Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:56.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásépület, Bzmot és kijárat a következő állomás, Egervár-Vasboldogasszony irányába
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:54.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állomásépület és kijárat Vasvár irányába.
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:52.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás kútja.
Megjegyezem, tiszta és rendezett állomást találunk, ahol a mellékhelység zárva, de a kulcs elkérhető, éppen ezért rendkívül tiszta és higiénikus, ellentétben más állomások nyilvános illemhelyeivel. Persze nem mintha ez itt most fontos lenne, de azért jó tudni hogy vannak kultúrált mellékhelyiségek is a magyar vasút állomásain.
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:48.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony vasútállomásának utcafront felöli oldala Egervár-Vasboldoasszony irányából...
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:46.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony utcafront felöli oldal vasvár irányából.
|
|
|
Pácsony
kempelen, 2008.05.24 12:44.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony állomás 2008. május 18.-án
|
|
|
Királd
Gabi, 2008.05.23 17:50.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az index fórumon olvastam a következőt és találtam képet.
Tegnap a vonal felső szakaszán jártunk,sajnos Putnok és Királd között már az eredeti óránként 20 km/h helyett az engedélyezett segesség max.:15 km/h május 27. 0:00-ig ez után 10 km/h + modositott menetrend. A késések a vonalon már most is erősen érezhető,Miskolc felé Putnokon csatlakozás már most sincs,még az utlsó vonathoz sincs:-(
Tegnap csoportos utazás miatt a hagyományos bézé mögé helyett kapott egy mellékkocsi is ami igen ritka látvány erre felé,sőt lehet ,hogy az utolsó is.
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 17:05.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor legutóbb ottjártam, még 2002 nyarán, akkor még megvolt az állomásnév-tábla is az épületen.
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 17:04.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik, még megmaradt melléképület az állomásépület szomszédságában. (2008.05.18.)
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 17:00.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás utca felöli oldala Szajki-erdő irányából.
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 16:58.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori állomás utca felöli frontja Zalavég irányából... (2008.05.18)
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 16:57.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta egykori vasútállomásának szajki-erdő felöli végében található raktárépület. Nem a rakodóhoz tartozott, mert attól távolabb van, de még egyértelműen a vasútállomáshoz.
|
|
|
Mikosdpuszta
kempelen, 2008.05.23 16:54.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikosdpuszta egykori vasútállomása a vágányok oldaláról 2008. május 18.-án.
|
|
|
Uzsa
Cellbuborék, 2008.05.23 14:12.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem van, Gógánfán fotóztam le, indafotón rajt lesz :)
|
|
Tamási
Rácz Gergely, 2008.05.23 13:04.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tamási, 2008. május 3.
Dombóvár felé tekintünk.
|
|
|
Balatonarács
Ábrók Miklós, 2008.05.23 07:52.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy 2001-ben készült rajzom a ballatonarácsi vasútállomásról.
|
|
|
Lőrinci
Papp Hajnalka, 2008.05.22 22:09.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lőrinci vasútállomásról ezt írja a Nagy László által írt Lőrinci krónika (2003):
"1877-ben készült el a Lőrinci vasútállomás, az eseményről a plébános a következőket jegyezte fel: "Lónyai Albert Lőrinczi birtokos költségén 4000 F. erejéig ministeriális engedély folytán épült vaspálya állomás. Folyó év április 15-én történt az első kapavágás... Ezen megállapodási hely a közforgalomnak augusztus 15-én átadatott, mely alkalomhoz az egyházi ünnep nagy volta miatt tarack durrogatását eltiltottam..."
Később Hatvan-Losonc vonalon csak az egyik vágánypár maradhatott meg, mivel a trianoni békediktátum előírásai szerint az egyik vonalat föl kellett szedni Losonc és Hatvan között. (A trianoni határcsonkolások Magyarország egységesen kiépített vasúthálózatát szétzilálták.) Hatvan és Selyp között később állították helyre a második vágánypárt, Selyptől észak felé ma is csak egy vágány halad."
|
|
Véménd
Cellbuborék, 2008.05.22 17:46.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És a régi képeken hol van itt az alacsony utasforgalom? Különben ijesztő, hogy hova vezet a színesfém-biznisz, már fővonalon is lopnak mindent, és a felsővezeték sincs már biztonságban...
|
|
Sárvár
Cellbuborék Andrew, 2008.05.22 14:44.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És a sárvári állomás saját festményen :)
|
|
|
Szárazrét
kempelen, 2008.05.21 22:48.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos muszáj volt elbontani. Egy időben hajléktalanopk költöztek be, majd a "kissebbség" kezdte széthordani az épületet. A végén már szinte csak egy váz volt az egész és borzalmas látvány.
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület felirata és egy ritkaságnak tűnő betonoszlop: MÁV szabvány kerítés virágtartóval öntött betonoszlopokon. (semmi sem utal az utólagos elhelyezésre, valószínűleg eredetileg is virágtartós oszlopok támasztották a szabványkerítést)
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:41.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"szabványosított MÁV gesztenyefa" A háttérben az egykori vasútállomás.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:38.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasvár irányába nézve az egykori vágányok helyéről.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:37.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pácsony irányába nézve az egykori vágányok helyéről.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:35.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület eredeti funkciójának ékes bizonyítéka. Az egykori állomás neve és a MÁV szabványkerítés...
|
|
|
Felsőőr (A)
Fenyõ, 2008.05.21 22:32.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2008.05.17.-én, ők szerencsések, ott még van közlekedés ezen a vonalon.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:32.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1976 októberében megszüntetett Oszkó vasútállomásának vágányok felöli oldala.
|
|
|
Oszkó
kempelen, 2008.05.21 22:28.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 17. számú vasútvonal egykori Oszkó vasútállomásának utcafront felöli oldala 2008. május 18.-án.
|
|
|
Hidas-Bonyhád
joci, 2008.05.21 18:02.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MI??? 3 àllomàs? Nekem mèg a Szalatnak ès Màgocs kozotti 10 km is rengeteg!!! Aztàn ha megnèzzuk a vasùti tèrkèpet, ez az egyetlen vonal, amelyiken keresztul tud menni egy gyorsvonat az Alfoldre!!! Egyèbkènt akkor fel kellene menni eloszor Pestre, aztàn le Szolnok felè... à, nem szunik meg semmi... Aztàn ha ìgy is tortènne, (NEM FOG!!!) akkor csak Màza lenne, mert tavaly Màgocs is majdnem megàllòhely lett (nincs teherforgalma), a hidasi àllomàs mindenkèpp megmaradna... De ez egy csodaszèp vonal, remèljuk, mèg sokàig miènk lesz!!!!! SZIA!
|
|
Balatonmáriafürdő
Ábrók Miklós, 2008.05.21 15:56.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A balatonmáriai volt bakterház
|
|
|