Vác-Alsóváros
siofok35, 2016.08.02 09:29.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Baleset 1985-ben.
|
|
|
Rudabánya
bigtomi, 2016.07.30 21:50.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori őrháznak mára nyoma sem maradt, ezzel az utolsó vasúti épület is eltűnt a pálya mellől.
|
|
Szuhakálló-Múcsony
bigtomi, 2016.07.30 21:48.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az őrház a közelmúltban elbontásra került.
|
|
Rákosfalva
raps, 2016.07.30 18:31.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogyne!
Természetesen az oldalon is fent van, Budapest-Sashalom néven fut.
Szerintem ezt keresed:
http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=bpsh
|
|
Rákosfalva
Herter, 2016.07.30 10:37.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azt hallottam, hogy régen volt ott egy Sashalom vasútállomás is, még a Rákosfalva hévállomás megépítése előtt. Az gondolom valahol a körvasút vonalán lehetett, de arról semmi képet nem találtam az interneten. (Nem a mostani Sashalom hévállomásra gondolok.) Tudja valaki, esetleg hogy az hol lehetett?
|
|
Kismaros ÁEV
siofok35, 2016.07.29 09:54.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1992, amikor amjdnem megszűnt a kisvasút.
|
|
|
Kelenföld
siofok35, 2016.07.29 09:45.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kelenföld állomás 1983 januárjában. Fotó: Népszava
|
|
|
Szolnok-Rendező
ROCOman, 2016.07.28 19:59.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A buzogány utca végén van.
|
|
Szolnok-Rendező
varju9, 2016.07.28 08:33.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
hogy lehet bejutni a rendező pályaudvarra?
|
|
Újpest
raps, 2016.07.26 20:14.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És még egy adalék: 1938-as térképen a vasúti híd budai hídfőjénél ( aminek ugye lényegében Újpest a pesti hídfőjének közelében található ) is volt egy megálló. Az Óbudai Gázgyárhoz vezető kiágazás előtt...
|
|
Újpest
Endre, 2016.07.26 18:35.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már az 1914-es menetrendben is szerepel. Nyilván 1945 és 55 között szünetelt a forgalom, illetve a mai formáját a metró építésekor nyerte el.
Egy kép 1955-ből:
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_91301.jpg
|
|
Újpest
siofok35, 2016.07.26 15:17.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Eddig úgy tudtam, hogy a megálló a metró építésekor létesült. De régi újságok közt böngészve kiderült, hogy már 1933-ban is volt itt megálló.
|
|
|
Ivacs
siofok35, 2016.07.25 15:20.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ivacs megállóhely megnyitása 1992-ben.
Forrás: Pest Megyei Hírlap, 1992. május 15.
|
|
|
Fenyveshegy
siofok35, 2016.07.25 15:19.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fenyveshegy megállóhely megnyitása 1992-ben, akkor még Verőce-Fenyves néven.
Forrás: Pest Megyei Hírlap, 1992. jún. 16.
|
|
|
Drégelypalánk
Pedro Gonzales, 2016.07.25 14:23.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Helyesbítés a leíráshoz:
Drégelypalánk vasútállomást és vele az Ipolyság-Balassagyarmat vasútvonalat a Garam-Ipolyvölgyi HÉV 1891. augusztus 15-én, tehát a leírtakkal ellentétben 10 nappal később adta át. (Feltételezem, hogy elírás történt.)
|
|
Küngös
Takács Zoltán, 2016.07.23 14:31.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épületben jelenleg a Küngösi tájház (helytörténeti gyűjtemény) működik. A gyűjtemény látogatása előzetes időpont egyeztetés után lehetséges. Az időpont-egyeztetés itt lehetséges: hivatal@kungos.hu.
|
|
Püspökmolnári
kugi, 2016.07.22 09:44.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rábamolnári állomás közelében történt egy halálos kimenetelű vasúti gázolás 1935-ben. Az esemény leírása és a belső vizsgálat dokumentumai olvashatók ebben a posztban: http://kugi.blog.hu/2016/06/24/665_gazolas_a_rabamolnari_allomasnal_1935-ben
|
|
Hatvan
Magyarnaba, 2016.07.20 19:34.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hatvani állomás területén forgatták az "X polgártárs" című film több jelenetét is. A filmben a Csikatilo néven ismert szovjet sorozatgyilkos a hatvani állomás várótermében választja ki áldozatait.
|
|
Körösnagyharsány
KeriPetya, 2016.07.19 14:06.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1979. május 20., Békés Megyei Népújság, Körösnagyharsánnyal foglalkozó cikk: "hamarosan megszüntetik a Körösszakállal összekötő, számunkra igen fontos vasútvonalat is."
