Kémes
fifty, 2017.03.05 20:01.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos a mai napon, 2017. 03. 05.-én sem tapasztaltunk semmilyen változást..:/
|
|
|
Berhida
jverocska, 2017.03.05 13:54.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alig hiszem el! Gyerekkorom legszebb éveit töltöttem itt. Szüleim ezen az állomáson dolgoztak és az őrházban laktunk. Mindenre emlékszem, hogy hol volt a rámpa, a pályaőr háza, a kertek, az állomás főnök lakására. Cser József volt a neve. Három fiuk volt, én voltam a kedvencük.
|
|
Körmend
andras1, 2017.03.05 12:07.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy pályafenntartó jármű 5 év után először ment végig a Körmend - Zalalövő vonalon 2017. február 23-án. Az utazásról film is készült.
http://alfahir.hu/2017/03/04/kozlekedes_vasut
|
|
Gyügér
ckg471, 2017.03.02 08:47.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyügér mh. általam feltételezett koordinátái: 46.932244, 20.267448
Forrás: mapire.hu
|
|
|
Ürgehát
ckg471, 2017.03.02 08:18.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mapire.hu szinkronizált térképei szerint nem a Godó-halmi bejárónál, hanem a Beszélő-halmi bejárónál volt a megállóhely.
|
|
|
Herend
ROCOman, 2017.02.28 05:11.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
https://veol.hu/hirek/tiz-katona-eletet-kovetelte-a-vonatbaleset-1751152
|
|
Herend
Sanya, 2017.02.27 14:32.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mai utazásom alkalmával figyeltem fel, hogy HEREND állomás épületén a vágány felől egy emléktábla van. Ki tud róla, kiknek állít emléket. ?.
|
|
Perbete
mi@jo, 2017.02.26 20:40.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyetértek, szimpatikus. A szülőfalum :-)
|
|
Hajdúszentgyörgy
Zsolt., 2017.02.26 17:53.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hajdúszentgyörgy állomáson az a vágány valamikor az állomás első vágánya volt, amiből kiágazás volt az üres területre. Az a nagy üres telek a vasút építők kötő telepe volt, ott állították össze a sin mezőket. Rendszer váltás után nem sokkal megszűnt, és az volt , hogy felosszák jutányos áron vasúti dolgozóknak, építési teleknek, de nem lett belőle semmi. Két iparvágány bejárata is volt, az egyik közvetlen a felvételi épülettől, az első vágányról, a másik Józsa felől a nyílt vágányból, még ma is látszik, hogy a kerítésen van egy "beugró", azon kívül, Józsa felé volt a bejárati jelző is / alak jelző/.
Az állomás három vágányú volt, vágány tengely ugrással.24 órás forgalmi szolgálat, váltókezelő volt. utasforgalom nem volt túl jelentős, de a kötőtelep miatt volt teherforgalom, valamint teher-személyvonat keresztek voltak, ritkán a közeli szakcsoport is adott fel árut tehervagonba, pl. pöszméte oltványt Lengyelországba.
Lényegében a fény fedező jelző nem tudom miért van meg, mivel funkcióját vesztett berendezés, és a mai napig üzemben van. Az állomásnak a cukorrépa szezonban volt jelentősége, mivel itt kereszteztek a személy és tehervonatok, a forgalom sűrűsége miatt. Az állomás alakjelzős bejárati jelzős volt.
|
|
Nyulas mh.
Zsolt., 2017.02.26 16:44.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyulasi megállóhely még a gőzös világban működött. Elég forgalmas megállóhely volt, mivel az 5-ös villamos végállomása néhány perc sétára volt.a trafó háznál / hurok forduló /. A Böszörményi utat csapórudas, szakállas sorompóval fedezték, amit a mai lakóépület előtt kezelt / tekert / a sorompóőr. Akkor az épület még szolgálati lakás volt sátor tetővel.
Az utas peron a Böszörményi úttól, egészen a szolgálati lakásig tartott, a fedezetlen útátjáró volt ott.
A Biogál kitérő sem volt meg, mivel a Biogált, István malmot, Hortobágyi malmot, Klinika fűtőházat, Pallag tűzép telepét, az 5-ös villamos vonaláról, a 7-es, és 3-as villamos vonaláról szolgálták ki éjszaka.
|
|
Zelemér
Zsolt., 2017.02.26 16:32.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A zeleméri vasúti megálló rakodóhelyhez némi információ.
A kitérő olajlefejtő vágány volt, 6 tartálykocsi fért be rá, és csővezetéken / 6 vezeték volt/ ment be a telepre.A kerozin középütközős tartálykocsikban érkezett, lefejtéshez szétkapcsolták, és pár méterre megszakították a kocsisort.
