Sorkifalud
siofok35, 2008.11.08 15:14.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykor 3 vágányos állomás vagy megálló rakodóhely volt. Siemens-halske típusú biztosítóberendezése ma a szombathelyi MÁV Oktatási Központban van ezen oktatják a leendő vasutasokat. Teljesen üzemképes, az udvaron lévő jelzőket kezeli.
|
|
Hajmáskér-Újtelep
siofok35, 2008.11.08 15:05.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lebontották az épületet.
|
|
Dunaföldvár
Leopardok111, 2008.11.08 11:46.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csak egy földút vezet ki az állomáshoz.
|
|
Kőbánya-Hízlaló
raps, 2008.11.08 10:33.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnevezés: KŐBÁNYA HÍZLALÓ
Rendeltetés: Pályaudvar
( Kiszolgáló pályaudvar ),
csak teherforgalommal.
Jellege: Teher pályaudvar
Állomás állapota ( dátum ):
Működő - 2008 november 07.
Vonalszám(ok):
MÁV állomás kódszáma: 10156
Helye: Budapest Főváros
Az állomás jellemzése:
A teherpályaudvar Budapesten található. Pontos helye: Bihari út, Jegenye út sarka.
Korábban Ferencvároshoz tartozott, jelenleg Kőbánya felső kiszolgáló állomása. Négy vágányos pályaudvar. A négy vágányból egy, átmenő fővágány. Az átmenő fővágányon kívüli többi vágány használaton kívüli, teljesen leromlott állapotú. A forgalomhoz tartozó egyéb eszközök ( váltók ) a fővágány váltóinak kivételével rossz állapotúak, illetve teljesen használhatatlanok. A pályaudvar nem villamosított. Váltóinak állítása kézi erővel történik.
Egy épülete van, ami a főépület. A főépület egy 1877-ben épített szabványos kivitelű emeletes építmény. A főépülettől távolabb találhatóak az egykori sertésólak, illetve azok rakodó rámpái. Az ólak leromlott állapotúak,bár tetejükön a fedés új állapotú. A rámpák teljesen leromlott állapotban vannak.
A pályaudvar sínjei keresztezik a Bihari utat. A négy keresztező sínből hármat megszüntettek, csak az átmenő fővágány sínjei keresztezik a villamos vágányait, és mennek át a Bihari úton.
Az utat lezáró sorompók teljesen rossz – elhanyagolt – állapotban vannak.
Iparvágány kiágazásai:
- Fénykorában több iparvágány kiágazása is volt ( kőbányai sertéstelepek, majd a második világháború után ipartelepek ) mára azonban iparvágány hálózata teljesen lecsökkent, megszűnt.
Forgalma:
Átmenő forgalma nincs, magára az állomásra árút csak elvétve szállítanak. Az iparvágányok kiszolgálása a 90-es évek elejétől kezdve jelentéktelen.
Megközelítése:
A pályaudvar Budapest X. kerületében ( Kőbánya ) található.
Legegyszerűbb megközelítése villamossal lehetséges. A 3-as jelű villamos Szállás utcai megállójánál kell leszállni.
Megközelíthető továbbá metróval. A metró Ecseri úti megállójában kell leszállni, majd onnan tovább menni a Bihari úton.
|
|
|
Báta
Tshuhash, 2008.11.07 19:52.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bátaszék felől Furkótelep után, miután felérsz a dombra el kell kanyarodni jobbra. Egy darabig köves az út. Utána, mikor leértél a dombról a sínek előtt ismét el kell fordulni jobbra, egy szintén köves-kavicsos útra, amit azért már eléggé felvert a gaz. Itt addig haladsz, amíg egy nagyobb tisztásra nem érsz. Ezen a helyen volt az állomás valamikor.
|
|
Báta
Gábor16, 2008.11.07 13:28.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori mh elérhető autóval?
ha igen akkor Furkótelep után mikor kell le kanyarodni a Mohács-Szekszárd országútról?
|
|
Sopron
Central, 2008.11.05 19:25.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esti fények 6.
|
|
|
Sopron
Central, 2008.11.05 19:23.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esti fények 5.
|
|
|
Sopron
Central, 2008.11.05 19:18.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esti fények 2.
