Esztergom
VT22, 2013.12.21 21:25.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egykori terv a városon átvezető vasúti nyomvonalról:
http://vasutifilm.znet.hu/tkp/egomtkp.jpg
|
|
Alsónyék
Janos86, 2013.12.20 20:58.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van egy archív fotóm 1940 körülből az alsónyéki állomásról.
|
|
|
Mór
ROCOman, 2013.12.20 19:36.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azon a vasúton, ami a kérdéses napokban a MÁV-START oldalán megjelent cikk szerint így nézett ki?
"Az ország vasútvonalain az időjárás, késéseket és fennakadásokat okoz a közlekedésben.
A felsővezetékre fagyó csapadék zárlatokat okoz, elsősorban Miskolc, Mezőzombor, Nyékládháza és Nyírbogdány környékén. A zárlatok eredetének kivizsgálása folyamatosan történik, és amikor a felsővezeték visszakapcsolható, akkor tud a vonatközlekedés folytatódni azon a szakaszon. Kétvágányú pálya esetén előfordul, hogy csak egy vágány használható, akkor váltakozó irányban, ezen az egy vágányon közlekednek a vonatok.
60 illetve 40 km/h-s lassújeleket kellett bevezetni bizonyos szakaszokon a biztonságos közlekedés érdekében. Van olyan szakaszunk, ahol a felsővezeték a viharos szélben annyira kileng, hogy villamos vontatással nem engedélyezett a közlekedés.
A Nyíregyháza - Záhony szakaszon, több helyen is leszakadt a felsővezeték. Ott több vonat áll a vonalon, jelentős késések keletkeztek. A MÁV-START vonatpótló buszokat rendel az utasok elszállítása érdekében. Amennyiben felszabadul az egyik pálya, azon váltakozó irányban itt is megindul a közlekedés.
Felsőzsolca és Hernádnémeti-Bőcs állomások között egy vágányon váltakozó irányban dízelmozdonyos előfogatolással közlekednek a vonatok.
A Debrecen – Tiszalök vonalon távközlési oszlopok dőltek a vasúti sínekre Hajdúdorog és Hajdúnánás között. Itt jelenleg szünetel a vasúti forgalom.
A Nyíregyháza – Szerencs szakaszon egy fa dőlt a távközlési kábelekre, belóg a vonat elé Nyírteleknél. A fa eltávolításáig itt sem tudunk közlekedni.
Nyékládháza és Tiszaújváros állomások között egy vonat áramszedője eltörött dízel vontatással a vonatok ismét közlekednek.
A Budapest - Szolnok - Záhony vonalon Karcag és Püspökladány állomások között egy vonat mozdonyának áramszedője eltörött, a másik vágányon dízel vontatással a forgalom megindult. Hajdúszoboszló és Kaba állomások között is csak egy vágány járható. Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás között közlekedő egyik személyvonat áramszedője eltörött, a felsővezeték megsérült, csak egy vágányon, váltakozó irányban folyik a vasúti közlekedés a szakaszon.
A Budapest - Békéscsaba vonalon Mezőtúr és Tiszatenyő között az egyik vágányon felsővezeték szakadás miatt nem közlekednek a vonatok, a másik vágányon felsővezetéki zárlat nehezíti a közlekedést
Az ország nyugati részein a hófúvások miatt már 15-100 perces késésekkel közlekednek a vonatok.
Sárvár és Porpác között az egyik tehervonat áramszedője eltörött, a felsővezeték leszakadt. A pálya helyreállításáig, a szakaszon, a vasúti forgalom szünetel.
A Budapest - Nagykanizsa - Gyékényes vonalon Gyékényes és Őrtilos között fa dőlt a vasúti felsővezetékre. A közlekedés ezen a szakaszon a fa eltávolításáig szünetel.
Több száz vasutas kolléga dolgozik a váltók tisztításán, a peronok síkosság mentesítésén, hogy ha késve is de a vonatok tudjanak közlekedni. Sajnos sokszor előfordul, hogy egy már kitakarított váltót azonnal újra kell takarítani egy elhaladó vonat után, mert a menetszél behordja a havat. A legfontosabb szempont a biztonságos közlekedés: Ezért a váltóknak tökéletesen záródnia kell, addig nem mehet rá vonat.
Kérjük, figyeljék a vonatok közlekedését, tájékozódjanak a MÁVDIREKT 06-40-49-49-49-es helyi tarifával hívható számán, illetve a MÁV-START "Térképes Vonatinfó" rendszerében http://vonatinfo.mav-start.hu/ mert néhány vonat a nagymértékű késések miatt lemondásra került.
