Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2025.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 116 ] [ 117 ] [ 118 ] [ 119 ] [ 120 ] [ 121 ] [ 122 ] [ 123 ] [ 124 ] ...   Utolsó Következő

Hittanya    Cshaweska, 2017.02.19 11:31.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2017.02.18
A tábla eltűnt,az épület még áll.
 
Bugac felső    Cshaweska, 2017.02.19 11:29.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magára hagyták...
(A képek mobillal készültek)
2017.02.18
 
Bugac felső    Cshaweska, 2017.02.19 11:28.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magára hagyott épület az állomás majsai végénél.
2017.02.18
 
Bugac felső    Cshaweska, 2017.02.19 11:28.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tegnap jártam a kisvasúton Bugac-felső és Kiskunmajsa között.
A pálya egyben van,csak sok akáccsemete nőtt a sínek közé.Sok hullám van a pályában,de viszonylag járható állapotúnak tűnik. Az épületek még állnak,persze az esőbeállók felújításra szorulnak.Elvileg tervben van a majsai vonal felélesztése,turistaszezonban közlekednének a vonatok csak.
 
Szerecseny    ckg471, 2017.02.18 17:46.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://edktvf.zoldhatosag.hu/kozerdeku/2007/1366_4.pdf
Szó van benne az alább említett nyomvonalkorrekcióról is.
 
Debrecen-Vásártér    JasonX, 2017.02.18 13:40.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://nevtelenutazo.blog.hu/2014/06/29/2012_10_21_elveszett_vaganyok_nyomaban
 
Létavértes    JasonX, 2017.02.18 13:36.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Létavértes - Debrecen:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-es_ahol_mar_vonat_sem_jar
 
Debrecen    JasonX, 2017.02.18 13:34.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Létavértes - Debrecen:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2014/09/22/2014_08_31_20_eves_jubileumi_2_resz_a_kaosz_szive_helyett_a_107-es_ahol_mar_vonat_sem_jar
 
Nagykereki    JasonX, 2017.02.18 13:30.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
(Nagyzomlin-) Nagykereki - Pocsaj-Esztár:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2015/09/16/2015_08_23_a_felbemaradt_106-os_avagy_a_fustbe_ment_terv
 
Tatabánya    JasonX, 2017.02.18 13:27.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tatabánya - Kisbér:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2016/12/18/2016_07_18_odusszeia_a_13-as_menten
 
Kisbér    JasonX, 2017.02.18 13:23.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tatabánya - Kisbér:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2016/12/18/2016_07_18_odusszeia_a_13-as_menten
 
Románd    JasonX, 2017.02.18 13:21.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisbér - Románd:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/01/30/2016_09_03_tehermentesites_a_13-ason
 
Kisbér    JasonX, 2017.02.18 13:21.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisbér - Románd:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/01/30/2016_09_03_tehermentesites_a_13-ason
 
Komárom északi pu.    JasonX, 2017.02.18 13:19.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Észak-Komárom - Gúta:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/18/2016_09_24_testvervarosok_kozott_is
 
Gúta    JasonX, 2017.02.18 13:19.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Észak-Komárom - Gúta:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/18/2016_09_24_testvervarosok_kozott_is
 
Délegyháza-Újbánya    siofok35, 2017.02.17 10:37.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vörös Attila képei az állomásról.
("Képek az internetről" rovatba ajánlom őket)

http://iho.hu/hir/van-meg-elet-a-banyaban-121027
 
Szuhakálló-Múcsony    raps, 2017.02.15 16:00.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen. A Google-n nagyon jól kivehető az egykori szakasz nyomvonala.
 
Szuhakálló-Múcsony    bigtomi, 2017.02.15 11:15.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a feketevölgyi kiágazás nem közvetlenül Szuhakálló-Múcsony állomáson volt, hanem Izsófalva felé a nyílt vonalon. Ennek nyomai ma már kevésbé, de 2005-ben még jól láthatók voltak. http://hmsoft.fw.hu/20050604/20050604_rudabanya074.jpg
Szuhakálló-Múcsony állomásról közvetlen kiágazás Szeles III. és Rudolftelep felé volt. A rudolftelepi vágányból volt kiágazás Szeles II. és Alberttelep felé. A feketevölgyi vágány elején pedig kiágazás volt a Szuhakálló I. aknához (Winter-bánya). Kurityánban a 70-es évekig még Felsőnyárád felé volt a kiágazás, ami csak később lett a fő irány valószínűleg a kurityáni lejtősakna bezárása után.
A feketevölgyi vágány egészen a 90-es évek végig üzemelt, mivel a Feketevölgy Bánya Kft. 2000-ig működtette a Feketevölgy I. aknát. A vágány felszedésére a bányabezárást követően kerülhetett sor.
 
