Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány

Békéscsaba (120, 121, 135, 420, 422)
Fényesi szőlők
Fényes
Bicere
Gyula-Jánoszug
Gyula (486)
Remete
Gyulai városerdő
József Szanatórium
Sarkadi Cukorgyár
Sarkad
Kötegyán (733a, 739)
Méhkerék
Sarkadkeresztúr
Nagygyanté
Okány
Vésztő (127, 420)
Mágori-majori rakodó (127)
Mágorpuszta (127)
Szeghalom (127, 484)
Füzesgyarmat-Téglagyár
Füzesgyarmatfürdő
Füzesgyarmat
Füzesgyarmat-Macskás
Kishagymás
Csillagtanya
Biharnagybajom
Sárrétudvari
Szerep
Hosszúhát
Ürmöshát
Álomzúg
Püspökladány-Vásártér
Püspökladány (100, 101)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2017

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Képek a netrőlKéptárHozzászólások


Bicere
(Biczere 43. sz. őrház)*

állomás
128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány

2012.04.14.
Fotó: Faltusz Csaba [fcs]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N46.659809° E21.179498° | N46° 39' 35.31" E21° 10' 46.19"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Elnevezés
Az állomás (korábbi vagy idegen nyelvű) elnevezései:
- Biczere 43. sz. őrház 1914-es menetrend





Képtár - Bicere

A kisállomás épülete
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.01.
Az állomás Gyula felé
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.01.
A kiszögelt 1-es számú váltó a gyulai végen
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.01.
Forgalmi iroda
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.01.
A biztosító berendezés
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.01.
Fedező jelzők a csabai végen
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.01.
Az állomás Gyula felől
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.01.
Ezek a vonatok állnak meg az állomáson
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.03.
Gyorsvonat robog át Gyula felé, élén az M62 145-ös
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.03.

Fotó: Faltusz Csaba
Dátum: 2012.04.14.


Képek a netről - Bicere


http://img.index.hu/imgfrm/3/0/7/2/IMG_0005753072.jpg
[Tárolt változat]
 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30631
2016.12.18. 11:36.12
A Békés c. hetilap írja 1917. február 18-án: "Új vasúti kitérő állomások. Az államvasutak aradi üzletvezetősége értesíti a vármegye közigazgattási bizottságát, hogy a budapest-aradi vonalon Gyoma és Köröstarcsa állomások között »Gyomai tanyák« elnevezéssel, Békésföldvár és Békéscsaba állomások között »Dobozmegyer-kitérő« elnevezéssel, továbbá a békéscsaba nagyváradi vonalon Békéscsaba és Gyula állomások között »Biczere-kitérő« elnevezéssel egy-egy hadi kitérőt létesített, a melyek egyelőre csak a vonatkeresztezések lebonyolítására szolgálnak. Megkeresi a bizottságot, hogy a kitérő állomások végleges elnevezésére tegyen javaslatot valamint, hogy arra való tekintettel, hogy az eddigi Dombormegyer és Biczere nevű megállóhelyek a kitérőktől csak pár száz méterre vannak, a régi megállóhelyek megszüntetése és a kitérőkhöz való áthelyezése kérdésében is hozzon határozatot."
[Csak érdekességképpen: a cikkben a kitérő szó helyett több helyen is kisérő szerepel...]

VT22
e-mail: ___.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 29265
2015.02.24. 17:18.26
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=83125936&t=9166155

