Nagykónyi
Train Station, 2017.04.02 11:41.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépület 2011-ben.
Hiányolni a nagy fákat a vasút felől.Hangulatos a korábbi képeken a fák alatt az épület.
https://www.google.hu/maps/@46.5884621,18.2191164,3a,75y,74.97h,89.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sO3y4i345UMt568d32raFwA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
|
|
Dalmand
Endre, 2017.04.01 22:54.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átlós vágány a Dalmand - Vörösegyháza kisvasúthoz tartozott.
|
|
Nagykonda
Train Station, 2017.04.01 19:29.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.google.com/maps/@46.4205025,18.1984682,3a,75y,263.67h,77.87t/data=!3m6!1e1!3m4!1sp1Kp9RMLHhMYYfG2s8_IYQ!2e0!7i13312!8i6656 < A vonal hídja 2012-ben a döbröközi út fölött.
|
|
Nagykonda
Train Station, 2017.04.01 19:28.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha jól tippelek,ez lenne Nagykonda.
https://www.google.com/maps/@46.4297279,18.194393,327m/data=!3m1!1e3
|
|
Dalmand
Train Station, 2017.04.01 19:18.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.google.com/maps/@46.4918886,18.1978979,3a,90y,127h,35.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3Jwx_sdoQSwA7ikyhUKljg!2e0!7i13312!8i6656 < a falú felől tartva az egykori átjáró felé,mintha vágánymaradékok lennének az aszfaltban,átlósan.
Iparvágány maradék lehetne?
Még mielőtt a vonal beérne az állomásra,volt kiágazás?
Dalmandon elvileg volt nagy forgalom.
|
|
Dalmand
Train Station, 2017.04.01 19:15.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.google.com/maps/@46.4917772,18.1982346,3a,60y,230.84h,78.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZzJNbwOAmN42qaf8VZ6cLA!2e0!7i13312!8i6656 < Kocsola felől.
Látható az egykori őrház és a felvételi épület is.
|
|
Kocsola
Train Station, 2017.04.01 19:05.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A google-n nézve,2011-ben még a sok réteg föld alatt ott volt az egykori átjáró Dalmand felől.
Vajon még meg van?
https://www.google.com/maps/@46.5231687,18.1955613,3a,75y,309.19h,73.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXW10QknCpRwKZtj3VMVDow!2e0!7i13312!8i6656
|
|
Uzsok
harczymarczy, 2017.04.01 14:22.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van pár jó vonatos blog Kárpátaljáról, onnan fel lehet tölteni pár jó képet a forrás megjelölésével. Többek között Uzsokról, ill. a ma már táblátlanított régi állomásépületről is van kép.
|
|
Adakaleh
Capras Dávid, 2017.03.31 23:25.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló térképen: http://diernaorsova.blogspot.com/2009/07/zonele-industriale-si-comerciale-ale_23.html Fig. 21.
|
|
|
Orsova régi
cd196, 2017.03.31 22:43.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://dunaiszigetek.blogspot.hu/2014/11/a-bukaresti-beke-es-magyarorszag-uj.html
|
|
|
Szered
Capras Dávid, 2017.03.31 22:30.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A lóvasút állomása térképeken: http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?bbox=1972832.5340689973%2C6154532.756894483%2C1976429.8517126685%2C6157007.405685215
A Pozsony–Nagyszombati lóvasút Szeredig meghosszabbított szakaszát látjuk Alsócsöpönnyel való határában, egészen a Vágig le van retusálva a térképről. A hosszabbítást a Vágon való faúsztatás indokolta.
A mai Kuzmányho nevű utca jól beazonosítható a III. és IV. katonai néven szereplő rétegekkel.
|
|
|
Gálosfa
Lepesi Zoltán László, 2017.03.30 14:01.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Imrének! Kaposváron a Kodály Általános iskolában pár napig még van egy nagyszerű kiálítás a Kaposvár - Gálosfa - Almamellék - Szigetvár vasútvonalról!
|
|
Gálosfa
Gálos Imre, 2017.03.30 08:08.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Először is szeretnék gratulálni minden kedves lakósnak a szép és nagy multú település gyonyörű tiszta és pedáns,kultúrált kmegjelenéséért,valamint hogy emberileg és kultúrálisan is színvonalas teleoülést tartanak fenn!Tisztelettel megkérnék valakit hogy a települést jelző közúti táblával,küldene valaki felvételt a településrál?Az idén már sajnos nem,de jövőre biztosan felkeresem azt a csodálatos helyet!Mindenkinek jó egészséget és a legjobbakat kívánom!
