Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 107 ] [ 108 ] [ 109 ] [ 110 ] [ 111 ] [ 112 ] [ 113 ] [ 114 ] [ 115 ] ...   Utolsó Következő

Szada alsó    cd196, 2017.05.06 15:24.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző hozzászóló képén lévő tábla némi keresgélés és összevetés alapján a délnyugat azaz Mogyoród–Pusztaszentjakab (Tölgyes) felől a Székely Bertalan úton érkező autókat tereli el balra. https://www.google.hu/maps/@47.6307295,19.3030669,3a,75y,37.95h,100.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1szQXNSJ-iYCPwlDT26iHAhw!2e0!7i13312!8i6656
Az 1940-es évek első felében kiadott térkép nem jelöli a megállóhelyet, de a település szerkezete alapján ez volt a megálló lehetséges elhelyezkedései közül az egyik.
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C70&bbox=2144913.7826531343%2C6039881.991780986%2C2153770.923305679%2C6048758.241690603
 
Somogyszentimre    cd196, 2017.05.06 14:28.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újabb somogyi település tűnt el a térképről, üres a nagy múltú puszta, panaszolta el egy kadarkúti nyugdíjas a szülőhelye, Somogyszentimre sorsát.

Meghalt az utolsó lakó, egy 60 év körüli férfi, az új tulajdonos pedig lebontatja az amúgy is összedőlő épületeket. Nagy Lajosban azonban még élénken élnek az emlékek az egykor virágzó, gazdag történelmű helység mindennapjairól.
– Ez a száz évesnél is idősebb hársfa még megvan, de ma már csak romok övezik. A korabeli fotón jól látszik, hogy valaha az udvarunkon állt, de sokat játszottam körülötte! – mutatta a családi fényképeit Nagy Lajos. A képeken feltűnnek a puszta egykori lakói, cselédek leszármazottaiból lett szociális brigádok tagjai.

Országos gazdaképző intézet és mintagazdaság volt Somogyszentimrén, jöttek ide az ország minden tájáról. Mintegy húsz család élt itt. Rájuk emlékezett a nyugdíjas, aki születésétől 24 éves koráig volt a puszta lakója. Együtt barangoltunk be a helyszíneket.
– Több száz szarvasmarhát hoztak ide itatni, sok istálló volt. Volt étkezde, kollégium, iskola. Külön vasútállomása volt Somogyszentimrének, oda jártak még a gigei hegyből is. Faiskola is volt, egy különleges páfrányfenyőt, gingko bilobát ültettek, gyermekként nagyon kellett vigyáznunk rá. Mára óriásivá nőtt – mutatta végig a környéket Nagy Lajos, ifjúkora nyomait keresve. – Összetartó közösség élt itt. Csak egy példa erre: közös volt a húsfüstölő, mind egy helyre hordták az élelmüket a családok, de senki sem nyúlt a máséhoz.

Nagy Lajosban még élénken élnek az emlékek az egykor virágzó, gazdag történelmű helység mindennapjairól

Meg kell a szívnek szakadni, tette hozzá, mert nemrég a romok mellett, a gazban kinyílt egy lila évelő virág, amelyet annak idején még az édesanyja ültetett. Nem messze onnan áll a hatalmas, három emeletes magtár, melynek a homlokzatába vésték az építési dátumát: 1878.
A XX. század derekán már a Bárdibükki Állami Gazdaság területe volt Somogyszentimre, az itt élőknek szoba-konyhás lakásokat alakítottak ki. Sokan emiatt költöztek ide, ám az 1970-es években megfordult a folyamat. A környező nagyobb településekre vándoroltak a puszta lakói. A házakat nem újította fel senki. Később a rendszerváltás után egy osztrák tulajdonos vette meg a területet, de ő csak a termőföldet akarta hasznosítani. A jegyzőnek kellett felszólítania az osztrákot, hogy csináljon valamit, mert életveszélyessé váltak az épületek, emlékezett vissza a kadarkúti polgármester, Karsai József. Az enyészetet azonban nem lehetett megállítani. Később új tulajdonosa lett a területnek, de a bontás elkerülhetetlen volt, hiszen az épületek összeroskadtak, nem bírták a múlt terhét...

