Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 192 ] [ 193 ] [ 194 ] [ 195 ] [ 196 ] [ 197 ] [ 198 ] [ 199 ] [ 200 ] ...   Utolsó Következő

Nyíregyháza Beloiannisz tér    MAVfan, 2014.02.16 17:29.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomást háromféleképpen hívták: Vármegyeház/Besennyei/Beloiannisz tér. Városmajor mh. egy külön megállóhely volt! Az állomásnak volt kitérő és rakodó vágánya is. Az állomást 1969-ig használták. Beloiannisz tér 1906-tól lett állomás.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Nyíregyháza-Vásártér    MAVfan, 2014.02.16 17:25.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállót 1969-ben nyitották meg.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Nyíregyháza NyK    MAVfan, 2014.02.16 17:23.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás korábbi neve: MÁV pu./Nagyállomás mh. A megállót 1905-ben nyitották meg, 1969-ben bezárták, majd 1988-ban újranyitották. Az állomást 2002 novemberében eltolták 150 m-rel.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Nyíregyháza átrakó    MAVfan, 2014.02.16 17:19.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A teherpályaudvar 24 vágánnyal rendelkezett.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv.
 
Neszehíd    MAVfan, 2014.02.16 17:17.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Korábbi neve: Halásztanya mh. A megállóhelyet 2003-ig használták.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
 
Vojvoda Zimonjić    Mavfan, 2014.02.16 13:08.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Magyar neve: Zimonity
Forrás Cartographia térkép
 
Mátéházapuszta    MAVfan, 2014.02.15 20:05.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dehogy nem szűnt meg (elnézést)! Mátéházapusztán egyetlen vonat se áll meg!
 
Szedres    Szukács István, 2014.02.15 15:48.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kivonat "A vasúti szállítási szolgálat kézikönyve Vasút-állomásainak jegyzéke" 1912. évi kiadásából.
f1)Rétszilas- Szekszárd
(Budapest Jobbparti ü.v.)
Üzleti hossza:55,382 km. Megnyittatott 84.XI/3.
Robbanót nem szállíttatnak.
((f) Rétszilas)...km
1293 Czecze... 6
1294 Vajta... 13
1295 Nagydorog...24
1296 Kajdacs...27
1297 Kölesd- Tengelicz..33
1298 Tengelic...37
1299 Hidja- Pusztaapáti..40
1300 Pusztafácánkert...45
(Fke. a szállítás irányában fekvő legközelebbi állomáson)
1301 Tolna- Mözs...48
1302 Szekszárd...56

Szedres állomás távirati jele, amíg ez a jel használatban volt, az akkori állomásnév, Hidja- Pusztaapáti-ból eredően "Ha" volt.
 
Szany-Rábaszentandrás    dani, 2014.02.15 10:30.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
sziasztok!

tudja valaki,hogy most mennyi az átlag pályasebesség?

üdv.dani
 
Ózd    bodrostomi, 2014.02.14 02:34.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Végre rátaláltam a válaszra! Márkus Ágoston mérnök és lovag Wessely Károly például érdekeltséget szerzett 1906-ban a Beniczky György féle egercsehi szénbányában. 90 évre szóló haszonbérleti szerződést kötöttek. (Ez 1996-ban járt volna le!) Az itt kitermelt szénre később biztos vevőre találtak az Államvasutaknál. Azonban a szállítási nehézségeket le kellett küzdeni. Az imént említett Beniczky György nevéhez fűződik az egyik első vasútépítési terv a környéken: 1893-ban egy konzorcium tagjaként előmunkálati engedélyt kapott az Eger-Nádasdi vasútvonalra. A millenium évére szerették volna átadni a vonalat, de az nem valósult meg, csak 1908-ban, a ma is ismert nyomvonalon.

forrás: Bányászattörténeti közlemények XII.

A korabeli dokumentumok és viszonyok ismeretében biztosan pontosabb képet kaphatnánk arról, hogy miért nem sikerült megépíteni a vonalat. 15 év alatt nyilván sokat változott a helyzet, így a putnoki irány lett a célszerűbb.
 
Ózd    bodrostomi, 2014.02.14 01:52.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az 1899-es vadnai elképzelést ellenjegyző Márkus Ágoston volt a megvalósult Eger-Putnok vasútvonal mérnöke is. 1907-ben ő járt el lovag Wessely Károly nevében, amikor a MÁK Rt. a királdi bányavasút területét azzal a feltétellel adta át az Eger-Putnoki HÉV Rt.-nek, hogy azt két éven belül megépítik, és az Rt. részvényeiből meghatározott értékű csomagot kapnak.
 
Ózd    raps, 2014.02.13 22:28.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez így van.
 
Ózd    bodrostomi, 2014.02.13 19:02.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tudomásom szerint felmerült annak idején a Szilvásvárad-Putnok vonalszakasz összekötése Ózd felé, azonban a terepmunkák és a műtárgyak megépítése olyan költségű lett volna, hogy letettek erről a tervről.
 
