Ungvár-Vadaskert
Capras Dávid, 2016.05.31 02:56.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A nyomvonal már nem erre vezet: 25e 1952 http://chartae-antiquae.cz/en/maps/43379
|
|
Vác
siofok35, 2016.05.30 20:09.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi képeket keresünk Vác állomásáról.
|
|
|
Merisor
Capras Dávid, 2016.05.30 15:38.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Radu Bellu alagutas nagy könyve szerint itt volt a Leluga alagút Piski--Petrozsény közt, Merisornál, az 1980-as években a kétvágányúsításkor szűnt meg, 24 hosszú alagút volt. http://wikimapia.org/#lang=hu&lat=45.460680&lon=23.228214&z=19&m=b&show=/33525991/ro/Fostul-Tunelul-Leluga
|
|
|
Szalajka-Fátyolvízesés
andras1, 2016.05.30 12:08.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt korábban volt egy, a hegyre meredeken felfele kiépített, siklóvasútként működő pálya, amit teherforgalomra használtak az 1960-as évek második feléig. A Google Földben lehet találni képeket a hegyen található üzemi épületéről, illetve még az azóta is fenn hagyott teherkocsik, illetve pályatestek maradványairól. ( Kép: Google )
|
|
|
Őrhegy forgalmi kitérő
ROCOman, 2016.05.28 07:10.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha már nem saját képet töltesz fel, akkor legalább a forrást add meg hozzá: http://innorail.hu/a-budapest-esztergom-vasutvonal-korszerusitese/?archid=5&pagerid=2014#prettyPhoto
|
|
Lad
Train Station, 2016.05.27 21:30.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes,hogy a Google Maps műhold felvételén a (feltételezett) nyomvonal elkerüli Lad-ot és átszelte Homokszentgyörgyöt.
Szinte végig kivehető a vonal egykori helye Kadarkúttól Középrigócig.
|
|
Őrhegy forgalmi kitérő
Hunork, 2016.05.27 19:53.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Íme a várva várt kép! :)
|
|
|
Borsodi Ércmű
bigtomi, 2016.05.26 19:29.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már sok újdonság nincs, a technológiai (javarészt acélszerkezetű) épületeket elbontották, a többi épület is "kibelezve" várja a sorsát.
A vágányokat is félig felszedték, a MÁV a teljes felsővezeték-rendszert elbontotta a balesetek elkerülése végett.
Nem tudom kinek a tulajdona jelenleg a terület.
|
|
Nagyirtás-Szent Orbán Erdei Ho
Tastam, 2016.05.25 21:12.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás 1980 táján. Középen, a padok feletti táblán ez olvasható: Vízválasztó, vagyis akkoriban az állomást így (is) nevezték. Más bizonyítékom erre nincs, de egy 1985-ből származó leírásban is így szerepel. Balra, a vonat takarásában egy fából ácsolt esőbeálló is áll.
|
|
|
Bánk
MIHI, 2016.05.25 20:05.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az útátjáró szépen le van festve veszélyre figyelmeztető sárga csíkokkal mintha jönne még ott bármi...
|
|
Dunaharaszti
iren, 2016.05.25 15:20.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos az állomás nagyon rossz állapotban van, nagyon ráférne egy tatarozás a nagy fáktól már
nem is látni az épületet, a környékét meg félméteres gaz boritja a parkoló keritését is benőtte a
gaz. Nagyon elhanyagolt minden
|
|
Rudabánya-Teher pu.
ROCOman, 2016.05.24 17:36.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szükséges áthelyezések megtörténtek. Köszönjük az észrevételeket és a segítséget.
|
|
Kőbánya-Kispest
Supergranat., 2016.05.24 16:47.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem is tudtam hogy régen volt egy kiágazá dél felé az aszfaltüzembe, keresztül a mai Kőér utcai járműtelepen. Az erdőben még jól kivehető a nyomvonala!
Bővebb info: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114232078&t=9172416
|
|
Fehérgyarmat
György Kenézy, 2016.05.23 19:51.05
Válasz írása
|
www.emkk.hu
|
|
Komoró
Ő.J., 2016.05.23 17:27.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A széles nyomtávolságú vágány 2011 ben meg lett hosszabítva az ujonnan épűlő ipari parkig Komoró-Fényeslitke között. Komoró állomás nem fővonali vágányai és a széles vágányhálózat átépítésre került.
|
|
Fehérgyarmat
Dávid Erdődi, 2016.05.22 16:46.08
Válasz írása
|
Az állomáson vagy a környékén van büfé vagy élelmiszerbolt? És azt is szeretném tudni milyen messze van a helyi vasútállomás a strandtól és gyalog lehet elérni vagy megy arra busz is?
