Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 191 ] [ 192 ] [ 193 ] [ 194 ] [ 195 ] [ 196 ] [ 197 ] [ 198 ] [ 199 ] ...   Utolsó Következő

Sopronnyék-Harácsony    MAVfan, 2014.02.23 15:55.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A magyar név pontatlan, helyesen: Sopronnyék-Haracsony.
 
Sásony    Balazs177, 2014.02.23 09:33.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely,és a templom közvetlen szomszédságában egykor állt szélmalom.Forrás:post-card.hu
 
Nyíregyháza NyK    Tibi02, 2014.02.21 23:09.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szedjük ketté a dolgokat. A régi nyomvonalon (a villamosokkal közös), nem megállóhely volt, hanem forgalmi kitérő, rugós váltókkal. 1969-ben, amikor elbontották a régi vonalat, a frissen épült jelenlegin, Petőfi tér néven egy új, háromvágányos állomás létesült. Az állomást, "V" betűs jelzők fedezték. A forgalmi szolgálat viszonylag hamar, 1974. december 1-jén megszűnt. A harmadik vágányát 1979-ben, a ma is meglévő szilárd burkolatú út építése miatt felszedték. Petőfi tér állomás 1987. december 24-én szűnt meg (az 1. és 2. számú váltókat, a nyílt vonal folytatását képező állásban véglegesen lezárták), és ezzel együtt üzembe helyezték a MÁV állomás bejárata előtti új megállóhelyet. És való igaz, hogy ezt tolták el egy kicsit, a nagyállomás felújításakor.
 
Újkótaj    Tibi02, 2014.02.21 22:50.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhelyet, 1985-ben nyitották meg. A létesítés előtti helyszíni bejárás és egyeztető tárgyalás, 1984. augusztus 3-án történt. Az eredeti tervek szerint, Kótaj-Újfalu névre keresztelték volna, de végül az Újkótaj elnevezés mellett döntöttek.
 
Nyíregyháza-Vásártér    Tibi02, 2014.02.21 22:43.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Üdv
Először, én is azt hittem.
Na, de akkor idézek a hivatalos iratból:

"Értesítjük az utazóközönséget, hogy Nyíregyháza-Balsa vonalon, Nyíregyháza-Petőfi tér és Sóstógyógyfürdő állomások között, Nyíregyháza-Petőfi tér állomástól 3 km, Sóstógyógyfürdő állomástól 5 km távolságra a KPM.110.S24/1971 sz. rendelete alapján 1971. június 24-től Nyíregyháza-Vásártér elnevezéssel, új megállóhelyet létesítettünk és nyitottunk meg. "
 
Polstrau    Harpi, 2014.02.21 09:48.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútállomás a Google térképen:https://www.google.com/maps/@46.388978,16.275902,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s49388057!2e1!3e10?hl=hu
 
Sopron    Capras Dávid, 2014.02.20 18:39.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ron Fisher képe 1966. máj. 16-án egy 52-es sor. gőzössel, és a korábbi felvételi épülettel.
http://www.flickr.com/photos/train-pix/5769173791/
 
Nezsider-fürdő    Harpi, 2014.02.20 16:38.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Védeny    Harpi, 2014.02.20 16:37.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Gálos    Harpi, 2014.02.20 16:36.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Barátudvar-Féltorony    Harpi, 2014.02.20 16:36.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Boldogasszony    Harpi, 2014.02.20 16:35.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Mosonszentandrás    Harpi, 2014.02.20 16:34.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Valla    Harpi, 2014.02.20 16:34.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Pomogy    Harpi, 2014.02.20 16:33.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Ebenfurth    Harpi, 2014.02.20 16:31.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Lajtaújfalu    Harpi, 2014.02.20 16:31.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Szárazvám    Harpi, 2014.02.20 16:30.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Vulkapordány    Harpi, 2014.02.20 16:29.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Sopronkertes    Harpi, 2014.02.20 16:28.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2002-es Bizt.ber helyszínrajz.
 
Bakonypéterd    MAVfan, 2014.02.19 18:39.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez amh. is megszűnt, mert az új menetrend szerint egyetlen vonat sem áll meg itt!
 
Ravazd    MAVfan, 2014.02.19 18:28.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bizony,bizony, ez a mh. is megszűntnek nyílvánítható, mert az új menetrend szerint itt egyetlen vonat sem áll meg!
 
Báziás    Capras Dávid, 2014.02.17 23:00.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Képeslapok jó minőségben és mennyiségben:
http://www.flickr.com/photos/sludgeulper/sets/72157637471467163/
http://www.banaterra.eu/imagine/content/bazias-carti-postale
http://kepeslapok.wordpress.com/2013/04/30/bazias/
http://keptar.oszk.hu/html/kepoldal/index.phtml?id=033714
http://www.banaterra.eu/romana/bazias-gara-feroviara

Helyszínrajz: http://epa.oszk.hu/00000/00028/00014/pdf/2.pdf

Úgy vélem, a képeken látható két felvételi épület megegyezik (az ablakok száma, arányok egyeznek), az átépítés közvetlenül a megszállás előtt lehetett. Valószínűleg már a helyszín beazonosítása sem okoz gondot.

Helytörténeti oldalról: http://istoriabanatului.wordpress.com/tag/bazias/ (poduri feroviare: vasúti hidak; van egy látható http://goo.gl/maps/jFkv6 a víz nem árasztotta el teljesen)
 
Celldömölk    Jani, 2014.02.16 21:58.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gratulálok a Dominó 55-ös berendezéshez, jól bírja, 51 évesen még mindig működik. Ahhoz képest ,hogy a tervezett élettartamuk max. 40 év.
 
Kótaj    MAVfan, 2014.02.16 17:47.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás 3 vágányos.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv, és a szemem :)
 
Fakapu    MAVfan, 2014.02.16 17:44.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállót 1985-ben nyitották meg. A megálló után jött a Jármy tanyai rakodó.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Nyírszőlős    MAVfan, 2014.02.16 17:41.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló korábbi nevei: Kótaji szőlők, Nyírszőllős állomás. 1922-ben nevezték át mostani nevére. Állomás volt, 1965-ben lett megállóhely.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Sóstógyógyfürdő    MAVfan, 2014.02.16 17:36.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás korábbi neve: Sóstó-fürdő állomás. Az állomás 3 vágányos, 1931-ig itt volt kiágazás Szöllőtelep hegyközség felé. 1969-ig villamosvégállomás volt, 1970-ben az új nyomvonal építése miatt áthelyezték.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Erdei kitérő    MAVfan, 2014.02.16 17:31.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló másik neve: Erzsébet-liget mh. A megállót 1969-ig használták.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Nyíregyháza Beloiannisz tér    MAVfan, 2014.02.16 17:29.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást háromféleképpen hívták: Vármegyeház/Besennyei/Beloiannisz tér. Városmajor mh. egy külön megállóhely volt! Az állomásnak volt kitérő és rakodó vágánya is. Az állomást 1969-ig használták. Beloiannisz tér 1906-tól lett állomás.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Előző Első    ... [ 191 ] [ 192 ] [ 193 ] [ 194 ] [ 195 ] [ 196 ] [ 197 ] [ 198 ] [ 199 ] ...   Utolsó Következő