Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 798 ] [ 799 ] [ 800 ] [ 801 ] [ 802 ] [ 803 ] [ 804 ] [ 805 ] [ 806 ] ...   Utolsó Következő

Kistótfalu    joci, 2008.05.25 17:00.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegypènztàr szunetel.... ki tudja meddig? én màr tudom is: örökké!!! :-(
 
Budapest-Kelenföld    NUke, 2008.05.25 16:18.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
3162. Pekingig [3 perc] 812-es metró "utazható" (milyen szó ez?)
 
Pécsvárad    pezsman, 2008.05.25 13:31.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát a komplettségről nem biztos, hogy neked kellene előadást tartanod, előtte tanulj meg helyesen írni... De itt ennek legyen is vége, nem arra való ez az oldal, hogy a vasútbarátok oltogassák egymást. Ebben a kritikus időszakban talán az összefogással többre lehetne menni.

A kérdéshez visszatérve: A Kunszentmiklós- Dunapataj vonalat eredetileg Kalocsán át Bajáig tervezték, Sőt voltak tervek Palotabozsok- Mohács vasútvonalra is, utóbbit el is kezdték építeni, de aztán nem lett belőle semmi. Ha ezek a vonalak meglennének, (és talán nem álmodozás az, hogy egy jobb időben meg is lesznek)a 64-es vonalnak elég nagy szerepe lenne. És tudjuk, hogy Pécsnek hiányzik az alföldi vasúti kapcsolata.
 
Pécsvárad    Gábor15, 2008.05.25 09:49.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Te megin nem vagy komplett!
1 a vonalon 1 gyorsvonat pár közlekedne!
2 álmodozni mindenki tud!
...
Sajnos már többmint 11 éve szünetel a közbönső szakasz!Ráadásul 3 helyen is (Nagypall-Erdősmecske;Feked-Szebény;Szebény-Véménd szakaszokon)ELLOPTÁK a pályát!
Ráadásul Bátaszék-Orbányhegynél 1 hidat si elveszett a vonal!
Szóval ennyit az újra indításról!
A MÁV-nak eszében sincs újra indítani itt a forgalmat!
Csak a fő vonalak kellenek!

 
Balatonfenyves    Hoki, 2008.05.25 07:53.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Balatonfenyves 4 vágányos állomás. Az 1. vágány ritkán használatos. A 2. és 3. vágányt használják a leggyakrabban. A 4. vágány egyáltalán nem használják. Hátrébb, a bokrok mögött a kisvasút tárolóvágányai vannak.
 
Fonyód    Hoki, 2008.05.25 07:50.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fonyód is érdekes állomásnak számít. A felvételi épület a peronokon túl, ahol a vágányok egymáshoz csatlakoznak, ott helyezkedik el. Az állomás 5 vágányos. Az 1. vágányt egynap egszer-kétszer használják személyvonatok részére. A 2. és 3. vágányra általában a Kaposvár felöl érkező vonatok érkeznek. Úgy van kialakítva, hogy Kaposvár felöl érkező vonatok nem is tudnának a 4. és 5. vágányra érkezni, mert nincs átjáró. A 4. és 5. vágányt az IC-k, a Nagykanizsa és Budapest felé közlekedő vonatok használják.
 
Hatvan    Knau, 2008.05.24 17:30.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
442-013 mozdony a hatvani állomás előtt.
 
Hatvan    Knau, 2008.05.24 17:29.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Magyar Keleti Vasút Társaság rendelésére a Georg Sigl Lokomotiv Fabrik műhelyeiben készült 1872-ben 67 200 Ft 80 krajcárért. 1867-től a 269., 1891-től a 2095-ös pályaszámot kapja. 1911-től egy újabb átszámozás után 335 095-ös számú lesz. Az 1960-as évektől 1984-ig a hatvani állomáson volt kiállítva egy fiktív, 2001-es pályaszámmal.
 
Pácsony    joci, 2008.05.24 14:53.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Kempelen! Nagyon klassz képek! Itt laksz? (én nem). üdv: Joci
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 13:07.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
közelebbről...
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 13:02.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Honda, kék-sárga helyiségnév-tábla, vasoszlop nélkül akár évtizedekkel ezelött is készülhetett volna e kép.
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 12:58.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Meneszteni, meneszteni, meneszteni mindenfelé...
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 12:56.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásépület, Bzmot és kijárat a következő állomás, Egervár-Vasboldogasszony irányába
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 12:54.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomásépület és kijárat Vasvár irányába.
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 12:52.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás kútja.
Megjegyezem, tiszta és rendezett állomást találunk, ahol a mellékhelység zárva, de a kulcs elkérhető, éppen ezért rendkívül tiszta és higiénikus, ellentétben más állomások nyilvános illemhelyeivel. Persze nem mintha ez itt most fontos lenne, de azért jó tudni hogy vannak kultúrált mellékhelyiségek is a magyar vasút állomásain.
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 12:48.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pácsony vasútállomásának utcafront felöli oldala Egervár-Vasboldoasszony irányából...
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 12:46.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pácsony utcafront felöli oldal vasvár irányából.
 