Az őskor óta lakott volt Somogyszentimre

Időszámításunk előtt 5-8000 éve már éltek emberek a környéken. Cserépedény-töredékeket, pattintott nyílhegyeket, tűzhelyeket és kezdetleges kőszerszámokat találtak a szentimre-vótai vízmosás szakadékaiban. Egy mamut maradványai is előkerültek a szentimrei őstelep közelében. A hely a bronzkorban is lakott volt. 1963-ban tártak fel a környéken azt a kelta földvárat, amely országosan is ritka hármas tagozódású. Egykor a lápból emelkedett ki a domb, amelyen állt. A földvár környékén végzett ásatások során egy neolit kori telepre bukkantak. Somogyszentimre a nevét István király fiáról, Imre hercegről kapta, aki a település templomának védőszentje volt. A helyről 1397-ben tettek említést először, 1516-ból több birtokosa ismert. Több mint húsz család élt akkor a faluban, de a korabeli feljegyzések szerint gyakoriak voltak a főurak hatalmaskodásai, a rablások és fosztogatások. Gróf Széchenyi Pál földművelésügyi miniszter 1880-ban hívta fel a figyelmet arra, hogy szükség lenne földműveseket oktató iskolák létrehozására az országban. 1886 őszén nyílt meg Somogyszentimrén a Magyar Királyi Földműves Iskola. Az első évben 135 hallgató végzett itt. Tehenészetük nagy jövedelmet hozott, a mangalica sertéseikből évente kétezret értékesítettek Kaposváron. Halastavuk, méhészetük, gyümölcsöskertjük, faiskolájuk, szőlészetük volt hajdan.
http://www.sonline.hu/somogy/kozelet/somogyszentimret-siratjak-ujabb-telepules-tunt-el-a-terkeprol-674931/

http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=1961768.274224718%2C5820491.000002593%2C1966196.8445509905%2C5824929.124957401&left-layers=osm%2C112&right-layers=here-aerial%2C68
 
Konyári Sóstófürdő    cufere55@gmail.com, 2017.05.05 16:58.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nagymamám a sóstói vasútállomás közelében lakott, a tó partján Sokszor voltam ott gyerek koromban, rokonaima Papp család és a Felhösi család
 
Szuhakálló-Múcsony    Berkes Aranka, 2017.05.03 18:24.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Olyan megható érzés visszagondolni- valóban a gyermekkorunkra-, központi hely volt az állomás.Mivel nagyon sokszor-visszagondolva elrettentő!!!-a rudabányáról jövő vonat már fütyült, s a kert végéből szaladtunk.sokszor álló vagonok alatt, mert iskolába mentünk Barcikára!!!Berentéről még az ipari vágányon közlekedő tehervagonon is utaztunk!!Istenem !!Hány éve???!!!65-69 ig-!!!Követni fogm az oldal friss hireit!!Mindenkinek csodás , élménydus visszaemlékezést kivánok!!!

 
Almamellék    Lepesi Zoltán László, 2017.05.03 16:57.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
KIsvasútnap az ALMAMELÉKI Kisvasúton 2017. május 13.-án!!!

Bocs az előbbiért, nem figyeltem a dátumot - mentségemre szolgál, hogy kerestem a felhívást és csak most találtam rá a programra!! A MÁJUS 13-i DÁTUM A JÓ!!!

Egész napos családi program – tanösvényi szakvezetések, solymász bemutató, íjászat, kézműves játszóház, bábszínház és tombolasorsolás várja a kisvasút szerelmeseit. A matuzsálemi korú Zselici Csühögő 9-től 18 óráig szállítja az utasokat Sasrét és Almamellék között.