Öttevény    Balazs177, 2014.02.12 13:08.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Pár információ az oldalon még nem szereplő Szigetközi Gazdasági Vasútról:http://hu.wikipedia.org/wiki/Szigetk%C3%B6zi_Gazdas%C3%A1gi_Vas%C3%BAt

http://www.kisalfold.hu/latnivalok/kisvasut_emlekhely_dunaszeg/2101370/

http://vasutifilm.znet.hu/hajtanyok/egyeb%20temak/szigetkoz/szigetkoz.htm

http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1626

http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1991


 
Péterréve    rbarthos, 2014.02.11 21:44.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasúti átkelő. Péterréve állomásról Óbecse felé indulva, rögtön az állomás épülete után. 2014. február 9.
 
Zugló    raps, 2014.02.11 21:43.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És akkor hol is lehetett a Ferenc József laktanya nevű megállóhely? Térképrészlet 1943-44-ből.
 
Péterréve    rbarthos, 2014.02.11 21:41.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Péterréve vasútállomása. 2014. február 9.
 
Budapest-Vizafogó    raps, 2014.02.11 21:40.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Térképrészlet 1943-44-ből. Akkoriban mint Szentistvánvárosi Teher pályaudvar.
 
Városligeti elágazás    raps, 2014.02.11 21:35.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Térképrészlet 1943-44-ből.
 
Mátéházapuszta    QQriQ, 2014.02.11 21:10.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Te milyen menetrendet nézel? Mert nem az ideit, az biztos:
http://www.elvira.hu/res/2013-2014__evi_menetrend_jav1207_1.pdf
 
Mátéházapuszta    MAVfan, 2014.02.11 19:31.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mátéházapuszta nem szűnt meg! Most már szinte(!) minden vonst megáll itt.
 
Tardoskedd    Tastam, 2014.02.11 15:27.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képen a település főutcája mellett berendezett szabadtéri vasúti múzeum kiállítása látható.
Néhány érdekesség az állomásról és környezetéről (is): http://www.niton.sk/documents/2-129-3858-notitiahistorico2_tardosbel.pdf
 
Siófok-Tisztviselőtelep    siofok35, 2014.02.10 23:04.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem sok minden maradt a megállóból. Az őrház négyszögletes töltése felismerhető meg, ha egyáltalán az az. Én siófoki vagyok, majd egyszer lefotózom a helyét.
 
Táborfalva-Fenyves rakodó    magyarnaba, 2014.02.10 20:23.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, rendszeres a rakodás a Fenyves-rakodón. Vonat havonta egyszer-kétszer van. Többnyire fát rakodnak az egykori "A telep" nevű helyen, néha olyan sokat, hogy nem is fér az összes Eas a rakodóhoz, egy-kettő kiszorul Táborfalva közforgalmú rakodóhelyre.

Nagyritkán érkezik vonat az MN-7576-hoz is.
 
Székesfehérvár    Balazs177, 2014.02.10 19:02.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás oldalán még nem szerepel az állomás eredeti Déli Vasúti német nyelvű neve.Szabadbattyán állomás oldalán lévő régi menetrendben szerepel a "Stuhlweißenburg"név!
 
Siófok-Tisztviselőtelep    Harpi, 2014.02.10 16:58.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem lehetséges,hogy pont az akkori baleset miatt bontották le az őrházat rálátási okokból?Egyébként van még valami fotózható dolog az egykori megállóhely helyén?
 
Teklafalu    Lepesi ZL, 2014.02.10 15:26.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A volt teklafalui megállóhoz a temetőbe vezető - végig betonos út vezet. Másrészt ez a zút vezet egészen Várad településig - ki lehet kerülni Kétújfalut.
 
Székesfehérvár    davesz, 2014.02.10 13:48.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A most kezdődő nagy felújításnál a felvételi épület át lesz alakítva?
 
Nagycenk    cd196, 2014.02.10 13:06.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajna a Sulineten most nincs infó a cukorgyárról: https://www.google.hu/search?q=Nagycenk+iparvágány+site%3Asulinet.hu
mint Kebelei György látta valahol a portálon beül 2008-ban. Jó lett volna lementeni vagy pontosabban megadni, hogy az archívumban meglegyen: https://web.archive.org/web/20081011070054/http://www.sulinet.hu/tart/fkat/Kha#

Az iparvágány hídja az Arany-patak felett itt: http://wikimapia.org/30052234
 
Zichyújfalu    davesz, 2014.02.10 10:05.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most viszont nagy igazságot írtál le!
 
Előző Első    ... [ 192 ] [ 193 ] [ 194 ] [ 195 ] [ 196 ] [ 197 ] [ 198 ] [ 199 ] [ 200 ] ...   Utolsó Következő