Cinkota alsó
packaa, 2016.02.19 12:43.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Volt ott több vágány is, a fentrol.hu-n az 1977-es légifotókon jól látszik.
|
|
Tölgyes
packaa, 2016.02.19 12:01.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Még jó hogy Szentjakabként van feltüntetve, mert kb. 2008 óta ez a hivatalos neve. Már nem Tölgyes. És kb. azóta meg is áll minden vonat, előtte fmh. volt.
|
|
Felsőtárkány Sziklaforrás
Hofer, 2016.02.18 22:54.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez újra működő megálló!!!
A kisvasut.hu szerint a vonatok innét indulnak, a Fűtőház állomást nem érintik. A 321 vonal része lett.
http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2857
|
|
Csömör
cd196, 2016.02.17 07:09.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1996.07.02. Csömör hiányzó HÉV híd és ideiglenes HÉV végállomás +Csömör-busz https://youtu.be/bmwK874uy7Y
|
|
Adorján
andras1, 2016.02.16 12:01.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás arról nevezetes, hogy 1954-ben vagy 1955-ben itt forgatták a Gyakran gondolok Piroskára c. német filmet, ami Magyarországon sajnos nem nagyon ismert: www.youtube.com/watch?v=KTqCqrLprsE A megálló, illetve az egykor attól délre épült, mára már elbontott sorompókezelő őrház, Hódmezővásárhelykutasipuszta néven szerepelt a filmben. Egy rövid kései dokumentumfilm: Piroska nyomában - https://www.youtube.com/watch?v=1mzIIsKE4wE
A 2012-2013-ban elbontott őrház a Google Föld programban pontosan megtalálható felülnézetből, ha visszafele lépdesünk az időben.
Az állomást, mivel közelebb van Oromhegyeshez, mint Adorjánhoz, sokszor az előbbi településhez tartozónak említik.
|
|
Vojvoda Zimonjić
andras1, 2016.02.16 11:47.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez az állomás sincs már meg. Nagyjából az oromhegyesi őrházakkal egyidejűleg bontották el.
|
|
Bojár-Hollós
BBéla, 2016.02.14 23:46.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én még 1987-ban dolgoztam Bojáron akkor még benzint és olajat tartottak itt, több száz tonnás tartályokban. Az országos tartalék gazdálkodási igazgatóságé volt a telep. A telepvezető egy Csendes Antal nevű Nádudvari srác volt. A kollégám szintén Nádudvarról Danka Feri bácsi
|
|
Regőce
Csizmadia István, 2016.02.14 11:03.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos sok hejen igy néz ki a vasúti álomány. Azok hozták ijen álapotba akik nem tudták megbecsülni amit kaptak. Szégyeljék magukat. Csak a zászlót tudták lobogtatni.
|
|
Taktaharkány
ROCOman, 2016.02.14 10:41.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Taktaharkány-Megyaszó 18 km hosszúságú GV vonalat az 1949 február 1-jei kormányrendelettel beolvasztották a Szerencsi Gazdasági Vasutak Nemzeti Vállalatba. 1950 január 1-jével négy GV társaság alakult Magyarországon, ekkor a Szolnoki Gazdasági Vasutak fennhatósága alá került a vonal. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=27731741&t=9011033
|
|
Domaszék
Hofer, 2016.02.13 19:11.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásépületben lévő múzeumról információk:
http://www.domaszek.hu/online/index.php/kozerdeku-informaciok/muzeum
|
|
Érd felső
Hofer, 2016.02.13 13:19.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A gázolásról film is készült Türelmetlenség címmel.
|
|
Gyála
kiy, 2016.02.12 23:00.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár én még akkoriban nem éltem, de szerintem pedig létezhetett a vasútvonal. Max. nem használták. Erre itt a bizonyítékom: https://www.google.hu/maps/@46.1263663,20.2230239,739m/data=!3m1!1e3
Ha valaki elmagyarázza, hogy a fővonal melletti kanyarív micsoda, ha nem vasúti nyomvonal, akkor azt megköszönöm és nem szóltam semmit se.
