. után a forgalom 1947. szept. 1-ével indult újra, a forgalmat rövid ideig a GySEV, majd 1948 nyarától ismét a BBÖ vitte. Az eleinte zavartalan forgalmi kapcsolat a politikai helyzet változásával elhidegült. 1960. szept. 1-jétől az ÖBB a vonatai már csak Rattersdorf-Leibingig közlekedtek, az osztrákok a pályában bekövetkezett csuszamlásra hivatkozva szüntették be az átmenetet, a pályát ezután Felsőlászlóig felbontották.
Zalabér-Sárvár-Bük-Kőszegi HÉV (később Dunántúli HÉV)
A vonal első, Sárvár és Bük közötti részét 1913. szeptember 27-én adták át a forgalomnak, míg a teljes vonal megnyitóját november 8-án tartották. A vonal Bük után Répcevis, Locsmánd (Lutzmannsburg) érintésével Felsőlászlónál csatlakozott a Sopron-Kőszegi HÉV vonalába.
Trianon után az Ausztria és Magyarország között létrejött egyezség értelmében a forgalom 1922 elején indult meg, a vonatokat Bük és Locsmánd között a MÁV, onnantól pedig a GySEV vitte. Később az osztrák szakaszon a BBÖ vette át az üzemet. 1930. máj. 15-től a forgalmat Locsmánd és Felsőlászló között a BBÖ beszüntette, majd a pályát több helyen megbontatta. 1937. júl. 5-től a MÁV és a BBÖ között létrejött csatlakozási szerződés értelmében az átmenet újra megnyílt, azzal a feltétellel, hogy a pályafenntartást Locsmánd bejáratáig az osztrák oldalon is a MÁV végzi. A DR 1944-ben az akkori birodalmi határtól a 86+45 szelvényig (Lutzmannsburg és Frankenau között volt) a pályát felbontotta (a forgalom valószínűleg már ez előtt megszűnt).
A front átvonulása során a magyar oldalon a Bük melletti Répce-hidat, és a községben lévő felüljáróhidat felrobbantották, emiatt a forgalom csak 1945. aug. 15-ével indult újra Sárvár és Répcevis között, hogy aztán 1974. május 26-tól közútra tereljék.
Az osztrák oldalon a még fel nem szedett, de használaton kívüli Oberloisdorf és Frankenau között szakaszon 1946. augusztus 12-ével újra felvették a forgalmat. A répakampány idején jelentős forgalmat bonyolító vonalat aztán 1955-ben utolérte a "hatósági gazdaságossági elemzés" (lám, mégse magyar találmány...), a forgalmat beszüntették, és egy éven belül a teljes felépítmény elbontották.
Forrás: Lovas Gyula: A nyugat-magyarországi kérdés vasúti vonatkozásai II. - Vasúthistória Évkönyv, 2002
|
|
Babócsa
Gábor16, 2009.01.12 15:23.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktárépületet tavaly elbontották!
Pénteken és Szombaton az 1.vágányon Hz gabonaszállítók álltak.(kb.12 kocsi)
|
|
Mátraszőlős-Hasznos
Gábor16, 2009.01.12 14:51.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én speciel nem sajnálom az épületet!
Már nagyon romos volt.De azért remélem a helyén lesz egy esőbeálló az utasoknak.
|
|
Somoskőújfalu
Gábor16, 2009.01.12 14:47.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki egyáltalán utazott annak idején a Hatvan-Somoskőújfalu-Fülek-Bánréve-Miskolc személyvonattal?
1 menerendi évet élt.
|
|
Szalatnak
Gábor16, 2009.01.12 14:37.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én annak örülök ha legalább az átjárókat (ha a vonalat nem is) felújítják.És annak is örülök hogy a Bzmot+Bzx+Bzx helyett itt is Hálbik járnak M41-essel az erre felé lakóknak is jól jön a Bőrüléses korszak után egy kis változás
|
|
Véménd
Gábor16, 2009.01.12 14:29.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A MÁV-nak csak csicsás vonatokra meg "ésszerű" menetrendre van pénze.Vonal felújításhoz nincs!Csak szakaszonként újítanak fel vonalakat.A Boba-Hodos vonalat is csak külföldi nyomásra újítja fel.Magyar vasuti valóság:(
|
|
Dalmand
BZS1979, 2009.01.12 14:10.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2007.03.06 volt egy kisebb bejárása a vonalnak a dombóvári önkormányzat részéről: http://www.kondavolgy.hu/index.php?&mydat=5
|
|
Hosszúpereszteg
babsi, 2009.01.12 13:30.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás Hosszúpereszteg és Bögöte között kb. félúton található. A fénykép a Szajki erdő felől haladva Hosszúpereszteg előtt kb 800 méterrel készült, jobbra a háttérben Bögöte házai láthatók.
|
|
|
Pusztalánc
babsi, 2009.01.12 10:54.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia Oli!
Elsőre képzeletben én is a sín túloldalára tettem volna az állomásépületet. Faterom a közeli, a szocializmus által felszámolt és beszántott /Pereszteg/Tacskándon nőtt fel, amit már a mai túristatérképek is csak Tacskándi-dűlőként jeleznek. Ő a 60-as években mindig Pusztaláncon szállt fel /ill. le/, és "becsukott szemmel" megmondta, hogy az állomásépulet a sínpár és Pusztalánc között volt, tehát Sárvár felől haladva a sínek jobb oldalán.
Üdv: Babsi
|
|
Beremendi Cementmű
Réger László, 2009.01.12 10:43.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, 2008-ban próbáltuk fellendíteni a vasúti kiszállításunkat, kisebb-nagyobb nehézségek árán, de azért sikerült. Sajnálattal nézegettem végig a képeket a pusztulásról, pedig lenne fantázia a vasútban...
Üdv: A Duna-Drava Cement Kft szállításáról.
|
|