Gány
VT22, 2015.10.03 18:39.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszi az észrevételt!
Igen, ez egy külön megállóhely volt.
|
|
Tab
csenge23, 2015.10.03 14:53.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
most én minden pénteken és vasárnap utazok vonattal, mert olcsóbb. tab-tól karádig nagyon lassú, már nem 40-el, hanem alig, ha 20-al megy...talán. andocson talán már 30-40-el, és csak a kaposvár-mernye között megy max 50-60-al. tabtól kaposvárig a menetidő 2 és fél óra. visszafele pedig két óra. most nem tudom pontosan hogy mi van, de én úgy vettem észre hogy a kaposvár-siófoki szakaszt újítják, hiszen tabon rengeteg kősin van(nem tudom, mi a neve), és tabon a piactér környékén már minden második fa ki van cserélve . úgy 100-200 méter hosszan. meg a pályaudvaron is. kaposváron pedig a pályaudvar is épül ujjá. meg a testvérem is mondta, hogy multkor, amikor jött haza siófokról, akkor vonatpótlóval jött. ugyhogy remélem, hogy az lesz amire gondolok.
(bocs a helyesírási hibákért)
|
|
Garamberzence
m62901, 2015.10.03 11:49.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Honnan lehetne megtudni,hogy a vonal Garamberzence és Stubnyafürdő közötti alagútjai milyen hosszúak voltak a megnyitáskor?Annyit tudok,13 alagút készült, összes hosszuk egyes források szerint 3117 méter volt.Találtam 3306 métert is.
|
|
Károlyváros
m62901, 2015.10.03 11:42.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Honnan lehetne kinyomozni,hogy a Károlyváros-Fiume vonal alagútjai milyen hosszúak voltak a megnyitáskor?Annyit tudok,15 alagút készült,összes hosszuk 4239 méter.H8
|
|
Lábod
cd196, 2015.10.01 18:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: István Földvári > A Magyar mellékvonalak / Ungarische Nebenbahnstrecken https://www.facebook.com/photo.php?fbid=880377112030934
|
|
|
Görgeteg
cd196, 2015.10.01 18:42.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: István Földvári > A Magyar mellékvonalak / Ungarische Nebenbahnstrecken https://www.facebook.com/photo.php?fbid=880384075363571
|
|
|
Požega
vaci, 2015.09.30 08:43.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt a mozdonyt Pozsega állomáson fényképeztem.
|
|
|
Požega
vaci, 2015.09.30 08:42.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szintén 2012-ben készült a fénykép Pozsegában.
|
|
|
Velika
vaci, 2015.09.30 08:33.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vasútbarátok!
Találtam néhány fényképet egy 2012-es családi kirándulásról.
|
|
|
Debrecen
ROCOman, 2015.09.29 17:45.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://oroksegfigyelo.blog.hu/2013/10/04/amikor_az_epitesz_nyilvanit_vedette
|
|
Veszprém
ROCOman, 2015.09.29 17:42.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.sikerado.hu/magyarorszagon/2013/12/21/Intermodalis_palyaudvart_alakitana_ki_Veszprem
|
|
Bácsalmási tanyák
Fecó, 2015.09.28 20:58.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A község határában,a Gradin(vagy Gradicsa) földrészen (a Bácsalmási tanyák vm. közelében), még a 70-es években is várrom nyomait láthatták a vidéket járók. Ma már jelentéktelen kőhalmaz. Története ismeretlen!
Nem tudja valaki,hogy hol lehet ez a jelentéktelen kőhalmaz?
Mi voltunk kint,de nem leltünk rá, de nagyon szerettük volna megtalálni,mert a család nagy várbarát és Almási kötődésű.
Ha valaki tudja hogy hol van/lehet pontosan,akkor megkérem hogy jelezze nekem!
Előre is köszönöm.
|
|
Kapuvár
m62901, 2015.09.28 17:18.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szeptember 8-a óta nincs forgalmi szolgálat Kapuvár állomáson,csak pénztár.Csornáról távkezelik.
|
|
Bélavár
Cshaweska, 2015.09.27 21:04.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló immár a 18-as őrhely nélkül.
Júliusi kép (mobil)
|
|
|
Pelsőc
husonyiczagabor, 2015.09.26 16:20.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1882-ben az állomás főnöke Pachel József volt,aki a Concordia vasérscfeldolgozó társaság szervezésében egy expedíció és a csetneki bányászok élén elsőként ereszkedett le a Pelsőci-fennsík Csengőlyuk nevezetű barlangjába.(Rozsnyói Híradó 1882.júl.23.30.sz.)
|
|
Szárhegy
fizolt, 2015.09.26 14:28.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Háromvágányos állomás, átmenő fővágánya a harmadik vágány, rakodóvágány az első. A Gyergyószentmiklós felőli oldalon fénysoromóóval biztosított útátjáró található. A harmadik vágány után, néhány méterrel az állomás szintjénél lejjebb egy pályafenntartási telep található, aminek vágányzata a Ditró felőli váltókörzetben csatlakozik a vonali vágányhoz. Az állomáson egyközpontos, tolatóvágányutas biztosítóberendezés üzemel, központi állítású váltókkal és fényjelzőkkel. Az állomáson jegykiadást is végző forgalmi szolgálattevő teljesít szolgálatot.
|
|
Temesvár-Józsefváros
fizolt, 2015.09.25 20:14.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régebbi épületek lebontása rendszerfüggetlen, a MÁV hálózatán a közelmúltban bontották el például a Déli Vasút típusépületeit a 30-as vonalról, illetve most fogják lebontani Székesfehérvár állomás jellegzetes II-es állítóközpontját. Azt hogy korábban melyik esetben miért döntöttek új épület építéséről, már nehéz kideríteni.
|
|
Gány
harczymarczy, 2015.09.25 19:09.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szerepel még egy Nemesnebojsza állomás a 43-as menetrendben (5 km), itt viszont nem, de vélhetően ezen a vonalon van. Kérdés, azonos-e Gány állomással (6 km), vagy nem.