A dómfedélen keresztül fejtettek le, 6 darab lefejtő kút volt.Ez még a szovjet időkben volt. M iparvágány van a telepre. Az kitérőt, és a iparkiágazást fedező jelző biztosítja, aminek a szabványos állása " Tovább haladást engedélyező állás", tehát nem térköz jelző. A megálló felvételi épülete 70-es évek végén kiegészült, ami most a volt jegykiadó hely volt, az volt a váróterem, a jegykiadó hely pedig a szolgálati lakás konyhájából nyílott. A pénzkezelési szabályozás miatt át kellett rendezni, így hozzáépítettek egy nagyobb várótermet, a váróteremből, jegykiadóhely / pénztár / lett, a konyhából meg kellett szüntetni a bejárást a pénztárba / befalazták/ ebből lett egy kisebb , belső fűthető váróterem, majd a jegykiadóőr kiigényelte szobának a fia számára, amit meg is kapott. A csonkatorony előtt fedezetlen útátjáró volt mivel a szántóföldeken / tanító földek/ 6 csővezeték volt. Amikor megépült az iparvágány a telepre / még a szovjet időkben / ezt az útátjárót megszüntették, a dűlőút átkerült a másik oldalra, és az iparvágányon létesítettek egy " András keresztes" átjárót.
|
|
Fürjes
Tastam, 2017.02.26 09:58.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1938. október 29-én délután 3 órakor Békéscsaba képviselőtestülete rendkívüli közgyűlést tartott, melyen szó esett a fürjesi megállóról is. A város ugyanis azt szerette volna elérni, hogy a MÁV építsen várótermet, a MÁV azonban ezt elutasította azzal a kéréssel, hogy azt az érdekeltek építsék fel.
|
|
Jánossomorja
ROCOman, 2017.02.26 08:38.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felsővezeték építése képekben:
http://indafoto.hu/central01/image/22896969-c47ce1e3/user#nagyitas
|
|
Pápa
JasonX, 2017.02.26 07:38.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Kisbér-)Gic-Pápa:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/26/2016_10_08_a_13-as_vasutvonal_ostroma
|
|
Gic-Hathalom
JasonX, 2017.02.26 07:37.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
(Kisbér-)Gic-Pápa:
http://nevtelenutazo.blog.hu/2017/02/26/2016_10_08_a_13-as_vasutvonal_ostroma
|
|
Pusztagyimót
JasonX, 2017.02.25 21:04.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönet Dezsőnek, hogy jelezte, nem ajánlja a területre való bejutás megpróbálását. Sajna csak a behajtást tiltó tábláig jutottam. Ennek "örömére" készítettem egy képet is ott, amit a szerkesztők érhető okok miatt nem töltöttek fel :-)
|
|
Szuhakálló-Múcsony
bigtomi, 2017.02.24 18:19.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy néz ki hogy 03.11-én szombaton lenne a túra. Részletek az index fórumon a Miskolc-Ózd topikban lesznek közzétéve. Husonyicza Gábor részvételének különösen örülnénk, biztosan sok értékes és érdekes információval tudna szolgálni egy-egy állomáson vagy vonalszakaszon.
|
|
Szuhakálló-Múcsony
husonyiczagabor, 2017.02.24 17:33.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha a szervezésről időben szóltok, és ha csak tehetem(befogadtok a csapatba) szívesen veletek tartok.
|
|
Fugyivásárhely
siofok35, 2017.02.23 14:28.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem semmi, ahogy "kockásították" a HÉV-épületet, de az erdeti nyílászáról egy részét viszont meghagyták..
|
|
Szuhakálló-Múcsony
raps, 2017.02.22 18:49.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor?
|
|
Szuhakálló-Múcsony
bigtomi, 2017.02.21 20:33.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Idén lesz 10 éve, hogy megszűnt a személyszállítás és nem sokkal később a forgalom is a vasútvonalon. Szokás szerint márciusban emléktúrát szervezünk a vonalon.
|
|
Alibánfa
ckg471, 2017.02.20 08:09.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://mapire.eu/hu/map/hungary1941/?bbox=1876328.3972018284%2C5920377.475371381%2C1889380.0197815222%2C5926310.899692018
Meg tudom erősíteni a korábbi hozzászóló állítását.
|
|
Balatonfőkajár felső
Qqriq, 2017.02.19 23:27.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Máv az idei évre 80 millió forintot tervezett be Balatonfőkajár állomás épület építésre
|
|
Solymár
Hofer, 2017.02.19 19:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták az Öregberény című tévésorozat vasutas jeleneteit. Az állomás a címszereplő település, Öregberény állomását alakítja.
|
|
Szank
Cshaweska, 2017.02.19 11:40.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az első vágány használhatatlan,több ponton hiányos a vágányzat.
|
|
Szank
Cshaweska, 2017.02.19 11:39.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Síntörés Szank és Majsa között.
Illegális átkelőként használt részen történt.
2017.02.18
|
|
|
Szank
Cshaweska, 2017.02.19 11:37.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A váróbódé napjainkban.(Valaki szemétlerakónak használja..)
2017.02.18
|
|
|
Szank
Cshaweska, 2017.02.19 11:36.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az eredeti felvételiépület. Kedves,szimpatikus emberek lakják.
2017.02.18
(Mobilos felvétel)
|
|
|
Nagybugac
Cshaweska, 2017.02.19 11:34.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori első vágány helyét vissza vette a természet.Mellette a fák között még fellelhető drótkerítés maradványok.
Gondolom csak forgalmi okok miatt használták az utolsó időkben.
|
|
|
Hittanya
Cshaweska, 2017.02.19 11:31.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2017.02.18
A tábla eltűnt,az épület még áll.
|
|
|