Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 817 ] [ 818 ] [ 819 ] [ 820 ] [ 821 ] [ 822 ] [ 823 ] [ 824 ] [ 825 ] ...   Utolsó Következő

Ágfalva    Petrás Bence, 2008.03.28 22:05.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy gondolom, hogy lehetett itt valaha egy rakodóvágány, ugyanis azt hallottam, hogy volt itt régen egy kisvasút, ami a brennbergbányai szénbányából hozta ide a szenet.
 
Zalaszentgrót    Petrás Bence, 2008.03.28 20:37.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Zalabér-Batyk-Zalaszentgrót vonalon van még teherforgalom!!!
 
Érdliget    Petrás Bence, 2008.03.28 20:34.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdligeten volt régen egy állomásépület a B.vágánynál az útátjáró mellett. Ezt az épületet kb. 1997-98-ban lebontották.
 
Palotabozsok    Gábor15, 2008.03.28 20:28.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a vonallal kapcsolatos kérdéseket
erre az e-mail címre kérem!!!
Szívesen válaszolok ha valamilyenkérdée van a vonalról!!!

A kép a kep.tar/menetrendek címről van!A 64es vonal első hívatalos menetrendejét mutatja!
 
Hosszúpereszteg    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 19:23.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás és környezete borzasztóan elhanyagolt, megdöbbentő, hogy ezt a szép épületet így itthagyták az enyészetnek.
 
Szajki erdő    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 19:18.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely az erdő közepén található csodálatos környezetben. Épületét jelenleg az erdőgazdálkodás kezeli. Rendkívül jó állapotban van, udvara rendezett.
 
Mikosdpuszta    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 19:10.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás sínek felőli oldala.
 
Zalavég    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 19:06.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár az épületet körbekerítették sajnos az udvar sem mutat túl rendezett képet.
Az állomás előtt - az egykori peronon - még állnak a villanyoszlopok.
 
Batyk-kitérő    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 19:04.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megállóhely épülete az egykori sínek felől.
 
Batyk-kitérő    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 19:01.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Batyk kitérő déli irányból. Jól látható a sín vonalvezetése
 
Zalabér-Batyk    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 18:56.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zalaegerszeg felől vonat érkezik az állomásra..
Sajnos a másik irányból nem kell hasonló esettől tartani.A sínek 1974 májusa óta várják,hogy végre a rendeltetésüknek megfelőlen használják őket és újra vonatot fogadhasanak Sárvár felől.
Ha ismernék az ezredfordúló magyar közlekedéspolitikáját többé nem várnák azt a vonatot...
 
Zalabér-Batyk    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 18:53.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Zalabér-Batyk állomás Zalaegerszeg felőli kijárata.
A jobb oldali vágány az egykori 928-as (Zalabér-Sárvár) vonal első -és sajnos egyben az utolsó- méterei is Sárvár felé.
A bal oldali vágány vezet tovább Zalaegerszeg felé.
 
Mikosdpuszta    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 18:49.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 928-as vonal legnagyobb teherforgalmú állomása volt, köszönhetően a fonalgyárnak,valamint a helyi gazdaságnak.
Az 1974-ben úgy tűnt, hogy a Zalabér-Batyk - Mikosdpuszta kb. 6 kilométeres szakasz megmenekülhet.További használatát és kezelését felajánlották a helyi állami üzemeknek.Ők azonban ezt egyből elvetették.
Sajnos...
 
Zalavég    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 18:41.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely a falu szélén található.
Az épület ma is lakott,ennek ellenére elég rossz állapotban találtuk.
 
Batyk-kitérő    Gaál Richárd és Lukács Szabolcs, 2008.03.28 18:33.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Annak ellenére hogy a megálló lakott területektől távol volt és emiatt személyforgalommal nem rendelkezett,mégis fontos szerepe volt.Egy deltavágány egyik végpontja volt.
Az állomás déli kijáratánál kettéágazó sínpárok közül az egyik egyenesen Zalabér-Batyk állomás felé haladt és ott érte el a 25-ös vonalat,míg a másik sínpár enyhén jobbra térve 2-3 kilométer után a RÉGI Zalabér állomásnál csatlakozott a 25-ös vonalhoz.Ily módon Sárvár felől közvetlenül -Zalabér-Batyk- érintése nélkül tudtak tovább haladni a vonatok Zalaegerszeg felé.
Nem volt szükség sem tolatásra,sem pedig átszállásra.
 