Menetrend
Indulás Almamellékről:
9.05, 10.20, 11.40, 13.30, 14.50, 16.15, 17.40
Indulás Sasrétről:
9.45, 11.00, 12.50, 14.10, 15.30, 17.00, 18.20

Programok Sasréten:
9-11h Zsebpecás horgászverseny
11h Vadászkutyás bemutató
12h Vadászkürtös bemutató
13h Solymász bemutató
14h Grimask Színház bábelőadása
16h Tombolasorsolás

Kézműves foglalkozások, arcfestés, interaktív játékok
Íjászat, légpuskalövészet, lovaglás
Erdei kincskeresés és tanösvényi szakvezetés
Véradás és szűrővizsgálatok
Mecsextrém Park játékok
Naturalé kóstolás

Kisvasúti jegy ára: felnőtt 700 Ft, gyermek/nyugdíjas 400 Ft
A menetjegy 2 utazásra vehető igénybe.
 
Almamellék    ROCOman, 2017.05.03 15:14.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hm. Ez évi vagy tavalyi program ez?
 
Almamellék    Lepesi Zoltán László, 2017.05.03 13:54.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2016. Május 14. | Almamelléki Erdei Kisvasút Napja – 115 éves a Zselici Csühögő
Egész napos családi program – tanösvényi szakvezetések, solymász bemutató, íjászat, kézműves játszóház, bábszínház, tombolasorsolás várja a kisvasút szerelmeseit. A matuzsálemi korú Zselici Csühögő 9-től 18 óráig folyamatosan szállítja az utasokat Sasrét és Almamellék között.
Vasúti jegy ára oda-vissza útra: 400 Ft/gyermek, 700 Ft/felnőtt

Információ:
tura@mecsekerdo.hu
+36 70 296 7477, +36 30 663 0997, +36 73 354 251, +36 73 514 102
 
Pápa    cd196, 2017.05.01 09:14.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Várakozásaimmal ellentétben eltűnt a vágányzár: http://www.kapella.hu/takt/vgz_terkep_dt.php
 
Felsőszecse    cd196, 2017.04.30 21:15.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budova zrušenej zastávky; 17.4.2009 © Miroslav Sekela
http://www.vlaky.net/servis/objekt.asp?id=1433
A kép teljes url-je mint forrásmegjelölés: http://www.vlaky.net/upload/galeria/003843/089874.jpg
 
Aranyosmarót megálló    cd196, 2017.04.30 20:44.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ó, én erdélyi magyar vagyok, csak bemásoltam a képaláírást. :)
 
Pápa    Capras Dávid, 2017.04.30 18:14.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ebben a februári beszámolóban még megvan a vágány Franciavágás felé, amit időközben felszedtek: 27-én délelőtt láttam a vonatból, hogy a két vonal közti létesítmény iparvágányának kiágazó váltóját kivéve, az előtt és után a 13-as vonal vágánya (keresztaljakig) fel volt szedve.

Kérdés, hogy ez összefügg-e a reptérrel, meg mi lesz a tehervonatokkal.

„Vágányzár megrendelés

Alap adatok
Menetrendi időszak: 2016/2017
Igénylő szervezet: Magyar Államvasutak Zrt.
Beérkezés dátuma: 2017-04-07 11:26:20.331543
Iktatószám: 2017/4959/0
Eredeti érvényesség: 2017-04-24 13:00:00 - 2017-04-30 21:00:00
Kapacitás korlátozás típusa: menetvonalak zavarása nélküli vágányzár
Korlátozás oka: vágány építés, átépítés
Felújítási, fejlesztési célú kapacitás igény: Nem
Területi központ: Területi Igazgatóság Szombathely
Megjegyzés: Kivitelező: MÁV Zrt. PTIG SM TPLO PFT Főnökség Szombathely
914-925 szelvények között Franciavágás (kiz) - Pápa (kiz) Reptéri A/1. sz. kitérő - Pápa 4. sz. kitérő között 2017.04.24. 13:00 - 2017.04.30. 21:00 között.
Feszültségmentesítés: Nem.
Biz.ber közreműködés: Igen (sorompó kikapcsolás, vonóvezeték le/felszerelés).
Munkagép közlekedik: Igen (Tárolás: Pápa I. vágány).
Ideiglenes sebességkorlátozás: Nem.
pvtigsm
Kivitelezők
Név
MÁV Zrt. Pályafenntartási Alosztály
Vonali kizárások
Állomásköz

