Aranyosmarót megálló
cd196, 2017.04.20 21:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://mapire.eu/hu/synchron/surveys/?left-layers=here-aerial%2C68&right-layers=osm%2C112&bbox=2047957.592423373%2C6170939.8455830375%2C2050171.877586509%2C6173158.908060442
|
|
Északi rendező pályaudvar
cd196, 2017.04.20 00:36.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
,,Re: Attila-vonal
HozzászólásSzerző: csart » 2009.05.07. 21:16
Tényleg lebontották :o ...
Magyarország a végtelen emberi butaság hazája, ilyen gyalázatos cselekedet nem tudom kinek juthatott eszébe. ki az az állat akinek ez egyáltalán eszébe jutott? Kit zavart az a három híd a város határában ahol a kutya se jár?
gyanús , hogy van egy "Mit rombolhatnánk még le EU-s pénzen minisztérium".
Egyébként az M0-ás egy jó részét is ennek a projektnek köszönhetjük , mivel a vasúti töltés megépült egy 5 km-es szakaszon és a nyomvonal pont erre került rá, mivel itt valószínúleg nem kellett kisajátítani a területet. Ez volt a hála...´´ Forrás: http://forum.bunkermuzeum.hu/viewtopic.php?f=26&t=22
A kép forrása: http://www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/utazasok/2007/04--Aprilis/2007-06.htm
|
|
|
Északi rendező pályaudvar
cd196, 2017.04.20 00:28.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
,,Az északi pályaudvar egy szép terv maradt, melyből kevés valósult meg. Budpest déli, keleti és nyugati pályaudvara mellett egy északit is terveztek megépíteni, ezt azonban keresztülhúzta a történelem. A Monarchia szétesett és Magyarországtól elcsatolták az ismert részeket. A pályaudvar megépítése pedig immár belügyből nemzetközi üggyé vált a vesztes háború után, mikor is Csehszlovákia tiltakozott ennek befejezése ellen, mivel ebben a fenyegető magyar agressziót vélték felfedezni. Nevezetesen a pályaudvar ténye azt a gyanút keltette északi szomszédainkban, hogy ezt felvonulási célból építjük egy támadó háborúra felkészülve. A pályaudvar építése le is került a napirendről, sikeresen megtorpedózták azt északi szomszédaink. Az addig elkészült építményeket pedig úgy hagyták, így a hidakat is.
Bunkerman´´
,,gy korabeli térképrészletet tudok mutatni a vágányokról, ami a semmibe vezet, jól látható, hogy a hidak ekor már megvoltak, a vágányok viszont nem értek el odáig, de egyértelmű, hogy arra mentek volna tovább.´´
Forrás: http://forum.bunkermuzeum.hu/viewtopic.php?f=26&t=22
|
|
|
Északi rendező pályaudvar
cd196, 2017.04.20 00:25.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
,,A Szilas-pataknál az egykori Északi pályaudvar számára készült vasúti hídon és töltésen gyalogsági állásrendszer maradványai találhatóak, mely körkörösen védte hídfőszerűen a hidakat. A hidaktól nem messze a Szilas-patak árterétől nem messze pedig kis betonbunkerek láncoalta található, melyet vélhetőelg gyalogási állások is összekötöttek (a légifelvételek alapján).´´ Forrás:
http://www.bunkermuzeum.hu/Bunkermuzeum/utazasok/2007/04--Aprilis/2007-06.htm
|
|
|
Budapest-Kikötő
cd196, 2017.04.20 00:14.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Erről van itt szó? http://falanszter.blog.hu/2010/11/27/europa_legnagyobb_vigalmi_negyede_volt_a_lagymanyosi_konstantinapoly
|
|
|
Biatorbágy régi
JasonX, 2017.04.19 20:00.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi úton (is):
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/04/14/2017_04_08_viadukt_es_hetvenkedes
|
|
Fertőújlak
Főnök, 2017.04.17 20:43.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen, ezt az állomást is az én főnökségem alatt szüntették meg teljesen (selejtezés, bezárás, féksaruk eltávolítása, ÁVU. törlés).
|
|
Balatonlelle felső
Koncz Attila, 2017.04.16 16:38.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Horváth József balatonlellei esperes-plébános 1943-ban írt Balatonlelle története című könyvében egy mondat erejéig említi az állomást, illetve akkor még megállóhelyet:
"1930-ban épült a Felső Lellei vasuti megálló."
