Keszthely
MAVfan, 2014.02.02 12:52.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utca felőli oldal
|
|
|
Szombathely
Petrás Bence, 2014.02.02 12:04.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GySEV 415 502 FLIRT Szombathelyen.
2014. 01. 31.
|
|
|
Seregélyes
pitbikeracing, 2014.02.01 21:07.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
akkor most figyelj! Tudok róla! :-)
|
|
Emőd
ROCOman, 2014.02.01 17:53.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az emődi kisvasútnak két vonala volt:
1.: Emőd-Adorján tanya
2.: Emőd-Korolc tanya-Szőlőskertek-Kavicsbánya
A kisvasút 1927-ben épült, nyomtávja 600 mm, teljes vonalhossz 12 kilométer (1949-es adatok.) volt. Az akkori felmérés 15 db lórét említ, azaz gazdasági vasút volt. Pólya Tibor levéltári kutatásai alapján.
|
|
Emőd
ROCOman, 2014.02.01 17:48.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1975. szeptember 20-án Emődön a 120 kilométer per óra sebességgel behaladó 402. sz. kassai gyors utolsó 3 kocsija váltóhiba miatt kisiklott az állomás 10. kitérőjén. Forrás: http://iho.hu/hir/mi-is-az-a-vasuti-baleset-120908
|
|
|
Tiszapalkonya-Erőmű
MAVfan, 2014.02.01 16:39.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy friss vasúti újságban olvastam, hogy nemrég ment el az utolsó személyvonat itt, és hogy az erőműt is bezárják. :(
|
|
Rákospalota-Iparvágány kiágazá
Berec, 2014.02.01 14:09.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hetente 1-2 alkalommal van kiszolgálás, általában Szerdán. Az ócskavas telepnek van a legnagyobb forgalma. A gyógyszer raktárnak a bútor raktárnak és a kávé gyárnak ritkán van forgalma. 1-2 havonta van megrendelésük.
Az állomáson működhetett egy komolyabb vonóvezetékes biztosítóberendezés. Erről valakinek van információja?
|
|
|
Sárosd
lacicome, 2014.02.01 13:45.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Miért szűnt meg a jegykiadás Sárosdon?
|
|
Alibánfa
gogolaci, 2014.01.31 21:43.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezek a képek nem Alibánfa megállóhely épületét ábrázolják, hanem csak egy közönséges őrházat. Alibánfa megállóhely a mostani Zalaszentiván állomás keleti végénél lévő vasúti útátjárónál volt található, egy kerekeitől megfosztott G kocsi volt a váró, meg egy táblára ki volt a írva megállóhely neve, sem rendes peron, sem személyzete nem volt. Gyermekkoromban az 1950-es évek végétől egészen a mh. megszűnéséig sokszor használtuk a megállót, mert kedvenc horgászhelyünk volt az alibánfai Zala.
|
|
Tiszatenyő
Milán, 2014.01.31 14:42.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tiszatenyőn megszűnt a jegykiadás.
|
|
Nagyvisnyó-Dédes
Péter, 2014.01.31 11:08.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás, nem raktárnak van használva, hanem felújításon, és bővítésen esik át. Szálloda lesz a közel jövőben (2014 végére lesz kész). Az állomás épülete, és a hozzá tartozó földterületek magántulajdonban vannak.
|
|
Csala
véef, 2014.01.31 10:20.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves 2Kuvik!
Csalán felnövő lakó vagyok.
Csala helytörténetét gyűjtöm és próbálom írásos formába önteni, dokumentumok és fotók alapján.
Nagyon örülök, hogy találtam egy embert, aki felismerte ennek a vasútnak és a császárpatak általam /Magyarország Loire/ völgyének nevezett völgy szépségét és ebben rejlő lehetőségeit.
A vasút már az 1800-as évek végén is úgy lett tervezve, hogy az itt lévő uradalmak területén és azok kastélyaihoz közel menjen el. Ezek a kastélyok és a völgy természeti szépségei szervezett, rendezett körülmények között egy turista látványosság és a városi emberek tüdeje lehetne.
Egyébként a vasúttal kapcsolatos dokumentumaim is vannak.
Megvallom nagyon keresem az ilyen emberekkel a kapcsolatot, mert a lakóhelyemnek úgy érzem ilyen formán többet tudok segíteni.
Kérem, ha érdekli az írásom emai-lben, vagy a fórumon írjon nekem.
Üdvözzlettel véev
|
|
Csisztagyógyfürdő
Train Station!, 2014.01.30 22:59.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha már Csisztát felveszitek (én már legalább 3 éve mondom),akkor javasolnám felvenni Feketeakol és Kundpuszta megállókat is.
Mind2 helyen volt jelentős kiágazás.Táskai elágazás felől: Kundpuszta,Feketeakol,Csiszta,Csisztauszta (később Csisztagyógyfürdő).
|
|
Seregélyes
dani, 2014.01.30 16:33.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
akkor most figyelj! még laknak is benne! :-)
|
|
Seregélyes
pitbikeracing, 2014.01.30 16:21.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nerno!
