Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] [ 142 ] ...   Utolsó Következő

Cinkota alsó    packaa, 2016.02.19 12:43.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt ott több vágány is, a fentrol.hu-n az 1977-es légifotókon jól látszik.
 
Tölgyes    packaa, 2016.02.19 12:01.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még jó hogy Szentjakabként van feltüntetve, mert kb. 2008 óta ez a hivatalos neve. Már nem Tölgyes. És kb. azóta meg is áll minden vonat, előtte fmh. volt.
 
Felsőtárkány Sziklaforrás    Hofer, 2016.02.18 22:54.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez újra működő megálló!!!
A kisvasut.hu szerint a vonatok innét indulnak, a Fűtőház állomást nem érintik. A 321 vonal része lett.
http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2857
 
Csömör    cd196, 2016.02.17 07:09.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1996.07.02. Csömör hiányzó HÉV híd és ideiglenes HÉV végállomás +Csömör-busz https://youtu.be/bmwK874uy7Y
 
Adorján    andras1, 2016.02.16 12:01.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás arról nevezetes, hogy 1954-ben vagy 1955-ben itt forgatták a Gyakran gondolok Piroskára c. német filmet, ami Magyarországon sajnos nem nagyon ismert: www.youtube.com/watch?v=KTqCqrLprsE A megálló, illetve az egykor attól délre épült, mára már elbontott sorompókezelő őrház, Hódmezővásárhelykutasipuszta néven szerepelt a filmben. Egy rövid kései dokumentumfilm: Piroska nyomában - https://www.youtube.com/watch?v=1mzIIsKE4wE

A 2012-2013-ban elbontott őrház a Google Föld programban pontosan megtalálható felülnézetből, ha visszafele lépdesünk az időben.
Az állomást, mivel közelebb van Oromhegyeshez, mint Adorjánhoz, sokszor az előbbi településhez tartozónak említik.
 
Vojvoda Zimonjić    andras1, 2016.02.16 11:47.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez az állomás sincs már meg. Nagyjából az oromhegyesi őrházakkal egyidejűleg bontották el.
 
Bojár-Hollós    BBéla, 2016.02.14 23:46.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én még 1987-ban dolgoztam Bojáron akkor még benzint és olajat tartottak itt, több száz tonnás tartályokban. Az országos tartalék gazdálkodási igazgatóságé volt a telep. A telepvezető egy Csendes Antal nevű Nádudvari srác volt. A kollégám szintén Nádudvarról Danka Feri bácsi
 
Regőce    Csizmadia István, 2016.02.14 11:03.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos sok hejen igy néz ki a vasúti álomány. Azok hozták ijen álapotba akik nem tudták megbecsülni amit kaptak. Szégyeljék magukat. Csak a zászlót tudták lobogtatni.
 
Taktaharkány    ROCOman, 2016.02.14 10:41.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Taktaharkány-Megyaszó 18 km hosszúságú GV vonalat az 1949 február 1-jei kormányrendelettel beolvasztották a Szerencsi Gazdasági Vasutak Nemzeti Vállalatba. 1950 január 1-jével négy GV társaság alakult Magyarországon, ekkor a Szolnoki Gazdasági Vasutak fennhatósága alá került a vonal. Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=27731741&t=9011033
 
Domaszék    Hofer, 2016.02.13 19:11.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépületben lévő múzeumról információk:
http://www.domaszek.hu/online/index.php/kozerdeku-informaciok/muzeum
 
Érd felső    Hofer, 2016.02.13 13:19.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A gázolásról film is készült Türelmetlenség címmel.
 
Gyála    kiy, 2016.02.12 23:00.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár én még akkoriban nem éltem, de szerintem pedig létezhetett a vasútvonal. Max. nem használták. Erre itt a bizonyítékom: https://www.google.hu/maps/@46.1263663,20.2230239,739m/data=!3m1!1e3
Ha valaki elmagyarázza, hogy a fővonal melletti kanyarív micsoda, ha nem vasúti nyomvonal, akkor azt megköszönöm és nem szóltam semmit se.
 