|
|
Balatonboglár felső
Koncz Attila, 2017.04.16 16:18.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Horváth József balatonlellei esperes-plébános az 1943-ban megjelent Balatonlelle története című könyvében ezt írja a megállóhelyről:
"1928-ban Boglár felsőmegálló épült újjá 5.500 pengős költséggel. Ezt a megállót 1904-ben a lellei villatulajdonosok a saját költségükön építtették. 1904 - 1928-ig Lelle alsómegálló volt a neve."
|
|
Kengyel
QQriQ, 2017.04.16 14:19.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Több kisvasút is volt arrafelé, a környező majorok bekötésére.
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?layers=osm%2C111&bbox=2258293.78217139%2C5949046.13829259%2C2277861.6614123955%2C5960282.3814505115
Pár képet és infót találhatsz az index fórum "kunsági dízel" topikjában Kengyel szóra keresve:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9166155&go=77231897&p=1#77231897
|
|
Mesztegnyő
Train Station, 2017.04.15 16:45.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Immáron Marcali kiszolgálása Somogyszob felől történik,miután helyre állították a Mesztegnyő-Böhönye szakaszt.
A 30-as vonal felújítása miatt Marcali teherforgalom nélkül maradt volna.De a MÁV inkább kipucolta a korábban használhatatlan szakaszt. Azóta több tonna áru mozog a vonalon.
A nyári menetrend alatt ismét a Balaton felől jönnek majd a marcali vonatok.
|
|
Tiszaföldvár
Nervus, 2017.04.15 15:25.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csendélet az állomáson egy napsütötte napon.
|
|
|
Kengyel
Nervus, 2017.04.15 15:24.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy régi kép a kengyeli állomásról, felújítás előtt. Szeretnék segítséget kérni tőletek. Állítólag régen itt kisvasút is üzemelt. Valaki információt tudna adni erről, hogy mettől meddig közlekedett? Köszönöm előre is a válaszokat!
|
|
|
Újtikos
samyadler, 2017.04.13 00:14.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újtikos felvételi épülete
2017.04.12.
|
|
|
Csörögi szőlők
siofok35, 2017.04.12 20:09.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A III. katonai felmérés térképe (1941) szerint Csörögi szőlők megállóhely Csörögtől 600 méterre Vác felé volt, a peron a vasút és az út között lehetett. Azonos néven ma is működik itt egy buszmegálló.
A megálló helyére érve először észrevettem, hogy a töltés ki van szélesítve, igaz, az úttal ellentétes oldalon. Azonban ez nem peron nyoma, hanem az Aszód-Vác vasút 1950-51-es építésekor kétvágányúra elkészített töltés. Így rájöttem, hogy mivel a megálló hamarabb megszűnt, minthogy a töltést átépítették volna, így a megállónak mára semmi nyoma nem maradt.
|
|
|
Munkács
raps, 2017.04.12 18:45.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy tűnik, a railwayz.info-ról jönnek az elnevezések. Valóban Munkács ukránul Mukacseve. Ungvár ukrán neve Uzshorod. Az orosz elnevezések az egykori Szovjetúnióból maradtak itt.
|
|
Чоп-Перевалочная База
harczymarczy, 2017.04.12 17:25.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Csap átrakó. A név orosz és nem ukrán, az ukránban ugyanis alanyesetben azt az alakot használják, amit az orosz nyelvtanokban rövid alaknak hívnának: Перевалочна. Egy mai ukrán menetrendben biztosan így, я nélkül szerepel.
|
|
Munkács
harczymarczy, 2017.04.11 12:29.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ukránul Мукачеве lenne, o-val a végén orosz. Ezzel együtt ott sokan beszélnek oroszul és nem ukránul, így szovjet név a használatban fennmaradhatott, ahogy vélhetően az állomás homlokzatán is (a kép tanúsága szerint 2014-ben még ott volt). Az ukrán vasút térképén ukránul szerepel. Kérdés, hogy a nyomtatott ukrán menetrendben hogyan, mert azt még nem láttam közelről. (Ismertem olyan embert, aki ott született, magyar származása és neve ellenére orosz iskolába járt és csak oroszul tudott (és a tannyelv egyik napról a másikra ukránra váltott...), és amikor átkerült Magyarországra, akkor tanult meg magyarul, igaz, akkor tökéletesen.)
|
|
Мукачево-Перевалочная База
harczymarczy, 2017.04.11 12:20.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magyarul Munkács átrakó. A jelenleg fő helyen szereplő állomásnév orosz és nem ukrán, ukránul Мукачеве-Перевалочна База lenne. Úgy néz ki, a kép forrásául szolgáló oldal is eredendően orosz és nem ukrán, ill. vegyes nyelvű.
|
|
Tata
Joxy, 2017.04.10 19:41.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Budapest-Kelenföld és Győr között 1898-tól 1902-ig építették ki a második vágányt.
