Nizsna
Tastam, 2016.04.24 15:04.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás nem túl fantáziadús felvételi épületének a vágányok felőli homlokzata.
|
|
|
Balatonfüred
Train Station, 2016.04.23 22:12.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valakinek van képe,hogy hol tart az állomás és környékének átépítése,felújítása?
Vagy készen van?
|
|
Besztercebánya Szentjános
Tastam, 2016.04.22 16:30.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Így látja a megállóhelyet az, aki a vasúttal nagyjából párhuzamos Garam folyó hídján érkezik a város felől.
|
|
|
Besztercebánya Szentjános
Tastam, 2016.04.22 16:24.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1891-ben nyitották meg, nevét a közeli, Szent János tiszteletére szentelt kápolnáról kapta. Ez a jobb sorsra érdemes kápolna a kép előterében látható. A peron eredetileg a város felőli oldalon helyezkedett el, a váróhelyiség 1892-ben épült. A váróteremben pénztár működik, de elhelyeztek ott egy kávéautomatát is. A vonattal érkező a várost a sínek alatt átvezető aluljárón közelítheti meg, a főtér szűk fél kilométerre van.
|
|
|
Őrihódos
packaa, 2016.04.22 11:36.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomásnévtáblákon másodikként található "Hodos" magyar megnevezés többszörösen is eltér a hivatalostól (Őri- előtag hiánya, rövid o), de helyben szinte kizárólagosan használt forma.
|
|
Őrihódos
packaa, 2016.04.22 10:23.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
eleem: A gr. kiegészítés nem a határállomást hanem a határpontot jelöli, ahol a vágányok és a határvonal metszik egymást. Jelen esetben a kettő között van kb. 1 km.
Az állomás neve simán Hodoš.
|
|
Csorna
andras1, 2016.04.21 22:17.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
További hiányosság és félmunkára enged következtetni, hogy nem találunk egyetlen legalább 80 km/h sebességgel járható hosszú váltót, sem a pályaudvaron, sőt mi több: nem számolták fel az angol váltókat sem, amelyeken mindössze 40 km/h sebeséggel tudnak áthaladni az IC-k is Szombathely felől / felé. Sajnos ugyanez megtalálható Porpác állomáson is, oda sem éptettek be hosszú váltót az állomás Szombathely felőli oldalán, így az IC-knek ott is lassítaniuk kell Csorna felé menet.
|
|
Csorna
alexejevics, 2016.04.21 10:48.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Arról miért nincs itt hozzászólás, hogy mennyire brutálisan igénytelen, minősíthetetlen módon lett kivitelezve a csornai állomás bővítése? Gyakorlatilag hazavágták építészetileg kőgazdag GYSEV-ék egy fontos dunántúli város egyik fő építészeti elemét. De néztem a Kisalföld c. újság internetes oldalát is, ott sem háborodott ezen fel senki. Ezek szerint rendben van így, ha holnap a Jézus Szíve templomot is nyakonküldenénk egy bútoráruházzal, akkor az is oké lenne. Ébresztő, emberek!
|
|
Mokraď
Tastam, 2016.04.20 15:55.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Akárcsak idehaza: elhagyott indóház bedeszkázott ablakokkal, berácsozott ajtókkal, graffitis falakkal...
|
|
|
Párnica
Tastam, 2016.04.20 15:52.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Parnica tisztán, rendben tartott, virágos állomása.
|
|
|
Rudabánya-Teher pu.
ROCOman, 2016.04.19 18:36.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szia!
