Szihalom
Birincsik József, 2014.01.05 20:39.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egykori őrházat sajnos a közelmúltban elbontották, és a felvételi épület jelen állapota alapján vélhetőleg arra is hasonló sors vár. :(
|
|
Lukafai elágazás
MAVfan, 2014.01.05 19:47.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lukafára már csak különvonatok rendelhetők. Menetrend szerint Sasrétre jár vonat.
|
|
Eger-Rendező
Dávid, 2014.01.04 23:36.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem érintik sajnos csak rendkívüli helyzetben,pl ha csúszik F.abony felől az IC akkor felhívás nélkül a rendezőre küldik az Eger felől induló párját.
Illetve különvonatok használják,de azok is csak áthaladnak újabban Felnémeten tatják őket a visszaindulásukig.
Kizárólag az OMYA teher ad valódi munkát neki.
|
|
Bánk
kobori850, 2014.01.04 17:13.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Boldog új évet kívánok mindenkinek!, ha esetleg megyek Bánkra akkor írok ide , ha valaki esetleg eljönne csak úgy szétnézni az állomásra.
|
|
Veszprém régi
ROCOman, 2014.01.04 17:11.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy szép összeállítás a vonal történetéről:
http://www.youtube.com/watch?v=haVRZvLx4Lc
|
|
Aranyospuszta
Bolyi, 2014.01.03 19:51.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerek koromban nagyon sokszor szálltam itt le s fel a vonatra,mert itt laktak a dédszüleim.2013 nyarán jártam itt.Az állomás valóban nagyon elhanyagolt,annak ellenére,hogy lakott.Az őrház csakugyan szépen fel van újítva,mint a tőle kicsit távolabb lévő halászház is.
|
|
Eternitgyár
fizolt, 2014.01.03 14:15.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely Lábatlan állomás területén, annak állomásépületétől körübelül 1 kilométerre található. Az egykori állomásépület lakott, a forgalmi iroda ajtaja be van zárva, de váróterem nincs.
|
|
Esztergom-Kertváros
fizolt, 2014.01.03 01:34.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az átépítés során a vágányhálózat alig változott, a rakodóvágány megszűnt, átmenő fővágány az első vágány lett, Tokod felől egyenesbe a második vágányra lehet bejárni. Az állomáson széles oldalperonok épültek, rövid perontetőkkel. A második vágány peronját a Dorog/Tokod felőli oldalon, a vágányokat szintben keresztetve lehet megközelíteni. Az állomáson szovjet kisállomási bizosítóberendezés üzemel, ami a felújítás során MÁV szabványú fényjelzőket kapott..
|
|
Vitézipuszta
dani, 2014.01.02 12:44.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
találtam egy képet a régen megszüntetett vitézipuszta-szenegát között közlekedő erdészeti kisvasútról!
|
|
|
Pálháza
Petrás Bence, 2014.01.02 10:03.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Régi kép az állomásról:
http://kisvasut.hu/keret/showpic.php?id=4095
|
|
Nyitrabánya
Tastam, 2014.01.01 16:08.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás utascsarnoka. Nyitrabánya térsége térség az 1970-es évtizedre jelentős bányavidékké fejlődött, feltehetően abból az időszakból származik a vasútállomás épülete is, melyen egyértelműen látszik, hogy a mainál lényegesen nagyobb forgalom lebonyolítására tervezték.
|
|
|
Privigye-Bajmócfürdő
Tastam, 2014.01.01 15:35.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás város felőli oldala, az indóház a kép jobb szélén látható. A piaci hangulatú kioszkok sora bizonyára praktikus a vasút és a közeli buszpályaudvar utasai számára, ám az üzletek harsogó tarkasága nem igazán illik a környezetbe.
|
|
|
Gyál
ROCOman, 2013.12.31 20:50.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megújult a felvételi épület:
http://mav142.blogspot.hu/2013/07/megszepult-gyali-allomas-felveteli.html
|
|
Eger-Rendező
fizolt, 2013.12.31 17:49.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A legtöbb vonat elkerüli. Egy sebesvont 7:10-re ér Egerbe, Míg egy IC 7:04-kor indul onnan. így valószínűleg az egyik itt halad el, elkerülve a másikat.
|
|
Eger-Rendező
SZALAROAA, 2013.12.31 15:26.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az Eger - Füzesabony vonatok melyik pályát használják? Amelyik áthalad az állomáson, vagy a másikat?
|
|
Szolnok
ROCOman, 2013.12.31 08:22.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
KeriPetya
Ha ez hasonló kezdeményezés, mint például Üllő esetében, az bizony üdvözlendő. Van valamilyen forrásod is ehhez a hírhez?
|
|
Szolnok
KeriPetya, 2013.12.30 23:04.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ROCOman,
a festés előkészület, hogy tavasszal legális és szervezett körülmények között graffitisek fessék ki kompletten az egész aluljárót... a MÁV pozitívan állt hozzá a kérdéshez, így az alapfestést vállalták.
