Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 671 ] [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] ...   Utolsó Következő

Mágori-majori rakodó    Endre, 2009.01.17 14:51.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasútilag meg tudom neked mondani, Szeghalom felől jövet 296+25-nél ágazott ki jobbra a rakodóvágány, 298+41-nél tért vissza. Ez után közvetlenül volt (van?) egy útátjáró.
 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.01.17 09:43.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnevezés: DIÓSGYŐR-VASGYÁR**

Rendeltetés: Állomás ( Közbenső állomás ), csak teherforgalommal.

Jellege: Országos vasúti mellékvonal




Állomás állapota ( dátum ): Működő - 2008 október 18.

Vonalszám(ok):

MÁV állomás kódszáma: 12666

Helye: Borsod-Abaúj-Zempén megye, Miskolc város

Az állomás jellemzése:

Ezen állomás, a Miskolc Rendező Pályaudvarból kiágazó városi szakasz egyetlen állomása.
Tizenhat vágányos állomás. A tizenhat vágányból egy átmenő fővágány. Az állomás részben villamosított ( A tizenhat vágányból tíz vágány ). Váltóinak állítása azonban kézzel történik.
Több épülete van, melyek a következők:
- Felvételi épület ( többszintes épület, egykor kerékpártárolóval ) – jelenleg zárva.
- Őrház a gyári végen – romokban,
- Őrház a miskolci végen ( alagútnál ) – romokban,
- Egyéb más kiszolgáló épület – jelenleg zárva,
- Őrház a temetőnél – romokban,
- Mérlegház ( teljesen felújítva ),
- Az állomáson 2 őrtorony található,
Iparvágány kiágazásai:
- Jelentős iparvágány hálózattal rendelkezik. Az állomáson kívüli gyári vágányok a gyár egykori területét behálózzák. Összes hosszuk több tíz km. ( DAM – egykor LKM - tulajdon. )
- A gyári végen volt egy kis rendező. Ezen rendező 5 vágányából 4-et teljesen megszűntettek. Egyetlen vágány – az átmenő fővágány – maradt meg.
Forgalma:

Forgalma a 90-es évek előtt nagyon jelentős, a 90-es évek elején egyre kevesebb, mára teljesen minimális. Az iparvágányok kiszolgálása ( DAM – egykor LKM - ) egyre csökkenő, jelenleg minimális.

Egyéb:

Az állomás Ruzsinszőlő felöli végén található egy alagút. Az alagútban még láthatók az egykori biztonsági felfestések. Az alagút használatban van, hiszen csak ezen keresztül érhető el Miskolc felől az állomás.

Megközelítése:


Rendszeres személy járat nem indul az állomásra.
Tömegközlekedéssel:
- Busszal: Az Avas tetőről induló 29-es sz. járat,
- Villamossal: A Miskolc Tiszai Pu.-ról. induló 2 sz. villamosjárat.
A vasútállomás minden megállótól nagyon messze esik.
A vasútállomásra csak a gyáron keresztül lehet bejutni, illetve autóval a Ruzsinszőlőt Vargaheggyel összekötő útról . Az összekötő út vasútállomáshoz vezető bekötőútja nagyon rossz minőségű, eldugott út. Az állomásra való bejutáshoz MÁV engedély szükséges. Kizárólag MÁV-os engedéllyel lehet próbálkozni, a DAM semmiféle fényképezési, vagy belépési engedélyt nem hajlandó adni .
Az állomás területét – érthető módon - fegyveres kutyás biztonsági őrök védik.

Melléklet: Térkép, Képek



Megjegyzés:

** = Az 1932-es részletes Miskolc - Bélapátfalva Bükk térkép tanúsága szerint Diósgyőrben 2 vasútállomás volt. Feltételezésem szerint valamikor volt vasgyári, és külön MÁV ( ez lehet a mai ) állomás is. A két állomást 1945 után egyesíthették……..

 
Diósgyőr-Vasgyár    raps, 2009.01.17 08:26.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Miskolc Rendező Pu. - Diósgyőr-Vasgyár vonal átadásának időpontja: 1873.
 
Zalacsány    atis, 2009.01.16 22:24.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok! Hogy lehet egy szép házat ilyen kontár módon felújítani, ezt engedi a tanács?! Legalább a nvtáblát hagyta volna békén aza bolond hozzánemértő tulaj!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Kétújfalu    Gábor16, 2009.01.16 21:39.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület még áll?Vagy már összeesett?
 
Csányoszró    Gábor16, 2009.01.16 21:37.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás épület még áll?Kár lenne érte.Nagyon szép "darab"!
 
Miskolc-Dorottya utca    raps, 2009.01.16 20:38.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai végállomás korábbi neve: Miskolc Kilián-Észak.
 
Pécs felső    Gábor16, 2009.01.16 20:11.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az üres állomás.Tavalyi kép és SAJÁT készítésű!
 
