Dunapentele
Capras Dávid, 2016.02.05 17:46.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rácalmás felé volt a nyomvonalon egy Újgalambos nevű megállóhely is. Az 1950 nyári menetrendben szerepel Rácalmás és Dunapentele között: 1944-ben még
nincs, tehát nem élt sokáig. : )
A kép forrása: FÖMI 10e tajertektar.hu
|
|
|
Dunapentele
cd196, 2016.02.05 17:39.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látható, hogy Nagyvenyim felé nem egyenes volt a nyomvonal. Forrás: FÖMI 10e tajertektar.hu
|
|
|
Alap
Capras Dávid, 2016.02.05 17:35.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
|
|
|
Alap
cd196, 2016.02.05 17:35.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
Képaláírás is volt az adatvesztés előtt, a filmből valaki legépelhetné, ha van kedve
|
|
|
Nagykarácsony régi
cd196, 2016.02.05 17:33.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
|
|
|
Nagykarácsony régi
cd196, 2016.02.05 17:32.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Épül a szocialista vasút 2. rész, MÁV Film http://vasutifilm.znet.hu/filmek/kisvasutfilm/archiv/archepszocvas2.mpg
Képaláírás is volt az adatvesztés előtt, a filmből valaki legépelhetné, ha van kedve
|
|
|
Nagykarácsony régi
Capras Dávid, 2016.02.05 17:28.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás, amiből csak a telek, meg odébb egy név maradt.
Források fentről lefelé, egyébként időrendben, rendre:
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/114038 (1968)
http://tajertektar.hu FÖMI 1:10000 (ezt egyszer már feltöltöttem ide, akkor még a légifotó nem volt)
Google Earth (OpenLayer)
|
|
|
Ménesmajor
cd196, 2016.02.05 17:15.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kisvasúttal érthetőbb Baracz-Ménesmajor állomás helyzete:
tajertektar.hu IV. katonai felmérés (1896–1914) néven nevezett rétege. Ez azért sem stimmel, mert ez elvileg nem készült el, és 1942 utáni szelvénye is van.
|
|
|
Nagyvenyim
Capras Dávid, 2016.02.05 17:02.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Na, az állomási őrház tájolása megegyezik a ma –egyébként üresen– álló épületével (utolsó képek), de meg nem mondom, hogy megegyeznek-e. :)
Ha a tulajdonosnál érdeklődnétek, és megint azt hiszi, hogy arató-cséplő gépet (magyarul kombájnt, hunglishül multifunkciós betakarítógépet) akartok lopni: ne parázzatok, a kihívott rendőr, aki a főúton talált meg megdöbbentően rendes volt, és bevitt a buszhoz. : )
Mondjuk megértem a tulajt, hiszen sem a kerítés, sem az állam nem védi meg a tulajdonát, amióta a sajtó ezt propagálja normálisnak.
Csak hát bejáráson már unja az ember a hátráltató körülményeket: kutya, kaszával üldöző ember, tilosfotózni-Izomtibi, karodat rángató fszt. és elvbarátai.
|
|
|
Nagyvenyim
Capras Dávid, 2016.02.05 16:52.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyvenyim aluljáró és vonali őrház 1968:
Az őrház Railroadman korábbi felfedezése, a már említett forum.index.hu/Article/showArticle?t=9101631&go=106274367 egyik képén.
Olyan király ez a légifotó, már nem érdemes keresni a földit :) De ha valakinek van az aluljáróról, tegye fel nagy felbontásban valahova (máshova, de ne megszűnő frívebre) a hálóra, mert durván eltúrták a környéket is.
|
|
|
Ménesmajor
Capras Dávid, 2016.02.05 16:41.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. X. 20-i levelem
Akkor már nézzünk el Nagyvenyimtől délebbre!
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/200e/36-47.jpg
Ide sejtem a Herzcegfalvánál jelölt állomást: http://goo.gl/maps/UDkJo
Szerepel még Baracz-Ménesmajor állomás, ami valószínűleg nem egyezik
meg ezzel a Ménesmajor megállóval:
http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=mene mert a kettő között
kb. fél kilométer van.
2014. XI. 15-i levelem:
Ménesmajor az oldalra feltöltött rajz szerint 300 m-re volt az
átjárótól (vissza, észak felé), jobb oldalon, itt kb. az Előszállási
elág. lehetett.
Baracz-Ménesmajor viszont a térképen arányítva 1000 m-re van az
átjárótól, közvetlenül az ívtől délre. Szintén jobb oldalon. A delta
egyik oldalának közepén, ahol az őrhelyet nem indokol.
A Wikipédia váróhelyiséggel kibővített őrházról ír.
Az elveszett fórumra most ráleltem, ez megerősíti az utóbbit:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=81481869&t=9101631
(11869–11892. hsz.)
Most feltöltök egy térképet és egy gyönyörű légifotót (épp hogy a jószágot nem lehet megszámolni rajta), ami ráerősíthet és rá is cáfolhat erre:
források: tajertektar.hu FÖMI 10e, és http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/114223 (gyanítom ez egy sorszám, így újabb feltöltésről lehet szó, múltkor még nem volt ez ennyire tuti :)
Ez alapján vélem, a megálló az idők során átköltözött az áll. f.é.-ből az őrházba, tehát jogutódnak tekinthető.
|
|
|
Hercegfalva
Capras Dávid, 2016.02.05 16:29.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi gondolatokra visszatérve, egy piszkozatot találtam a leveleim közt 2013-4:
http://maps.nypl.org/warper/maps/14363#Preview_Rectified_Map_tab
Biztosabb lettem a következőkben:
Hercegfalva a régi nyomvonalon volt, a mai Mezőfalvával nem (!)
egyezik. (A korabeli videó azt mondja, az új állomás közelebb van a
faluhoz, és a régi épületet meghagyták lakásnak. Ma már nem valószínű,
hogy áll.)
