Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


  Menetrend


Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2020

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




Képfeltöltés



Az oldalon megnövekedett forgalom miatt új képfeltöltési rendszert vezetünk be.
Eddig felhasználóinktól a képeket az állomásokhoz írható hozzászólások formájában vagy e-mailben csatolva juttatták el szerkesztőségünkbe, ritka esetben személyesen vagy postán, adathordozón átadva.
A hozzászólásban feltöltött képek számának gyors növekedése, és a sok feltöltött kép átláthatatlanná tette az állomások hozzászólásait, illetve hátránya volt az is, hogy a tényleg hozzászólás szintű képek közé kerültek az állomásokat és azok környezetét bemutató dokumentatív felvételek is. E kettő logikai szétválasztását fontosnak tartjuk, ezért (idővel) visszamenőleg át fogjuk helyezni a hozzászólásként feltöltött dokumentatív képeket a felhasználók által küldött képek csoportjába. Ugyanitt számos régi kép, képeslapról készült felvétel is található, ezeket a régi képekhez fogjuk áthelyezni.
Az e-mailben csatolva érkező képek gyakran kezelhetetlen mennyiségű csomagokat jelentenek, melyek egyenkénti feltöltése az oldalra, valamint képaláírás készítése, dátum megadása, fotó szerzőjének kiválasztása sok időbe telik, képtelenek vagyunk követni, és igazából nem ezzel szeretnénk az amúgy hasznos, az oldal fejlesztésére is fordítható időnket eltölteni. (Saját képeink tízezres számmal várakoznak hasonló módon történő feltöltésre.)

Ezért a vasutallomasok.hu szerkesztősége egy új képfeltöltési rendszer kidolgozása mellett döntött, mely mostanára készült el, és a fent vázolt problémákat igyekszik kezelni.
Minden felhasználó egy űrlap segítségével közvetlenül a vasutallomasok.hu szerverére töltheti fel fotóit. A fotó mellé azonnal megadható a képaláírás is, valamint a fénykép készítésének ideje, és hogy melyik állomáshoz tartozik a felvétel.
A fénykép ezután a moderátorok jóváhagyására vár. A moderátor a feltöltött kép ellenőrzését követően - ha az megfelelt az alapvető esztétikai igényeknek - a képet elhelyezi a megjelölt állomás oldalán a Régi képek között vagy a Képtárban, a fénykép szerzőjének és a kitöltött képaláírás és dátum megjelenítésével.
Minden felhasználónak saját feltöltött képei vannak, melyeket bejelentkezés után a képfeltöltés menüpont alatt láthat. A feltöltött képek a moderátori feldolgozást követően eltűnnek a listáról. A listát röviden csak "zsáknak" becézzük.
A feltöltött kép mérete képenként 8MB-ban van korlátozva. A feldolgozást megelőzően a kép minden adata a felhasználó által még szerkeszthető. A fényképre a feldolgozást követően vízjel kerül.

Az oldal szerkesztői kérik a felhasználókat, hogy a jövőben a dokumentatív felvételeiket ne a Hozzászólásokhoz töltsék fel, hanem itt a Képfeltöltés menüpont alatt!

Képfeltöltés megkezdéséhez előbb be kell jelentkezni!

Felh.név: Jelszó:

A képfeltöltés csak regisztrált felhasználók számára megengedett, ahogy a hozzászólásoknál is csak regisztrált felhasználó tölthetett fel képet. Az oldalon való regisztráció gyors és egyszerű, aki még nem regisztrált, itt megteheti: Regisztráció.





A legutóbb elfogadott képek:

2020.08.02.

Atelier Zona
A keskeny nyomközű vágány bejárati jelzője az elágazás előtt.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
 
Atelier Zona
A normál és keskeny nyomközű rész elágazási váltója a megállóhelytől Szeben felé.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
 
Atelier Zona
A megállóhely Sellemberk felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
 
Atelier Zona
Sellemberk felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
 
Atelier Zona
Szeben felől. A keskeny nyomközé a középső mellett a jobboldali sínszál volt, így itt - Sibiu Triaj megállóhellyel ellentétben - viszonylag közel lehetett a keskeny nyomközű vonat lépcsője az alacsony peronhoz.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
 
Atelier Zona
A keskeny nyomközű rész leágazását fedező jelzők Sellemberk felől, Atelier Zona megállóhely előtt. A normál nyomtávolságú vonatok az elágazásban egyenes irányban, a keskeny nyomközűek kitérőben, csökkentett sebességgel haladhattak tovább, ennek megfelelő a jelzők kialakítása.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
 
Atelier Zona
A peronról a rendezőpályaudvar és Sellemberk felé tekintve.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
 
Atelier Zona
A megállóhely peronja és perontetője Szeben állomás felől.
Fotó: Filep Zoltán
Dátum: 2019.08.
 


