Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 116 ] [ 117 ] [ 118 ] [ 119 ] [ 120 ] [ 121 ] [ 122 ] [ 123 ] [ 124 ] ...   Utolsó Következő

Bicere    Tastam, 2016.12.18 11:36.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Békés c. hetilap írja 1917. február 18-án: "Új vasúti kitérő állomások. Az államvasutak aradi üzletvezetősége értesíti a vármegye közigazgattási bizottságát, hogy a budapest-aradi vonalon Gyoma és Köröstarcsa állomások között »Gyomai tanyák« elnevezéssel, Békésföldvár és Békéscsaba állomások között »Dobozmegyer-kitérő« elnevezéssel, továbbá a békéscsaba nagyváradi vonalon Békéscsaba és Gyula állomások között »Biczere-kitérő« elnevezéssel egy-egy hadi kitérőt létesített, a melyek egyelőre csak a vonatkeresztezések lebonyolítására szolgálnak. Megkeresi a bizottságot, hogy a kitérő állomások végleges elnevezésére tegyen javaslatot valamint, hogy arra való tekintettel, hogy az eddigi Dombormegyer és Biczere nevű megállóhelyek a kitérőktől csak pár száz méterre vannak, a régi megállóhelyek megszüntetése és a kitérőkhöz való áthelyezése kérdésében is hozzon határozatot."
[Csak érdekességképpen: a cikkben a kitérő szó helyett több helyen is kisérő szerepel...]
 
Batyk-kitérő    Zoltan, 2016.12.17 17:37.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szépek lettek a korhû, jellegzetes pince szellôzô rácsok.
 
Batyk-kitérő    Zoltan, 2016.12.17 17:32.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A bent lakó bagoly kitessékelése után beüvegezett, nagyon jellegzetes padlás ablak. Alatta egy sajnos elmaradhatatlan vagyonvédelmi kamera.
 
Batyk-kitérő    Zoltan, 2016.12.17 16:24.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2006-os cikk 2. Rész
 
Batyk-kitérő    Zoltan, 2016.12.17 16:23.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2006-os cikk 1. rész
 
Batyk-kitérő    Zoli, 2016.12.17 10:21.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korhû felújítás
 
Kunszentmiklós-Tass    ucsaba04, 2016.12.16 21:02.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezen az állomáson is sokat megfordultam, innen jártam fel Pestre is évekig...
 
Madaras    ucsaba04, 2016.12.16 20:06.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nap mint nap elmegyek az állomás mellett, és mindig az jut eszembe, hogy miért szűnt meg a funkciója állomásként, vonattal szívesebben utaznék erről a helyiségről, mint busszal...
 
Bácsalmás    ucsaba.04, 2016.12.16 16:13.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A lakóhelyemhez a legközelebbi vasútállomás! Szeretem, mert innen utazunk el vonattal az ország más részeire...
 
Jászapáti    ROCOman, 2016.12.16 06:12.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://vasutallomasok.hu/terk/Evszam.png
 
Jászapáti    Lepesi Zoltán László, 2016.12.15 21:59.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocs Jászapátiig 1895-ben épült meg!
 
Jászapáti    Lepesi Zoltán László, 2016.12.15 21:57.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem a vitáért - ez nem face - de nem azt írtam, hogy a környék első vasútvonala, hanem azt, hogy először Szolnok (Újszász) felől Jászapátiig épült meg a vonal, majd később folytatódott Vámosgyörkig. Jászapáti-Vámosgyörk Helyiérdekű Vasút 28,5 km 1909. július 31-én adták át forgalomnak. Engedélyese az Újszász-Jászapáti-Vámosgyörk Helyiérdekű Vasút Rt. volt. Jászapátiig 1895-ben épült meg.

 
Kiscsákó    Tastam, 2016.12.14 17:30.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Békés című újság 1914. február 8-iki rövidhíre: "Kiscsákó állomás nevét — amint már a múlt alkalommal megírtuk — az államvasutak Újpusztára változtatta. Mivel azonban az érdekelt orosházi lakosok, sőt Orosháza község maga is a régi név fenntartása mellett nyilatkoztak, ennélfogva a kereskedelmi miniszter a névváltoztatás végrehajtását felfüggesztette mindaddig, míg az orosháziak kérvénye újabb tárgyalás során elintézést nyer."
 
Jászapáti    ROCOman, 2016.12.12 18:08.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez így tulajdonképpen nem igaz. © Torgyán József. A Hatvan-Újszász vonalon 1873-ban, a Budapest-Keleti - Újszász vonalon 1882-ben, míg a Jászapáti felé eső vonalon csak 1885-ben indult meg a vasúti közlekedés.
 
Jászapáti    Lepesi Zoltán László, 2016.12.12 10:22.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm! Szerintem még 424-es is volt Jászapátiba állomásítva, az még könnyítve sem tudott bejönni! De! Olvastam Jász-Nagyku-Szolnok megye közlekdéséről (vagy valamelyik vasúttörténeti könyvemben) hogy a vasút először (Szolnok) - Újszász - Jászapáti épült ki. Valószínűleg ezért volt ott fűtőház (hasonlóan a Kaposvár - Felsőmocsolád /Siófok/ vonalon Felsőmocsoládon, de ott nem maradt meg).
 
Fülesd    dlac, 2016.12.12 08:15.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fülesd előtt, a kisvasút megmaradt hídja.
 