Vágány Pálya kiz. Lassúmenet Vonali bizt. ber. kiz. Felsővezeték kiz. Megj.
Veszprémvarsány (5502964)
Pápa (5502121) (13)
vonali
Franciavágás (kiz) - Pápa (kiz) Reptéri A/1. sz. kitérő (914) - Pápa 4. sz. kitérő között (925)”
Forrás, teljes url: http://www.kapella.hu/vz_megrendeles_megtekint.php?id_vz_megrendeles=186852

A kép forrása: http://allomasok.uw.hu/data/media/2/Papa.jpg
 
Kőbánya-Hízlaló    fizolt, 2017.04.30 10:49.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem csak a vasút vezetésén múlik. Budapesten belül nagyon sok átépítésre, ésszerűsítésre, új összekötésre lenne szükség, a Kőbánya-Kispest - Keleti csak az egyik ezek közül. E mellé kellene még a pályaudvarok fejlesztése. Ha ez a vonalszakasz megépülne, akkor itt is töltésen kellene vezetni a vonalat, így az épületnek nem lenne köze az ügyhöz, a vágányhálózatból pedig semmi sem maradna.
 
Fertőújlak    Gery, 2017.04.30 00:04.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt hozzászólók!
Az utóbbi három hozzászólónak is személyes kötődése van az állomáshoz. Én személy szerint szívesen olvasnék még bővebb részleteket Fertőújlakról. Ha van módjuk rá, kérem osszanak meg velünk további részleteket!
 
Ferencváros    kinaisas, 2017.04.29 16:05.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
már réges rég meg kellett volna építeni egy kiágazó vágányt a duna híd előtt soroksári út felé. így nem kellene a Hh, sopron -kelebia viszonylatban közlekedő vonatoknak bemennie fradiba, időt, pénzt spórolva. és még mielőtt megköveznétek, megsúgom, iszonyú nagy a forgalom fradiban. nappal még a köki-szfv között félóránként oda-vissza ingázó személyvonatok is nehezítik a közlekedést. egy éjszakás szoliban kb 80 tehervonat közlekedik.
 
Kőbánya-Hízlaló    kinaisas, 2017.04.29 15:57.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha lenne a vasút felső vezetésének esze - mint ahogy nincs, megépítenék a kőbánya-kispest - keleti pu összeköttetést, megmaradna a vonal is az épülettel és a kör ic-k keletiből indulhatnak, érkezhetnek, vagy ha kerülő útirányos közlekedés válik szükségessé, ez egy jó alternatíva lenne.
 
Ménfőcsanak    cd196, 2017.04.27 19:17.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vonatból látszik a keleti oldalon, a műtárgyon is, hogy jóval hosszabb volt a vágány:
1959: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/44399?r=1&c=1959243.4842115:6043967.3192605:13
1976: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/105700?r=1&c=1959243.4842115:6043967.3192605:13
 
Szerecseny    cd196, 2017.04.27 18:58.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Máig helyben kezelt csapórúd van. A korábbi, félbehagyott nyomvonal-helyesbítés látszik a vonatból.
 
Gyömöre-Tét    cd196, 2017.04.27 18:57.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi név még mindig ott van a tábla mellett és alatt.
 
Rimaszombat    cd196, 2017.04.27 18:55.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
„Kétnyelvű Dél-Szlovákia - Dvojjazyčné Južné Slovensko megosztotta Rimaszombat bejegyzését — büszke.
3 órája ·
Történelmi pillanat: 1945 után újra van magyar felirat a rimaszombati vasútállomáson!”
https://www.facebook.com/ketnyelvu/posts/1369746376419161
„Rimaszombat 2 új fényképet töltött fel — izgatott.
4 órája ·
Történelmi pillanat: 1945 után újra van magyar felirat a rimaszombati vasútállomáson! A fotókért köszönet Bőd Titanillának. :)
OSZTANI ÉS LÁJKOLNI ÉR!”
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1434103113318313&id=110785885650049
 
Hortobágyi Halastó    2Kuvik, 2017.04.23 13:25.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr. Kovács Gábor fényképe a gőzmozdonyos világból; a vonat Gyökérkút és H-Halastó között fut éppen.
 
