Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 124 ] [ 125 ] [ 126 ] [ 127 ] [ 128 ] [ 129 ] [ 130 ] [ 131 ] [ 132 ] ...   Utolsó Következő

Vác-Alsóváros    siofok35, 2016.08.02 09:29.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Baleset 1985-ben.
 
Rudabánya    bigtomi, 2016.07.30 21:50.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori őrháznak mára nyoma sem maradt, ezzel az utolsó vasúti épület is eltűnt a pálya mellől.
 
Szuhakálló-Múcsony    bigtomi, 2016.07.30 21:48.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az őrház a közelmúltban elbontásra került.
 
Rákosfalva    raps, 2016.07.30 18:31.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hogyne!

Természetesen az oldalon is fent van, Budapest-Sashalom néven fut.

Szerintem ezt keresed:

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=bpsh
 
Rákosfalva    Herter, 2016.07.30 10:37.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azt hallottam, hogy régen volt ott egy Sashalom vasútállomás is, még a Rákosfalva hévállomás megépítése előtt. Az gondolom valahol a körvasút vonalán lehetett, de arról semmi képet nem találtam az interneten. (Nem a mostani Sashalom hévállomásra gondolok.) Tudja valaki, esetleg hogy az hol lehetett?
 
Kismaros ÁEV    siofok35, 2016.07.29 09:54.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1992, amikor amjdnem megszűnt a kisvasút.
 
Kelenföld    siofok35, 2016.07.29 09:45.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kelenföld állomás 1983 januárjában. Fotó: Népszava
 
Szolnok-Rendező    ROCOman, 2016.07.28 19:59.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A buzogány utca végén van.
 
Szolnok-Rendező    varju9, 2016.07.28 08:33.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
hogy lehet bejutni a rendező pályaudvarra?
 
Újpest    raps, 2016.07.26 20:14.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És még egy adalék: 1938-as térképen a vasúti híd budai hídfőjénél ( aminek ugye lényegében Újpest a pesti hídfőjének közelében található ) is volt egy megálló. Az Óbudai Gázgyárhoz vezető kiágazás előtt...
 
Újpest    Endre, 2016.07.26 18:35.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már az 1914-es menetrendben is szerepel. Nyilván 1945 és 55 között szünetelt a forgalom, illetve a mai formáját a metró építésekor nyerte el.
Egy kép 1955-ből:
http://www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_91301.jpg
 
Újpest    siofok35, 2016.07.26 15:17.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eddig úgy tudtam, hogy a megálló a metró építésekor létesült. De régi újságok közt böngészve kiderült, hogy már 1933-ban is volt itt megálló.
 
Ivacs    siofok35, 2016.07.25 15:20.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ivacs megállóhely megnyitása 1992-ben.
Forrás: Pest Megyei Hírlap, 1992. május 15.
 
Fenyveshegy    siofok35, 2016.07.25 15:19.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fenyveshegy megállóhely megnyitása 1992-ben, akkor még Verőce-Fenyves néven.
Forrás: Pest Megyei Hírlap, 1992. jún. 16.
 
Drégelypalánk    Pedro Gonzales, 2016.07.25 14:23.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Helyesbítés a leíráshoz:

Drégelypalánk vasútállomást és vele az Ipolyság-Balassagyarmat vasútvonalat a Garam-Ipolyvölgyi HÉV 1891. augusztus 15-én, tehát a leírtakkal ellentétben 10 nappal később adta át. (Feltételezem, hogy elírás történt.)
 
Küngös    Takács Zoltán, 2016.07.23 14:31.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületben jelenleg a Küngösi tájház (helytörténeti gyűjtemény) működik. A gyűjtemény látogatása előzetes időpont egyeztetés után lehetséges. Az időpont-egyeztetés itt lehetséges: hivatal@kungos.hu.
 
Püspökmolnári    kugi, 2016.07.22 09:44.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rábamolnári állomás közelében történt egy halálos kimenetelű vasúti gázolás 1935-ben. Az esemény leírása és a belső vizsgálat dokumentumai olvashatók ebben a posztban: http://kugi.blog.hu/2016/06/24/665_gazolas_a_rabamolnari_allomasnal_1935-ben
 
Hatvan    Magyarnaba, 2016.07.20 19:34.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hatvani állomás területén forgatták az "X polgártárs" című film több jelenetét is. A filmben a Csikatilo néven ismert szovjet sorozatgyilkos a hatvani állomás várótermében választja ki áldozatait.
 
