Nyíregyháza Beloiannisz tér
MAVfan, 2014.02.16 17:29.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomást háromféleképpen hívták: Vármegyeház/Besennyei/Beloiannisz tér. Városmajor mh. egy külön megállóhely volt! Az állomásnak volt kitérő és rakodó vágánya is. Az állomást 1969-ig használták. Beloiannisz tér 1906-tól lett állomás.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
|
|
Nyíregyháza-Vásártér
MAVfan, 2014.02.16 17:25.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállót 1969-ben nyitották meg.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
|
|
Nyíregyháza NyK
MAVfan, 2014.02.16 17:23.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás korábbi neve: MÁV pu./Nagyállomás mh. A megállót 1905-ben nyitották meg, 1969-ben bezárták, majd 1988-ban újranyitották. Az állomást 2002 novemberében eltolták 150 m-rel.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
|
|
Nyíregyháza átrakó
MAVfan, 2014.02.16 17:19.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A teherpályaudvar 24 vágánnyal rendelkezett.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv.
|
|
Neszehíd
MAVfan, 2014.02.16 17:17.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Korábbi neve: Halásztanya mh. A megállóhelyet 2003-ig használták.
Forrás: Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig című könyv
|
|
Vojvoda Zimonjić
Mavfan, 2014.02.16 13:08.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Magyar neve: Zimonity
Forrás Cartographia térkép
|
|
Mátéházapuszta
MAVfan, 2014.02.15 20:05.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dehogy nem szűnt meg (elnézést)! Mátéházapusztán egyetlen vonat se áll meg!
|
|
Szedres
Szukács István, 2014.02.15 15:48.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kivonat "A vasúti szállítási szolgálat kézikönyve Vasút-állomásainak jegyzéke" 1912. évi kiadásából.
f1)Rétszilas- Szekszárd
(Budapest Jobbparti ü.v.)
Üzleti hossza:55,382 km. Megnyittatott 84.XI/3.
Robbanót nem szállíttatnak.
((f) Rétszilas)...km
1293 Czecze... 6
1294 Vajta... 13
1295 Nagydorog...24
1296 Kajdacs...27
1297 Kölesd- Tengelicz..33
1298 Tengelic...37
1299 Hidja- Pusztaapáti..40
1300 Pusztafácánkert...45
(Fke. a szállítás irányában fekvő legközelebbi állomáson)
1301 Tolna- Mözs...48
1302 Szekszárd...56
Szedres állomás távirati jele, amíg ez a jel használatban volt, az akkori állomásnév, Hidja- Pusztaapáti-ból eredően "Ha" volt.
|
|
Szany-Rábaszentandrás
dani, 2014.02.15 10:30.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
sziasztok!
tudja valaki,hogy most mennyi az átlag pályasebesség?
üdv.dani
|
|
Ózd
bodrostomi, 2014.02.14 02:34.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Végre rátaláltam a válaszra! Márkus Ágoston mérnök és lovag Wessely Károly például érdekeltséget szerzett 1906-ban a Beniczky György féle egercsehi szénbányában. 90 évre szóló haszonbérleti szerződést kötöttek. (Ez 1996-ban járt volna le!) Az itt kitermelt szénre később biztos vevőre találtak az Államvasutaknál. Azonban a szállítási nehézségeket le kellett küzdeni. Az imént említett Beniczky György nevéhez fűződik az egyik első vasútépítési terv a környéken: 1893-ban egy konzorcium tagjaként előmunkálati engedélyt kapott az Eger-Nádasdi vasútvonalra. A millenium évére szerették volna átadni a vonalat, de az nem valósult meg, csak 1908-ban, a ma is ismert nyomvonalon.
forrás: Bányászattörténeti közlemények XII.
A korabeli dokumentumok és viszonyok ismeretében biztosan pontosabb képet kaphatnánk arról, hogy miért nem sikerült megépíteni a vonalat. 15 év alatt nyilván sokat változott a helyzet, így a putnoki irány lett a célszerűbb.
|
|
Ózd
bodrostomi, 2014.02.14 01:52.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az 1899-es vadnai elképzelést ellenjegyző Márkus Ágoston volt a megvalósult Eger-Putnok vasútvonal mérnöke is. 1907-ben ő járt el lovag Wessely Károly nevében, amikor a MÁK Rt. a királdi bányavasút területét azzal a feltétellel adta át az Eger-Putnoki HÉV Rt.-nek, hogy azt két éven belül megépítik, és az Rt. részvényeiből meghatározott értékű csomagot kapnak.
|
|
Ózd
raps, 2014.02.13 22:28.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez így van.
|
|
Ózd
bodrostomi, 2014.02.13 19:02.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudomásom szerint felmerült annak idején a Szilvásvárad-Putnok vonalszakasz összekötése Ózd felé, azonban a terepmunkák és a műtárgyak megépítése olyan költségű lett volna, hogy letettek erről a tervről.
