Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 202 ] [ 203 ] [ 204 ] [ 205 ] [ 206 ] [ 207 ] [ 208 ] [ 209 ] [ 210 ] ...   Utolsó Következő

Esztergom    VT22, 2013.12.21 21:25.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egykori terv a városon átvezető vasúti nyomvonalról:
http://vasutifilm.znet.hu/tkp/egomtkp.jpg
 
Alsónyék    Janos86, 2013.12.20 20:58.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van egy archív fotóm 1940 körülből az alsónyéki állomásról.
 
Mór    ROCOman, 2013.12.20 19:36.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Azon a vasúton, ami a kérdéses napokban a MÁV-START oldalán megjelent cikk szerint így nézett ki?

"Az ország vasútvonalain az időjárás, késéseket és fennakadásokat okoz a közlekedésben.

A felsővezetékre fagyó csapadék zárlatokat okoz, elsősorban Miskolc, Mezőzombor, Nyékládháza és Nyírbogdány környékén. A zárlatok eredetének kivizsgálása folyamatosan történik, és amikor a felsővezeték visszakapcsolható, akkor tud a vonatközlekedés folytatódni azon a szakaszon. Kétvágányú pálya esetén előfordul, hogy csak egy vágány használható, akkor váltakozó irányban, ezen az egy vágányon közlekednek a vonatok.

60 illetve 40 km/h-s lassújeleket kellett bevezetni bizonyos szakaszokon a biztonságos közlekedés érdekében. Van olyan szakaszunk, ahol a felsővezeték a viharos szélben annyira kileng, hogy villamos vontatással nem engedélyezett a közlekedés.

A Nyíregyháza - Záhony szakaszon, több helyen is leszakadt a felsővezeték. Ott több vonat áll a vonalon, jelentős késések keletkeztek. A MÁV-START vonatpótló buszokat rendel az utasok elszállítása érdekében. Amennyiben felszabadul az egyik pálya, azon váltakozó irányban itt is megindul a közlekedés.
Felsőzsolca és Hernádnémeti-Bőcs állomások között egy vágányon váltakozó irányban dízelmozdonyos előfogatolással közlekednek a vonatok.
A Debrecen – Tiszalök vonalon távközlési oszlopok dőltek a vasúti sínekre Hajdúdorog és Hajdúnánás között. Itt jelenleg szünetel a vasúti forgalom.
A Nyíregyháza – Szerencs szakaszon egy fa dőlt a távközlési kábelekre, belóg a vonat elé Nyírteleknél. A fa eltávolításáig itt sem tudunk közlekedni.
Nyékládháza és Tiszaújváros állomások között egy vonat áramszedője eltörött dízel vontatással a vonatok ismét közlekednek.
A Budapest - Szolnok - Záhony vonalon Karcag és Püspökladány állomások között egy vonat mozdonyának áramszedője eltörött, a másik vágányon dízel vontatással a forgalom megindult. Hajdúszoboszló és Kaba állomások között is csak egy vágány járható. Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás között közlekedő egyik személyvonat áramszedője eltörött, a felsővezeték megsérült, csak egy vágányon, váltakozó irányban folyik a vasúti közlekedés a szakaszon.
A Budapest - Békéscsaba vonalon Mezőtúr és Tiszatenyő között az egyik vágányon felsővezeték szakadás miatt nem közlekednek a vonatok, a másik vágányon felsővezetéki zárlat nehezíti a közlekedést
Az ország nyugati részein a hófúvások miatt már 15-100 perces késésekkel közlekednek a vonatok.
Sárvár és Porpác között az egyik tehervonat áramszedője eltörött, a felsővezeték leszakadt. A pálya helyreállításáig, a szakaszon, a vasúti forgalom szünetel.
A Budapest - Nagykanizsa - Gyékényes vonalon Gyékényes és Őrtilos között fa dőlt a vasúti felsővezetékre. A közlekedés ezen a szakaszon a fa eltávolításáig szünetel.

Több száz vasutas kolléga dolgozik a váltók tisztításán, a peronok síkosság mentesítésén, hogy ha késve is de a vonatok tudjanak közlekedni. Sajnos sokszor előfordul, hogy egy már kitakarított váltót azonnal újra kell takarítani egy elhaladó vonat után, mert a menetszél behordja a havat. A legfontosabb szempont a biztonságos közlekedés: Ezért a váltóknak tökéletesen záródnia kell, addig nem mehet rá vonat.