Pácsony    kempelen, 2008.05.24 12:44.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pácsony állomás 2008. május 18.-án
 
Királd    Gabi, 2008.05.23 17:50.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az index fórumon olvastam a következőt és találtam képet.

Tegnap a vonal felső szakaszán jártunk,sajnos Putnok és Királd között már az eredeti óránként 20 km/h helyett az engedélyezett segesség max.:15 km/h május 27. 0:00-ig ez után 10 km/h + modositott menetrend. A késések a vonalon már most is erősen érezhető,Miskolc felé Putnokon csatlakozás már most sincs,még az utlsó vonathoz sincs:-(

Tegnap csoportos utazás miatt a hagyományos bézé mögé helyett kapott egy mellékkocsi is ami igen ritka látvány erre felé,sőt lehet ,hogy az utolsó is.
 
Mikosdpuszta    kempelen, 2008.05.23 17:05.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amikor legutóbb ottjártam, még 2002 nyarán, akkor még megvolt az állomásnév-tábla is az épületen.
 
Mikosdpuszta    kempelen, 2008.05.23 17:04.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egyik, még megmaradt melléképület az állomásépület szomszédságában. (2008.05.18.)
 
Mikosdpuszta    kempelen, 2008.05.23 17:00.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás utca felöli oldala Szajki-erdő irányából.
 
Mikosdpuszta    kempelen, 2008.05.23 16:58.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori állomás utca felöli frontja Zalavég irányából... (2008.05.18)
 
Mikosdpuszta    kempelen, 2008.05.23 16:57.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikosdpuszta egykori vasútállomásának szajki-erdő felöli végében található raktárépület. Nem a rakodóhoz tartozott, mert attól távolabb van, de még egyértelműen a vasútállomáshoz.
 
Mikosdpuszta    kempelen, 2008.05.23 16:54.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikosdpuszta egykori vasútállomása a vágányok oldaláról 2008. május 18.-án.
 
Uzsa    Cellbuborék, 2008.05.23 14:12.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem van, Gógánfán fotóztam le, indafotón rajt lesz :)
 
Tamási    Rácz Gergely, 2008.05.23 13:04.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tamási, 2008. május 3.
Dombóvár felé tekintünk.
 
Balatonarács    Ábrók Miklós, 2008.05.23 07:52.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 2001-ben készült rajzom a ballatonarácsi vasútállomásról.
 
Lőrinci    Papp Hajnalka, 2008.05.22 22:09.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lőrinci vasútállomásról ezt írja a Nagy László által írt Lőrinci krónika (2003):
"1877-ben készült el a Lőrinci vasútállomás, az eseményről a plébános a következőket jegyezte fel: "Lónyai Albert Lőrinczi birtokos költségén 4000 F. erejéig ministeriális engedély folytán épült vaspálya állomás. Folyó év április 15-én történt az első kapavágás... Ezen megállapodási hely a közforgalomnak augusztus 15-én átadatott, mely alkalomhoz az egyházi ünnep nagy volta miatt tarack durrogatását eltiltottam..."
Később Hatvan-Losonc vonalon csak az egyik vágánypár maradhatott meg, mivel a trianoni békediktátum előírásai szerint az egyik vonalat föl kellett szedni Losonc és Hatvan között. (A trianoni határcsonkolások Magyarország egységesen kiépített vasúthálózatát szétzilálták.) Hatvan és Selyp között később állították helyre a második vágánypárt, Selyptől észak felé ma is csak egy vágány halad."
 
Véménd    Cellbuborék, 2008.05.22 17:46.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És a régi képeken hol van itt az alacsony utasforgalom? Különben ijesztő, hogy hova vezet a színesfém-biznisz, már fővonalon is lopnak mindent, és a felsővezeték sincs már biztonságban...
 
Előző Első    ... [ 798 ] [ 799 ] [ 800 ] [ 801 ] [ 802 ] [ 803 ] [ 804 ] [ 805 ] [ 806 ] ...   Utolsó Következő