Pontosan mi az ami miatt Rudabánya-Vasérctelepet külön állomásként kellene felvennünk? Kérlek, küldj erről egy e-mailt! Köszönöm.
|
|
Kraľovany zastávka
Tastam, 2016.04.19 08:16.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szebb napokat is látott megállóhely lakatlan vidéken található, csupán néhány turistaút indul a közeléből.
|
|
|
Kralován
Tastam, 2016.04.19 08:15.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás a település északi szélén helyezkedik el, Kassa felé vezető végénél ömlik a Vág folyóba az Árva. Itt ágazik ki az Árvanádasdra vezető mellékvonal, az oda tartó vonatok a felvételi épülettel szemközt, az állomás túlsó oldalán kiképzett szigetperonról indulnak.
|
|
|
Kralován
Tastam, 2016.04.19 08:14.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az árvanádasdi vonalra induló személyvonatok szigetperonja, melyet a felvételi épülettel aluljáró köt össze.
|
|
|
Rudabánya-Teher pu.
raps, 2016.04.18 21:08.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Szerkesztők!
A Husonyicza Gábortól kapott információk alapján kérném új megszűnt állomásnak felvenni Rudabánya-Vasérctelepet.
Az általam Rudabánya-Teher Pu.-hoz feltett képet kérném Rudabánya-Vasérctelep állomáshoz beilleszteni. Az ugyanis ott készült - mint azt megtudtam.
|
|
Kén utca
raps, 2016.04.18 20:59.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kén utca. 2.
|
|
|
Kén utca
raps, 2016.04.18 20:57.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kén utca. 1. Kép készítés dátuma: 2016. 03. 12.
|
|
|
Beöthy utca
raps, 2016.04.18 20:55.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Beöthy utca. Időszakos megállóhely. 2.
|
|
|
Beöthy utca
raps, 2016.04.18 20:54.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Beöthy utca. Időszakos megállóhely. 1. Kép készítés dátuma: 2016. 03.12.
|
|
|
Timót utca
raps, 2016.04.18 20:50.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Timót utca. Időszakos megállóhely. 3.
|
|
|
Timót utca
raps, 2016.04.18 20:47.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Timót utca. Időszakos megállóhely. 2.
|
|
|
Timót utca
raps, 2016.04.18 20:45.59 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Timót utca. Időszakos megállóhely. 1. Kép készítés dátuma: 2016.03.12.
|
|
|
Zalaszentgrót
Pisti, 2016.04.17 21:48.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Fizolt! Valószínűleg elnéztem az F.1-ben! Üdv.: Pisti
|
|
Zalaszentgrót
fizolt, 2016.04.17 20:24.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egyik 2016.04.16-án készült kép alatt az alábbi felirat olvasható. ""K" jelű, nem biztosított fény kijárati jelző" Zalabér-Batyk felőli kijárat" " Valójában a jelző árbocának színezése egyértelműen utal arra, hogy a jelző biztosított, emellett nem kijárati, hanem az állomásközt fedező jelzőről van szó.
|
|
Selyp
38-as őr, 2016.04.17 17:35.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"a második vágányt stratégiai okokból szedették fel Hatvan és az országhatár között a győztesek,"
Salgótarján-alsókülső és az Országhatár között bizonyosan volt második vágány?
|
|
Oroszlánybánya
ROCOman, 2016.04.16 10:34.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oroszlány-Szépvízér - a leggyorsabb GV: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2226
|
|
Oroszlánybánya
ROCOman, 2016.04.16 10:33.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Oroszlányi Gazdasági Vasút: http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2642
|
|
Porțile de Fier
Capras Dávid, 2016.04.14 17:26.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„In Portile de Fier setzt sich die Lok wieder an die Sspitze des Personenzuges:
CFR 40-001 Portile de Fier 5.8.1970”, Detlef Schikorr képe: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4976426
|
|
|
Porțile de Fier
Capras Dávid, 2016.04.14 17:06.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
„Nach fast einstündiger Bergfahrt erreichte der Personenzug gegen 14.00 Uhr den Scheitelpunkt Portile de Fier”, Detlef Schikorr képe: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,4986541
Ausweiche Hunyad-Vaskapu a III. katonai felmérés térképén: http://mapire.eu/hu/map/hkf_25e/?bbox=2521213.272901057%2C5698925.072486421%2C2530089.522810673%2C5703043.117385285
|
|
|
Szépvölgyi út
cd196, 2016.04.12 23:23.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1974-et.
|
|