Nos akkor Biczere hadi kitérő története. Ez az utolsó hadikitérő a Szegedi Területi Igazgatóság területén. Volt még Békéscsaba-Szajol vonalon néhány, "Gyomai tanyák" (935/944 szelvényköz) és "Dobozmegyer" (1183/1192 szelvényköz). Biczere egyszerre épült "Solymosrét" hadikitérővel, mely Gyula-Sarkad között volt (640/650 szelvényköz). Hogy miért volt rájuk szükség? A Központi hatalmak, azaz az Osztrák Magyar Monarchia és Németország az Olasz és Erdélyi front között mindíg a hadi cselekményeknek megfelelően utaztatta bakákat és a hadfelszerelést. Az útvonalak klf. fedőnévvel voltak, az "Árpádlinie" az Apahida-Nagyvárad-Csaba-Szeged-Szabadka-Újdombóvár-Gyékényes-Zágráb-Károlyváros-Laibach utat jelentette dédapáink számára. A forgalom nagysága követelte meg az un. hadikitérők építését, itt nem kellett sem árú, sem utas, így Bicerén sem. Itt már az Alföld Fiumei Vasútnak adott volt a 43 sz. pályaőr háza. A 795/805 szelvényközbe épített forgalmi kitérő 132 tengelyes vonatokat tudott félreállítani és mint írtam, 1917.X.20.-án volt a Műtanrendőri bejárása. A Nagy Háború után nem szedték fel, hanem megmaradt réparakodónak, a Sarkadi Cukorgyár bérelte. 1958-ban minősítették át állomásnak, valószínűleg ekkor épült a forgalmi és felvételi épület, valamint a gyulai oldali váltóőrhely. Gyerekkoromban mindíg itt keresztezett a Kőrös Express a személyvonatokkal (1985-1989). A répaforda vonatok is itt áltak félre, de ez 1998-ban a cukorgyár halálával megszünt. Emiatt hamarosan József Szanatórium térközőrhely és jegykiadó hely megszűnt, valamint Bicerét is leépítették, a gyulai oldal váltója ki van szegezve (ahelyett, hogy rugós lenne!), a váltóőr ház bedeszkázva. Jelenleg hivatalos menetrend szerint itt nincs kereszt, csak késéseknél áll be a csaba felől érkező a kitérő vágányra, majd kereszt után visszatol. Mindkét irányból nem biztosított fény bejárati jelzők vannak előjelzővel és Békéscsaba irányába kijárati fény jelző van, ez már biztosított. Napi 2 utas van Gyulára és Békéscsabára + a szolgálatváltás... Volt egy váltóőr házikó a felvételi épülettel szemben is, de azt elbontották.
Amit elhalgattam, a réparakodás (IX-XII hó) az átmenő fővágányon folyt, azalatt a vonatok a kitérő ágon haladtak át!
A 43 őrházban élő baktercsalád (mint mindenki más) a sok jószág mellett tehenet is tartott. Ezt csak a bakterné fejte. Mikor egyszer betegség döntötte ágynak, nem volt más lehetőség, a bakternak kellett megfejnie. De hogy a jószág leadja a tejet és ne rúgja ki a baktert páros lábbal az istállóból, felkötötte az asszony babos fejkendőjét, igy csapván be az állatot. Igen ám, de mindezt szolgálatban! Mikor kiszaladt a vonathoz, a mozdonyvezető és fűtő elképedve bámulták a feszes vigyázállásban tisztelgő fejkendős váltóőrt, majd Gyulára beérve az állomásról a forgalmistával egyetértésben mentőt küldtek a megbolondult bakterhoz...
Ami még érdekesség, hogy az átmenő vágány 2 éve átépült 54 kg/fm súlyúra, SKL (az a rugós, nem?) leszorítással.

Keem1
e-mail: keem1.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 26543
2013.05.11. 21:29.42
Másodjára fordult velem elő a következő sztori.
Gyuláról nyargaltam Budapest felé, és Bicerén várakozott a személy. Természetesen a késő Budapest->Békéscsaba gyors/IC miatt a csatlakozó Bcs->Gyula vonat szintén késve indult. A mi vonatunk ellenkező irányba meg pont emiatt várakozott Bicerén, várta a szemből végállomásról érkező másikat (a pesti miatt el se indult még). 14 percig álltunk, míg a Békéscsabáról érkező végre befutott. Kicsit izgultam, hogy a Békéscsaba-Budapest vonatomat emiatt le fogom késni (fogalmam se volt, mennyi késésre kell számítanom). Mivel kb. 8 perc alatt a fényesi megállással együtt beértünk, mi a francért nem engedtek minket ki? A szembejövő még csak el se indulhatott a végállomásról. És ez másodjára történt meg, nem először. Játszanak itt az ember idegeivel, elég bosszantó.

KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25465
2012.12.06. 21:59.54
1914. évi menetrendben Biczere 43. sz. őrház.

zsé
e-mail: fuli70.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 24917
2012.09.18. 20:36.37
Üdv !! Nagyapám volt az állomás fönök évekig ott is laktak. sokkal jobban rendbe volt az állomás. vannak szép emlékeim igy 30-év távlatából

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 16509
2010.03.21. 18:24.44
02.: A váltó újra kitérő állásban.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
Módosított hozzászólás [ROCOman]
elfogadott hozzászólás 16508
2010.03.21. 18:21.25
2010.03.11.: Az 1-es számú őrhely ismét üzemel. 01

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 16121
2010.02.21. 11:26.43
Igen van! (Méghozzá az én képeim):

http://www.iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1886:ujbakterhazepult&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Oldalborda
e-mail: oldalborda.kukac.yahoo.de
elfogadott hozzászólás 16107
2010.02.20. 14:27.54
A műanyag bodegáról az iho-n van fényképes "beszámoló".

V43 1113
e-mail: nm.kukac.nm.hu
elfogadott hozzászólás 16077
2010.02.16. 20:21.58
Egy hét és használható az egyes váltó ;) Pár hete egy műanyag bódét raktak az említett kitérőhöz, a gyulai oldalra. A II. vágány kapott pár "LM" aljat.

Adani
e-mail: daasa.kukac.aas.hu
elfogadott hozzászólás 15071
2009.12.30. 19:37.25
Tegnap kintvoltam az állomáson odafele vonattal visszafelé pedig visszagyalogoltam Fényesre.

Az állomás nagyon hosszú van vagy 800 méter hosszú a kitérővágány, kb. annyit gyalogoltam mint Fényesre vissza. Az 1-es váltónál Gyula felé az őrhely tényleg elég lerobbant. Belülről is megnéztem, mert nyitva van, teljesen le van amortizálva. Lógnak a vezetékek a falból ajtó szétverve stb. Az állomástól is messze van. Vagy rugósra kéne ezt a váltót megcsinálni vagy valahogy távolról állíthatóvá.

A kisállomás környéke viszont rendben van ja és Kispalának volt igaza a kutyát most is láttam, igaz csak az egyiket de most még csak nem is ugatott ott lebzselt az állomásnál és mire visszaértem a gyulai váltótól már nem volt sehol.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14870
2009.12.14. 22:39.43
Egy reggeli kereszt Bicerén december 13-án.
A keresztek idekerültek, de az I.-es őrhely olyan rossz állapotban van hogy az 1.-es váltó továbbra is ki van szögelve. Jövőre lehet, hogy konténer őrelyet tesznek ki, de az is lehet, hogy a régi éületet újítják fel. Ezt még nem lehet tudni.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14622
2009.12.07. 17:49.49
A fórumok kötetlen részéhez raktam fel 2 képet Biceréről.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14520
2009.11.28. 21:29.46
Korrigálom az előző hozzászólásomat: Az 1-es számú váltót ismét használmi fogják, mert már újítják az őrhelyet. (kigazoltak előtte és leszedték az elülső ablakról a bedeszkázást)

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 14499
2009.11.26. 09:58.53
Kiátogattam az állomásra és a követkeő infókat kaptam:
-Nem teszik ide az összes keresztet.
-A 1-es számú váltó marad kiszögelve.
-A Gyula felöl érkező vonatok az 1.vágányra, a Békéscsaba felöl érkező vonatok a 2.vágányra érkeznek majd.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 13989
2009.10.16. 08:54.13
Azoktól ne félj már, mert teljesen ártalmatlanok. Ha lefordulsz az állomásépület felé, akkor már békénhagynak. Az egyik kutya az állomásépület előtt lakik, mert ott kap enni. Van amúgy egy macska is.

Adani
e-mail: ssasa.kukac.asas.hu
elfogadott hozzászólás 13969
2009.10.13. 14:39.02
Viszont ha a dűlőút felöl jövök be akkor át kell menjek az átjáró előtt ha a házhoz akarok jutni. Múltkor pedig az állomásépület felöl jöttek, nem is láttam őket csak a vad ugatást hallottam és ahogy egyre hangosabb lett menekülőre fogtam kocsiba vissza és akkor értek oda és vadul ugatták a kocsit. Legközelebb vonattla fogok kimenni vagy a 44-es út felüljárójától gyalog. Gondoltam rá, h csontot is viszek vagy kolbászt akkor csak szívesebben fogadnak. :))

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 13968
2009.10.13. 13:38.43
Ugyanmár!
A kutyák a szemközti őrházban laknak, de amúgy nem veszélyesek, csak a forgalmista fogja tudni, hogy valaki jön. Én mindig biciklivel jövök és csak az útátjárónál ugatnak meg.