Kérjük, figyeljék a vonatok közlekedését, tájékozódjanak a MÁVDIREKT 06-40-49-49-49-es helyi tarifával hívható számán, illetve a MÁV-START "Térképes Vonatinfó" rendszerében http://vonatinfo.mav-start.hu/ mert néhány vonat a nagymértékű késések miatt lemondásra került.

A hibákat folyamatosan javítja a vasúttársaság. Az előforduló késésekért utasaink szíves türelmét és megértését kérjük.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság"

 
Mór    ROCOman, 2013.12.20 19:35.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az aznapi "helyzet" a vonatinfó szerint (Kép forrása: http://img.index.hu/imgfrm/7/0/2/0/IMG_0011037020.jpg):
 
Mór    Safi, 2013.12.20 10:46.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013 március
Sokkal jobban kihasználhatta volna a katasztrófavédelem a vasútban (5-ös vonalban) rejlő megoldásokat a hóban rekedt emberek elszállítására.
 
Gyökérkút    Medvesajt, 2013.12.18 14:26.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Aki szeretné lefotózni, az tegye meg most, mert egyre rosszabb állapotban van az épület, már a tetőszerkezet sincs rajta. Lehangoló látvány, ahogy lassan az enyészeté lesz.
 
Tiszavasvári    Ottilia, 2013.12.18 09:52.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Kérdező!
Nagyapámat Szily Jánosnak hívták. Sajnos pontos dátumot nem tudok, csak behatárolni tudom. Trianon előtt Kárpátalján volt, határzárás előtt menekültek haza kėt csepp gyerekkel (édesanyám 18-ban született). Azt sem tudom ezt követően mikor került Büdszentmihályra. Mindig ezen a néven emlegedték, meséltek gyerekkori történeteket az állomásban töltött időről. Édesanyám itt járt elemi iskolába, de nem tudom hány évet. Nagyapám ezt követően Debrecen kis állomásán dolgozott, oda költöztek.
Tisztelettel: Káli Györgyné
 
Pokoltanya    Szûcs Gergely, 2013.12.17 19:16.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A képek egyikén látható 45/b szolgálati lakás mellett laktunk,a vasút másik oldalán.az 1963-as,és az 1969-es árvíz idején ebbe a lakásba telepítettek bennünket a víz elől,ugyanis a tanyánkat elöntötte a víz. Akkor Varga Béla és családja lakott ott,náluk laktunk kb. két hétig. Ők később Tápiógyörgyén vettek házat. Jól ismertem a másik képen látható Kocsis Miklóst is,ők a megálló közvetlen szomszédjában lévő lakásban laktak. A megállóval egyben lévő lakásban Varga Józsefék laktak,három lányával együtt jártam iskolába pokoltanyára(Marika,Kati, Zsuzsa) ők újszászra mentek lakni.
 
Esztergom    Edyboy, 2013.12.17 16:47.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Irány a Pilis !
 
Esztergom    Edyboy, 2013.12.17 16:46.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013 12.14.-én ismét gőz és füst Esztergomban !
 
Tokod    Edyboy, 2013.12.17 16:38.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Teljes gőzzel előre !
 
Tokod    Edyboy, 2013.12.17 16:28.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013.December 14.-én különvonat járt Tokodon.
Vörösvárról Almásfűzítőre tartván megpihent kicsit.
 
Tokod    Edyboy, 2013.12.17 16:20.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tokod előtt a megújúlt 424-es.
 
Diósgyőr-Vasgyár    Rónaföldi Zoltán, 2013.12.17 11:07.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Diósgyőr – Pereces – Baross akna bányavasútja
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1696&rfa=385

Diósgyőri 1000 mm-es bányavasút
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1722&rfa=385

 
Sajószentpéter    Rónaföldi Zoltán, 2013.12.17 10:56.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajószentpéter – Harica bányavasútja
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2157&rfa=385

Sajószentpéter – Harica bányavasút mozdonyai
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2178&rfa=385

 
Baktüttös    Petrás Bence, 2013.12.17 08:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Már nincs megszűntetve!!!
 
Beodra    görögandrás, 2013.12.16 23:11.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon jók a képek.Ez egy nagyon jó téma fényképek készitéséhez.A vasút az valami varázslatos még most is mikor már agyon modernizálták.Lehetne még sok ehez hasonló állomást fényképezni-sikeres lenne.
 