Fentről 1968-ban: a fé. és melléképületek állnak, a déli őrház is rendezett, ez a csatolt kép forrása: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/114159
1961-en kevésbé látszik, szerintem ez újabb feltöltés: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/embed/view/39117
Jártam itt 2015 őszén: „kábelégető telep” van itt, gázvezetékbóják mellett. Jelenkori való.
Kérek külön adatlapot Hercegfalva állomásnak. ; )
|
|
|
Mezőfalva
Capras Dávid, 2016.02.05 16:16.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Persze lehet, hogy csak véletlen egybeesés, 1968-ban másképp volt gyanús: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/114223 mint a mai műholdfotón.
|
|
|
Mezőfalva
Capras Dávid, 2016.02.05 15:57.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miért van az a töltésdarab Mezőfalva állomás déli végén, és kanyarodik dél-délkeletre? A helyszínen is zavaró. Az ember nem érti, pláne a műholdképen látható, hozzá csatlakozó, abban az irányban folytatódó mezőgazdasági inhomogenitást.
|
|
|
Hercegfalva
Capras Dávid, 2016.02.05 15:48.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hercegfalva állomás (nem azonos Mezőfalva állomással), forrás: tajertektar.hu IV. kat. nevű réteg (valószínűleg 1940-es évek első fele)
|
|
|
Kulcs
cd196, 2016.02.05 15:46.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nyomvonalhelyesbítés a FÖMI 1:10000-es térképről, forrás:tajertektar.hu
|
|
|
Rácalmás régi
cd196, 2016.02.05 15:45.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
FÖMI 1:10000-es térképről, forrás:tajertektar.hu
|
|
|
Dunapentele
cd196, 2016.02.05 15:34.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nincs kedve valakinek megkérdezni az északi végén levő őrház helyén álló épület lakóit, átépítették vagy újat építettek-e? Nagyobb ház áll ott, úgy néztem, de most már erősebb a gyanú, hogy vasút épület állt ott, mivel a FÖMI tízezres térképén jelöli alá az alépítményt. Kutyatámadásra fel kell készülni, síp, kamásli…
|
|
|
Fertőboz
Frissit, 2016.02.04 23:11.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
KÖFI most már Csornáról. 8, 16 vonal.
|
|
Porány
Capras Dávid, 2016.02.03 05:09.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Harmadik katonai 25 ezres szerint itt állomás volt, az útátjárótól északra, felvételi épület a nyugati oldalon. Google Föld egyes műholdképein épületek látszanak, a legfrissebben már nem. : /
|
|
|
Karasjeszenő
Capras Dávid, 2016.02.03 04:59.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Védőjelző, 760 m az első váltótól; képek:
http://www.panoramio.com/photo/51916106
http://www.panoramio.com/photo/32554413
|
|
Buziaș Băi
cd196, 2016.02.03 01:00.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.busiasch.net
|
|
Zajta
Babi, 2016.02.02 19:50.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves VT22!
Sem fordítókorong, sem mozdonyszín nem volt Zajtán. Szén és víz vételezési lehetősége volt a gőzmozdonyoknak. A határfelőli oldalon a lebontott vasutaslaktanyánál.
|
|
Szokolya-Riezner
Zoli81, 2016.01.31 23:02.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Riesner egy forrás a Börzsönyben, semmilyen politikai jelentősége nincs.
|
|
Csittényhegy
Pali, 2016.01.31 14:32.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy friss kép, már az új névvel:
https://www.facebook.com/balatonakarattyaifurdotelep/posts/214802835530701:0
|
|
Balatonakarattya
Pali, 2016.01.31 14:22.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A bicikliúttal kapcsolatos változás: a 710-es út építése során a bicikliutat átvezették a 71-es úton (a körforgalom előtt), így már nem kell lemenni a főút alá.
|
|
Szabadságrendező pu.
Losi, 2016.01.29 09:31.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 437 és 437/a vasútvonal rövid története fotókkal itt olvasható:
http://varboitelkesek.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=1183688
|
|
Csittényhegy
ht, 2016.01.28 18:30.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
még egy kép:
http://www.balatonakarattya.hu/images/phocagallery/vasut/thumbs/phoca_thumb_l_p8050287.jpg
|
|
Csittényhegy
ht, 2016.01.28 18:23.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Képeslapon úgy láttam - régebben "FővárosiÜdülő" neve is volt a megállónak
Valamint nagyon régen egy Csitény nevű elpusztult falu is volt errfelé
fotó:
http://1.bp.blogspot.com/-UX9bd9tLqY8/VqCiuYzS-5I/AAAAAAABNEw/1zPu_lxtj2Q/s1600/F%25C5%25B1zf%25C5%2591-Szabadif%25C3%25BCrd%25C5%2591%2B133.jpg
|
|
Chinoin
Hofer, 2016.01.24 13:21.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kis esőbeálló.
2016. 01. 23.
|
|
|