Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 133 ] [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] ...   Utolsó Következő

Egyházasrádóc    bucsukepek, 2016.02.24 09:23.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételi épület felőli vágányt használják mindkét irányba, csak keresztnél a másikat, de ilyen a mostani menetrendben sincs a személyvonatoknál.
 
Batthyány tér    packaa, 2016.02.23 21:58.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1. vágányt ritkán használják, a 2.-ról jellemzően a szentendrei-, a 3.-ról pedig jellemzően a békásmegyeri vonatok indulnak.
 
Szépvölgyi út    packaa, 2016.02.23 21:54.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1952-es szolgálati menetrendben még nem szerepel, de az 1963-as légifelvételen sem látszik. http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/45820?r=1&c=2120085.581379:6028545.9278685:12
 
Békásmegyer felső    packaa, 2016.02.23 21:45.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Fentről 1978.VIII.19-én. Rakodóvágányok is látszanak.
http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/103037?r=1&c=2121148.495011:6041419.7059585005:12
 
Margit híd felszín    packaa, 2016.02.23 21:34.26 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1952.X.5-től érvényes szolgálati menetrendben a neve: Budapest-Margithíd. Ez értelemszerűen még a régi végállomás neve volt, ami helyileg közelebb esett a hídfőhöz. Ezért lehet hogy érdemes volna azt külön állomásként felvenni, Filatorigáthoz hasonlóan.
 
Tímár utca    packaa, 2016.02.23 21:23.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1952.X.5-től érvényes szolgálati menetrendben a neve: Timár-utca mh.
 
Filatorigát-Teher    packaa, 2016.02.23 21:21.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1952.X.5-től érvényes szolgálati menetrend szerint a neve: Filatórigát.
 
Békásmegyer felső    packaa, 2016.02.23 21:17.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1952.X.5-től érvényes szolgálati menetrend szerint ekkor a vonal egyetlen feltételes megállóhelye volt.
 
Pesterzsébet felső    packaa, 2016.02.23 11:28.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1999-ben a Helsinki úti felüljáró támfalának megcsúszása miatt Pesterzsébet felső és az azóta elbontott, a felüljárótól délre eső jobbos vágánykapcsolat között a jobb vágány ki volt zárva a forgalomból. A támfal idegilenes dúcolása az űrszelvénybe ért. Ezért Dunaharaszti felé a vonatok az V. vágány helyett a II.-on álltak meg, a kockaköves peronnál. Az V. vágányról nem lehetett helytelenbe kijárni akkor sem.
 
Kéktó    packaa, 2016.02.23 10:14.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Menetrendjeim ebből az időszakból nincsenek. A "100 éves a HÉV"-ben és a "Háromkötetes" monográfiában van a megállás ténye megemlítve. Mindkettő hivalaos BKV kiadvány 1987-ből.
 
Újmezőhegyes    Endre, 2016.02.22 20:04.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1967-es légifelvételen jól látszik a két vasút keresztezése. (Balra Pitvaros és a Kendergyár, jobbra Mezőhegyes.) A keresztezéstől délre (a képen lefelé) sejthető a kis méretű szolgálati helyiség, a jobb oldalon, a sínektől északra a nagyobb épület lakóőrházként funkcionált.
Forrás: http://www.fentrol.hu/hu/legifoto/25259
 
Góla    packaa, 2016.02.22 16:13.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az alábbi térképen látszik hogy a régi határ hogyan követte a Zsdála patak folyását, ezáltal keresztezte a vasútvonalat többször is a környéken. A mai határvonalat a vasútvonal látványosan kiegyenesíti helyenként, így Gólánál is.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Belovar-Koros_County_Map.jpg

 
Egyházasrádóc    HHSt, 2016.02.22 11:56.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Még Petőháza is ottan volna gyesevéknél, igaz az kevésbbé kisállomás.
 
Egyházasrádóc    andras1, 2016.02.21 20:33.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem túl sok olyan állomás van az országban, amit kettévág egy útátjáró, de ebből a GySEV részére kettő is jutott. Az egyik ez, a másik Kóny. E kis állomásnak további érdekessége, hogy a két vágány peronja nem egymással szemben, hanem az útátjáróhoz képest egyik az egyik irányban, a másik a másik irányban van. Attól kérdezném, aki utazik e vonalon és tudja : ez a megosztottság itt azt is jelenti, hogy irányonként a vonatok mindig azonos vágányra járnak be ? Azaz a Szombathely felé közlekedő járatokra az állomás előtti peronon lehet felszállni, a Szentgotthárd felé menő járatokra pedig a falu felől nézve az útátjárótól jobbra eső peronról ? Vagy csak vonatkereszteződések esetén használják a kitérő vágányt ?
 
Felsőtárkány-Fűtőház    Hofer, 2016.02.21 18:44.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
C-04-404-es C50-es az állomáson.
2016. 02. 21.
A menetrenddel ellentétben a kisvasút az utasok több mint 90%-át itt a Fűtőháznál szedte fel, ezután kitérőt tett a Sziklaforráshoz, ott is felvett néhány utast, ezt követően visszatolatott az elágazáshoz, és a váltóállítás után tovább indult Stimeczház felé.
 
Stimeczház    Hofer, 2016.02.21 18:34.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A váróterem maradványa.
2016. 02. 21.
 