Sándoros    2Kuvik, 2017.04.23 13:21.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr. Kovács Gábor fényképe Sándorosról.
 
Sándoros    2Kuvik, 2017.04.23 13:20.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr. Kovács Gábor fényképe Sándorosról.
 
Aranyosmarót megálló    harczymarczy, 2017.04.22 21:39.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megjöttek a szlovák kollégák :)
Veľmi pekne ďakujeme.
 
Sátoraljaújhely gyártelep    harczymarczy, 2017.04.22 21:34.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A menetrendi adatokra, ill. a névtáblákból származó nevekre vonatkoztatva még egy dolog: a megszállt és visszacsatolt Kárpátalján, valamint Trianon előtt Horvátország egyes állomásain szintén kétnyelvű volt a felirat. Itt az idegen vagy vegyes kódú nevekre az vonatkozna, mint minden más névre:
1943-as menetrendben pl. Hajasd Voloszjánká (így, latin betűvel) szerepel, ugyanakkor viszont az állomásnévtáblán biztos, hogy cirill betűs felirat volt a magyar mellett (az uzsoki kapcsán ott a film!). Kérdés, pontosan milyen nyelven - vélhetően ruszinul, de hogy akkoriban azt a nyelvet milyen norma szerint írták, nem tudom pontosan.
 
Bratislava cintorín    harczymarczy, 2017.04.21 17:53.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar fordításban Pozsony temető.
 
Dunaszerdahely    harczymarczy, 2017.04.21 17:51.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://ujszo.com/online/kozelet/2017/04/21/lelepleztek-a-magyar-vasuti-tablat-dunaszerdahelyen

 
Sátoraljaújhely gyártelep    harczymarczy, 2017.04.21 17:37.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vadonatújonnan kitett magyar névtábla: Újhely.
Forrás: https://www.ujszo.com/kozelet/kint-az-elso-magyar-vasuti-tabla

Javaslat a névkáosz egységesítésére:
- ha egy állomásnak valaha szerepelt egy magyar neve menetrendben, akkor az időben utolsó (pl. 1944 vagy 1918) mehet címsorban szereplő névnek (ez eddig is így volt) + az összes többi, valaha menetrendben szerepelt magyar vagy idegen név lehetőleg időrendben, alnévként, zárójelben.
- ha ilyen nincs, akkor a címsorba mehet a jelenlegi hivatalos idegen név + alnévként az esetleges többi korábbi (idegen) név, lehetőleg időrendben, zárójelben.
Ettől függetlenül felveendő alnévként, zárójel nélkül minden olyan magyar név, ami megfelelő forrással (pl. hiteles fotó) dokumentálhatóan szerepel vagy valaha szerepelt az állomás kétnyelvű tábláján (Románia, (Cseh-)Szlovákia).
Ha egyik sincs és nem is volt, akkor az esetleges fordításból származó nevet szögletes zárójelek között tüntessétek fel. Az egyes városrészek magyar nevét is forrásoltam, ahol azok léteztek és utána tudtam nézni (pl. Bratislava-Janíkov dvor = Pozsony-Újmajor).
 
Aranyosmarót megálló    cd196, 2017.04.20 22:07.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Budova bývalej zastávky Zlaté Moravce mesto existuje dodnes (pohľad smerom na Moravce). Zlaté Moravce, 14. 4. 2007, © Ing. Marko Engler http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2169&sort=&page=1
 
Aranyosmarót megálló    cd196, 2017.04.20 22:02.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.vlaky.net/servis/galeria.asp?id=2169&page=2
http://vlaky.net/servis/trat.asp?id=27
 
Aranyosmarót megálló    cd196, 2017.04.20 21:55.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C68&right-layers=osm%2C112&bbox=2047957.592423373%2C6170939.8455830375%2C2050171.877586509%2C6173158.908060442
 
Előző Első    ... [ 107 ] [ 108 ] [ 109 ] [ 110 ] [ 111 ] [ 112 ] [ 113 ] [ 114 ] [ 115 ] ...   Utolsó Következő