Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 196 ] [ 197 ] [ 198 ] [ 199 ] [ 200 ] [ 201 ] [ 202 ] [ 203 ] [ 204 ] ...   Utolsó Következő

Keszthely    MAVfan, 2014.02.02 12:52.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utca felőli oldal
 
Szombathely    Petrás Bence, 2014.02.02 12:04.05 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
GySEV 415 502 FLIRT Szombathelyen.
2014. 01. 31.
 
Seregélyes    pitbikeracing, 2014.02.01 21:07.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
akkor most figyelj! Tudok róla! :-)
 
Emőd    ROCOman, 2014.02.01 17:53.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az emődi kisvasútnak két vonala volt:
1.: Emőd-Adorján tanya
2.: Emőd-Korolc tanya-Szőlőskertek-Kavicsbánya

A kisvasút 1927-ben épült, nyomtávja 600 mm, teljes vonalhossz 12 kilométer (1949-es adatok.) volt. Az akkori felmérés 15 db lórét említ, azaz gazdasági vasút volt. Pólya Tibor levéltári kutatásai alapján.
 
Emőd    ROCOman, 2014.02.01 17:48.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1975. szeptember 20-án Emődön a 120 kilométer per óra sebességgel behaladó 402. sz. kassai gyors utolsó 3 kocsija váltóhiba miatt kisiklott az állomás 10. kitérőjén. Forrás: http://iho.hu/hir/mi-is-az-a-vasuti-baleset-120908
 
Tiszapalkonya-Erőmű    MAVfan, 2014.02.01 16:39.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy friss vasúti újságban olvastam, hogy nemrég ment el az utolsó személyvonat itt, és hogy az erőműt is bezárják. :(
 
Rákospalota-Iparvágány kiágazá    Berec, 2014.02.01 14:09.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hetente 1-2 alkalommal van kiszolgálás, általában Szerdán. Az ócskavas telepnek van a legnagyobb forgalma. A gyógyszer raktárnak a bútor raktárnak és a kávé gyárnak ritkán van forgalma. 1-2 havonta van megrendelésük.
Az állomáson működhetett egy komolyabb vonóvezetékes biztosítóberendezés. Erről valakinek van információja?
 
Sárosd    lacicome, 2014.02.01 13:45.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Miért szűnt meg a jegykiadás Sárosdon?
 
Alibánfa    gogolaci, 2014.01.31 21:43.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezek a képek nem Alibánfa megállóhely épületét ábrázolják, hanem csak egy közönséges őrházat. Alibánfa megállóhely a mostani Zalaszentiván állomás keleti végénél lévő vasúti útátjárónál volt található, egy kerekeitől megfosztott G kocsi volt a váró, meg egy táblára ki volt a írva megállóhely neve, sem rendes peron, sem személyzete nem volt. Gyermekkoromban az 1950-es évek végétől egészen a mh. megszűnéséig sokszor használtuk a megállót, mert kedvenc horgászhelyünk volt az alibánfai Zala.
 
Tiszatenyő    Milán, 2014.01.31 14:42.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tiszatenyőn megszűnt a jegykiadás.
 
Nagyvisnyó-Dédes    Péter, 2014.01.31 11:08.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás, nem raktárnak van használva, hanem felújításon, és bővítésen esik át. Szálloda lesz a közel jövőben (2014 végére lesz kész). Az állomás épülete, és a hozzá tartozó földterületek magántulajdonban vannak.
 
Csala    véef, 2014.01.31 10:20.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves 2Kuvik!
Csalán felnövő lakó vagyok.
Csala helytörténetét gyűjtöm és próbálom írásos formába önteni, dokumentumok és fotók alapján.
Nagyon örülök, hogy találtam egy embert, aki felismerte ennek a vasútnak és a császárpatak általam /Magyarország Loire/ völgyének nevezett völgy szépségét és ebben rejlő lehetőségeit.
A vasút már az 1800-as évek végén is úgy lett tervezve, hogy az itt lévő uradalmak területén és azok kastélyaihoz közel menjen el. Ezek a kastélyok és a völgy természeti szépségei szervezett, rendezett körülmények között egy turista látványosság és a városi emberek tüdeje lehetne.
Egyébként a vasúttal kapcsolatos dokumentumaim is vannak.
Megvallom nagyon keresem az ilyen emberekkel a kapcsolatot, mert a lakóhelyemnek úgy érzem ilyen formán többet tudok segíteni.
Kérem, ha érdekli az írásom emai-lben, vagy a fórumon írjon nekem.

Üdvözzlettel véev
 
Csisztagyógyfürdő    Train Station!, 2014.01.30 22:59.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha már Csisztát felveszitek (én már legalább 3 éve mondom),akkor javasolnám felvenni Feketeakol és Kundpuszta megállókat is.
Mind2 helyen volt jelentős kiágazás.Táskai elágazás felől: Kundpuszta,Feketeakol,Csiszta,Csisztauszta (később Csisztagyógyfürdő).
 