Aldebrő    lassujel, 2017.02.14 06:47.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De legalább a teherforgalom jelenleg is aktív: A 302-es kisdácsia épp most hagyta el az állomást Recsk irányába.
 
Aldebrő    István, 2017.02.13 21:21.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lepusztuló település által sugallt életérzés elszomorító hangulatát a vonal és az épület állapota is sugározza.
 
Szuhakálló-Múcsony    raps, 2017.02.13 16:26.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szuhakálló-Mucsony felől az első megállóhely a pálya bal oldalán volt, a 16-17 szelvények között, Kurittyán-Bányatelep néven. A második szintén a pálya bal oldalán helyezkedett el, Szuhavölgyi Szénbányák névvel az a 36-37 szelvényközben volt. A vonal teljes hossza 6500 vágányfolyóméter volt. A felépítmény 1921-ben gyártott 23,6 kg/fm súlyú vágány volt.
 
Szuhakálló-Múcsony    raps, 2017.02.13 16:06.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen. Én is olvastam a vonalról. Sőt! Láttam is térképen a vonalat, csak abban nem voltam biztos - bár még egyszer: olvastam én is a táblás megállóhelyekről - hogy tényleg létezett-é. Lehet esetleg a vonal későbbi sorsáról tudni valamit??? Az biztos hogy felszedték, de mikor ?
 
Szombathely    ROCOman, 2017.02.12 17:00.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.alon.hu/vasut-oberwart/mar-konkret-tervek-vannak-szombathely-felsoor-oberwart-vasutvonal-ujjaepitesere
 
Szuhakálló-Múcsony    husonyiczagabor, 2017.02.12 12:42.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igaz! A Szuhakállóból-Felsőnyárádig vezető iparvágány mentén voltak megállóhelyek.Így a Kurityánt-Izsófalvával összekötő közút-vasut találkozásánál(Ma:azt mondanánk a bányatavak mellett),de Kurityánban is volt a falu szélén egy táblával is megjelölt megállóhely.Az utóbbiról a falu könyvtárában mintha valami felvételre is emlékeznék?!
 
Fényesi szőlők    Tastam, 2017.02.12 12:37.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1911 nyarán a közigazgatási bizottságnál több gyulai lakos kérvényezte, hogy a 43. számú őrháznál levő feltételes megállónak (Bicere) a 42. számú őrházhoz áthelyezését, mivel ott nagyobb lenne a forgalom. A bizottság úgy ítélte meg, hogy a 43-as őrháznál maradjon a megálló, míg a 42-esnél legyen egy feltételes megálló. A kereskedelmi miniszter azonban úgy gondolta, hogy a 42-es őrháznál forgalmi kitérő, vagy egy
korlátolt forgalmú állomás lenne a megfelelő.
1914. április 19-én ezt írta a Békés c. lap: "A Gyula—Békéscsaba között létesítendő korlátolt forgalmú állomás építése tudvalevőleg elhatározott dolog, mert a vonatkozó tervek is jóvá vannak már hagyva, csupán az épités időpontja nincs még megállapítva. A miniszter ez iranyú döntése után Szeberényi Lajos és társai békéscsabai lakosok azt kértek a közigazgatási bizottságtól, írjon fel a miniszterhez, hogy a szóban levő állomást ne a 42—43. sz., hanem a 43. és 44. sz. őrházak között létesítse, vagy amennyiben ez a kérelem nem volna teljesíthető, úgy a 44. sz. őrháznál feltételes megálló létesíttessék. A közigazgatási bizottság az utóbbi kérelem teljesítését véleményezve terjesztette fel a kérvényt. A kereskedelmi miniszter azonban nem teljesítette Szeberényi és társai kívánságát, azzal indokolva az elutasítást, hogy a 44. sz. őrház a Biczerei állomástol mindössze 2,1 kilométerre fekszik és ugyanolyan jogcímen, mint a kérvényezők, a 42. sz. őrháznal lakók is kérhetnének feltételes megállót, ami azonban vasút közlekedési szempontból lehetetlen kívánság. Az új állomás a jelenlegi állomástól 500 méternyire Gyula felé fog épülni, tehát Gyula és Békéscsaba között majdnem a központon lesz".
A megálló azonban még akkor sem épült meg, ezért 1923-ban a türelmes lakosság ismét kérvényezte a azt, azonban a miniszter a bicerei állomás közelsége miatt nem engedélyezte.