|
|
Rábé
kiy, 2016.02.12 23:00.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár én még akkoriban nem éltem, de szerintem pedig létezhetett a vasútvonal. Max. nem használták. Erre itt a bizonyítékom: https://www.google.hu/maps/@46.1263663,20.2230239,739m/data=!3m1!1e3
Ha valaki elmagyarázza, hogy a fővonal melletti kanyarív micsoda, ha nem vasúti nyomvonal, akkor azt megköszönöm és nem szóltam semmit se.
|
|
Pozsonyligetfalu
pisti, 2016.02.11 15:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha ez tényleg így van,akkor miért nem ad ki egy találatot sem az internet az adott úriemberrel kapcsolatban?
|
|
Pozsonyligetfalu
raps, 2016.02.11 13:59.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyszer kérdeztem még anno egyetemista koromban az egyik felvidéki évfolyamtársamat honnan a Petrzsalka név. Ő azt mondta hogy úgy tudja, egy a "szlovákoknak híres nagy ellenállójáról" bizonyos Petr Zsalkáról kapta a nevét.
|
|
Bezinarét
Hofer, 2016.02.11 07:40.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasut.hu Bezinarét és Nagyirtás között jelez még két megállót: Füstösforrás és Kanászgödör:
http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2840&rfa=8
|
|
Pozsonyligetfalu
cd196, 2016.02.10 11:16.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valószínűleg az Engerau névből való a magyar név, a tót meg a petrezselyemből.
Az állomás a DRB-é volt 1938--45, 1941-ben kötötte be ide a POHÉV-et. http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Becsi-villamos.html (innen a kép cikke)
A település határában magyarok és németek ellen haláltábort üzemeltettek, és komoly tömegmészárlást hajtottak végre 1945-ben, az állomás közelében lévő harckocsiárokba kaparva a holttesteket. http://www.felvidek.ma/component/search/?searchword=pozsonyligetfalusi
http://www.engerau.info/sk/uvod
A lakótelep építésekor komoly nyomvonal-helyesbítés történt a Sopron--Pozsonyi HÉV vonalán.
Kép: Jozef Tauber mérnök 1898-as terve a Bécs és Pozsony közötti villamos vasútvonalról. Milan Král archívumából http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Becsi-villamos/Becsi-villamos-P-O-H-E-V-tortenete.html
|
|
|
Szerep
miletiby, 2016.02.09 01:29.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor volt mellékvágány is amit kb 80 körül bontottak el.A tetőt 90évek elején "hivatalosan lelopták" amit az önkormányzat hozatott rendbe közmunkásokkal,lapos tetősre átalakítva.Állítólag az akkori önkormányzat átakarta venni a MÁVtól az Állomást hogy felújítsa de valamiért nem adták ,valamint felújítani és működtetni sem voltak hajlandóak.Szokás szerint semmilyen hivatalos tájékoztatás nem történt.
Levagdalták a kandelábereket, szétvágták a fém/üveg széntárolót, még a neonbetűs Szerep feliratot is elvitték.Azóta már a WC épülete sincs már meg, és a víz is megszünt.A szolgálati lakást többször szükség lakásnak kiadták ami nem vált az épület előnyére.A balkáni viszonyokon kicsit kozmetikáztak annyit,hogy egy kezdetleges peront csináltak,néhány nm-ert használt betonlapokkal leraktak és van egy térfigyelő kamera is.
A valamikori civilizáltságot jelképező Vasút,a patinás rendezett Állomás épűletével,katonás állomás főnökével még a háborús időket is fölül múlóan le lett züllesztve...a renccerváltás" ,a XXI.század az 50es évekbe röpítette vissza a jobb sorsra érdemes Állomásunkat.Az egykori vasútépíttetők nem ilyen jövőt gondoltak neki és ez a mai vezetők szégyene.
|
|
Máriapócs
Pisty, 2016.02.08 21:49.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amennyire én tudom, az állomás azért nem szokványos, mert akkor újították fel amikor 1992-ben Máriapócson járt a pápa, és sokan jöttek zarándokok.