Körösnagyharsány    KeriPetya, 2016.07.19 14:06.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1979. május 20., Békés Megyei Népújság, Körösnagyharsánnyal foglalkozó cikk: "hamarosan megszüntetik a Körösszakállal összekötő, számunkra igen fontos vasútvonalat is."
http://library.hungaricana.hu/hu/view/BekesMegyeiNepujsag_1979_05/?pg=142&layout=s&query=SZO%3D(v%C3%A9szt%C5%91)
 
Körösszakál    KeriPetya, 2016.07.19 14:06.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1979. május 20., Békés Megyei Népújság, Körösnagyharsánnyal foglalkozó cikk: "hamarosan megszüntetik a Körösszakállal összekötő, számunkra igen fontos vasútvonalat is."
http://library.hungaricana.hu/hu/view/BekesMegyeiNepujsag_1979_05/?pg=142&layout=s&query=SZO%3D(v%C3%A9szt%C5%91)
 
Trencsén-Vághidas    VT22, 2016.07.19 12:19.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Videó az átépítési munkákról és a trencséni nyomvonalkorrekcióról
https://www.youtube.com/watch?v=gjxwF8BVrfU
 
Őzedmajor    KeriPetya, 2016.07.19 09:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
 
Hajdúvölgy    KeriPetya, 2016.07.19 09:36.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
 
Pósahalom    KeriPetya, 2016.07.19 09:35.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
 
Gyulamező    KeriPetya, 2016.07.19 09:33.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Békés Megyei Népújság, 1978. május 26.
 
Sopron-Déli    elefant, 2016.07.18 10:14.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez valami horrorisztikusan ronda lett!
 
Porpác    András, 2016.07.16 11:08.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom miféle egy eszement forgalomszervezés eredménye az, hogy a forgalom nagyobb részét ( az IC-ket is beleértve ) a két vágány közül az északi oldalira terelik. Azt jól tudom, hogy Csorna felé 70 km/h sebességgerl járható ív van, de így is óriási a különbség a hagyományos 40 km/h sebességgel járható váltó és egy 80-100 km/h sebességre alkalmas váltó között. Az átépítés egyáltalán nem felesleges. Ahogy általában más, fejlett országokban sem raknak kitérőirányban is nagy forgalmat bonyolító helyekre hagyományos váltókat. Példa ezekre van millió, hozzánk közel pl. Ausztriában a hegyi fővonalak esetén. Ott sem lehet száguldozni, de az utas szinte meg sem érzi, hogy a váltón fordul a vonat és lassítani sem kell. Az persze egy további, főként pénzügyi kérdés, hogy a GySEV a kis sugarú íveket egyszer majd átépíti-e, kiigazítja-e a vonalain. Ugyanez szükséges lenne pl. Csornán is, hol a Szombathely felőli forgalom egy régi ótvar, 40 km/h sebességre alkalmas angol váltón zajlik kitérőirányban, mert a bejövő vágányból a pályaudvar átépítése miatt vakvágány lett.
 
Porpác    Sanya, 2016.07.16 10:11.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
PORPÁCRÓL VÉP IRÁNYÁBA A JOBB VÁGÁNY A HELYES, VÉP FELŐL PORPÁC IRÁNYÁBA A BAL VÁGÁNY A HELYES VÁGÁNY. HA A VONAT PORPÁC--VÉP KÖZÖTT A BAL VÁGÁNYON, VÉP--PORPÁC KÖZÖTT A JOBB VÁGÁNYON KÖZLEKEDIK, EZ ESETBEN VAN A HELYTELEN VÁGÁNYON VALÓ KÖZLEKEDÉS. AZ I-ES OLDALON LÉVŐ VÁLTOK ÁTÉPÍTÉSE SZERINTEM FELESLEGES, MIVEL A II-ES OLDALON A 4 ES KITÉRŐ UTÁN 70 -ES ÍV VAN. TOVÁBBÁ AZ 1, 3 KITÉRŐT, VALAMINT A BEJÁRATI JELZŐKET IS ÁT KELLENE (VÉP IRÁNYÁBA) HELYEZNI.
 
Porpác    andras1, 2016.07.15 22:33.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem tudom mióta és milyen esetekben folyik ott fordított irányú közlekedés, de ez a szükséges nagysebességű váltó hiányát nem oldja meg. Minden, a vasútjára valamit adó kultúrált országban és a jelenleg zajló, illetve a közelmúltban zajlott vasútfelújítások során már nálunk is hosszú váltókat raknak be a kitérőirányban is fő haladási irányt jelentő helyekre. Azért, hogy sebességcsökkentés nélkül tovább tudjanak haladni kitérőirányba azon vonatok is, amelyek az adott állomáson nem állnak meg. A legkézenfekvőbb példa erre Szajol és Murakeresztúr is. Remélem egyszer a GySEV is rá fogja magát szánni, hogy átépítsék a Vép felőli váltókörzetet, ahol adott a hely a 100-120 km-rel kitérőirányban is járható váltó számára.
 
Vasszécseny    cd196, 2016.07.14 14:56.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem arról van szó, hogy az utolsó évben elírták? :)

Gyorsan próbáltam a háttérre ránézni, de a faluról nem írja sajnos, mikor váltott nevet: https://hu.wikipedia.org/wiki/Vassz%C3%A9cseny
 
Előző Első    ... [ 124 ] [ 125 ] [ 126 ] [ 127 ] [ 128 ] [ 129 ] [ 130 ] [ 131 ] [ 132 ] ...   Utolsó Következő