Pécs-Gyárváros    Gábor16, 2009.01.16 20:06.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pécs-Gyárváros Vmh. épületét jelenleg lakják.A megálló környéke viszont elhanyagolt.(Bele értve a melléképületeket is [WC,Raktár])
 
Pécs    Gábor16, 2009.01.16 13:05.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előttem szóló képén valószívűleg a 13.41-kor induló gyékényesi személy volt aza bizonyos MD szerelvény.
 
Pusztalánc    szvdom, 2009.01.16 12:25.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Meggyőztetek (hozzászólás+kapott mail), beláttam gyarlóságomat és hogy van létjogosultsága! A leltári számos hozzászólást képpel együtt visszaállítottam. Oli_b-től elnézést kérek!
 
Sopron-Déli    Central, 2009.01.15 22:01.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Sopron-Bécsújhelyi vasútról bővebben:http://e-cafe.hu/pammerl/blog/megnez/a_sopron___becsujhelyi_vasut_tortenete_1__070620_182258 és:http://e-cafe.hu/pammerl/blog/megnez/a_sopron___becsujhelyi_vasut_tortenete_2_
 
Pusztalánc    oli_b, 2009.01.15 17:43.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ja, okés. Csak aszittem elfelejtettem feltölteni és kerestem a képet.
Csak "relikvia" címszó alatt töltöttem volna fel, hogy ennek az elhagyatott épületnek még megvan a leltári száma.
De elfogadom az érvelést.
 
Csákánydoroszló    lennon15, 2009.01.15 15:24.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás vágányzatának meghosszabbítása szerepel a GySEV vonalfelújítási terveiben.
 
Alsórönök    lennon15, 2009.01.15 15:23.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A GySEV vonalfelújítási tervei szerint Alsórönökön kitérőt és állomást akarnak építeni. Rátótot pedig lefokoznák megállóhellyé.
 
Rátót    lennon15, 2009.01.15 15:21.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást a felújítási tervek szerint megszüntetik, megállóhely lesz. És Alsórönökön akarnak állomást építeni.
 
Egyházasrádóc    lennon15, 2009.01.15 15:20.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aki szeretné az még idejében fotózza le a raktárépületet! Nemsokára elbontják!
 
Bélavár    Gábor16, 2009.01.15 12:33.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kár lenne az épületért!
Ez még jobb állapotban van mint a kémesi vagy sámodi épületek.
 
Kisdobsza    Gábor16, 2009.01.15 12:28.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mert a Pécs körüli vonalak megszüntetése vagy tönkre tétele idő szerü...A város 1 évmúlva Kultúrális Főváros lesz!Kell a vasút!!
 
Pusztalánc    szvdom, 2009.01.15 11:41.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A leltári számot ábrázoló képet én töröltem ki, indoklásom: számunkra, és az olvasók számára információtartalommal nem igazán bír, és nagyon sok ilyen leltári számozott tárgy, épület, stb. található az állomásokon, másrészt pedig mondjuk úgy, hogy adatvédelmi okokból. Ha esetleg tévedtem, szólj, írj.
 
Pilis    Takács Krisztián, 2009.01.15 10:31.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egész jó a kép a Pilisi állomásról de van vele egy kis baj vele az hogy mikor lesz kész a lépcsős része mert a hogy látom még mindig csinálják az egészet.És már majd nem négy hónapja csinálják és ugy látom hogy még sok munka van vele.
 
Dunakeszi    raps, 2009.01.15 09:57.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ráadásul nem is egy városszéli épületről beszélgetünk, hanem egy Dunakeszi belső részén - majdhogynem központjában - lévő épületről..... Érthetetlen.
 
Nagykónyi    Nidsz, 2009.01.15 00:35.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
én miattam bejárhatjuk egy alkalommal a GV-t is, úgyis ígértem pár fotót valakinek
 
Dunakeszi    Sempi, 2009.01.15 00:18.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pilu,

igazából 35ezer fős város;)

Amúgy nagyon szép épület, de érdekelne, ha a civilek összefognának a felújítására, a MÁV odaadná-e? Gyanítom nem. Sőt...
 
Velencefürdő    Pukkancs94, 2009.01.14 23:31.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kis vonat a nagy vasúton, Velencefürdőn...
 
Kőbánya alsó    Pukkancs94, 2009.01.14 23:25.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szabad a pálya a Nyugati pályaudvar felé.
 
Kőbánya alsó    Pukkancs94, 2009.01.14 23:17.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ingavonat érkezik a Nyugati pályaudvarról.
 
Kétújfalu    alexejevics, 2009.01.14 21:23.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hentes! Mennyire lopták szét a pályát?
 
Nógrád    Ambrus, 2009.01.14 18:43.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy másik kép ugyanarról a vonatról.
 
Nógrád    Ambrus, 2009.01.14 18:33.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt megy egy háromkocsis Bzmot a nógrádi vár alatt január 3-án.
Járnak ezen a vonalon tehervonatok is? Mert én egyet sem láttam.
 
Előző Első    ... [ 671 ] [ 672 ] [ 673 ] [ 674 ] [ 675 ] [ 676 ] [ 677 ] [ 678 ] [ 679 ] ...   Utolsó Következő