Diósgyőr LÁEV
MAVfan, 2014.01.26 12:44.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Innen is kiágazott egy szárnyvonal, kb. 1930-1933 között a megállói: Diósgyőr, Ládi rakodó.
Forrás: http://villamosok.hu/miskolc/menetrend/megallok.html#6
|
|
Lillafüred
MAVfan, 2014.01.26 12:41.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A már megszűnt, romos szárnyvonal a Kerekhegyi szárnyvonal, megállói kb. 1929-1941 között: Lillafüred, Lilla-szálló.
Forrás: http://villamosok.hu/miskolc/menetrend/megallok.html#6
|
|
Barosakna
MAVfan, 2014.01.26 12:38.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kb. 1890-19?? között a megállók: Barosakna, Pálinkás, Pereces, Erenyő, Bulgárföld, Vasgyár.
Forrás: http://villamosok.hu/miskolc/menetrend/megallok.html#6
|
|
Chinoin
MAVfan, 2014.01.26 12:34.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forrás: http://villamosok.hu/miskolc/menetrend/megallok.html#6
|
|
Csanyik-Erdei iskola
MAVfan, 2014.01.26 12:33.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kb. 1930-2000 között Csanyik Erdészlak volt a neve.
Forrás: http://villamosok.hu/miskolc/menetrend/megallok.html#6
|
|
Chinoin
MAVfan, 2014.01.26 12:31.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kb. 1930-2000 között Injekciós üzem volt a neve.
|
|
Taksalápa
MAVfan, 2014.01.26 12:27.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Menetrend alapján a vonatnak három végállomása volt: Farkasgödör, Taksalápa, és Mahóca.
|
|
Bük
lajos33, 2014.01.26 10:36.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Déli Vasúti tégla
|
|
|
Bük
lajos33, 2014.01.26 10:35.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Déli Vasútim tégla
|
|
|
Bük
lajos33, 2014.01.26 10:29.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bük állomásközeli, eredeti (1685-ös) "bakterházak" Délivasúti eredetű téglái, és egy határkő (Südbahn- Gesellschaft)
40-es sz. őrház: lócsi úti
43-as sz. őrház: csepregi úti Acsád felől
44-es sz. őrház: Ablánci útátjáró
A később megállóvá avanzsált bakterházak többszöri bővítéseiknek következtében álljon itt példaként az ugyancsak eldózerolt 38-as sz. őrház - Tormáspuszta megálló: 1882.03.15-től - melyből 14 eltérő monogrammu tégla került elő!
|
|
|
Rákoscsaba
fizolt, 2014.01.25 11:32.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Rákoscsaba egykor megálló-rakodóhely volt, később a rakodóvágányt felszedték, a szolgálat megszűnt. A peron mellett önműködő térközjelzők üzemelnek. Az egykori állomásépület lakóházként funkcionál.
|
|
Rákoscsaba
Imike, 2014.01.24 21:53.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van a felvételi épületben szolgálat?
|
|
Zólyom régi
ROCOman, 2014.01.24 21:41.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönjük szépen. Kérlek, töltsd fel a "Képfeltöltés" menüpont segítségével.
|
|
Zólyom régi
atidas, 2014.01.24 21:03.47 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A fotómat felhasználhatjátok az állomás adatlapjához!
|
|
Seregélyes
VT22, 2014.01.24 20:49.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nekem 2013 márciusából van képem. Akkor úgy nézett ki a MÁV igyekezett valamennyire elejét venni a rongálásnak OSB lapok felszerelésével.
|
|
|
Seregélyes
nerno, 2014.01.24 12:04.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hogy néz ki jelenleg az állomás? Rosszabb, mint a képeken? Az épület helyiségei (pl. forgalmi iroda) tárva nyitva, ablakok kitörve? Váróterem?
|
|
Váchartyán
Éva, 2014.01.24 11:55.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
14 éve költöztem Váchartyánba naponta jártam be dolgozni és amíg a vonatra vártam addig gyönyörködtem a látványba amit a falu és környéke jelentett mindegy ,hogy tél vagy nyár volt mindig lenyűgözött a látvány..sajnos pár éve valami szerelő műhelyt építettek ami megzavarja ezt a csodálatos látványt ..Nagyon sajnálom ...régebben úgy tudom azért ilyesmire is figyeltek.
|
|
Murasiklós
VT22, 2014.01.24 11:47.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez nagyon jó hír! Amikor arra jártam, nem jósoltam sok jövőt neki, főleg a hétvégi 3 pár vonatos menetrenddel.
|
|
Murasiklós
ROCOman, 2014.01.24 06:26.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Jelenleg zajlik a vonal felújítása.
