Bicske alsó
Christian2386, 2016.01.17 21:51.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
mikor adták át ezt a megállóhelyet?
|
|
Alsógöd
Christian2386, 2016.01.17 21:47.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor adták át a megállóhelyet?
|
|
Göd
Christian2386, 2016.01.17 21:44.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Állomást melyik évben adták át?
|
|
Lendva
bravo88, 2016.01.17 17:16.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alsólendvai vasút 125 éve a Lindua folyóiratban
http://www.kl-kl.si/files/fb/periodika/lindua/lindua_2015-17/index.html?lang=Magyar
|
|
Pókaszepetk
ROCOman, 2016.01.17 12:33.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2728-as hozzászólásban nincs semmilyen kép.
|
|
Szihalom
raps, 2016.01.16 16:57.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló 2015 karácsonyán. Itt már az épület(ek) nélkül. 2.
|
|
|
Szihalom
raps, 2016.01.16 16:56.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló 2015 karácsonyán. Itt már az épület(ek) nélkül. 1.
|
|
|
Kispest
packaa, 2016.01.13 14:51.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi képeslap (Villamos vasút) a BLVV hasonló névvel működő állomásáról készült, nem erről. Előbbi ma az 50-es villamos Árpád utca megállója, ez utóbbi (a MÁV állomás) pedig eddig még nem volt villamosítva. A BLVV állomás ennek az 1897-es engedélyezési helyszínrajznak a 6. oldalán látszik: http://kisvasut.hu/letoltes/20100120/Bpsztlhev1897.pdf A 8-9. oldalakon látszik a lajosmizsei vasút szintbeni keresztezése.
|
|
Pókaszepetk
Shine24, 2016.01.12 21:01.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2728-as hozzászólásban lévő kép Zalabér-Batyk állomáson készült, a "Sárvári" peronnál
|
|
Farkasmály-Borpincék
Kubuli, 2016.01.12 19:12.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Üdvözlet! Nincs valakinek a farkasmályi megállóról egy közeli, jó minőségű fotója szemből véletlenül?
|
|
Velence
akarmi16, 2016.01.11 12:22.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kellemes lehet ott lakni miután odahúzzák a zajvédő falat tönkretéve a kilátást.
|
|
Boldva
tomko94, 2016.01.10 12:00.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én pont a vasútállomás mellett lakom lassan 20 éve , ha valakinek kell a mostani helyzetről kép, szóljon vagy írjon e-mailt-t.
|
|
Velence
Mark94, 2016.01.09 10:04.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A régi, még a Déli Vasút által emelt felvételi épület a mai napig megvan kisebb átalakításokkal és lakják. Velencefürdő vasútállomástól 400m-re megtalálható. Forrás: www.velenceblog.com
|
|
|
Békéscsaba
husonyiczagabor, 2016.01.08 14:54.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Békéscsabán az 1920-as években MÁV főmérnökként teljesített szolgálatot GURIZATTI FERENC.A fiát 1959-ben MÁV alkalmazottként szintén Csabán találjuk/Ő valószínűleg 1956-ban Berentén volt állomásfőnök/Él-e még valaki a családból?Ki tud róluk valamit ? Minden információt köszönettel veszek.
|
|
Pápa
Karcsi, 2016.01.06 23:34.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
legkedvesebb állomásom
|
|
Orsova régi
packaa, 2016.01.06 12:21.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az alagutas kép biztosan ide tartozik? Megkockáztatom hogy az Porta Orientalis (mai Poarta állomás), Orsovától kb. 50 kilométerre Temesvár felé.
|
|
Balatonkenese-Üdülőtelep
raps, 2016.01.05 10:27.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És valóban. Az Elvirában is úgy található meg, hogy Balatonkenese-Üdülőtelep ( Csittényhegy ).
|
|
Balatonkenese-Üdülőtelep
Dwr Budr, 2016.01.04 22:44.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Meglepődve tapasztaltam, hogy a megállóhely új neve Csittényhegy. A táblákat már le is cserélték, de híradást nem találtam róla.
|
|
Nálepkovo
VT22, 2016.01.02 23:26.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen a Vereskő-Gölncibánya(-Margitfalva) nagyvasút már csehszlovák építésű így ennek az állomásnak nem volt sose magyar neve. Gölnicbánya-Margitfalva között volt már kisvasút Trianon előtt így ott magyar nevekkel vettük fel az állomásokat.
A névadási szabály általában ez:
- Az állomás fő neve mindig a legújabb hivatalos magyar név. Ha van kétnyelvű névtábla (pl. Romániában) akkor az. Egyébként az 1944-es vagy 1918-as magyar menetrend a mérvadó.
- Amennyiben az állomásnak idegen nyelvű neve van csak akkor az szerepel fő névként.
|
|
Nálepkovo
madas, 2016.01.02 11:12.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt elvi alapon nevezzük Nálepkovónak? Gondolnám, hogy szempont lehet a vasútvonal megépülte (az állomásnak soha nem volt hivatalos magyar neve) – de csak ez a szakasz épült Trianon után?
|
|
Tiszaeszlár
Csoma Bence, 2016.01.01 22:11.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régen Bashalom volt a neve megállónak. A fortepanon találtam egy képet, amin a háttérben az állomásépület van.
|
|
Csókakő
Tomiii, 2016.01.01 19:26.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elvira szerint megállnak itt a vonatok, úgyhogy a "megszűnt" jelző törölhető.
|
|
Pusztamérges
ROCOman, 2015.12.31 14:56.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kisvasút történetét feldolgozó írás: http://www.pusztamerges.hu/index.php/kozsegunk/a-kisvasutrol
|
|
Selyp
38-as őr, 2015.12.31 11:35.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Másképpen kérdezve,, hátha így elfogadja jelen honlap vezetősége:
"Arad felé" és a Hatvan - Salgótarján külső szakaszon mikor építették vissza "a győztesek által felbontott" második vágányokat? Előkerült bármiféle hivatalosnak tekinthető forrás a sokak által ismételt állítások igazolására?
|
|
Selyp
petroszjan, 2015.12.30 16:52.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az I. világháború végén kétvágányú Budapest-Hatvan-Losonc vonalon a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek, megakadályozandó egy esetleges gyors mozgósítást. Ugyanilyen visszabontások történtek a kelebiai és az aradi vonalon is.