 
Szuhakálló-Múcsony    raps, 2017.02.11 19:50.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Husonyicza Gábor Úr!

Öntől, mint aki a vonalat szerintem a leginkább ismerheti közülünk szeretném megkérdezni nem tudja-é véletlenül volt-é alapja annak a történetnek hogy az 50-es években kiágazás vezetett Szuhakálló_mucsonyból Felsőnyárádra, és a vonalon megállóhely(ek) is volt(ak).

Köszönöm. raps.
 
Fényesi szőlők    Tastam, 2017.02.11 15:57.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Békésmegyei közlöny 1935. március 17-iki kiadásában örömmel közli, hogy "régi kívánsága megy teljesedésbe a fényesieknek: hétfőtől kezdve megállanak a személyszállító vonatok a 44. számú őrház előtt, ahol a MÁV feltételes megállóhelyet rendez be. A fényesi megállóhely létesítése Bud János dr. ny. miniszternek, Békéscsaba nemzeti egységpárti képviselőjelöltjének érdeme, aki a nála járt fényesi küldöttség kérésének meghallgatása után azonnal érintkezésbe lépett a kereskedelmi minisztérium illetékes tényezőivel. Ennek a közbenjárásnak az eredménye a fényesi megállóhely".
 
Rudabánya    husonyiczagabor, 2017.02.11 15:30.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó mondat vessző sora utáni szakasz az igaz(!Husonyicza Gábor,aki volt Rudabányán váltókezelő,fszt-és 25 évig állomásfőnök!)
 
Rudabánya    38-as őr, 2017.02.11 12:42.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem vagyok sorompóőr, tehát nem kell hinni nékem.

Husonyicza gábor úr írta volt:
".A Teher pu és a Vasérctelep között volt egy 12 ezrelékes vágányszakasz,ezért egy nagyon bonyolult elektromechanikus biz.ber.kötötte össze a szolgálati helyeket szerkezeti függésekkel."

A 12 ezrelékes szakasz ellen alapvetően nem a Személy p.u. előtti terelőcsonka igyekezett védelmet nyújtani? A berendezés bonyolultsága elsősorban nem a teher és szeméály p.u.-k egymásba fonódása miatt keletkezett?

Nem vagyok sorompóőr, tehát nem kell hinni nékem.
 
Sajóbábony    Endre, 2017.02.10 16:10.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az eredetileg 5 vágányos állomás 3. és 4. vágányát, illetve az első vágányból a fűtőházba kiágazó csonkát már a hetvenes évek közepén elbontották. Az ötödik vágány Sajóecseg felőli végéhez az ÁTI telepre vezető 630 méter hosszú iparvágány csatlakozott.
1971-től a nem biztosított bejárati jelző helyett már csak V betűs jelző fedezi az állomást, ekkor szüntették meg a II-es őrhelyet is, amely a pálya bal oldalán, a fűtőházzal szemközt helyezkedett el. A 38-as szelvényben ma is megtalálható teljes csapórudas sorompó kezelőkészülékét ekkor a forgalmi iroda elé helyezték át, ahonnan 1983-ban, a forgalmi szolgálat megszüntetésekor került jelenlegi helyére, a sorompó mellé.
 
Előző Első    ... [ 116 ] [ 117 ] [ 118 ] [ 119 ] [ 120 ] [ 121 ] [ 122 ] [ 123 ] [ 124 ] ...   Utolsó Következő