Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 112 ] [ 113 ] [ 114 ] [ 115 ] [ 116 ] [ 117 ] [ 118 ] [ 119 ] [ 120 ] ...   Utolsó Következő

Herend    ROCOman, 2017.02.28 06:11.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://veol.hu/hirek/tiz-katona-eletet-kovetelte-a-vonatbaleset-1751152
 
Herend    Sanya, 2017.02.27 15:32.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mai utazásom alkalmával figyeltem fel, hogy HEREND állomás épületén a vágány felől egy emléktábla van. Ki tud róla, kiknek állít emléket. ?.

 
Perbete    mi@jo, 2017.02.26 21:40.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek, szimpatikus. A szülőfalum :-)
 
Hajdúszentgyörgy    Zsolt., 2017.02.26 18:53.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hajdúszentgyörgy állomáson az a vágány valamikor az állomás első vágánya volt, amiből kiágazás volt az üres területre. Az a nagy üres telek a vasút építők kötő telepe volt, ott állították össze a sin mezőket. Rendszer váltás után nem sokkal megszűnt, és az volt , hogy felosszák jutányos áron vasúti dolgozóknak, építési teleknek, de nem lett belőle semmi. Két iparvágány bejárata is volt, az egyik közvetlen a felvételi épülettől, az első vágányról, a másik Józsa felől a nyílt vágányból, még ma is látszik, hogy a kerítésen van egy "beugró", azon kívül, Józsa felé volt a bejárati jelző is / alak jelző/.
Az állomás három vágányú volt, vágány tengely ugrással.24 órás forgalmi szolgálat, váltókezelő volt. utasforgalom nem volt túl jelentős, de a kötőtelep miatt volt teherforgalom, valamint teher-személyvonat keresztek voltak, ritkán a közeli szakcsoport is adott fel árut tehervagonba, pl. pöszméte oltványt Lengyelországba.
Lényegében a fény fedező jelző nem tudom miért van meg, mivel funkcióját vesztett berendezés, és a mai napig üzemben van. Az állomásnak a cukorrépa szezonban volt jelentősége, mivel itt kereszteztek a személy és tehervonatok, a forgalom sűrűsége miatt. Az állomás alakjelzős bejárati jelzős volt.
 
Nyulas mh.    Zsolt., 2017.02.26 17:44.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A nyulasi megállóhely még a gőzös világban működött. Elég forgalmas megállóhely volt, mivel az 5-ös villamos végállomása néhány perc sétára volt.a trafó háznál / hurok forduló /. A Böszörményi utat csapórudas, szakállas sorompóval fedezték, amit a mai lakóépület előtt kezelt / tekert / a sorompóőr. Akkor az épület még szolgálati lakás volt sátor tetővel.
Az utas peron a Böszörményi úttól, egészen a szolgálati lakásig tartott, a fedezetlen útátjáró volt ott.
A Biogál kitérő sem volt meg, mivel a Biogált, István malmot, Hortobágyi malmot, Klinika fűtőházat, Pallag tűzép telepét, az 5-ös villamos vonaláról, a 7-es, és 3-as villamos vonaláról szolgálták ki éjszaka.
 
Zelemér    Zsolt., 2017.02.26 17:32.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A zeleméri vasúti megálló rakodóhelyhez némi információ.
A kitérő olajlefejtő vágány volt, 6 tartálykocsi fért be rá, és csővezetéken / 6 vezeték volt/ ment be a telepre.A kerozin középütközős tartálykocsikban érkezett, lefejtéshez szétkapcsolták, és pár méterre megszakították a kocsisort.
A dómfedélen keresztül fejtettek le, 6 darab lefejtő kút volt.Ez még a szovjet időkben volt. M iparvágány van a telepre. Az kitérőt, és a iparkiágazást fedező jelző biztosítja, aminek a szabványos állása " Tovább haladást engedélyező állás", tehát nem térköz jelző. A megálló felvételi épülete 70-es évek végén kiegészült, ami most a volt jegykiadó hely volt, az volt a váróterem, a jegykiadó hely pedig a szolgálati lakás konyhájából nyílott. A pénzkezelési szabályozás miatt át kellett rendezni, így hozzáépítettek egy nagyobb várótermet, a váróteremből, jegykiadóhely / pénztár / lett, a konyhából meg kellett szüntetni a bejárást a pénztárba / befalazták/ ebből lett egy kisebb , belső fűthető váróterem, majd a jegykiadóőr kiigényelte szobának a fia számára, amit meg is kapott. A csonkatorony előtt fedezetlen útátjáró volt mivel a szántóföldeken / tanító földek/ 6 csővezeték volt. Amikor megépült az iparvágány a telepre / még a szovjet időkben / ezt az útátjárót megszüntették, a dűlőút átkerült a másik oldalra, és az iparvágányon létesítettek egy " András keresztes" átjárót.
 
Fürjes    Tastam, 2017.02.26 10:58.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1938. október 29-én délután 3 órakor Békéscsaba képviselőtestülete rendkívüli közgyűlést tartott, melyen szó esett a fürjesi megállóról is. A város ugyanis azt szerette volna elérni, hogy a MÁV építsen várótermet, a MÁV azonban ezt elutasította azzal a kéréssel, hogy azt az érdekeltek építsék fel.
 