A hibákat folyamatosan javítja a vasúttársaság. Az előforduló késésekért utasaink szíves türelmét és megértését kérjük.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság"
|
|
Mór
ROCOman, 2013.12.20 19:35.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az aznapi "helyzet" a vonatinfó szerint (Kép forrása: http://img.index.hu/imgfrm/7/0/2/0/IMG_0011037020.jpg):
|
|
|
Mór
Safi, 2013.12.20 10:46.27 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013 március
Sokkal jobban kihasználhatta volna a katasztrófavédelem a vasútban (5-ös vonalban) rejlő megoldásokat a hóban rekedt emberek elszállítására.
|
|
|
Gyökérkút
Medvesajt, 2013.12.18 14:26.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Aki szeretné lefotózni, az tegye meg most, mert egyre rosszabb állapotban van az épület, már a tetőszerkezet sincs rajta. Lehangoló látvány, ahogy lassan az enyészeté lesz.
|
|
Tiszavasvári
Ottilia, 2013.12.18 09:52.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tisztelt Kérdező!
Nagyapámat Szily Jánosnak hívták. Sajnos pontos dátumot nem tudok, csak behatárolni tudom. Trianon előtt Kárpátalján volt, határzárás előtt menekültek haza kėt csepp gyerekkel (édesanyám 18-ban született). Azt sem tudom ezt követően mikor került Büdszentmihályra. Mindig ezen a néven emlegedték, meséltek gyerekkori történeteket az állomásban töltött időről. Édesanyám itt járt elemi iskolába, de nem tudom hány évet. Nagyapám ezt követően Debrecen kis állomásán dolgozott, oda költöztek.
Tisztelettel: Káli Györgyné
|
|
Pokoltanya
Szûcs Gergely, 2013.12.17 19:16.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A képek egyikén látható 45/b szolgálati lakás mellett laktunk,a vasút másik oldalán.az 1963-as,és az 1969-es árvíz idején ebbe a lakásba telepítettek bennünket a víz elől,ugyanis a tanyánkat elöntötte a víz. Akkor Varga Béla és családja lakott ott,náluk laktunk kb. két hétig. Ők később Tápiógyörgyén vettek házat. Jól ismertem a másik képen látható Kocsis Miklóst is,ők a megálló közvetlen szomszédjában lévő lakásban laktak. A megállóval egyben lévő lakásban Varga Józsefék laktak,három lányával együtt jártam iskolába pokoltanyára(Marika,Kati, Zsuzsa) ők újszászra mentek lakni.
|
|
Esztergom
Edyboy, 2013.12.17 16:47.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Irány a Pilis !
|
|
|
Esztergom
Edyboy, 2013.12.17 16:46.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013 12.14.-én ismét gőz és füst Esztergomban !
|
|
|
Tokod
Edyboy, 2013.12.17 16:38.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teljes gőzzel előre !
|
|
|
Tokod
Edyboy, 2013.12.17 16:28.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.December 14.-én különvonat járt Tokodon.
Vörösvárról Almásfűzítőre tartván megpihent kicsit.
|
|
|
Tokod
Edyboy, 2013.12.17 16:20.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tokod előtt a megújúlt 424-es.
|
|
|
Diósgyőr-Vasgyár
Rónaföldi Zoltán, 2013.12.17 11:07.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Diósgyőr – Pereces – Baross akna bányavasútja
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1696&rfa=385
Diósgyőri 1000 mm-es bányavasút
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=1722&rfa=385
|
|
Sajószentpéter
Rónaföldi Zoltán, 2013.12.17 10:56.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajószentpéter – Harica bányavasútja
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2157&rfa=385
Sajószentpéter – Harica bányavasút mozdonyai
http://www.kisvasut.hu/view_cikk.php?id=2178&rfa=385
|
|
Baktüttös
Petrás Bence, 2013.12.17 08:37.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Már nincs megszűntetve!!!
|
|
Beodra
görögandrás, 2013.12.16 23:11.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nagyon jók a képek.Ez egy nagyon jó téma fényképek készitéséhez.A vasút az valami varázslatos még most is mikor már agyon modernizálták.Lehetne még sok ehez hasonló állomást fényképezni-sikeres lenne.