Adani
e-mail: sas.kukac.aa.hu
elfogadott hozzászólás 13928
2009.10.10. 18:25.18
Megpróbáltam Bicerére elmenni, meg is találtam az állomást de két vadul felém rohanó kutya miatt visszavonultam nem tűntek éppen barátságosnak még az autót is veszettül ugatták.

Akik jártak már Bicere állomáson és fotóztak is azoktól kérdezem, hogy jutottak oda és találkoztak-e ezzel a két szabadon lévő kutyával?

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 13674
2009.09.17. 10:30.45
Nem tudom. Ezt a hírt az egyik ott dolgozó forgalmistától tudom, és nyomtatványt is mutatott az új menetrendről. Majd utánna nézek.

Adani
e-mail: sadasas.kukac.aas.hu
elfogadott hozzászólás 13655
2009.09.15. 21:50.25
A kiszögelt váltóval mi lesz? Marad? Eddig is csak kényszerből tudtak ott keresztezni ha csúszott a menetrend, mert Gyula felöl ki van szögelve a váltó, a Csabáról jövő vonat félreáll majd elmegy a gyulai vonat a csabai visszatolat váltó állít és mehet.

landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 13653
2009.09.15. 18:14.46
MIkor én jártam iskolába, akkor leginkább pénteki napokon vonattal jöttem haza, nem akartam nyomorogni a buszon. Akkor is voltak keresztezések itt. Ami pedig a decembertől érvényes menetrendváltozást és a keresztezéseket illeti, kissé morbid dolog most, hogy a megszüntetéssel fenyegetőznek. Ha Kötegyántól a 128-at kivégzik, nem lesz ott olyan sok vonat, hogy keresztelkedni kelljen. Azért bízok benne, hogy megmarad a 127-128 teljes egészében.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 13638
2009.09.15. 11:20.18
Üdv midenkinek!
Néhány új hírem van. A forgalmi irodát átfestették és a nyílászárókat is, valmint nagy lehetőség van arra, hogy a téli menetrendváltástól ide teszik a keresztek nagy részét.
Én örülnék neki! :-)

Adani
e-mail: asasa.kukac.asa.hu
elfogadott hozzászólás 9961
2009.02.14. 15:45.00
Ki van szögelve a váltó Gyula felé, és igen menetrend szerinti kereszt nincs, de rendkívüli esetekben szoktak ott keresztezni.

V43 1113
e-mail: vidoferi.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 9930
2009.02.13. 20:48.40
A második vágányt használják, keresztek lebonyolításához. Pl.: Bcs felől jön a vonat, félreáll a második vágányra, gyula felől elhalad az ellenvonat, ezután visszatolat, átváltják a váltót egyenes irányba és megy tovább Gyula felé, mivel a másik váltó ki van kötve.

Adani
e-mail: a-dani.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 7787
2008.11.04. 19:42.50
Még pontosabb megnevezés: Hadi kitérő, kifejezetten azért épült, h megnövekedett forgalmat ( hadi célok) bírja a vonal. Több másik vonalon is épült ilyen pl. a 120-ason Gyoma és Csárdaszállás között, már nincs nyoma, hiszen közben kétvágányú lett ez a szakasz.

Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 7786
2008.11.04. 17:32.57
Pontos megnevzés: Forgalmi kitérő!

Adani
e-mail: das.kukac.fsdsd.hu
elfogadott hozzászólás 5652
2008.07.31. 15:33.15
Ez nem megállóhely hanem egy kétvágányos állomás, igaz láthatólag nem használják a kitérővágányt. Szolgálat van forgalmista meneszti a vonatokat. Egyébknét a környéken semmi érdeks nincs, egyá llomás a semmi közepén, állítólag még víz sincsen azt is kannákból hordják Békéscsabáról vagy Gyuláról.

Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
elfogadott hozzászólás 2076
2008.01.01. 01:06.22
Egyébbként senki se hinné el, hogy van forgalmi szolgálat, és mégis van.Láttam amikor tavaj, (2007 decemberben)amikor beutaztam a vonalat.
MINDENKINEK BOLDOG ÚJ ÉVET!!!!

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Bocsár

Boba

Bocfölde

Bocșa Română hc.

Bocskaikert