Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája


128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány

Békéscsaba (120, 121, 135, 420, 422)
Fényesi szőlők
Fényes
Bicere
Gyula-Jánoszug
Gyula (486)
Remete
Gyulai városerdő
József Szanatórium
Sarkadi Cukorgyár
Sarkad
Kötegyán (733a, 739)
Méhkerék
Sarkadkeresztúr
Nagygyanté
Okány
Vésztő (127, 420)
Mágori-majori rakodó (127)
Mágorpuszta (127)
Szeghalom (127, 484)
Füzesgyarmat-Téglagyár
Füzesgyarmatfürdő
Füzesgyarmat
Füzesgyarmat-Macskás
Kishagymás
Csillagtanya
Biharnagybajom
Sárrétudvari
Szerep
Hosszúhát
Ürmöshát
Álomzúg
Püspökladány-Vásártér
Püspökladány (100, 101)




Gyorsüzi
Minden jog fenntartva.
© 2024

Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció




    Hozzászólások


Szerep

megállóhely
128 Békéscsaba-Kötegyán- Vésztő-Püspökladány

Szolgálat és jegykiadás már nincs, a felvételi épületet lakják
2008.01.27.
Fotó: Szente-Varga Domonkos [szvdom]


  Az állomás földrajzi koordinátái:
N47.234442° E21.145796° | N47° 14' 3.99" E21° 8' 44.86"
A koordinátákra kattintva a hely megtekinthető a Google Maps térképen.


Szerep kis falu, így a megálló utasforgalma sem túl nagy. A felvételi épületben a szolgálat már megszűnt, jegykiadás sincsen, azonban a hátsó felét lakják.
A pálya mindkét irányban egyenesen folytatódik. Biharnagybajom( (Szeghalom) felé nem messzek találjuk a fénysorompóval biztosított közúti átjárót: a falvakat összekötő közút itt áttér a vasút egyik oldaláról a másikra.





Képriportok, cikkek

Szerep
2014.01.30 06:31 - Szente-Varga Domonkos
Fotók dátuma:...








 
Hozzászólások:
 
Ha te is szeretnél hozzászólást küldeni az állomáshoz, kattints ide: hozzászólás küldése
Az elküldött hozzászólás kizárólag ennél az állomásnál jelenik majd meg.
Az oldal szerkesztőjének küldendő üzeneted ne ide írd, azt továbbra is Gyorsüzi formájában
egyenesen a szerkesztőnek címezd.
Hozzászólások


miletiby
e-mail: miletibor.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 30030
2016.02.09 01:29.22
Valamikor volt mellékvágány is amit kb 80 körül bontottak el.A tetőt 90évek elején "hivatalosan lelopták" amit az önkormányzat hozatott rendbe közmunkásokkal,lapos tetősre átalakítva.Állítólag az akkori önkormányzat átakarta venni a MÁVtól az Állomást hogy felújítsa de valamiért nem adták ,valamint felújítani és működtetni sem voltak hajlandóak.Szokás szerint semmilyen hivatalos tájékoztatás nem történt.
Levagdalták a kandelábereket, szétvágták a fém/üveg széntárolót, még a neonbetűs Szerep feliratot is elvitték.Azóta már a WC épülete sincs már meg, és a víz is megszünt.A szolgálati lakást többször szükség lakásnak kiadták ami nem vált az épület előnyére.A balkáni viszonyokon kicsit kozmetikáztak annyit,hogy egy kezdetleges peront csináltak,néhány nm-ert használt betonlapokkal leraktak és van egy térfigyelő kamera is.
A valamikori civilizáltságot jelképező Vasút,a patinás rendezett Állomás épűletével,katonás állomás főnökével még a háborús időket is fölül múlóan le lett züllesztve...a renccerváltás" ,a XXI.század az 50es évekbe röpítette vissza a jobb sorsra érdemes Állomásunkat.Az egykori vasútépíttetők nem ilyen jövőt gondoltak neki és ez a mai vezetők szégyene.

Boros Gyula
e-mail: boros47.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 29653
2015.08.25 18:49.41
Emlékszem rá,hogy az 1954-es évektől, mivel az apám répafelelőse volt a sarkadi cukorgyárnak és répaszedési szezon beköszöntétől az állomáson lévő átvevőhelyen,-mivel itt volt hídmérleg a kis szekerek mérlegeléséhez- az apám sokat volt az állomáson és én is mindig ott lóflártam. Ott tanultam meg biciklizni is. A mérlegelés után a szekerek odaálltak a vasúti kocsi mellé és úgy rakták meg a vagonokat cukorrépával.majd jött egy mozdony vasutasokkal és összeszedték a répavagonokat és vitték Sarkadra. Késő ősszel pedig kendert rakodtak, leponyvázták és el Körösladányba(?) a tilolóba.Sok gyerekkori emlék fűz az állomáshoz,akkor még nem is sejtettem,hogy egyszer én is vasutas leszek. Bár az apai nagyapám is dolgozott a Magyar Királyi Vasutaknál,mint pályamunkás ,de ezt már csak felnőtt koromban tudtam meg.

szvdom
e-mail: szvdom.kukac.gmail.com
elfogadott hozzászólás 25143
2012.10.23 20:12.57
Eladták a tetőt? Mit jelent az, hogy valamennyire ismered, tudnál esetleg tárgyi bizonyítékokat is felhozni az itt leírt tudnivalókhoz?

Boros47
e-mail: boros47.kukac.citromail.hu
elfogadott hozzászólás 25130
2012.10.23 11:54.03
Az állomás valamikor szebb volt,csak az első 80-as évek beli vasútromboláskor az állomás épületéről a szegedi Igazgatóság vezetői eladták a tetőt és a tetőszerkezetet.
a 80-as évek elején a 128-as vonalon állomás felújítások voltak.melyet a debreceni Igazgatóság csinált meg.Sajnos egy pár év múlva a vonalat átadták a szegedi Igazgatóságnak,akik aztán tervszerüen tönkre tettek mindent.Az azelőtt teljesen felújított Ürmöshát megállóhelyet -az egész épületet eledta .Lebontották és a földig tették egyenlővé. Ez a sors várt volna a szerepi állomásra is.Azonban a tető indokolatlanúl és csalárd módon eladták, az önkormányzat beleszólt. Nem akartak velük tárgyalni,ezt is a földdel akarták egyenlővé tenni. A jelenlegi állapotát az önkormányzat készítette el és az nem a MÁV érdeme.Mivel a vasútnál dolgoztam ,valamennyire ismertem ezt az ügyet.Szerep vasútállomáson még az ötvenes években is volt teherárú rakodás-- cukorrépa,-Sarkadra és kender berakodás Körösladányba.. Akkoriban még kézzel ment minden berakodás.
Szerettem volna egy képet a régi állomásról,-amikor még rajta volt a tető.
Ha volna valakinek küldje meg az e mail címemre.

Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
elfogadott hozzászólás 10790
2009.03.29 16:05.32
1900-ban és 1943-ban is megálló-rakodóhely, 253 méter hosszal.

Hozzászólás küldése ehhez az állomáshoz
Hozzászólások





Szörény

Szárliget

Szár régi

Szárazrét

Szarvas