Derecske-Vásártér    sanyi, 2016.02.20 20:38.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ez már el van bontva. valamikor januárban kapták szét
 
Fonyód    kokas, 2016.02.20 14:23.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A D 55 az mióta elektronikus biztosítóberendezés?Szerintem nagyon nem az!Nézz utánna mielőtt hülyeségeket írsz!
 
Fonyód    csabi44, 2016.02.20 13:29.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tök mindegy,hogy hogyan de a mechanikus sorompó megszünt egyházasrádócon ,itt a pont.Az Gysev beruházás volt!
 
Fonyód    Haupt Haltestelle, 2016.02.20 10:29.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Van a 21.es számú vasútvonalon egy kis állomás úgy hívják,hogy Egyházasrádóc:http://vasutallomasok.hu/allomas.php?az=ehra
Történt a 80-as évek végén,hogy a Magyar Államvasutak Dominó berendezést telepített az állomásra.Ez meg is történt,csak az állomást kettészelő útátjáróhoz valamiért nem telepítettek a berendezéshez való fénysorompót,hanem meghagyták a régi csapórudas mechanikus sorompót,természetesen szerkezeti függéssel.
Ez a sorompó még nem is oly régen a vonal tulajdonosváltásáig üzemelt.Sok féle magyarázatot adtak rá,hogy miért nem lehet kiváltani,akárcsak Fonyódon.Egy szép napon a vonalat átvette a Győr.Sopron-Ebenfurti Vasút,és csodák csodája ők tudtak műszaki megoldást találni a mechanikus sorompó kiváltására.Az útátjáróba telepített félsorompóval kiegészített fénysorompó azóta is rendben ellátja funkcióját."

Igen, történetesen ez a műszaki megoldás a D55 Elektronikus biztosítóberendezésre cserélése volt. Tehát a D55 csak a szerintetek hozzá nem illő mechanikus sorompóval üzemelt. no mindegy, ez apróság.
 
Röszke    Adani, 2016.02.20 09:31.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy héttel a finálé előtt mentem ki, gyalog elmentem a határig is, az utolsó kb. 200 méteren viszont már nem tudtam tovább jutni, mert a határvadászok és a rendőrök visszaküldtek. Sajnos teleobjektívem se volt ,hogy a Mad Max vagont lekapjam. Mad Max vagon a távolban.
 
Kötegyán    adamtamas0320, 2016.02.19 23:06.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A mostani menetrendben már csak 2 járatpár közlekedik Nagyszalontára.
 
Röszke    adamtamas0320, 2016.02.19 23:05.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Magyarország déli határán felépített kerítés miatt az utasok csak Szeged és Röszke állomások között közlekedhetnek. A nemzetközi utasforgalom eltűnése miatt a vonatok kihasználtsága rendkívül alacsony lett. A MÁV-Start úgy döntött, hogy november 10-től bizonytalan ideig megszünteti a vonalon a vasúti személyszállítási szolgáltatást. Félő, hogy a migrációs helyzet lecsengése után már nem nyitja újra a vonal személyszállítási szolgáltatását a vasúttársaság. Az utolsó napok egyikén ellátogattunk a Szeged-Röszke vonalra, hogy dokumentáljuk a még működő vasúti életet. Leutaztunk Röszkére, hogy a hangulatos kis állomást és környékét végignézzük.
 
Sarkadi Cukorgyár    adamtamas0320, 2016.02.19 23:02.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Jegykiadás jelenleg is van, az alábbi nyitva tartási idő szerint:
Hétfőtől-Szombatig: 05:10-13:40
Vasárnap: 10:00-18:30
Gépi menetjegykiadás
 
Közvágóhíd (H7)    packaa, 2016.02.19 13:51.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átadva 2000.XII.16-án, az 1-es villamos Salgótarjáni út - Lágymányosi híd szakaszával egyidőben. Előtte itt megálló nem volt.
 
Szent István-telep    packaa, 2016.02.19 13:31.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1987-es menetrendben a neve: Budakalász felső (kötőjel nélkül).
 
Kistarcsa Kórház    packaa, 2016.02.19 13:17.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kerepes és Kistarcsa 1978 és 1994 között Kerepestarcsa néven egy település volt. Ekkoriban az állomás neve Kerepestarcsa, kórház volt. Ma pedig hivatalosan Kistarcsa, kórház (és nem Kistarcsa Kórház).
 
Kerepes    packaa, 2016.02.19 13:13.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kerepes és Kistarcsa 1978 és 1994 között Kerepestarcsa néven egy település volt. Ekkoriban az állomás neve Kerepestarcsa felső volt.
 
Kistarcsa    packaa, 2016.02.19 13:12.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kerepes és Kistarcsa 1978 és 1994 között Kerepestarcsa néven egy település volt. Ekkoriban az állomás neve Kerepestarcsa alsó volt.
 
Cinkota alsó    packaa, 2016.02.19 12:43.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt ott több vágány is, a fentrol.hu-n az 1977-es légifotókon jól látszik.
 
Előző Első    ... [ 133 ] [ 134 ] [ 135 ] [ 136 ] [ 137 ] [ 138 ] [ 139 ] [ 140 ] [ 141 ] ...   Utolsó Következő