Piliscsaba    fizolt, 2013.12.16 17:35.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson három vágány található, átmenő fővágánya a második, amiből a felvételi épület közelében ágazik ki az első vágány. A harmadik vágány a leghosszabb, ennek még nincsenek kijárati jelzői. Az első és második vágány között, valamint a harmadik vágány mellett széles, magas peron van, perontetővel. Jelenleg a forgalmi iroda a felvételi épület melletti konténerben kapott helyet, ide telepítették ideiglenesen az állomás régi biztosítóberendezését is.
 
Esztergom    fizolt, 2013.12.15 22:27.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 2-es vonal átépítése alatt (valószínűleg szerelvénymenet-spórolás miatt) a megszokott Bzmot helyett Desiro motorvonat jár Esztergom és Komárom között.
 
Dorog    fizolt, 2013.12.15 22:11.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomáson hat vágány található: Az első csonkavágány, a kezdőpont felőli oldalon ágazik ki. Átmenő fővágány a harmadik, közötte és az ötös számmal jelölt vágány között, valamint a második vágány mellett emelt peronok vannak, megközelítésük a felvételi épület előtt illetve a végpont felőli váltókörzetben kialakított szintbeli átjárókon lehetséges, de épül egy gyalogos aluljáró is. A hatodik és hetedik vágányok mellett nincs peron, ezek a teherforgalom kiszolgálására épültek. Az állomáson váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, biztosított bejárati és közös kijárati jelzőkkel. Az állomásról kezelik a Leányvár és Dorog között található iparvágány-kiágazást, valamint a deltavágány váltóját a Dorog és Esztergom-kertváros közötti állomásközben.
 
Abonyi út    MadThrasher, 2013.12.15 14:33.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013. 12. 15-től, menetrendváltástól csak a napi néhány pár jászapáti-vámosgyörki személyvonat áll meg a hatvani személyek helyett.

Egyébként a MÁV-tól választ kaptam a megállóhely elnevezésével kapcsolatban. Nagyon segítőkész és rendes emberek dolgoznak itt, hiszen egy ilyen "lényegtelen" kérdésre is kimerítő választ írtak. Ezek szerint régebben volt egy földút, ami a Zagyvától közvetlenül Abonyba vezetett. Ma már nem aktuális a megnevezése, de ezek szerint nem túlzottan bonyolult magyarázat áll a háttérben.
Ami pedig a tanyavilág kialakulását illeti: 1897-ben Abonyi út 37. őrház néven szerepel, amit a megnövekedett forgalom miatt építettek meg. Valószínűleg köré épültek a házak.
 
Tiszavárkony    MadThrasher, 2013.12.15 14:27.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013. 12. 15-től, menetrendváltástól itt egyetlen személyvonat sem áll meg.
 
Piroska    MadThrasher, 2013.12.15 14:27.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013. 12. 15-től, menetrendváltástól itt egyetlen személyvonat sem áll meg.
 
Tiszapalkonya-Erőmű    juhász márton, 2013.12.14 11:01.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013.12.15-töl a vonatok csak tiszaujvárosig közlekednek. szóval ez az állomás megszünik. már csak a tifo iparvágány kiszolgálása maradt. kb. napi 2 pár
 
Aranyvölgy    Kenézy György, 2013.12.14 08:33.36 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Átszálható : 260,260A,800,801,805,810,820,830,831,832,840
 
Vica    Jani97531, 2013.12.13 22:07.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
GySEV 247 503-mas motorvonat indul Vica megállóhelyről tavaly nyáron Csorna felé. Ezeket a motorkocsikat az ÖBB-től vásárolták. A vonalat a GySEV üzemelteti számos újítást végeztek a megállóhely körül új pad új információtábla és kihelyeztek egy szemetest is.
 
Vágóhíd    Petrás Bence, 2013.12.12 13:25.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás neve 2012. 05. 01 óta Budapest, Közvágóhíd!
 
Lágymányosi híd    Petrás Bence, 2013.12.12 13:22.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megálló neve 2012. 05. 01 óta Közvágóhíd!
 
Aba-Sárkeresztúr    QQriQ, 2013.12.12 01:57.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alkalmi utasok.
Akiknek éppen kidobja az elvira ezt a kapcsolatot.
 
Aba-Sárkeresztúr    dani, 2013.12.11 17:46.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
mi az az "ad-hoc utasforgalom",amit írtál?
 
Előző Első    ... [ 202 ] [ 203 ] [ 204 ] [ 205 ] [ 206 ] [ 207 ] [ 208 ] [ 209 ] [ 210 ] ...   Utolsó Következő