Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 131 ] [ 132 ] [ 133 ] [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] ...   Utolsó Következő

Szépvölgyi út    cd196, 2016.04.12 23:23.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1974-et.
 
Tímár utca    cd196, 2016.04.12 23:22.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1951-es polgáriban is szerepel.
 
Almamellék    Lepesi Zoltán László, 2016.04.10 10:34.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2016. Május 14. | Almamelléki Erdei Kisvasút Napja – 115 éves a Zselici Csühögő
Egész napos családi program – tanösvényi szakvezetések, solymász bemutató, íjászat, kézműves játszóház, bábszínház, tombolasorsolás várja a kisvasút szerelmeseit. A matuzsálemi korú Zselici Csühögő 9-től 18 óráig folyamatosan szállítja az utasokat Sasrét és Almamellék között.
Vasúti jegy ára oda-vissza útra: 400 Ft/gyermek, 700 Ft/felnőtt

Információ:
tura@mecsekerdo.hu
+36 70 296 7477, +36 30 663 0997, +36 73 354 251, +36 73 514 102
 
Batyk-kitérő    VT22, 2016.04.05 01:16.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tényleg, itt egy 1963-mas felvételen látszik a régi delta már elveszett vágányként, még a régi nyomvonallal
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/18777?r=1&c=1895815.679851:5937832.116844:11
 
Batyk-kitérő    cd196, 2016.04.04 01:58.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A műholdfotón úgy tűnt, mintha a delta az új nyomvonalba csatlakozna bele. Most ismét kíváncsi lettem, és kerestem egy katonai térképet, amin jelölve van, íme: http://www.mapywig.org/m/German_maps/series/200K_GvM/GvM@200K@35_47@Papa@MGI,BAfEuVW.@(1939)@univparis8id26860.jpg
 
Áporka    raps, 2016.04.01 14:10.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a térképrészlet tök jó, mert Délegyháza-Újbányai kiágazás is teljesen jól látható.
 
Türje régi    bravo88, 2016.03.31 20:54.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/5671771477/in/album-72157626407772327/
 
Drávatamási    ROCOman, 2016.03.31 19:08.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos a hivatkozáson semmi érdemleges nem látható, mivel az a kép nem nagyítható csak regisztráció és némi baksis befizetése után. Miért is merült fel, hogy itt valaha ne lett volna felvételi épület?
 
Drávatamási    Alex, 2016.03.29 13:28.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://axioart.com/tetel/dravatamasi-vasutallomas-photo-vagott-cut-

Mint az jól látható a linken eladásra meghirdetett képeslapon, hogy létezett(!) a Drávatamási vasútállomás, tehát mint épület is! Aminek persze ma már nyoma sincs ott...
Üdv a "Törődőknek" - Alex
 
Máriapócs    Dávid Erdődi, 2016.03.29 10:18.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rá is férne a vonalra egy alapos felújítás mert Nyíregyháza után ahol elkanyarodik a 100-as vonaltól Nyírbátorig borzalmas állapotban van. Pár napja utaztam arra, úgyhogy tudom miről beszélek. Pedig van forgalom nem is kicsi. A reggeli, 8:37-es vonattal utaztunk a családdal Mátészalkára, és már Nyíregyházán megtelt mindkét motorkocsi. A korábbi 2 órás ütemet vissza kellene állítani de hamar és a Nyíregyházáról induló vonatok elmehetnének egészen Zajtáig. A máriapócsi állomást pedig nagyon rossz volt olyan állapotban amilyenben találtuk. Már semmilyen szolgálat nincs, minden be van falazva, csak egy kis esőbeálló használható. Persze maga a város kilométerekre van az állomástól, ezen is javítani kellene.
 