|
|
Apostag
Leopardok111, 2016.05.21 17:43.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Dunavecse felé. A bal oldalon az első vágány a gazból nem látszik ki.
|
|
|
Apostag
Leopardok111, 2016.05.21 17:41.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látkép Dunaegyháza - Solt felé. Az első vágány nem látszik ki a gazból.
|
|
|
Kunhalom
Kémeri Attila, 2016.05.19 09:30.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jókomámmal Szeged-Szentmihálytól a kisvasút nyomvonalán bicajoztunk a felújított kisvasút-állomásig. És kivételesen nem a vonat, hanem az utas késett. kb. 42 évet. :)
(fotó = Papp Attila)
|
|
|
Kiskőszeg
cd196, 2016.05.19 01:09.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Fejlesztés-eltüntetés. De meglett! https://web.archive.org/web/20160518231158/http://www.kepesujsag.com/megy-a-gzoes-megy-a-gzoes-batinara/
|
|
Felsőgöd
prozak01, 2016.05.17 21:37.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És egy harmadik kép
|
|
|
Nyíregyháza Beloiannisz tér
cd196, 2016.05.17 18:55.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos elpucolták: https://www.google.hu/maps/@47.9579529,21.7149148,3a,75y,205.17h,76.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1Q0HwqKPEZMUGQeh9lp5rw!2e0!7i13312!8i6656
háttérben a vármegyeháza.
|
|
Erdei kitérő
cd196, 2016.05.17 18:50.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi nyomvonal, a szolgálati hely térképen: http://kisvasut.hu/vasutlista/view_vasut.php?kat=4357|
„negyedik katonai” http://tajertektar.hu/hu/
|
|
Partizánske
Tastam, 2016.05.17 11:19.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábban a megálló a mostanitól keletre mintegy fél kilométerre helyezkedett el (korábban Baťovany-nak nevezték, a település 1949. február 9-e óta viseli a Partizánske nevet). Ez a megálló így festett 1948-ban: https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/88818f56-928f-4a88-a355-17daf0b70424_l.jpg,
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c9339b5d-0bc7-4673-9814-1a0300556252_l.jpg,
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/62a9b947-050f-4698-b078-369fdbe49975_l.jpg.
A mai nagyvonalú felvételi épület 1962-re készült el
(http://www.partizanske.sk/portals_pictures/i_003645/i_3645483.jpg), a sínpártól viszonylag messze álló épület előtti zöldterület és fák alkotta liget a létesítményt igen hangulatossá teszi. A hatalmas, magas utascsarnokban rend és tisztaság uralkodik, a jegypénztár mellett több üzlet és egy resti működik. A szemben lévő lakótelep és az üzemek a megállóból legálisan csak nagy kerülővel közelíthetők meg, ám a peron mindkét végén kitaposott ösvényeken kelnek át nemcsak a vonattal érkezők, hanem az ott lakók is.
|
|
|
Partizánske
Tastam, 2016.05.17 11:17.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely 266 méter hosszú peronja.
|
|
|
Emőd
ROCOman, 2016.05.17 05:30.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Judit!
A régi állomásról készült kép bizonnyal érdekli az oldal látogatóit is. Kérem, töltse fel a képtárba vagy egy hozzászóláshoz. Köszönjük.
|
|
Emőd
Judit, 2016.05.17 05:07.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gábor ! Elküldené nekem az emődi vasutasokról készült képet ? mjutka70@citromail.hu
Bármilyen Emőddel kapcsolatos képek jöhetnek . Köszönöm .
B. György ! Van a régi emődi állomásról kép , ha még érdekli .
|
|
Hronské Kľačany
Tastam, 2016.05.16 15:54.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely a falu házain túl, a Lévára vezető országút mellett található. Bár elég kevés vonat áll meg itt, pénztár és váróterem is van.
|
|
|
Nemeskosztolány
Tastam, 2016.05.15 09:20.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételi épület a vágányok túloldaláról. Érdekesség, hogy az állomásból terjedelmes iparvasút-hálózat ágazik ki, mely a környékbeli barnaszén- és lignitbányák kiszolgálására létesült, de érinti a a nyitranováki hőerőművet is. A kanyargós vonalvezetésű iparvasút másik csatlakozási pontja Privigyénél található.
|
|
|
Szár régi
Capras Dávid, 2016.05.14 19:32.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Völgyhíd Óbarok és Újbarok települések közt, Bicske és Szár között félúton, a villamosítást megelőző nyomvonal-helyesbítésig állt. Hiánypótló felvétel Imeli László gyűjteményéből. Nagy Tamás az Indóház 2012/10. számában írt a barki viadukt történetéről. Teljes url: http://bicske.blog.hu/2013/12/16/a_ket_barok_kozott
|
|
|