Rákóczitanya    S.Dávid, 2016.12.11 17:49.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Annak idején, még a 90-es évek végén itt éltem. 1-2 éves gyerek voltam, de arra emlékszem, hogy egy gyönyörű és hangulatos megállóhely volt. Volt egy idős házaspár, nagyon kedvesek voltak. Szűk kis járdán lehetett bemenni a jegykiadó részhez. A járdafolyosót orgonák és szőlőlugasok vették körül. Igazán jó hangulatot idézett nyáron az állomás, mint egy idilli park.
 
Konyári Sóstófürdő    Pálffy Gyula László, 2016.12.10 19:39.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Konyári Sóstófürdő állomásban laktunk 23 évig.
Sokan laktak minden ház rendezett volt.
Szerethető lakosokkal.
Nálunk volt és Bodnár tanár tévé.
Lócákat tettünkbe a szobába sokan tudják nézné TV. Volt mikor 10 - 15 jöttek árt tévézni hozzánk.
Boldogan gondolok vissza gyerek koromra .
Család barátjai voltak.Aranyi család, Fülöp család ,Szabó család Simon család, Gyügyei család ,Hajzer család , Pozsgai család ,Balogh család ,Nyiri család, Fazekas Család , Szákaji család , Petrovics család, Darnaí család ,
Édesapám intézte legyen villany sóstón. sok hivatalos kérvényt írt meg embereknek.
Mindenkit szerettünk Sóstón.
 
Pécs-Gyárváros    Train Station, 2016.12.10 17:40.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Mohácsi úti átjárót nemrégiben felszámolták,a pályát betonaljakkal lezárták.Pécs-Külváros felé nem lehet közlekedni.
Eddig tartott a pécsváradi szakasz IPV státusa...
 
Pécs felső    Train Station, 2016.12.10 17:38.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás Pécs felőli bejáratánál felszámolták az átjárót.
Fénysorompót leszerelték,a pályára betonaljakat tettek,a Bejárati jelző még áll.
A Daniczpusztai átjáróban még üzemel a fénysorompó.
Ezzel a 64-es vonal is a 62-es vonal használaton kívüli szakaszainak sorsára jutott,átjárni már nem lehet a pécsváradi szakaszt se.
 
Jászapáti    Tomori László, manhattani, 2016.12.09 23:21.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A jászapáti fűtőházról: a 60-as években Jászapátiról indult vonat, melynek a gőzösét a jászapáti fűtőházban szolgálták ki. Ezek a mozdonyok 275-ös, de inkább 375-ösök voltak. Aztán itt szolgálták ki a Vámosgyörk-gyöngyösi vonatok 324-eseit, mert a hatvani fűtőháznak nem volt rá kapacitása. Jászapátira ezek a mozdonyok könnyítve jöttek, mert a pálya nem bírta volna el a szolglati súlyukat, ezt pontosan leírja Kirchner Attila - Tóth Sándor - Villányi György: A MÁV 324 sorozatú gőzmozdonyai c. könyve.
A jászapáti fűtőház épülete köszöni, jól van és megvan, az állomás előtt ott a 201-es számú váltó, az egykori fűtőházból egy nagy fém kapus épület maradt.
 
Nagyharsány    Nagy jozsef, 2016.12.08 13:22.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1967 és 70 - es években szinte minden nap rúgtuk a labdát az állomás előtt.
 
Badacsonyörs    fcs, 2016.12.07 22:11.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori őrházat elbontották.
 
Gősfa    elefant, 2016.12.07 21:13.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megszeretném kérdezni azoktól a hozzászólóktól,akik azt állították anno,hogy itt a vonal korszerűsítése után megállóhely létesül,hogy ez miért nem történt meg?
 
Óbuda-Gázgyár    ROCOman, 2016.12.07 18:37.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://vilagvasutai.hu/magyar/gazgyar/gazgyarvaganyok.html
 
Kistapolca régi    cd196, 2016.12.06 20:17.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kerítésen át miért ne lehetne fotózni, ha nem ment be a készítő?
 
Mosonmagyaróvár    cd196, 2016.12.06 20:11.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves gjóvár! Melyik menetrendben szerepelt Moson néven ez az állomás? Tudná képként mellékelni? Köszönjük

Amúgy a rendező ma nem önálló szolgálati hely, ez tuti: http://www.vpe.hu/takt/szh_lista.php
 
Szarvaskő    lassujel, 2016.12.04 21:28.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szarvaskői alagutak 2007 nyarán
 
Nagylapos    Tastam, 2016.12.02 12:50.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Békésmegyei Közlöny 1909. január 24-iki híradása: "— A nagylaposi állomás. A nagylaposi vasúti állomás a teherszállításnál csak waggon-forgalomra van berendezve. Ezért Balogh Lázár és társai nagyláposi lakosok kérvényt nyújtottak be a kereskedelmi miniszterhez aziránt, hogy az állomás darabszámforgalomra is berendeztessók. A miniszter ezt a kérelmet nem teljesítette, mert akkor áruraktárt kellene építeni és a személyzetet is meg kellene szaporítani. Az ezzel járó költséget pedig a darabszámforgalom nem fedezhetné, olyan csekély."
 
Fürjes    Tastam, 2016.12.02 12:47.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A fürjesi tanyák lakói hosszas utánjárásának eredményeként 1908. május 1-jétől az 51-es őrháznál napi két pár személyvonat megállt.
 
Előző Első    ... [ 116 ] [ 117 ] [ 118 ] [ 119 ] [ 120 ] [ 121 ] [ 122 ] [ 123 ] [ 124 ] ...   Utolsó Következő