Talán ha 2020-ban Magyarországon lesz a bejelentett katolikus világtanács akkor hátha ellátogat a pápa Máriapócsra és ismét kaphat egy kis felujítást mind az állomás, mind az egész vasútvonal.
|
|
Újharangod
ROCOman, 2016.02.08 19:05.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A hivatkozott menetrendi oldalt el tudod küldeni vagy feltölteni egy képet róla ide? Köszönöm.
|
|
Andókút
Hofer, 2016.02.08 17:17.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Andókút
2016. 01. 23.
|
|
|
Újharangod
Csonka Tamás, 2016.02.07 22:56.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló az 1957-es nyári menetrendben Hernádnémet Rákosi-telep néven szerepel.
|
|
Kopcsány
ROCOman, 2016.02.07 08:57.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely megnyitásával egyidőben szűnt meg Tarjánvég fmh. 89. sz. őrház. 0,1 km-rel odébb.
|
|
Kapuvár
m62901, 2016.02.07 08:38.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A GYSEV centenáriumi ünnepségére tartó Rheingold-expressz a 144-es Trumannal Kapuvár állomáson 1979 októberében.
|
|
|
Zagreb Samoborski Kolodvor
Tastam, 2016.02.07 08:34.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt tulajdonképpen két állomásról kell beszélnünk. Az első, a "régi állomás" a 760 mm-es vasútvonal megnyitásakor, 1901. január 16-án kezdte meg működését, ekkorra készült el az impozáns, kétszintes felvételi épület. Csakhogy ez az állomás elég messze volt Zágráb központjától és a főpályaudvartól is. Az 1950-es évek második felétől egyre több panasz érkezett a vasútigazgatósághoz, hogy az utasoknak sokat kell gyalogolni a vonat és a városi tömegközlekedés, vagyis a villamos megállói között, ezért 1962-ben kb. 500 méterrel meghosszabbították a vasutat. Ekkor került kialakításra az "új állomás" a Zágráb - Ljubljana fővonal töltésének aljánál, egy saroknyira a villamos megállójától (http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7c3b345a-21e4-460b-b03b-769ed9960d5a_l.jpg). Természetesen egyszerű, modern felvételi épület is készült. Ez az állomás szolgált a vasút megszüntetése napjáig, 1979 szilveszteréig. Mindkét épület megmaradt, a régi állomásban ma étterem működik (https://lh6.googleusercontent.com/-f1BqszFZJ34/TvouWnwB27I/AAAAAAAALh0/VcMjIXfvHiM/s800/sam29.jpg), az újba szolgáltató egységek költöztek, de még a perontető is megvan (http://s1286.photobucket.com/user/Dina1102/media/Novi%20Dvori/ruxrux/P7140072_zpsd7124664.jpg.html).
|
|
Rácalmás
Capras Dávid, 2016.02.05 18:31.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rácalmás régi és új állomása fentről 1963-ban http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
|
|
|
Rácalmás régi
Capras Dávid, 2016.02.05 18:29.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rácalmás, azóta elbontott sorompóőrház fentről 1963-ban http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
|
|
|
Rácalmás régi
Capras Dávid, 2016.02.05 18:28.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rácalmás fentről 1963 http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
|
|
|
Dunapentele
Capras Dávid, 2016.02.05 18:26.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Újgalambos mh. felbukkanása a menetrendben (Balla László honlapjairól)
Érdekes, hogy megváltoztak a kilométerek még az átépítés-helyesbítés (Pusztaszabolcs–Rácalmás) és az új nyomvonal (Rácalmás–) megépítése előtt.
|
|
|
Dunapentele
Capras Dávid, 2016.02.05 17:46.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rácalmás felé volt a nyomvonalon egy Újgalambos nevű megállóhely is. Az 1950 nyári menetrendben szerepel Rácalmás és Dunapentele között: 1944-ben még
nincs, tehát nem élt sokáig. : )
A kép forrása: FÖMI 10e tajertektar.hu
|
|
|