|
|
Piliscsaba
fizolt, 2013.12.16 17:35.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson három vágány található, átmenő fővágánya a második, amiből a felvételi épület közelében ágazik ki az első vágány. A harmadik vágány a leghosszabb, ennek még nincsenek kijárati jelzői. Az első és második vágány között, valamint a harmadik vágány mellett széles, magas peron van, perontetővel. Jelenleg a forgalmi iroda a felvételi épület melletti konténerben kapott helyet, ide telepítették ideiglenesen az állomás régi biztosítóberendezését is.
|
|
Esztergom
fizolt, 2013.12.15 22:27.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 2-es vonal átépítése alatt (valószínűleg szerelvénymenet-spórolás miatt) a megszokott Bzmot helyett Desiro motorvonat jár Esztergom és Komárom között.
|
|
Dorog
fizolt, 2013.12.15 22:11.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomáson hat vágány található: Az első csonkavágány, a kezdőpont felőli oldalon ágazik ki. Átmenő fővágány a harmadik, közötte és az ötös számmal jelölt vágány között, valamint a második vágány mellett emelt peronok vannak, megközelítésük a felvételi épület előtt illetve a végpont felőli váltókörzetben kialakított szintbeli átjárókon lehetséges, de épül egy gyalogos aluljáró is. A hatodik és hetedik vágányok mellett nincs peron, ezek a teherforgalom kiszolgálására épültek. Az állomáson váltózárkulcs-rögzítő biztosítóberendezés üzemel, biztosított bejárati és közös kijárati jelzőkkel. Az állomásról kezelik a Leányvár és Dorog között található iparvágány-kiágazást, valamint a deltavágány váltóját a Dorog és Esztergom-kertváros közötti állomásközben.
|
|
Abonyi út
MadThrasher, 2013.12.15 14:33.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. 12. 15-től, menetrendváltástól csak a napi néhány pár jászapáti-vámosgyörki személyvonat áll meg a hatvani személyek helyett.
Egyébként a MÁV-tól választ kaptam a megállóhely elnevezésével kapcsolatban. Nagyon segítőkész és rendes emberek dolgoznak itt, hiszen egy ilyen "lényegtelen" kérdésre is kimerítő választ írtak. Ezek szerint régebben volt egy földút, ami a Zagyvától közvetlenül Abonyba vezetett. Ma már nem aktuális a megnevezése, de ezek szerint nem túlzottan bonyolult magyarázat áll a háttérben.
Ami pedig a tanyavilág kialakulását illeti: 1897-ben Abonyi út 37. őrház néven szerepel, amit a megnövekedett forgalom miatt építettek meg. Valószínűleg köré épültek a házak.
|
|
Tiszavárkony
MadThrasher, 2013.12.15 14:27.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. 12. 15-től, menetrendváltástól itt egyetlen személyvonat sem áll meg.
|
|
Piroska
MadThrasher, 2013.12.15 14:27.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. 12. 15-től, menetrendváltástól itt egyetlen személyvonat sem áll meg.
|
|
Tiszapalkonya-Erőmű
juhász márton, 2013.12.14 11:01.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.12.15-töl a vonatok csak tiszaujvárosig közlekednek. szóval ez az állomás megszünik. már csak a tifo iparvágány kiszolgálása maradt. kb. napi 2 pár
|
|
Aranyvölgy
Kenézy György, 2013.12.14 08:33.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Átszálható : 260,260A,800,801,805,810,820,830,831,832,840
|
|
Vica
Jani97531, 2013.12.13 22:07.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
GySEV 247 503-mas motorvonat indul Vica megállóhelyről tavaly nyáron Csorna felé. Ezeket a motorkocsikat az ÖBB-től vásárolták. A vonalat a GySEV üzemelteti számos újítást végeztek a megállóhely körül új pad új információtábla és kihelyeztek egy szemetest is.
|
|
|
Vágóhíd
Petrás Bence, 2013.12.12 13:25.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás neve 2012. 05. 01 óta Budapest, Közvágóhíd!
|
|
Lágymányosi híd
Petrás Bence, 2013.12.12 13:22.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megálló neve 2012. 05. 01 óta Közvágóhíd!
|
|
Aba-Sárkeresztúr
QQriQ, 2013.12.12 01:57.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alkalmi utasok.
Akiknek éppen kidobja az elvira ezt a kapcsolatot.
|
|
Aba-Sárkeresztúr
dani, 2013.12.11 17:46.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
mi az az "ad-hoc utasforgalom",amit írtál?
|
|