Váróteremről itt nem lehet beszélni. Az egész épület romokban van, ahogy a képeken is látszik. Csodálom, hogy még nem nyilvánították az épületet balesetveszélyesnek.
|
|
Mezőkovácsháza felső
siofok35, 2014.01.29 21:05.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
megszűnt itt is a pénztár :(
http://www.beol.hu/bekes/gazdasag/a-bezart-vasutallomas-miatt-haborognak-a-mezokovacshaziak-536243
|
|
Budapest-Ferencváros Marhavásá
QQriQ, 2014.01.28 20:40.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://vilagvasutai.hu/levilagitas/elveszettmarhav/elveszett_marhavasar.html
|
|
Verpelét
dani, 2014.01.28 20:18.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ha képem nem is,de van egy nem túl jó minőségű,de nézhető kisfilmem a vonalról,melyet asszem 2013 áprilisában forgattam: https://www.youtube.com/watch?v=1VUOqPbOz3Y
üdv.dani
|
|
Balatonszentgyörgy
Felix5713, 2014.01.28 16:49.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bzmot 311 Balatonszentgyörgyön 2013.08.08.
|
|
|
Keszthely
Felix5713, 2014.01.28 16:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
FJM-01
|
|
|
Balatonfenyves GV
Felix5713, 2014.01.28 16:38.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a 490 056os Gözös Balatonfenyvesen 08.1995
|
|
|
Somogyszentpál
Felix5713, 2014.01.28 16:35.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a GV 5727 (2920 713-1) a útolso Vonatal Somogyszentpálon (3184) 2013.03.28
|
|
|
Pálmajor
Felix5713, 2014.01.28 16:29.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a 31841es Vonat a Mk48 2008al ( 2948 008-7) a Pálmajori Hidon
2013 08.08.
|
|
|
Imremajor
Felix5713, 2014.01.28 16:23.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a GV 5727 (2920 727-1) Imremajorban a 81844es Vonatal 2013.03.28
|
|
|
Verpelét
belako, 2014.01.28 15:44.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon szépen köszönöm Birincsik József és Palásti István képeit. Nagyon sok emlék köt ehhez az állomáshoz, hiszen itt töltöttem a fiatal éveimet, a lányom a gyermekkorát, mivel itt voltam állomásfőnök 1976 és 1988 között. A régi felvételi épület emeletén lévő szolgálati lakásában laktunk annak 1985-ben történt lebontásáig. Az új épületet emlékezetem szerint 86-ban adták át. A régi épület körül rengeteg fa volt, az állomás felé vezető utca két oldalán pedig gesztenye fasor, gyönyörű volt, csakúgy mint a környezete. A mostani képeken (különösen a felülről készülteken), hogy milyen szép környezetben fekszik az állomás. A régi épülettel az ország egyik legszebb vasútállomása volt. Ezek után még inkább látható az a pusztítás, ami itt történt. Nekem, személyszerint, aki a fél életét itt töltötte, még szörnyűbb a látvány. Csak remélni tudom, hogy "feltámad" még az állomás.
|
|
Kismacs
ckg471, 2014.01.28 14:08.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://goo.gl/maps/RYhyO
Az egyik rég megszűnt iparvágány helye még most is látszik, a Google Street View felvételein fellelhető az egykori vágány mellett sorakozó térvilágító oszlopok.
|
|
Mahóca
marczy, 2014.01.28 00:04.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ja látom, a Mahóca-Farkasgödör szakasz a 331a alatt szerepel... Miért?
Tudtommal ez _egy_ vonal volt, csak annyi történt, hogy először Farkasgödörig, utána Taksalápáig, majd Mahócáig járt a vonat...
|
|
Mahóca
marczy, 2014.01.27 23:59.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A LÁEV vonalai pontosításra szorulnak.
Mahócától a vonat még tovább közlekedett Taksalápa, Tizesbérc, Farkasgödör-Örvénykő irányába, sőt volt egy időszak, amikor a Dorottya utcától befelé is járt a vonat.
A LÁEV oldalán a részletek megtalálhatók, sőt akár felvételek alapján, akár a terepet meglátogatva betájolható a megszűnt állomások helye is.
|
|
Seregélyes
siofok35, 2014.01.27 11:49.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Seregélyes nem nagy település, de nagyon szétszórtan helyezkednek el a településrészek, ezért van helyi buszjárat is.
http://seregelyes.hu/adat/dokumentumtar/hu79_menetrend.pdf
|
|
Diósgyőr LÁEV
MAVfan, 2014.01.26 12:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Innen is kiágazott egy szárnyvonal, kb. 1930-1933 között a megállói: Diósgyőr, Ládi rakodó.
Forrás: http://villamosok.hu/miskolc/menetrend/megallok.html#6
|
|