Forrás: http://users.atw.hu/diesirae/menetrend/1943/60_o76.jpg
|
|
Temesvár-Józsefváros
Csongor, 2015.09.25 18:15.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a Pfaff Ferenc-féle épületet 1970 körül lebontották, noha a II. világháború után felújításra került. Így becsülik meg az igazi (mástól lopott) értéket az oláhok. Persze a kommunizmus mindenhol hasonlóan ostoba volt, lásd szolnoki pályaudvar.
|
|
Bácsalmási vöröserdő
Cshaweska, 2015.09.23 10:15.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kunbajai átjáróval ellentétben,a Bácsalmás-Tompa műút és az egykori Baja-Szabadka vonal kereszteződését SEMMIEN tábla nem figyelmeztet.Aki ismeretlen erre,az könnyen összetörheti magát itt.Csikéria felől ráadásul egy kanyar van az átjáró előtt,és aki nem figyel,könnyen átrongyolhat ezen a eléggé viseletes átjárón.
|
|
|
Kunbaja-Bácsalmási szőlők
Cshaweska, 2015.09.23 10:05.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bácsalmás felől érkezve az egykori (rakodó?)megállóhelyre.
|
|
|
Bucsu
ROCOman, 2015.09.22 18:28.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://vaol.hu/bucsu/a-bucsuiak-buszkek-vasutas-multjukra-1726382
|
|
Fenyves SK
Tastam, 2015.09.22 08:44.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomástól Tiszolc irányába kb. 1 kilométerre egy megállóhely található. A láthatóan új kiképzésű létesítmény mindössze egy magasított peron, azon semmilyen utasforgalmi berendezést (esőbeállót, padot) nem helyeztek el, csupán egy táblát, amit sajnos elmulasztottam lefotózni, ezért nem tudom, mi áll rajta. A Szlovák Vasút hivatalos menetrendjében nem szerepel, gyanítom, hogy csak az idei szezontól közlekedő fogaskerekű gőzmozdonyos kirándulóvonatok állnak meg ott. A megálló a Salaš Zbojská nevű népszerű turistaközponthoz vezető út mellett helyezkedik el, ott-jártamkor a kirándulóvonat utasainak zöme leszállt és indult a komplexumba.
A megálló koordinátái: 48.743911, 19.850765.
|
|
|
Szászlekence
VT22, 2015.09.21 20:25.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem semmi :)
Kár hogy ma már semmi nyoma sem maradt... (meg az akkori országhatárnak sem.)
|
|
Szászlekence
cd196, 2015.09.21 14:36.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Varga József ipar-, kereskedelem- és közlekedésügyi miniszter ünnepélyesen avatta fel a Szászlekence és Kolosnagyida között épített 16 kilométer hosszú keskenynyomtávú vasutat, amely Kolozsvárt Marosvásárhellyel és a Székelyfölddel köti össze. »Ez a 16 kilométeres keskenyvágányú vasútvonalrész, amely a mai naptól kezdve Szászlekencét köti össze Kolosnagyidával, a meg nem alkuvó magyar akarat, a céltudatos törekvés és az alkotó munka látható eredménye, s egyben cáfolhatatlan bizonyítéka annak, hogy a magyar kormány gyorsan cselekszik.«”
http://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=4062
Az utolsó képen háromsínes vágány látszik, de ilyen elrendezésűt én még nem láttam.
|
|
Balladűlő
Tastam, 2015.09.21 07:43.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróhelyiséget a hév-társaság 1926-ban építette. A vonal megnyitására a város területén emelt hasonló bódék - a korabeli tervek szerint - favázas építmények voltak, a vágány felé eső oldalon faragott oszlopokkal és korláttal. Hogy ezt is ugyanolyan módon készült és a fa részeket csak később pótolták téglával, vagy eredetileg is ilyen volt, nem sikerült megállapítanom. Jómagam az első változatot tartom valószínűnek.
|
|
Čakovec-Buzovec
harczymarczy, 2015.09.20 20:15.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A városrész magyar neve Csáktornya-Buzás.
Forrás: http://maps.hungaricana.hu/en/view/20674/?pg=5&bbox=-2515.3929161365695%2C-7802.629304069374%2C11964.39291613657%2C388.6293040693736
|
|
Cegléd
ROCOman, 2015.09.20 12:43.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fotó: Csabai Csaba; 2013.09.06.
|
|
|
Berente
RZoltan, 2015.09.19 12:48.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Elektronikus Könyvtárban olvasható:
Kandó Kálmán és a borsodi szénbányászat, valamint az "Imperiál-ügy"
http://mek.oszk.hu/14300/14388/index.phtml
|
|
Bánréve
RZoltan, 2015.09.19 12:47.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Magyar Elektronikus Könyvtárban olvasható:
Bánréve és a vasút
http://mek.oszk.hu/14100/14130/index.phtml
Kandó Kálmán és a borsodi szénbányászat, valamint az "Imperiál-ügy"
http://mek.oszk.hu/14300/14388/index.phtml
|
|