|
A kezdőponi (Békéscsaba felöli) váltókörzet
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.10.
|
|
Az állomás Dominó rendszerű biztosító berendezése
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.10.
|
|
Keresztezés. Az ütemes menetrend szerint minden óra 55-59. perce között itt bonyolódnak a "találkozások".
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.10.
|
|
A végponti váltókörzet 02
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.17.
|
|
... és hátulról
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.17.
|
|
A végponti váltókörzet 01
Fotó: Határ Ádám
Dátum: 2009.05.17.
|
|
Raktárépület
Fotó: Schulcz László
Dátum: 2010.08.21.
|
|
Fotó: Szente-Varga Domonkos
Dátum: 2012.04.28.
|
|
Utcafront. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
|
|
Pénztár. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
|
|
Várótermi részlet. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
|
|
InterPici az állomáson. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
|
|
A felvételi épület a vágányok felől. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán
Dátum: 2014.06.22.
|
|
Fotó: Majlinger Zoltán
Dátum: 2017.07.27.
|
|
Remete-Kötegyán felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.06.04.
|
|
Bicere-Békéscsaba felé
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.06.04.
|
|
Fotó: Szántai Zsolt
Dátum: 2018.06.04.
|
|
Utcafront. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2018.10.23.
|
|
Utascsarnok. Fotó: Fűzy-Molnár Zoltán.
Dátum: 2018.10.23.
|
|
A felvételi épület az eredeti, MÁV-HÉV I. osztályú, oldalszárnyakkal bővített felvételi épülete, a szocializmus által a felismerhetetlenségig átalakítva. Egyedül az épület alakja a bizonyíték, hogy nyomokban benne van még valami az eredetiből.
Fotó: Felhősi András Imre
Dátum: 2022.03.12.
|
|
Fotó: Felhősi András Imre
|
|
A felvételi épület 2023 júliusban.
Fotó: Iváncsics Roland
Dátum: 2023.07.21.
|
Tastam
e-mail: tastam.kukac.freemail.hu
|
elfogadott hozzászólás 30637
2016.12.20 21:11.42
|
A Békés 1917. november 4-iki híre: "Előléptetések a vasútnál. A kereskedelemügyi minister a gyulai vasúti állomásnál báró Drechsel Béla állomásfőnök, máv. főellenőrt a VI. fizetési osztály 2. fokozatába, Klein Vilmos árupénztáros, máv. hivatalnokot pedig soronkivül ellenőrré léptette elő."
|
|
QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
|
elfogadott hozzászólás 27409
2013.11.13 13:58.18
|
http://www.beol.hu/bekes/gazdasag/szazmilliobol-ujitjak-fel-a-gyulai-vasutallomast-522106
|
|
Lepesi ZL
e-mail: lepesi.zoltan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25763
2013.01.15 19:57.17
|
Lébényi állomás 1855 december 24. én átadott Bruck an der Leitha - Győr vasút részeként az Osztrák-magyar Államvasút-társaság építette.
|
|
QQriQ
e-mail: 123.kukac.456.hu
|
elfogadott hozzászólás 25762
2013.01.15 19:34.08
|
Ha elmész a lébényi állomás lapjára, és végigolvasod, ki fog derülni.
|
|
REB
e-mail: REBEKA.kukac.E-MAIL.HU
|
elfogadott hozzászólás 25760
2013.01.15 16:46.55
|
valaki légyszi mondja meg hogy mikor épült a lébényi vasutállomás!!???
kellene a technika orára megtudnom
|
|
KeriPetya
e-mail: keripetyaa.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 25476
2012.12.06 23:52.29
|
1871 - ben létesült, 1970 - ben nyúltak hozzá az eredeti épülethez. Az áruraktár 1909 - ben létesült, 1984 - ben újították fel.
|
|
pumpolini
e-mail: liqui.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 18999
2010.09.17 22:04.39
|
Kósa László: A gyulai református egyház története
"...Gyula csak 1871-ben kapott szárnyvonalat. A késés messze kihatóan befolyásolta a város életét, mert az a csekély ipari létesítmény, ami a megyébe települt, jórészt elkerülte a kedvezőtlen közlekedési helyzetű Gyulát. Gyula azonban megmaradt megyeszékhelynek, és élte a kiegyezéskori kisvárosok jellegzetes életét..."
|
|
M_Z
e-mail: malikzoltan.kukac.gmail.com
|
elfogadott hozzászólás 11646
2009.05.27 23:39.00
|
Falfirka a váróterem falán (a kép ma délután készült).
|
|
|
dan
e-mail: chovder.kukac.citromail.hu
|
elfogadott hozzászólás 11360
2009.05.11 21:03.45
|
én is olvastam az indóházat a szvörtan szerint igaz.
|
|
Kispala
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 9524
2009.01.31 16:07.54
|
Most olvastam az INDÓHÁZ (2009)februári számából, hogy a menetrendváltástól megszűntek (dec.14-től) a Gyula-Budapest gyorsvonatok.
|
|
Tschabeee
e-mail: karmancsaba.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 9521
2009.01.31 14:13.31
|
Az M41 2128 és az M44 520 Gyulán.
|
|
|
Domján György
e-mail: domján.kukac.bp-erdo.hu
|
elfogadott hozzászólás 8145
2008.12.02 10:41.33
|
A mostani épület ablakosztása és a földszinti ablakok mérete kisértetiesen hasonlit a régi épületre, szerintem az is, csak ez is áldozatául esett a "modernizációnak" mint oly sok állomás épület, és ez semj az előnyére változott.
|
|
Adani
e-mail: asdas.kukac.daas.hu
|
elfogadott hozzászólás 5650
2008.07.31 15:29.28
|
Így igaz, nemrég jártam erre Gyuláig a pálya 80 km/h és heggesztett sínek, nem is pattog rajta a Bzmot. Gyula után 70 km/h később asszem 50, és ott hézagos pálya van pattogó Bz-vel.
|
|
Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 2088
2008.01.01 12:51.41
|
Mármint a pálya lett felújítva!!
|
|
Ádám
e-mail: hektor376.kukac.mailbox.hu
|
elfogadott hozzászólás 2083
2008.01.01 12:04.11
|
Az állomás a város északi szélén van,ezért a forgalom nem túl nagy.De nem is olyan régen Békéscsabától egészen idáig lett felújítva.Az épület nem az eredeti, viszont régen gyönyörű volt.
|
|