http://library.hungaricana.hu/hu/view/BekesMegyeiNepujsag_1979_05/?pg=142&layout=s&query=SZO%3D(v%C3%A9szt%C5%91)
|
|
Körösszakál
KeriPetya, 2016.07.19 14:06.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1979. május 20., Békés Megyei Népújság, Körösnagyharsánnyal foglalkozó cikk: "hamarosan megszüntetik a Körösszakállal összekötő, számunkra igen fontos vasútvonalat is."
http://library.hungaricana.hu/hu/view/BekesMegyeiNepujsag_1979_05/?pg=142&layout=s&query=SZO%3D(v%C3%A9szt%C5%91)
|
|
Trencsén-Vághidas
VT22, 2016.07.19 12:19.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Videó az átépítési munkákról és a trencséni nyomvonalkorrekcióról
https://www.youtube.com/watch?v=gjxwF8BVrfU
|
|
Őzedmajor
KeriPetya, 2016.07.19 09:37.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
|
|
|
Hajdúvölgy
KeriPetya, 2016.07.19 09:36.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
|
|
|
Pósahalom
KeriPetya, 2016.07.19 09:35.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
|
|
|
Gyulamező
KeriPetya, 2016.07.19 09:33.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
|
|
|
Sopron-Déli
elefant, 2016.07.18 10:14.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez valami horrorisztikusan ronda lett!
|
|
Porpác
András, 2016.07.16 11:08.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom miféle egy eszement forgalomszervezés eredménye az, hogy a forgalom nagyobb részét ( az IC-ket is beleértve ) a két vágány közül az északi oldalira terelik. Azt jól tudom, hogy Csorna felé 70 km/h sebességgerl járható ív van, de így is óriási a különbség a hagyományos 40 km/h sebességgel járható váltó és egy 80-100 km/h sebességre alkalmas váltó között. Az átépítés egyáltalán nem felesleges. Ahogy általában más, fejlett országokban sem raknak kitérőirányban is nagy forgalmat bonyolító helyekre hagyományos váltókat. Példa ezekre van millió, hozzánk közel pl. Ausztriában a hegyi fővonalak esetén. Ott sem lehet száguldozni, de az utas szinte meg sem érzi, hogy a váltón fordul a vonat és lassítani sem kell. Az persze egy további, főként pénzügyi kérdés, hogy a GySEV a kis sugarú íveket egyszer majd átépíti-e, kiigazítja-e a vonalain. Ugyanez szükséges lenne pl. Csornán is, hol a Szombathely felőli forgalom egy régi ótvar, 40 km/h sebességre alkalmas angol váltón zajlik kitérőirányban, mert a bejövő vágányból a pályaudvar átépítése miatt vakvágány lett.
|
|
Porpác
Sanya, 2016.07.16 10:11.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
PORPÁCRÓL VÉP IRÁNYÁBA A JOBB VÁGÁNY A HELYES, VÉP FELŐL PORPÁC IRÁNYÁBA A BAL VÁGÁNY A HELYES VÁGÁNY. HA A VONAT PORPÁC--VÉP KÖZÖTT A BAL VÁGÁNYON, VÉP--PORPÁC KÖZÖTT A JOBB VÁGÁNYON KÖZLEKEDIK, EZ ESETBEN VAN A HELYTELEN VÁGÁNYON VALÓ KÖZLEKEDÉS. AZ I-ES OLDALON LÉVŐ VÁLTOK ÁTÉPÍTÉSE SZERINTEM FELESLEGES, MIVEL A II-ES OLDALON A 4 ES KITÉRŐ UTÁN 70 -ES ÍV VAN. TOVÁBBÁ AZ 1, 3 KITÉRŐT, VALAMINT A BEJÁRATI JELZŐKET IS ÁT KELLENE (VÉP IRÁNYÁBA) HELYEZNI.
|
|
Porpác
andras1, 2016.07.15 22:33.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudom mióta és milyen esetekben folyik ott fordított irányú közlekedés, de ez a szükséges nagysebességű váltó hiányát nem oldja meg. Minden, a vasútjára valamit adó kultúrált országban és a jelenleg zajló, illetve a közelmúltban zajlott vasútfelújítások során már nálunk is hosszú váltókat raknak be a kitérőirányban is fő haladási irányt jelentő helyekre. Azért, hogy sebességcsökkentés nélkül tovább tudjanak haladni kitérőirányba azon vonatok is, amelyek az adott állomáson nem állnak meg. A legkézenfekvőbb példa erre Szajol és Murakeresztúr is. Remélem egyszer a GySEV is rá fogja magát szánni, hogy átépítsék a Vép felőli váltókörzetet, ahol adott a hely a 100-120 km-rel kitérőirányban is járható váltó számára.
|
|
Vasszécseny
cd196, 2016.07.14 14:56.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem arról van szó, hogy az utolsó évben elírták? :)
Gyorsan próbáltam a háttérre ránézni, de a faluról nem írja sajnos, mikor váltott nevet: https://hu.wikipedia.org/wiki/Vassz%C3%A9cseny
|
|