mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26141
2013.03.13 16:31.44
|
Macskás mrh. építési terve. Az átrakónál ábrázolja Schwarcz F. 600mm nyomközű kisvasútja csatlakozását.
|
|
|
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26140
2013.03.13 16:24.17
|
Macskás mrh. 1949-es katonai térképen. Az átrakónál ekkor még jelentős kisvasúti hálózat csatlakozott. A vonalhálózat 1km oldalú négyzethálózatot jelent.
|
|
|
mazsoqq
e-mail: mazsoqq.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 26139
2013.03.13 16:15.36
|
Macskás megálló rakodóhely 1966-os katonai térképen. Az átrakótól a major és környékéig még működött a kisvasút. A vonalhálózat 1km távolságot jelent.
|
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 10793
2009.03.29 16:24.02
|
1900-ban Macskástanya néven szerepel, mint kitérő.
|
|
Endre
e-mail: laposkerek.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 4347
2008.05.26 16:58.05
|
Macskás megállóhelyen 1977.05.22.-én 0 órától (menetrendváltástól) szünt meg az utasforgalom.
Szintén Biharnagybajom és Füzesgyarmat között volt (előbbitől 3, utóbbitól 9 km távolságra, a 258-262 szelvények között) Csillagtanya megállóhely, eredetileg megálló-rakodóhely.
9 méter hosszú "i" sínekből álló rakodóvágányát (a szerepivel és sárrétudvarival együtt)1975-ben bontották el, majd megszünt a szolgálat, a felvételi épületet elbontották, végül 1979.01.08.-án 0 órától Csillagtanya táblás mh. is megszünt létezni.
|
|
Landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3685
2008.04.09 19:00.16
|
2008. 04. 09-én készült kép. Pontos földrajzi koordinátái: ész 47,12706 fok, kh 21,20299 fok. A képen bal oldalon fűvel, gyommal benőtt részen volt maga a peron. A sín mellett leszórt apró kavicsokat nem nőtte be a gaz teljesen. Mivel utasforgalom lassan 30 éve nincs már ezen a megállóhelyen, a viszonylag tiszta kavicsos rész a vágány mellett a pecázni járó kerékpárosoknak köszönhető. A síntől jobbra egy mély csatorna fut párhuzamosan, abban szoktak horgászni. A sínnel párhuzamosan, attól balra körülbelül 30 méterre egy másik sín is fut. Az a sín mindkét irányban visszacsatlakozik a fő vágányhoz. Valamikor azon az "iparvágányon" történt a szárítóüzem, ahűtőház kiszolgálása, valamint egy műtrágya rakodó is van mellette. A rakodóvágányt évek óta nem használják, nagyrészt benőtte a gaz, az átjáróban a sín és a vezető sín közötti rész már teljesen berakódott földdel.
|
|
|
Landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3683
2008.04.09 18:42.18
|
2008. 04. 09-én készült kép. Az egykori Füzesgyarmat-Macskás megállóhely peronjának túlsó vége. Innen haladva a következő állomás Füzesgyarmat.
|
|
|
Landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3682
2008.04.09 18:36.16
|
2008. 04. 09-én készült kép. A peron itt kezdődött. Biharnagybajom felé láthatjuk a volt megállóhelyet. A képen vasúttól balra egy hűtőház és egy szárítóüzem van. A sínektől jobbra 1,1 km-re van a város északi, Sársziget névre keresztelt része. Az itt lakók használták fel és leszállásra a Füzesgyarmat-Macskás megállóhelyet. Felvételi épület, esőbeálló sosem volt a megállónál.
|
|
|
Landsmann
e-mail: landsmann.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 3681
2008.04.09 18:27.38
|
Egy elveszett megállóhely. A kép 2008. 04. 09-én készült. Az egykori megállóhely Füzesgyarmat-Macskás névre hallgatott. Megállóként a hetvenes évek közepe táján szűnt meg. Egy információ szerint az 1975/76-os menetrend szerint még megálltak a vonatok. Valószínűsítem, az 1977/78-asban már nem. Emlékeim szerint is ekkor szűnt meg.
|
|
|