Jánossomorja    ROCOman, 2017.02.26 09:38.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felsővezeték építése képekben:
http://indafoto.hu/central01/image/22896969-c47ce1e3/user#nagyitas
 
Pápa    JasonX, 2017.02.26 08:38.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Kisbér-)Gic-Pápa:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/26/2016_10_08_a_13-as_vasutvonal_ostroma
 
Gic-Hathalom    JasonX, 2017.02.26 08:37.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Kisbér-)Gic-Pápa:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/26/2016_10_08_a_13-as_vasutvonal_ostroma
 
Pusztagyimót    JasonX, 2017.02.25 22:04.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönet Dezsőnek, hogy jelezte, nem ajánlja a területre való bejutás megpróbálását. Sajna csak a behajtást tiltó tábláig jutottam. Ennek "örömére" készítettem egy képet is ott, amit a szerkesztők érhető okok miatt nem töltöttek fel :-)
 
Szuhakálló-Múcsony    bigtomi, 2017.02.24 19:19.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy néz ki hogy 03.11-én szombaton lenne a túra. Részletek az index fórumon a Miskolc-Ózd topikban lesznek közzétéve. Husonyicza Gábor részvételének különösen örülnénk, biztosan sok értékes és érdekes információval tudna szolgálni egy-egy állomáson vagy vonalszakaszon.
 
Szuhakálló-Múcsony    husonyiczagabor, 2017.02.24 18:33.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha a szervezésről időben szóltok, és ha csak tehetem(befogadtok a csapatba) szívesen veletek tartok.
 
Fugyivásárhely    siofok35, 2017.02.23 15:28.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem semmi, ahogy "kockásították" a HÉV-épületet, de az erdeti nyílászáról egy részét viszont meghagyták..
 
Szuhakálló-Múcsony    raps, 2017.02.22 19:49.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor?
 
Szuhakálló-Múcsony    bigtomi, 2017.02.21 21:33.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idén lesz 10 éve, hogy megszűnt a személyszállítás és nem sokkal később a forgalom is a vasútvonalon. Szokás szerint márciusban emléktúrát szervezünk a vonalon.
 
Alibánfa    ckg471, 2017.02.20 09:09.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?bbox=1876328.3972018284%2C5920377.475371381%2C1889380.0197815222%2C5926310.899692018
Meg tudom erősíteni a korábbi hozzászóló állítását.
 
Balatonfőkajár felső    Qqriq, 2017.02.20 00:27.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Máv az idei évre 80 millió forintot tervezett be Balatonfőkajár állomás épület építésre
 
Solymár    Hofer, 2017.02.19 20:44.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták az Öregberény című tévésorozat vasutas jeleneteit. Az állomás a címszereplő település, Öregberény állomását alakítja.
 
Szank    Cshaweska, 2017.02.19 12:40.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az első vágány használhatatlan,több ponton hiányos a vágányzat.
 
Szank    Cshaweska, 2017.02.19 12:39.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Síntörés Szank és Majsa között.
Illegális átkelőként használt részen történt.
2017.02.18
 
Szank    Cshaweska, 2017.02.19 12:37.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váróbódé napjainkban.(Valaki szemétlerakónak használja..)
2017.02.18
 
Szank    Cshaweska, 2017.02.19 12:36.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az eredeti felvételiépület. Kedves,szimpatikus emberek lakják.
2017.02.18
(Mobilos felvétel)
 
Nagybugac    Cshaweska, 2017.02.19 12:34.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori első vágány helyét vissza vette a természet.Mellette a fák között még fellelhető drótkerítés maradványok.
Gondolom csak forgalmi okok miatt használták az utolsó időkben.
 
Hittanya    Cshaweska, 2017.02.19 12:31.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017.02.18
A tábla eltűnt,az épület még áll.
 
Bugac felső    Cshaweska, 2017.02.19 12:29.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magára hagyták...
(A képek mobillal készültek)
2017.02.18
 
Bugac felső    Cshaweska, 2017.02.19 12:28.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magára hagyott épület az állomás majsai végénél.
2017.02.18
 
Bugac felső    Cshaweska, 2017.02.19 12:28.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap jártam a kisvasúton Bugac-felső és Kiskunmajsa között.
A pálya egyben van,csak sok akáccsemete nőtt a sínek közé.Sok hullám van a pályában,de viszonylag járható állapotúnak tűnik. Az épületek még állnak,persze az esőbeállók felújításra szorulnak.Elvileg tervben van a majsai vonal felélesztése,turistaszezonban közlekednének a vonatok csak.
 
Szerecseny    ckg471, 2017.02.18 18:46.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://edktvf.zoldhatosag.hu/kozerdeku/2007/1366_4.pdf
Szó van benne az alább említett nyomvonalkorrekcióról is.
 
Debrecen-Vásártér    JasonX, 2017.02.18 14:40.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://nevtelenutazo.blog.hu/2014/06/29/2012_10_21_elveszett_vaganyok_nyomaban
 
Előző Első    ... [ 112 ] [ 113 ] [ 114 ] [ 115 ] [ 116 ] [ 117 ] [ 118 ] [ 119 ] [ 120 ] ...   Utolsó Következő