A II. világháború végén a kétvágányú Hatvan-Salgótarján vonalon vagy a németek robbantásai, illetve a pályafelszaggatás miatt, vagy a szovjet műszaki alakulatok szedtek fel vágányt, hogy más, egyvágányú pályán ebből építsék meg a hiányzó részeket.
Hatvan és Kisterenye között a bal vágányon, Kisterenyétől Salgótarjánig a jobb vágányon zajlott a közlekedés 1945 nyarán. A szénbányák és a salgótarjáni gyárak, valamint a Mátravidéki Erőmű generálta nagy forgalom miatt 1947 augusztusára visszaépítették Hatvan és Selyp között a második vágányt.
Egy évvel később pedig átadták a pernyepusztai (ma Petőfibánya) szénbánya iparvágányát.
1948 utáni állomásrajz nincs fent valahol?
|
|
Rudabánya
husonyiczagabor, 2015.12.30 14:17.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész Rudabányát egy 3 szintes terasznak kell elképzelni:legalsó szintjén(Ormosbánya felé) van a Teher pu a dúsitó művel,középső részén fekszik a személy pu,és legfelső a Rudabánya Vasérctelep.Az ormosbánya felől érkező személyvonat áthaladr Rb-Teher pályaudvaron és bekanyarodott a személy pu-ra.A tehervonat megállt a teher pu-on ,körüljárt a gép,megrendezte a kocsikat,a vontatóvágányon feltolta a Vasérctelepre a kocsikat,lehozta a teher pu-ra a rakott elegyet, a Teher pu-on a Dúsító alatt megtöltötte a vagonokat,összezárt,és indulásra készen állt a BÉM-be,Diósgyőrbe ,néha ÓZd-ra stb.
|
|
Rudabánya
husonyiczagabor, 2015.12.30 14:05.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rudabányával kapcsolatban a konkrét kérdésekre sorrendben a válasz:Rb NEM azonos Rb-Vasércteleppel.Rb Vasérctelep NEM azonos Rb.Teher pu.-val.Rb-Vasércdúsító Teher pu NEM létezett!.Nem Rudabányát nevezték így tévesen..Rb.Vasércdúsító NEM azonos Rb.Vasércteleppel sem.Végül iden :-létezett egyidőben Rb-Tehet pu és Rb.Vasércdúsító! "bigtomi" információi helyesek. Rudabánya először Rudabánya Vasérctelep néven kapott vasúti összeköttetést,de csak 1946-tól volt személyszállítás!1961-ben részben vasútvonal korrekcióval új állomás épültLétrejött Rudabánya Teher pu-Rudabánya személy pu és megmaradt Rudabánya Vasérctelep is.Ez utóbbin rakodták a vaskövet,barnavasércet, pátvasércet stb.Rudabánya személy pu-on történt a személyszállítás,részben fa és egyéb küldemények kezelése stb és a Tehet pu-on állt a Rudabányai Vasércdúsitó mű,ahol a dúsított küldemények vagontöltését végezték.A Teher pu és a Vasérctelep között volt egy 12 ezrelékes vágányszakasz,ezért egy nagyon bonyolult elektromechanikus biz.ber.kötötte össze a szolgálati helyeket szerkezeti függésekkel.A Vasérctelepen csak helyszíni állítású,részben kulcsos függés létezett.Ormosbánya felé szintén nagy volt az es, ezért kihúzó vágányok,vágányzáró soorompók,siklasztó saruk sokasága védett a járműmegfutamodás ellenA Vasérstelep kiszolgáléása a Teher pu felől csak tolt menetekkel történhetett!és még sorolhatnám! Egy-egy menet menet előkészítése és leközlekedtetése nagy figyelmet kívánt,személyvonat mentes időben történhetett!Túlterhelt vonatokról itt szó sem lehetett!!
|
|
Rudabánya
raps, 2015.12.29 22:57.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönet az információkért.
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
raps, 2015.12.29 22:55.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És bár a kérdés nem ehhez az állomáshoz tartozik, de 1937-es térkép szerint a vonalon Diósgyőr-Vasgyár előtt volt egy Diósgyőr-Mésztelep állomás. Jól sejtem hogy ez a Cementipari Gépjavító ( ma TESCO ) területén volt - ide futott be a kisvasút is.
|
|
Rudabánya
bigtomi, 2015.12.29 22:46.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár a kérdés nem nekem szólt, de a témával én is foglalkoztam. Tudomásom szerint a Rudabánya-Vasérctelep a fürdő mögötti, legutoljára gipszrakodóként használt terület volt. A Teher Pu. pedig az egykori vasércdúsító melletti területen, a vasútállomás előtt volt. Ez részben bontásra került még 2007-ben.
|
|