|
|
Murasiklós
VT22, 2014.01.24 02:22.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Látom új a peron. Hozzányúltak a nyíltvonalhoz is? 2 éve jártam arra, akkor a vonalszakasz felső fele 20-szal volt csak járható.
|
|
Hatvan
Petrás Bence, 2014.01.23 11:58.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt forgatták 1966-ban a Princ, a katona című sorozat Bernáth tizedes menyasszonyai című epizódjának egyik jelenetét, továbbá egy jelenetet az egri állomáson is.
|
|
Inárcs-Kakucs
Adani, 2014.01.22 21:31.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kakucshoz tényleg nme sok köze van az állomásnak
|
|
Alibánfa
Capras Dávid, 2014.01.21 23:09.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Végre megtaláltam! (Egyszer már kerestem egy kört a képek alapján, de akkor még a Zrínyi Miklós utcára tippeltem a nyomvonalat.)
Az épület: http://goo.gl/maps/akbje
és az elbontott melléképület: http://goo.gl/maps/boR7w
Tegyük hozzá, segített a tízezres topó: http://tajertektar.hu
|
|
Inárcs-Kakucs
magyarnaba, 2014.01.21 13:08.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Inárcs önkormányzata hivatalosan kezdeményezte, hogy az állomás nevét "kakucstalanítsák" és csak Inárcs legyen.
http://www.inarcs.hu/jegyzok/159_2013.pdf
|
|
Kincsesbánya
olika, 2014.01.20 18:54.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kicsesbánya régi vasútállomása 2012-ben.A képen jobbra az almafa alatti lépcsőn lehetett lejutni a vágányokhoz.1972-ben megszünt a vasút.Ma már az állomás épülete sem látható,tavaly elbontották.
|
|
|
Tiszajenő-Vezseny KCK
Csonka Tamás, 2014.01.19 19:03.42 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képeket 2007-ben készítettem. Az épület felújítása, átépítése nem sokkal utána kezdődött, így szerencsém volt, hogy még eredeti formában sikerült lefényképeznem. Amikor 2008-ban feltöltöttem ide, már nem így nézett ki.
|
|
Seregélyes
dani, 2014.01.19 08:23.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
nézd,szerintem nem változott semmi,csak annyi hogy válság van.egyre kevesebbek a vasúti dolgozók,így persze a vasúti karbantartók is.szerintem egyszerűen csak annyi a történet,hogy a máv lassan már a fővonalait sem tudja fenntartani,nem hogy még a mellékvonalak környezetével törődjön.de amúgy ez nem csak a mellékvonalakon van így.nézz meg bármelyik fővonali megállót vagy állomást,azok se a szebbek.
|
|
Szigetszentmiklós-Gyártelep
fizolt, 2014.01.18 23:22.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson hat vágány található, átmenő fővágány a második és a harmadik. A 4/a, az 1. valamint az abból kiágazó 5. vágány a forgalpmból ki van zárva, a negyedik vágány pedig a kezdőpont felőli oldalról nem megközelíthető, mert az ide vezető 14-es számú váltó-a legtöbb járhatatlan vágányra vezető váltóhoz hasonlóan- ki van szögelve. A Dunharszti felőli oldalon a vonal vágányaival párhuzamosan egy kihúzóvágány vezet, amiről három iparvágány ágazik le. Az itteni váltókörzet mellett egy megszűnt váltóállító központ található. A Tököl felőli oldalon fénysorompó üzemel, amin jelentős a közúti forgalom.
|
|
Szenta
Józsi, 2014.01.18 22:13.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A leírásban érdekes szóhasználattal lehet találkozni: 1. helyi állítású váltó - igazából vonóvezetékes központi állítású váltó van, 2. pályalakások kifejezés valószínűleg az egyébként mindenki által ismert szolgálati lakást akarja jelenteni?
Na de nem akarok kötözködni :-)
|
|
Zichyújfalu
pitbikeracing, 2014.01.18 17:51.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pedig a Flirtek a legjobb vonatok, amik napjainkban közlekednek Magyarországon, nem tudom mi bajod van velük. Csodálom és imádom azt a technológiát. :-) A Bhv és társai számítanak inkább a hulladéknak; energiazabáló szörnyetegek. Remélem 1-2 évtizeden belül kivonják a forgalomból – bár Magyarországot ismerve beletelik az több időbe is.
A villamosítás tényleg nem ártana a vonalra, elvileg azt írták, hogy terveben van már. Bár ebből mi igaz azt nem tudni. Amit Barnaby írt azzal én is egyetértek. :-)
|
|