Győr és Hegyeshalom között 1926-ban épült ki a második vágány.
|
|
Mezőhídvég
m61004, 2017.04.10 19:34.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy 6-7 évvel ezelőtt beszéltem valakivel, aki bejárta az épületet, és akkor úgy nézett ki már a 24. órában most MÉG talán menthető lehet, de nem biztos. A tetőt már rég megkezdte a szél az esővíz átáztatta felső szintet és a födémet is, a közművezetékek már rég le vannak vágva és ki vannak kötve, az is sokba kerülne visszakötni, ha akár magánlakásként is valaki beköltözne. Azóta szinte biztos rájártak már a tolvajok is, ha más nincs hát a kábeleket szaggatják ki a falból. Szemeretelep épülete is így járt, mikor lebontották már gyakorlatilag nem volt mit, már a téglákat szedegették ki.
|
|
Csörögi szőlők
siofok35, 2017.04.09 18:35.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki tudna egy szelvényszámot mondani a megálló helyéről? Mert akkor megkeresném a helyét, itt lakom a közelben...
|
|
Halmi
harczymarczy, 2017.04.07 21:37.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van arra esély, hogy ez a vonal kiegészüljön a kárpátalji résszel? A mai mellett a 43-as menetrendből egy sor világháborús állomásnév- és kilométeradatot ki lehet nyerni. Kellene még két világháború közötti csehszlovák menetrend, ill. rendszerváltás előtti szovjet menetrendkönyv is.
|
|
Macs
Spiel, 2017.04.07 21:36.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Annyira rozsdásak itt a sínek, hogy az szinte már gyönyörű. :)
|
|
Săulesti
harczymarczy, 2017.04.07 18:38.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A városrész magyar neve Sárfalva.
|
|
Gödöllő
cd196, 2017.04.07 09:59.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hosszú évek kitartó munkája iránt nagy ritkán kegyes a hazai illetékes: kerékpártároló lett a raktárépületből. https://www.facebook.com/258680264208817/photos/a.308775889199254.70332.258680264208817/1288074881269345/
|
|
Szár régi
Nagy Tamás, 2017.04.06 21:37.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Vasútbarátok! Szár község régi megállóhelye "Szár megálló" néven szerepelt a régi menetrendekben. A vasútállomás mindig is Szár(liget) volt, 6 km-rel nyugatra, a vasútvonal legmagasabb pontján. A fotókkal feltárt helyszínen tehát megállóhely üzemelt az 1980/82-es áthelyezésig. Bohács Gábor Kálmán részletesen feltárta a megállóhely történetét az Indóház 2016. szept.–októberi számában. Nyílt vonali elágazás iparvágánnyal csak a 2. világháború idején üzemelt az újbarki szakaszon, a község és az egykori viadukt között, ahová kisvasúttal szállították az Óbarok és Mány közötti bányatérségből a bauxitot.
|
|
Lajosmizse
Taurus1216, 2017.04.04 15:46.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Imike; Igen, van, élőszavas.
És inkább csak a csatlakozásoknál használják, de ha mondjuk hétköznap vannak Csörgős vonatok, akkor a körbejárást mindig bemondják, illetve a késéseket. :)
|
|
Kehida-Kustány
cd196, 2017.04.04 02:52.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép jobb szélén a felvételi épület, forrás: http://termal.network.hu/kepek/kehidakustany/furdo_termal_kehidakustany_civertan_legifoto_wwwcivertanhu_2 Úgy hallottam, lángosos üzemel benne.
|
|
|
Kehida-Kustány
cd196, 2017.04.04 02:50.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kép bal szélén a felvételi épület, forrás: http://termal.network.hu/kepek/kehidakustany/furdo_termal_kehidakustany_civertan_legifoto_wwwcivertanhu_3
|
|
|