Rábé    kiy, 2016.02.12 23:00.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bár én még akkoriban nem éltem, de szerintem pedig létezhetett a vasútvonal. Max. nem használták. Erre itt a bizonyítékom: https://www.google.hu/maps/@46.1263663,20.2230239,739m/data=!3m1!1e3
Ha valaki elmagyarázza, hogy a fővonal melletti kanyarív micsoda, ha nem vasúti nyomvonal, akkor azt megköszönöm és nem szóltam semmit se.

 
Pozsonyligetfalu    pisti, 2016.02.11 15:09.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha ez tényleg így van,akkor miért nem ad ki egy találatot sem az internet az adott úriemberrel kapcsolatban?
 
Pozsonyligetfalu    raps, 2016.02.11 13:59.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyszer kérdeztem még anno egyetemista koromban az egyik felvidéki évfolyamtársamat honnan a Petrzsalka név. Ő azt mondta hogy úgy tudja, egy a "szlovákoknak híres nagy ellenállójáról" bizonyos Petr Zsalkáról kapta a nevét.
 
Bezinarét    Hofer, 2016.02.11 07:40.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kisvasut.hu Bezinarét és Nagyirtás között jelez még két megállót: Füstösforrás és Kanászgödör:
http://kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2840&rfa=8
 
Pozsonyligetfalu    cd196, 2016.02.10 11:16.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valószínűleg az Engerau névből való a magyar név, a tót meg a petrezselyemből.
Az állomás a DRB-é volt 1938--45, 1941-ben kötötte be ide a POHÉV-et. http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Becsi-villamos.html (innen a kép cikke)
A település határában magyarok és németek ellen haláltábort üzemeltettek, és komoly tömegmészárlást hajtottak végre 1945-ben, az állomás közelében lévő harckocsiárokba kaparva a holttesteket. http://www.felvidek.ma/component/search/?searchword=pozsonyligetfalusi
http://www.engerau.info/sk/uvod
A lakótelep építésekor komoly nyomvonal-helyesbítés történt a Sopron--Pozsonyi HÉV vonalán.

Kép: Jozef Tauber mérnök 1898-as terve a Bécs és Pozsony közötti villamos vasútvonalról. Milan Král archívumából http://www.pozsonyikifli.sk/hu/Friss-kifli/Becsi-villamos/Becsi-villamos-P-O-H-E-V-tortenete.html
 
Szerep    miletiby, 2016.02.09 01:29.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor volt mellékvágány is amit kb 80 körül bontottak el.A tetőt 90évek elején "hivatalosan lelopták" amit az önkormányzat hozatott rendbe közmunkásokkal,lapos tetősre átalakítva.Állítólag az akkori önkormányzat átakarta venni a MÁVtól az Állomást hogy felújítsa de valamiért nem adták ,valamint felújítani és működtetni sem voltak hajlandóak.Szokás szerint semmilyen hivatalos tájékoztatás nem történt.
Levagdalták a kandelábereket, szétvágták a fém/üveg széntárolót, még a neonbetűs Szerep feliratot is elvitték.Azóta már a WC épülete sincs már meg, és a víz is megszünt.A szolgálati lakást többször szükség lakásnak kiadták ami nem vált az épület előnyére.A balkáni viszonyokon kicsit kozmetikáztak annyit,hogy egy kezdetleges peront csináltak,néhány nm-ert használt betonlapokkal leraktak és van egy térfigyelő kamera is.
A valamikori civilizáltságot jelképező Vasút,a patinás rendezett Állomás épűletével,katonás állomás főnökével még a háborús időket is fölül múlóan le lett züllesztve...a renccerváltás" ,a XXI.század az 50es évekbe röpítette vissza a jobb sorsra érdemes Állomásunkat.Az egykori vasútépíttetők nem ilyen jövőt gondoltak neki és ez a mai vezetők szégyene.
 