Ilyen hozzáállás kellene több helyre-persze gondosan megválogatva, hogy milyen rajzok kerülnek ki.
|
|
Kossuth tér
Tastam, 2013.12.30 19:05.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy visszaemlékezés szerint a Kossuth téri megállónak valamikor állomásépülete is volt. Véleményem szerint ez inkább valami kisebb építmény, amolyan bódéféle lehetett, hiszen egy időszakban - még a háború után is - piacos napokon a forgalom nagysága miatt a megállóhelyen kitelepült személy- és árupénztáros teljesített szolgálatot.
|
|
Dobaipuszta
dani, 2013.12.30 17:30.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
bizony,az névtábla :-)
körösnagyharsánnyal kapcsolatban: én nagyon szeretem azt a helyet,igaz vonat nélkül láttam csak,de már 2-szer bejártam az egész vonalat.apropó filmet is készítettem róla (a film 2013 augusztusában készült,az összes állomást bemutatja,és a pályaállapotra is rátér) ha érdekel nézd meg: http://www.youtube.com/watch?v=JWvpXcuzgzw
|
|
Dobaipuszta
MAVfan, 2013.12.30 13:08.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár az a tábla gondolom névtábla
|
|
Dobaipuszta
MAVfan, 2013.12.30 13:07.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pete Gábor 2007.-es videójában az tünt fel:
1.: BORZALMAS A PÁLYAÁLLAPOT!!!
2.: Dobaipuszta peronján áll egy tábla. (???)
Link: www.youtube.com/watch?v=DxexDe1Rneg
|
|
Körösnagyharsány
MAVfan, 2013.12.30 11:34.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Amikor elöször megláttam ezta megállóhelyet, nagyon meglepődtem. HOGY NÉZ KI!!!
|
|
Belsőbáránd
dani, 2013.12.30 09:12.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
köszönöm :-)
|
|
Sárszentmiklós
Gothpaladinus, 2013.12.30 03:06.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sárszentmiklós 2012.07.30-án, az esti asszem 8013-as Pécs-Budapest sebesvonat hátuljából, videóból kiszedett képkockán...
|
|
|
Belsőbáránd
Gothpaladinus, 2013.12.30 01:07.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dani: 40-60 km/h a megengedett sebesség a vonalon.
|
|
Szolnok
ROCOman, 2013.12.29 08:45.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az elmúlt hetekben újrafestették az aluljáró falait. Vajon meddig marad firkamentes?
|
|
|
Pityur-rétje
tataia, 2013.12.28 21:56.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely a vonal 2009. évi Feketevölgyi meghosszabbítása után elvesztette funkcióját. Hivatalosan a 2010/2011 menetrendi évben szűnt meg, eztán a peron elbontása is megtörtént.
|
|
Dömösi átkelés
Éva, 2013.12.28 14:50.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szülein 1955 decemberétől, én jó magam 1960-tól 1968ig itt éltem Dömösi átkelésnél egy őr házban.( 142-es Őrház) Édesanyám az állomáson dolgozott jegy pénztárosként. A mi őrhátunkat mikor építették az új vasúti vonalat ,akkor el bontották, igy kerültünk el Dömösről. Sajnos nincsenek képeink a házról, ha valakinek ebből az időszakból vannak képei Kérem szépen küldje el nekem. Akár az állomásról és épületéről, váró terméről mert az is volt ,csak lépcsőn kellett le menni, vagy maga az őrházról. Nagyon meg köszönném.
|
|
Orgovány
V42LeoFan, 2013.12.28 14:15.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Frappáns kis felvéteeli épület volt anno az a régi teherkocsi. :D
Bár lehet, nem az volt az egyetlen keskeny nyomközű vasúti megálló Magyarországon. :)
|
|
Szederjes
Tastam, 2013.12.27 18:08.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szederjes állomás felvételi épülete az 1900-as években épült meg Szőllősy Ferenc tervei alapján. Itt - valamint Harasztos és Ecel indóházai esetében is - a kolozsvári üzletvezetőség a helyi forgalmi viszonyokra tekintettel, valamint takarékossági megfontolásból eltekintett a szabványtól és az I. osztályú emeletes felvételi épületet átterveztetve mindhárom állomáson földszintes, a tájba jobban illeszkedő állomásépületet emelt.
Forrás: A Magyar Mérnök- és Építészegylet közlönye, 1911. évi 45. évfolyam 18. füzet.
|
|
|