|
|
Nyírszőlős
Szili, 2017.03.28 17:19.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi hídon napjainkban gyalogos és kerékpáros forgalom van, a sínek a mellette lévő hídon futnak.
|
|
Csermő
VT22, 2017.03.27 23:51.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azért valljuk be hogyha Magyarországnál marad, nagy eséllyel eltakarították volna 1968-ban az egész vasutat. A románok csak annyival jobbak, hogy ők bezárni is lusták bármit.
|
|
Csókakő
gaborfeh, 2017.03.27 22:10.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2015-os menetrendváltástól újra megállnak a vonatok Csókakő állomáson!
|
|
Kismacs
Mopat, 2017.03.27 21:14.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely épülete már nincs meg,lebontották, sajnos nem tudom a pontos dátumot, lehet, hogy 2014 nyarán a szabadságtelepi épülettel együtt...A peron még dacol az elmúlással.
|
|
Nagyhát
Mopat, 2017.03.27 21:05.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt iparvágány ugyan évekkel ezelőtt felszedték, de a kiágazó váltó még megvan, szintúgy a két fedező karos jelző és az előjelzők is.
|
|
Porpác
Lepesi Zoltán László, 2017.03.27 20:32.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás kezdőpont felőli végén kezdődik a jelzők számozása - betűjellel való ellátása - azaz a vonal kezdőpontja Győr (Magyar Nyugoti /nem tévedés/ Vasút Győr - Pápa - Kis-cell - Szombathely - Szentgotthárd vasútvonal egyik közbenső állomása volt annó. Tehát az "A" jelű jelző a sárvári oldalon van és így tovább. Remélem jól írtam - még ehhez annyi, hogy a váltók, őrhelyek számozásánál is ez van, hogy a páros számúak vannak a kezdőponti oldalon.
|
|
Csermő
cd196, 2017.03.27 18:56.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezért érdemes volt Bukarestnek gyarmatosítani! : /
Lutz Lehner oldaláról van a kép. http://www.railroadpics.de/romania2004.html
29.9.2004, Cermei h.c.v.
In Cermei h.c.v. stimmte der Fahrplan wieder, pünktlich kam der Malaxatriebwagen 77 0956 durch die Pußta als PM 3717 aus Ineu an und fuhr auch pünktlich als PM 3720 wieder ab. Mangels einer Bahnhofsuhr ist es nicht notwendig auf Zeigersprung zu fahren.
Cermei Bild
700 x 950 Fahrdienstleiter und Weichenposten waren nicht mehr besetzt, nur ein Gleis war noch durch den sieben mal täglich verkehrenden 77er Triebwagen befahren. Für rumänische Verhältnisse sehr dichter Verkehr, trotzdem leider ohne Zukunft.
|
|
|
Porpác
Capras Dávid, 2017.03.26 16:18.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekesség: a bejárati jelzők jele olyan, mintha a másik oldalon lenne a felvételi épület, mint a valóságban. Vajon mi lehet ennek az oka?
A: Sárvár
B: Ölbő-Alsószeleste
C: Vép bal
D: Vép jobb vg.
|
|
Balatongyörök
KeriPetya, 2017.03.24 14:01.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bertha Bulcsú Művelődési Ház és Könyvtár gyűjteményéből, 1964-es fotó.
http://mandadb.hu/common/file-servlet/document/476561/default/doc_url/201544349AdfBM.jpg
|
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2017.03.23 07:58.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A (püspök)molnári állomásfőnökök listája a 19. század végétől 1990-ig itt olvasható: http://kugi.blog.hu/2017/03/20/748_a_molnari_allomasfonokok_1990-ig
|
|
Polgár
samyadler, 2017.03.21 19:16.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nos tavaly decemberben még megvolt a tábla...
50 % -ik biztosan nem MÉH-telepen!
|
|
Oszkó
dezso, 2017.03.21 12:45.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
73. őrház melléképület 1966.
|
|
|
Oszkó
dezso, 2017.03.21 12:44.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
73. őrház istálló
|
|
|
Oszkó
dezso, 2017.03.21 12:42.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
73. kettős őrház átalakítási alaprajz 1966.
|
|
|
Oszkó
dezso, 2017.03.21 12:42.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
73. kettős őrház helyszínrajza 1966. (sajnos az egész állomási nincs meg)
|
|
|
Polgár
bigtomi, 2017.03.20 20:54.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vajon hova tűnhetett az emléktábla?
|
|
Érd
Fairybloom, 2017.03.18 21:42.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202983380182497&set=a.1735022032396.50492.1743951852&type=3&theater
|
|