Máriapócs    Pisty, 2016.02.08 21:49.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Amennyire én tudom, az állomás azért nem szokványos, mert akkor újították fel amikor 1992-ben Máriapócson járt a pápa, és sokan jöttek zarándokok.
Talán ha 2020-ban Magyarországon lesz a bejelentett katolikus világtanács akkor hátha ellátogat a pápa Máriapócsra és ismét kaphat egy kis felujítást mind az állomás, mind az egész vasútvonal.
 
Újharangod    ROCOman, 2016.02.08 19:05.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A hivatkozott menetrendi oldalt el tudod küldeni vagy feltölteni egy képet róla ide? Köszönöm.
 
Andókút    Hofer, 2016.02.08 17:17.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Andókút
2016. 01. 23.
 
Újharangod    Csonka Tamás, 2016.02.07 22:56.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló az 1957-es nyári menetrendben Hernádnémet Rákosi-telep néven szerepel.
 
Kopcsány    ROCOman, 2016.02.07 08:57.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely megnyitásával egyidőben szűnt meg Tarjánvég fmh. 89. sz. őrház. 0,1 km-rel odébb.

 
Kapuvár    m62901, 2016.02.07 08:38.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A GYSEV centenáriumi ünnepségére tartó Rheingold-expressz a 144-es Trumannal Kapuvár állomáson 1979 októberében.
 
Zagreb Samoborski Kolodvor    Tastam, 2016.02.07 08:34.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt tulajdonképpen két állomásról kell beszélnünk. Az első, a "régi állomás" a 760 mm-es vasútvonal megnyitásakor, 1901. január 16-án kezdte meg működését, ekkorra készült el az impozáns, kétszintes felvételi épület. Csakhogy ez az állomás elég messze volt Zágráb központjától és a főpályaudvartól is. Az 1950-es évek második felétől egyre több panasz érkezett a vasútigazgatósághoz, hogy az utasoknak sokat kell gyalogolni a vonat és a városi tömegközlekedés, vagyis a villamos megállói között, ezért 1962-ben kb. 500 méterrel meghosszabbították a vasutat. Ekkor került kialakításra az "új állomás" a Zágráb - Ljubljana fővonal töltésének aljánál, egy saroknyira a villamos megállójától (http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7c3b345a-21e4-460b-b03b-769ed9960d5a_l.jpg). Természetesen egyszerű, modern felvételi épület is készült. Ez az állomás szolgált a vasút megszüntetése napjáig, 1979 szilveszteréig. Mindkét épület megmaradt, a régi állomásban ma étterem működik (https://lh6.googleusercontent.com/-f1BqszFZJ34/TvouWnwB27I/AAAAAAAALh0/VcMjIXfvHiM/s800/sam29.jpg), az újba szolgáltató egységek költöztek, de még a perontető is megvan (http://s1286.photobucket.com/user/Dina1102/media/Novi%20Dvori/ruxrux/P7140072_zpsd7124664.jpg.html).
 
Rácalmás    Capras Dávid, 2016.02.05 18:31.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácalmás régi és új állomása fentről 1963-ban http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
 
Rácalmás régi    Capras Dávid, 2016.02.05 18:29.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácalmás, azóta elbontott sorompóőrház fentről 1963-ban http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
 
Rácalmás régi    Capras Dávid, 2016.02.05 18:28.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácalmás fentről 1963 http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45931
 
Dunapentele    Capras Dávid, 2016.02.05 18:26.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Újgalambos mh. felbukkanása a menetrendben (Balla László honlapjairól)

Érdekes, hogy megváltoztak a kilométerek még az átépítés-helyesbítés (Pusztaszabolcs–Rácalmás) és az új nyomvonal (Rácalmás–) megépítése előtt.
 
Dunapentele    Capras Dávid, 2016.02.05 17:46.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Rácalmás felé volt a nyomvonalon egy Újgalambos nevű megállóhely is. Az 1950 nyári menetrendben szerepel Rácalmás és Dunapentele között: 1944-ben még
nincs, tehát nem élt sokáig. : )

A kép forrása: FÖMI 10e tajertektar.hu
 
Előző Első    ... [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] [ 142 ] ...   Utolsó Következő