Áporka    Capras Dávid, 2016.03.29 01:45.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Áporka 100e szovjet térképen, L34–027, teljes abszolút hivatkozás mint forrásmegjelölés: http://loadmap.net/en/m10663
 
Kecskemét KK    ROCOman, 2016.03.26 16:31.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Németh János 2009-ben készült felvételei:
https://www.flickr.com/photos/johanndeu1968/sets/72157626081728347
 
Nyírbátor    Dávid Erdődi, 2016.03.26 09:57.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson vagy a környékén van valami büfé vagy bolt ami ünnepekkor is nyitva van?
 
Ménfőcsanak felső    Csbence93, 2016.03.26 09:33.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ménfőcsanak felső 1988-ban. (Fotó: Peter Hautzinger)
http://irths.com/images_files/save/ModDarstellerWebPicture/1659_terhautz.jpg
 
Nadab    Capras Dávid, 2016.03.25 21:49.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1919-20-ban a megszálló román hadsereg kifosztotta az országot. 1920. március 29-én a román hadsereg kivonulásával az ACsEV összes motorkocsiját román területre vitték. A vonalakat a járműállományban szintén nagy károkat szenvedett MÁV szolgálta ki mozdonyos vonatokkal.
Forrás: Wikipédia: ACSEV.

Az 1924. V. 27-én átadott vonalon Illye határában új állomást létesített a CFR, belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé pedig 1927-ben felhagyván azt, a régi Illye állomással együtt. Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, II. kötet, Editura Filaret, 1996: 197. o.
 
Nadab    Capras Dávid, 2016.03.25 20:35.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen a zöld motorka mögött látható épület volt Nadab megállóhely felvételi épülete. 1920–24 közt bekötötte a CFR Nagyszalontáról a trianoni államhatárt meghúzó kisantant-korridorvonalat.

A 35 km új pálya építését valószínűleg már 1919 első felében elrendelték.1933-ig a két nyomvonal találkozásánál (Kisjenőtől 1,1 km-re) nyíltvonali elágazás üzemelt (Nădab Ramificaţie), a Fehér-Körösön pedig fahíd. Ennek kiváltásakor épült párhuzamos egyvágányú pálya. A mai állomásépület (a fénykép készítője mögött) csak az állomás bővítésével, 1955-ben létesült, a régi lakóházként szolgál.

Nădab 42+502, átadva: 1955, 1995-ben: 3 vg., 638 m h.
Nădab 42+837, átadva: 1887. XII. 25., 1924-ben 3 vg., 250 m h., megszűnt: 1955
Ramificaţia Nădab 46+320, átadva: 1924. V. 27., megszűnt: 1933
Chişineu Criş, korábban Chişinău, 47+420, átadva: 1924. V. 27. (Nagyszalonta felé)
Pădureni Ardeal, korábban Chişinău Ardeal, 3+787, átadva 1884. I. 1. (Kétegyháza felé)

Forrás: Radu Bellu: Mica monografie a căilor ferate din România, III. kötet, Editura Filaret, 1997: 116., 253–255. o.

(Nagyszalonta a korábban államosított Alföld–Fiumei Vasút állomása volt. Illye határában új állomást létesített a CFR [katonai térképen Gara Ciumeghiu Nou], belekötvén a Mátra–Körösvidéki HÉV vonalának megszerzett részét, Kötegyán felé felhagyván azt. Nadab pedig az ACSEV vonalán volt megállóhely.

Az ACSEV Románia által elcsatolt területeken fekvő szakaszai 1923-tól voltak a CFR kezelésében, míg 1927-ben megváltotta azokat. [Magyarországon maradt részeit a GYSEV kezelte 1923-tól, 1927-től a Szeged–Csanádi Vasút vette át az 1945-ös államosításig.])