Dör    CzuPe, 2008.03.28 16:18.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lebontás idejét sajna nem tudom, de szűkítsük az intervallumot! Az 1. kép a "Győr-Moson-Sopron ortofotók" könyvből van 2001.júl.9-e.: még megvan, a 2.-at én készítettem 2004 februárjában: már nincs meg.
 
Decs    logitech, 2008.03.28 14:01.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én minden nap látom. :D
 
Báta    szvdom, 2008.03.28 12:30.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kérlek titeket, hogy a túrával kapcsolatos megbeszélendőket a fórumon folytassátok lécci! Esetleg nyithatok neki egy új topikot. Nem szekálásként mondom, és elnézést is kérek, hogy "kötözködöm". Egyébként támogatom a túrát és ha időm engedi, én is szívesen eljövök, mert engem is érdekel.
 
Báta    Karl, 2008.03.27 19:17.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ápr.12 lenne a túra,palotabozsok - báta vagy ameddig eljutunk... :)
esetleg,bátaszékig bár az elég hosszu lenne.ha jól tudom 19km.viszont onnan könnyen hazajut mindenki.Még nem vettem részt ilyen túrán,ha valakinek van jó ötlete írjon!

 
Báta    András, 2008.03.27 16:22.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Karl!

Az időpont okés, remélem az idő is jó lesz! Báta - Palotabozsok túra? Vagy esetleg valami más?
 
Pécs-Vasas    Gábor15, 2008.03.27 14:56.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átadáskori neve: Somogy-Vasas!
(amugy a Pécs-Somogy jobb lenne mert Somogyban van az "állomás" és vasa pedig még messzeb van!)
 
Pécs felső    Gábor15, 2008.03.27 14:53.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átadáskori neve: Mecsekszabolcs
 
Nagykónyi    Gábor15, 2008.03.27 14:50.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állomás név eredetileg : Ság-Nagykonyi
 
Dalmand    Gábor15, 2008.03.27 14:49.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás neve : - Korábban: Ódalmand
- Eredetileg:Kocsola - Ódalmand!
 
Fürged    Gábor15, 2008.03.27 14:44.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az indóház extrában olvastam h a Tamási - Mezőhídvég (Szabadhídvég) közti szakaszon miután megszünt a vasuti közlekedés,a "Pótló"busz
(azért van idéző jelben mert busszal a vasutat SOHA NEM lehet pótolni)
Nem ment be Fürgedre és néhány busz is csak hétvégén!!!
Nagyon ellehetetlenitették ezzel az itteni Településeket!!!
 
Báta    Gábor15, 2008.03.27 14:33.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem az megfelel!!!
Ha BIZTOS ez az időpont akkor szóljatok e-mail-ben!!
Előre is kössz!
 
Dör    Petrás Bence, 2008.03.27 10:39.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dörnek volt régen egy állomásépülete, ami kb úgynézetki, mint a farádi. Ezt az épületet 2000-2005 között lebontották.
 
Kapostüskevár    Robi, 2008.03.27 10:31.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sebesvonat érkezik Kapostüskevárra...
 
Kapostüskevár    Robi, 2008.03.27 10:28.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy újabb képpel bővíteném a megálló ezen galériáját méghozzá egy szép téli képpel.
 
Báta    András, 2008.03.27 05:41.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Wikipédiából, a szabad lexikonból.

A Pécs–Bátaszék-vasútvonal a MÁV 64-es számú vonala. Baranya megyeben, a Mecsek keleti részén található. Eredetileg Pécset kötötte össze a fontos Duna-völgyi vasúti csomóponttal, Bátaszékkel. 1997-ben a vonal Pécsvárad - Palotabozsok közötti szakaszán a vonatokat pótlóbuszokkal váltották fel, s a 2003-as Bzmot-vész során erre a sorsra jutott a Bátaszék - Palotabozsok vonalrész is. Jelenleg a fennmaradó, Pécs - Pécsvárad szakaszon elővárosi forgalom zajlik, ám az alacsony pályasebesség és a kevés vonat miatt az utasok egyre inkább a átpártolnak a buszhoz.