Seregélyes    dani, 2014.01.30 16:33.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
akkor most figyelj! még laknak is benne! :-)
 
Seregélyes    pitbikeracing, 2014.01.30 16:21.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
nerno!
Váróteremről itt nem lehet beszélni. Az egész épület romokban van, ahogy a képeken is látszik. Csodálom, hogy még nem nyilvánították az épületet balesetveszélyesnek.
 
Mezőkovácsháza felső    siofok35, 2014.01.29 21:05.47 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
megszűnt itt is a pénztár :(

http://www.beol.hu/bekes/gazdasag/a-bezart-vasutallomas-miatt-haborognak-a-mezokovacshaziak-536243
 
Budapest-Ferencváros Marhavásá    QQriQ, 2014.01.28 20:40.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://vilagvasutai.hu/levilagitas/elveszettmarhav/elveszett_marhavasar.html
 
Verpelét    dani, 2014.01.28 20:18.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
ha képem nem is,de van egy nem túl jó minőségű,de nézhető kisfilmem a vonalról,melyet asszem 2013 áprilisában forgattam: https://www.youtube.com/watch?v=1VUOqPbOz3Y
üdv.dani
 
Balatonszentgyörgy    Felix5713, 2014.01.28 16:49.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bzmot 311 Balatonszentgyörgyön 2013.08.08.
 
Keszthely    Felix5713, 2014.01.28 16:44.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
FJM-01
 
Balatonfenyves GV    Felix5713, 2014.01.28 16:38.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a 490 056os Gözös Balatonfenyvesen 08.1995
 
Somogyszentpál    Felix5713, 2014.01.28 16:35.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a GV 5727 (2920 713-1) a útolso Vonatal Somogyszentpálon (3184) 2013.03.28
 
Pálmajor    Felix5713, 2014.01.28 16:29.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a 31841es Vonat a Mk48 2008al ( 2948 008-7) a Pálmajori Hidon
2013 08.08.
 
Imremajor    Felix5713, 2014.01.28 16:23.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a GV 5727 (2920 727-1) Imremajorban a 81844es Vonatal 2013.03.28
 
Verpelét    belako, 2014.01.28 15:44.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon szépen köszönöm Birincsik József és Palásti István képeit. Nagyon sok emlék köt ehhez az állomáshoz, hiszen itt töltöttem a fiatal éveimet, a lányom a gyermekkorát, mivel itt voltam állomásfőnök 1976 és 1988 között. A régi felvételi épület emeletén lévő szolgálati lakásában laktunk annak 1985-ben történt lebontásáig. Az új épületet emlékezetem szerint 86-ban adták át. A régi épület körül rengeteg fa volt, az állomás felé vezető utca két oldalán pedig gesztenye fasor, gyönyörű volt, csakúgy mint a környezete. A mostani képeken (különösen a felülről készülteken), hogy milyen szép környezetben fekszik az állomás. A régi épülettel az ország egyik legszebb vasútállomása volt. Ezek után még inkább látható az a pusztítás, ami itt történt. Nekem, személyszerint, aki a fél életét itt töltötte, még szörnyűbb a látvány. Csak remélni tudom, hogy "feltámad" még az állomás.
 
Kismacs    ckg471, 2014.01.28 14:08.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://goo.gl/maps/RYhyO
Az egyik rég megszűnt iparvágány helye még most is látszik, a Google Street View felvételein fellelhető az egykori vágány mellett sorakozó térvilágító oszlopok.
 
Mahóca    marczy, 2014.01.28 00:04.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ja látom, a Mahóca-Farkasgödör szakasz a 331a alatt szerepel... Miért?
Tudtommal ez _egy_ vonal volt, csak annyi történt, hogy először Farkasgödörig, utána Taksalápáig, majd Mahócáig járt a vonat...
 
Mahóca    marczy, 2014.01.27 23:59.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A LÁEV vonalai pontosításra szorulnak.

Mahócától a vonat még tovább közlekedett Taksalápa, Tizesbérc, Farkasgödör-Örvénykő irányába, sőt volt egy időszak, amikor a Dorottya utcától befelé is járt a vonat.

A LÁEV oldalán a részletek megtalálhatók, sőt akár felvételek alapján, akár a terepet meglátogatva betájolható a megszűnt állomások helye is.
 
Seregélyes    siofok35, 2014.01.27 11:49.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Seregélyes nem nagy település, de nagyon szétszórtan helyezkednek el a településrészek, ezért van helyi buszjárat is.
http://seregelyes.hu/adat/dokumentumtar/hu79_menetrend.pdf
 
Diósgyőr LÁEV    MAVfan, 2014.01.26 12:44.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Innen is kiágazott egy szárnyvonal, kb. 1930-1933 között a megállói: Diósgyőr, Ládi rakodó.
Forrás: http://villamosok.hu/miskolc/menetrend/megallok.html#6
 
Előző Első    ... [ 196 ] [ 197 ] [ 198 ] [ 199 ] [ 200 ] [ 201 ] [ 202 ] [ 203 ] [ 204 ] ...   Utolsó Következő