2020.07.31.

Nagyvárad-Velence
A képen az 1906-ban gyártott 4-es pályaszámú villamos mozdony tolja a cementes vagonokat a cementgyár leágazásának váltója felé. Mivel a város felé vivő sínszálon van ezért a Szöllős utcai kereszteződés után át kell térjen a másik vágányra. Ráadásul meg is kell kerülje vonatát. Ami több váltóállítást és manővert igényel. 1993-ig volt villamos teher szállítás. Fotó: Karel Benes.
 
Nagyvárad-Velence
Nagyvárad-Velencén parkol a villamos. Most hozhatta a vagonokat. Fotó: James Buckley.
Fotó: kleh norbert
 
Nagyvárad-Velence
Most jön vissza a Nagyvárad-Velence Villamos iparvágányaitól amik felett volt felsővezeték. Nagy valószínűséggel Victoria (A volt Léderer és Kálmán.) malomhoz megy vagy a Moskovits szeszgyárhoz. Fotó: James Buckley.

Kérlek adj meg forrást.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1969.
 
Nagyvárad-Velence
Nagyvárad Velence jobb oldalt a 2 es villamos vonal ami a villamos teherszáiítás miatt volt csatlakoztatva. 1905 óta egészen a 90-es évekig volt teherszállítás. A csatlakozást 2009-ben szedték fel. Fotó: Nagy István.

Kérlek adj meg forrást.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1980.
 
Nagyvárad-Velence
Most hozza a tehervillamos a teherkocsikat a Nagyvárad-Velence-i állomásra. Fotó: James Buckley.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 1980.
 
Margitta
Fotó: Derk Luijt. Margitta régi szép idők.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2002.
 
Székelyhíd
Fotó: Derk Luijt.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2002.05.10.
 
Nagyvárad-Velence
2009-ben még itt voltak a 2-es villamos vonal váltói és vágányai amin villamos tehervontatás is volt.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
 
Nagyvárad-Velence
Ez a vágány kötötte össze a villamos tehervágányt a Nagyvárad-Velence-i állomással. A teher villamos ide hozta teher kocsikat amit a CFR tovább szállított.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
 
Nagyvárad-Velence
Ez a vágány kötötte össze a villamos tehervágányt a Nagyvárad-Velence-i állomással. Egy darab történelem.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
 
Nagyvárad-Velence
Az egykori villamos tehervágány maradéka meg a tolatásjelzője ami egy vakvágányhoz vezet.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
 
Nagyvárad-Velence
A régi villamos tehervágányhoz vezető váltó.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
 
Nagyvárad-Velence
A volt Congips cementgyár kapuja közelebbről.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
 
Nagyvárad-Velence
A Congips cementgyár kapuja ahol sajnos a síneket 2009-ben szedték fel. Valamikor a 90-es években szűnt meg a forgalom, s ez volt az utolsó tehervágány amit a szeszgyárral együtt amiit használtak.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.06.15.
 
Nagyvárad-Velence
A volt Moskovits szeszgyárból csak ennyi maradt. 1848-ban alakult Moskovits Adolf és fiai szeszgyár-ként. 1906-ig gőzvontatású teher szállítás volt utána 1994-ig villamos- és dízel vontatás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
 
Nagyvárad-Velence
A Victoria (Volt Moskovits.) szeszgyár iparvágányának egy részét nem szedték fel hanem simán leaszfaltozták és ezek a repedések a vágányok miatt vannak ott.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
 
Nagyvárad-Velence
Valaha itt volt még egy kapu ami a Victoria (Volt Moskovits.) szeszgyár iparvágányán volt. Valamikkor 1996 után szűnt meg de 2009-ben még meg volt a vágány egész Várad Velencéig. Több mint 100 évig volt itt teherszállítás.
Fotó: kleh norbert
Dátum: 2020.07.25.
 

2020.07.30.

Kastély (Nagycenk)
A szegedi poggyászkocsi, immár a skanzen lakójaként.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2020.07.26.
 
Kastély (Nagycenk)
A felújított Dmot 953-as motorkocsi "vegyesvonattal" Kastély állomáson.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2020.07.26.
 
Kastély (Nagycenk)
A fordító a skanzenben.
Fotó: Petrás Bence
Dátum: 2020.07.26.