A Pécs-Bátaszék HÉV-et (eredetileg 292-es számú vonal) 1911-ben adták át. Építése - a környékbeli helyiérdekű vasutakhoz képest - igen sok pénzt emésztett fel; ennek egyrészt a keleti Mecsek nehéz terepviszonyai, másrészt a Pécs sűrűn lakott területein kifizetett magas kisajátítási összeg volt az oka. A drága építés ellenére a vonalon jelentős műtárgy nem épült: a völgyeket a vasút általában kissugarú, szerpentinszerű ívekkel kerülte ki, nagyjából végig a szintvonalakat követve. A vasútvonal szerepe kezdettől fogva igen sokrétű volt: Pécs közelében a város elővárosi forgalmát, továbbá a mecseki szénbányakat szolgálta, a Pécsváradtól keletre eső szakaszon pedig az érintett falvak közötti forgalmat, illetve az ott megtermelt mezőgazdasági termékeket (elsősorban fát) szállították rajta. Korábban jelentős teherforgalmat generált az erdősmecskei gránitbánya is: a falu vasútállomására a követ egy kisvasút szállította, melynek a nyomai máig láthatók. Szintén külön kisvasút vezetett a 64-es vonalhoz a vasasi szénbányák irányából, a Hosszúhetény keleti felén lévő üzemeket pedig egy normál nyomtávú iparvágánnyal szolgálták ki (ezen egészen 2005-ös elbontásáig zajlott a forgalom). A vasútvonal földrajzi helyzete lehetővé tette, hogy - HÉV-jellege ellenére - a távolsági forgalomban is jelentős szerepet játsszon. A 64-esen lehetett ugyanis Pécs felől a legrövidebb úton eljutni vasúton az Alföldre: így nem csoda, hogy a Kiskunfélegyháza illetve Szeged felé közlekedő gyorsvonatok egészen a 90-es évekig erre jártak. A vonalnak a 70-es években fővonali besorolása volt hálózatban betöltött szerepe miatt. Meg kell ugyanakkor jegyezni, hogy Trianon után a távolsági kapcsolatok értékéből némileg levont a határmenti Csikéria - Szabadka vasútvonal kiesése: ezután Szeged nyugati irányból már csak jókora kerülővel vált elérhetővé.

A vonal leépülése
Bár az hatvanas évektől kezdve a pályát folyamatosan korszerűsítették (az építéskori i-vágányzatot fokozatosan c-rendszerűre építették át), annak állapota a 90-es évek közepére kritikussá vált: a Pécsvárad és Véménd közötti szakasz nagy részén ekkor már csak 20 km/h sebességgel lehetett haladni. A pécsi vasút-igazgatóság ezért úgy döntött, hogy 1997. május 31-et követően a vonatok közlekedését Pécsvárad és Palotabozsok között - „ideiglenesen” - pótlóbuszokkal váltja fel. Az utolsó nap még MD motorvonatok is közlekedtek, bár az utolsó jármű ami teljes hosszában végigment a vonalon, egy mellékkocsis Bzmot volt. A teherforgalom ekkor Véménd és Bátaszék között még megmaradt. Az erdős fekvésnek köszönhetően a pályát néhány éven belül szinte teljesen visszahódította a természet: 1998 őszén néhány vasútbarát hajtánnyal még végig tudta járni a bezárt szakaszt, 2001-es visszatérésükkor azonban már komoly földmunkára és bozótirtásra volt szükség az előrehaladáshoz. 2003-ban a Bz motorkocsik ideiglenes leállításakor a vonal keleti felén is megszűnt a vasúti közlekedés. Érdekes, hogy a vonatokat felváltó autóbusz - a közutak előnytelen vonalvezetése, rossz állapota és a falvak elszórt elhelyezkedése miatt - nem tudott érdemben jobb menetidőt produkálni mint a vonat.


 
Előző Első    ... [ 817 ] [ 818 ] [ 819 ] [ 820 ] [ 821 ] [ 822 ] [ 823 ] [ 824 ] [ 825 ] ...   Utolsó Következő