|
|
|
Sopron
Central, 2008.11.05 19:16.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Esti fények 1.
|
|
|
Belezna
joci, 2008.11.05 15:14.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Legalább 4,5 km (Forrás: GoogleMaps) Ha megvan, akkor biztos van valami személyforgalma, de hát addig jó, amíg van, szerintem! Üdv: joci
|
|
Bicere
Adani, 2008.11.04 19:42.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még pontosabb megnevezés: Hadi kitérő, kifejezetten azért épült, h megnövekedett forgalmat ( hadi célok) bírja a vonal. Több másik vonalon is épült ilyen pl. a 120-ason Gyoma és Csárdaszállás között, már nincs nyoma, hiszen közben kétvágányú lett ez a szakasz.
|
|
Bicere
Kispala, 2008.11.04 17:32.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pontos megnevzés: Forgalmi kitérő!
|
|
Miskolc-Tiszai
Kiscsirke, 2008.11.04 15:53.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idejárok egyetemre és nekem nagyon tetszik a szép épület
|
|
Heresznye
Gábor16, 2008.11.04 15:45.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
kedves robex!
A beleznai mh és a heresznyei mh ég és föld.A heresznyei 10-15km-re van a névadó településtől!A beleznai azért jóval közelebb van a falujához.És ott sok az utas itt meg csak leszálló volt az is csak 1-2.
|
|
Ferenctelep
Gábor16, 2008.11.04 15:40.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló betájolása:
A pálya mellet párhuzamosan halad egy föld út.Ebből több helyen leágaznak kisseb utak (mellyek szintben keresztezik a 60-ast).A megálló végénél lévő útátjárótól keletre (a vonatból is látható) áll két magas fenyő.Ezekhez van közel az Mh.
|
|
Kisdobsza
Gábor16, 2008.11.04 15:37.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kivülről még úgy ahogy.
Nagyon hasonlít a Nagypeterden található megálló épületére!
|
|
Darány
Gábor16, 2008.11.04 15:35.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A raktár épületnek "nyomaveszett".
Nagy földkupaccal a helyén.
|
|
Tapolca
Central, 2008.11.04 15:01.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nosztalgia vonat 324.540-es gőzöse az állomáson körüljár.
|
|
|
Badacsonytomaj
Central, 2008.11.04 14:55.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nosztalgiavonat az állomáson.
|
|
|
Murakeresztúr
Central, 2008.11.04 14:41.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kék színű horvát Kennedy a felvételi épület előtt.
|
|
|
Belezna
robex, 2008.11.04 14:39.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Heresznye vasutállomáshoz szoltam hozzá, hogyha ott azért szünt meg a megállo mert messze volt a falutól, itt leszállóknak milyen messze van Belezna falva?
|
|
Heresznye
robex, 2008.11.04 14:35.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akkor a közeli Belezna állomást miért nem szüntették meg? Jó 5 km-re lehet a falutól,oda van vmi út? Tudna vki jellemezni azt a távolságot?
|
|
Kecel-Szilos
atosz66, 2008.11.04 10:04.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A tábla 2006 februárjában - lehet, hogy már nincs is ott?!
|
|
|
Feked
Hentes, 2008.11.03 23:35.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nincs már sín?! Nem lehet követni a sok lopást már! :-(
Pedig de szerettem volna menni rajta még. Nagyon kár érte.
|
|
|
Pécsvárad
Hentes, 2008.11.03 23:27.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének ideje: 2007-09-23
Pécsváradi állomáson
|
|
|
Pécsvárad
Hentes, 2008.11.03 23:24.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kép készítésének napja: 2007-09-23
Élet a bozótosban.
|
|
|
Nagypall
Hentes, 2008.11.03 23:13.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagypall vasúti átjáró felé egy három évvel ezelőtti képemen.
|
|
|
Sárvár
Central, 2008.11.03 22:36.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Nyugati vasút talán legszebb homokkőből emelt felvételi épülete.
|
|
|
Vízvár
Central, 2008.11.03 22:31.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori Déli Vasút épületei közül már csak Vízvár,és Barcs felvételi épülete őrzi a nyers tégla fal szépségét,ami valaha nagyon is jellemző volt e patinás vasúttársasaság épületeire!
|
|
|