|
|
Öttevény
Balazs177, 2014.02.12 13:08.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pár információ az oldalon még nem szereplő Szigetközi Gazdasági Vasútról:http://hu.wikipedia.org/wiki/Szigetk%C3%B6zi_Gazdas%C3%A1gi_Vas%C3%BAt
http://www.kisalfold.hu/latnivalok/kisvasut_emlekhely_dunaszeg/2101370/
http://vasutifilm.znet.hu/hajtanyok/egyeb%20temak/szigetkoz/szigetkoz.htm
http://www.kisvasut.hu/showgallery.php?a=1626
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1991
|
|
Péterréve
rbarthos, 2014.02.11 21:44.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Vasúti átkelő. Péterréve állomásról Óbecse felé indulva, rögtön az állomás épülete után. 2014. február 9.
|
|
|
Zugló
raps, 2014.02.11 21:43.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És akkor hol is lehetett a Ferenc József laktanya nevű megállóhely? Térképrészlet 1943-44-ből.
|
|
|
Péterréve
rbarthos, 2014.02.11 21:41.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Péterréve vasútállomása. 2014. február 9.
|
|
|
Budapest-Vizafogó
raps, 2014.02.11 21:40.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Térképrészlet 1943-44-ből. Akkoriban mint Szentistvánvárosi Teher pályaudvar.
|
|
|
Városligeti elágazás
raps, 2014.02.11 21:35.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Térképrészlet 1943-44-ből.
|
|
|
Mátéházapuszta
QQriQ, 2014.02.11 21:10.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Te milyen menetrendet nézel? Mert nem az ideit, az biztos:
http://www.elvira.hu/res/2013-2014__evi_menetrend_jav1207_1.pdf
|
|
Mátéházapuszta
MAVfan, 2014.02.11 19:31.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mátéházapuszta nem szűnt meg! Most már szinte(!) minden vonst megáll itt.
|
|
Tardoskedd
Tastam, 2014.02.11 15:27.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képen a település főutcája mellett berendezett szabadtéri vasúti múzeum kiállítása látható.
Néhány érdekesség az állomásról és környezetéről (is): http://www.niton.sk/documents/2-129-3858-notitiahistorico2_tardosbel.pdf
|
|
|
Siófok-Tisztviselőtelep
siofok35, 2014.02.10 23:04.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem sok minden maradt a megállóból. Az őrház négyszögletes töltése felismerhető meg, ha egyáltalán az az. Én siófoki vagyok, majd egyszer lefotózom a helyét.
|
|
Táborfalva-Fenyves rakodó
magyarnaba, 2014.02.10 20:23.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, rendszeres a rakodás a Fenyves-rakodón. Vonat havonta egyszer-kétszer van. Többnyire fát rakodnak az egykori "A telep" nevű helyen, néha olyan sokat, hogy nem is fér az összes Eas a rakodóhoz, egy-kettő kiszorul Táborfalva közforgalmú rakodóhelyre.
Nagyritkán érkezik vonat az MN-7576-hoz is.
|
|
Székesfehérvár
Balazs177, 2014.02.10 19:02.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás oldalán még nem szerepel az állomás eredeti Déli Vasúti német nyelvű neve.Szabadbattyán állomás oldalán lévő régi menetrendben szerepel a "Stuhlweißenburg"név!
|
|
Siófok-Tisztviselőtelep
Harpi, 2014.02.10 16:58.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem lehetséges,hogy pont az akkori baleset miatt bontották le az őrházat rálátási okokból?Egyébként van még valami fotózható dolog az egykori megállóhely helyén?
|
|
Teklafalu
Lepesi ZL, 2014.02.10 15:26.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A volt teklafalui megállóhoz a temetőbe vezető - végig betonos út vezet. Másrészt ez a zút vezet egészen Várad településig - ki lehet kerülni Kétújfalut.
|
|
Székesfehérvár
davesz, 2014.02.10 13:48.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A most kezdődő nagy felújításnál a felvételi épület át lesz alakítva?
|
|
Nagycenk
cd196, 2014.02.10 13:06.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajna a Sulineten most nincs infó a cukorgyárról: https://www.google.hu/search?q=Nagycenk+iparvágány+site%3Asulinet.hu
mint Kebelei György látta valahol a portálon beül 2008-ban. Jó lett volna lementeni vagy pontosabban megadni, hogy az archívumban meglegyen: https://web.archive.org/web/20081011070054/http://www.sulinet.hu/tart/fkat/Kha#
Az iparvágány hídja az Arany-patak felett itt: http://wikimapia.org/30052234
|
|
Zichyújfalu
davesz, 2014.02.10 10:05.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Most viszont nagy igazságot írtál le!
|
|