Akkor: http://mapire.eu/hu/map/hkf_25e/?bbox=2391552.1863580584%2C5856944.29652322%2C2398068.44301937%2C5860383.962796052
Ma: https://goo.gl/maps/EL49LUWRteE2

Csanádi Sándor felvétele 2003-ban készült. Teljes abszolút hivatkozás: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1003948159694007, láthatóság: Csanádi Sándor Fb-ismerősei
 
Alsósztamora-Temesmóra    cd196, 2016.03.25 19:17.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekesség: a Román Királyság és a Szerb–Horvát–Szlovén Királyság még évekig marakodott a koncon, ez azon kevés határállomások egyike, ami nem változott meg 1923-ban. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Banat2_en.png
 
Táborfalva    Tüske, 2016.03.24 18:51.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkoromat itt töltöttem el Táborfalván, itt jártam iskolában, tehát itt éltem. Szomorúan nézem, hogy az állomás egyre megváltozik. A biciklitároló egyszerűen ronda egy vashálóval lerácsozva. Nem illik a képbe. Lehetne ezt az állomást széppé tenni.
 
Budakalász lenfonó    ROCOman, 2016.03.22 19:44.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló Budakalász felső néven is szerepel korábbi menetrendekben.
 
Gyergyószentmiklós    packaa, 2016.03.21 10:18.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás hivatalos román nevéhez egy kis adalék.
Az állomást egyes esetekben - vélhetően elírás következtében - Gheorghieni néven jelezték. Ezt a képeken látható állomásnévtáblák is alátámasztják. További bizonyíték a 2004/2005-ös és 2007/2008-as menetrendkönyvek állomásnévmutatója és a 400-as mezője. A 2011/2012-esben az állomásnévmutatóban még az i betűs forma szerepel, de a 400-as mezőben már - helyesen - Gheorgheni. Az idei (2015/2016-os) menetrendben már nincs nyoma a helytelen írásmódnak.
 
Izsófalva    bigtomi, 2016.03.20 20:36.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épületet év elején elbontották, így ma már csak egy kútgyűrű és az út melletti tábla emlékeztet arra, hogy valaha itt egy vasútállomás volt.
 
Tiszavárkony    QQriQ, 2016.03.19 22:05.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Le fogják bontani.

A közelben Tiszasas is bontásra vár.

Bizonyára ez a legfontosabb teendő az említett vonalak mentén amire sürgősen pénzt kell költeni...
 
Tiszavárkony    Csonka Tamás, 2016.03.19 21:41.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ma azt láttam, hogy az épület sárga kordonnal körbe van véve. Nem tudom milyen célból.
 
Püspökmolnári    kugi, 2016.03.18 12:02.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy régi szép színes kép (talán egy századfordulón készült rajz?) látható az állomásépületről ebben a bejegyzésben: http://kugi.blog.hu/2016/03/18/629_szines_kep_a_vasutallomasrol
 
Kökényesd    packaa, 2016.03.16 12:15.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Idáig tart a széles vágány Halmi felől, tartálykocsikat hoznak idáig. Az ütközőbak a Szatmárnémeti felőli bejárati jelző mellett van.
 
Helvécia    Ábel, 2016.03.15 17:01.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kérem alássan ez egy nagyvasút és én laktam 10 évig Helvécián.
 
Abaliget    Zoli Pécs, 2016.03.13 10:53.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A viadukton az utolsó vonat 1973. május 5-én közlekedett.
 
Nagypestény    Endre, 2016.03.08 19:58.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínűleg ez volt a megálló: http://goo.gl/maps/K3gNVCPTNQS2
 
Fehérhát    agadou, 2016.03.07 23:21.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Adani által megadott koordinátájú helyen van a kisvasút hídja. A hídtól északra látszik a nyomvonal a megművelt földön. A szántó után egy kis gyepen megy keresztül, majd a Büngösd csatornán. Ezt követően a bokor vonal mutatja a vasút helyét. Az íves kanyarok jól mutatják hol ment a vasút egészen Bélmegyer főútjáig. A ma is meglévő állomás előtt kanyarodott ismét keleti irányba Vésztő felé.
 
Timót utca    Hofer, 2016.03.06 19:33.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem ideiglenes, hanem időszakos!
 
Előző Első    ... [ 131 ] [ 132 ] [ 133 ] [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] ...   Utolsó Következő