Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 204 ] [ 205 ] [ 206 ] [ 207 ] [ 208 ] [ 209 ] [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] ...   Utolsó Következő

Kisvác    fizolt, 2013.12.03 18:02.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most, hogy innen fordulnak a 75-ös vonal vonatai, itt is van kihelyezett szolgálattevő, vagy a vonatszemélyzet kér engedélyt a visszaindulásra?
 
Budapest-Nyugati    KeriPetya, 2013.12.03 14:35.17 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy nagyon halvány emlékem van az említett területről: amikor még álltak ezek a raktárak, akkor a vágányok felé eső hosszú épület tetején volt egy fa oldalú kis kocka, nem tudom, milyen funkciója volt. A raktár másik oldalán volt egy hosszú rámpa, ezen sétáltam végig, semmi világítás nem volt, s innen másztam fel a tetőre egy vaslétrán ehhez a kis fa oldalú akármihez.
 
Kisvác    Mopat, 2013.12.03 09:34.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az előző képet -dp- topiktárs készítette, mint számosat a vasútvonal felújításáról!
A kisváci peron jól látható a kép jobb szélén. Mint ahogy az is, hogy a felújítás során egy új jelzőt építettek be, ami miatt a Vác-Drégelypalánk vasútvonal vágányának tengelyét el kellett tolni. Nem az egyetlen ilyen "görbeség" lesz ezen a szakaszon a párhuzamos fővonal felújításából kifolyólag...
Sós János
 
Kisvác    Mopat, 2013.12.03 09:28.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013.12.02-án kis híján baleset történt Kisvác megállóhelynél:
"11 óra 30 perckor, a Budapest–Vác–Szob vasútvonalon Vác és Verőce állomások között az AVALA nemzetközi gyorsvonat és a Szobra közlekedő személyvonat a nyílt vonalon, azonos vágányon, szembe haladtak egymással. A nemzetközi vonatot a jelző megállította, s mind a két vonatot a mozdonyvezetők időben megállították, így baleseti helyzet nem alakult ki. A két szerelvény mintegy 300 méterre állt meg egymástól. A MÁV Zrt. szakemberei a Közlekedésbiztonsági Szervezet bevonásával azonnal megkezdték a körülmények kivizsgálását. A helyszíni vizsgálat befejezéséig és a MÁV-START Zrt. azonnal autóbuszokat rendelt a pálya felszabadításáig az utasok elszállítására. E buszok Vác és Verőce között szállítják az utasokat. Az átszállások miatt az erre közlekedő vonatok utasai 20-30 perc késéssel számoljanak.

A buszközlekedés okozta késésekért és kellemetlenségekért utasaink szíves megértését kérjük, türelmüket köszönjük.

Budapest 2013. 12. 02.12.20."

Kép és szöveg, Index-vasutas fórum!
 
Budapest-Nyugati    kitoltokesirok6, 2013.12.02 17:28.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelt Dr. Hack Frigyes!

Érdeklődnék, hogy ezen az oldalon, http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=buny#kulsos, ezen a címen azt Tetszett írni, ha nem baj, hogy említem, hogy van ilyen címmel, névvel ellátva, elnevezve egy feltöltött kép: A Ferdinánd híd É oldalán, a Béke úti raktárak bontás alatt (2005 tavasz). Ez van erről a raktárról írva a fentebb említett honlap oldalán a kép mellett balra.
Én erről a raktárról annyit szeretnék kérdezni, ha nem lenne esetleg baj, hogy abban tudna-e nekem segíteni, hogy erről a raktárról esetleg nincs néhány, belülről fotózott kép, fénykép, amit ha nem lenne baj, nekem is el tudna küldeni ide, az e-mai címemre? Ha esetleg az épületről hasonlóan bontás alatti néhány képet tudna nekem úgy küldeni ennek a raktárnak a belső teréről, nekem az is nagyon jó lenne, ha nincsen más jellegű, csak bontás közben készült belső kép a raktárról. Nekem bármilyen belső fotók jó lennének, megfelelnének a raktárról. És ezt azért kérdezem, hogy ilyenben tudna-e nekem segíteni, hogy néhány belső fotót el tudna-e nekem küldeni ennek a raktárnak a belső teréről, mert én még nagyon régen jártam ebbe a raktárba, de sajnos még akkor nem volt rá lehetőségem, hogy fotókat is tudjak róla készíteni akár külsőre, akár belsőre. Mindig jó élmenyeim vannak róla, voltak róla, ha így visszaemlékszem rá. Csak az a baj, hogy sajnos egy db belső fotóm sincs az épületről és ez nagyon bánt, hogy nem volt lehetőségem fényképezni róla, miközben régen nagyon szívesen jártunk ide. Ezért lenne egy, a már fentebb említett kérdésem, ha nem lenne baj, hogy néhány belső fotót nem tudna-e nekem küldeni az épületről, mert tényleg csak néhány akármilyen belső képpel, ha tudna nekem küldeni az épületről, akkor azzal nagyon sokat tudna nekem segíteni és azt előre is nagyon szépen megköszönném Önnek, akár mennyi is az összesen, mert nekem az a néhány akármilyen belső kép is nagyon nagy, szép emlék lenne és sokat jelentene nekem. De hogyha nem tud nekem segíteni, elnézést kérek, hogy zavarom, zavartam.

Tisztelettel, köszönettel előre is:

Jakab András
érdeklődő
 
Mahóca    lassujel, 2013.11.30 15:33.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás és az Ortástető-Mahóca szakasz felújítása szépen halad. Pityesz00123 fotója a november 24-i állapotokat mutatja (Forrás: LÁEV kisvasút index fórum, 6269. hozzászólás)
 
Dávod    moniq36, 2013.11.29 19:40.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Most már olcsóbban is hozzá lehet jutni az épülethez. 6.000.000 Ft az új irányár
 
Tiszacsermely    Kósa Árpád, 2013.11.28 13:05.28 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 1958-as vasúti térkép kicsi mellékvonalat jelöl Tiszacsermely és Erzsébetmajor között, Miklósföldre.

http://ballal.gofree.hu/G/New/index_elemei/Page2604.htm
 
Biatorbágy    AlMi, 2013.11.28 12:59.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az "új" vasútállomás förtelmesen csúf, nincs jelzőtábla az érkező/induló vonatokról.
Egy ilyen gazdag településen szégyen egy ilyen vasútállomás.
 
Jalsoviczky-tanya    Tastam, 2013.11.27 18:46.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy 1950. július 1-jei baleset jegyzőkönyvében is említik.
 
Cifrakapu    packa, 2013.11.27 15:06.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Apróság, de szerintem szerencsésebb volna a "tervezett megállóhely" elnevezés, utalva arra, hogy a létesítése még nincs elvetve. A "sosem volt" olyan töltettel bír, mitha ugyan tervezték volna, de már letettek volna róla.
 
Villány    Lepesi ZL, 2013.11.27 13:12.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, ez az az épület!
 
Villány    VT22, 2013.11.27 05:41.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tényleg, valóban hibás a bevezető. Én 1969-ről tudok, azért épült a Villány-Nagyharsány átkötés, hogy a Pécs-Harkány vonalat be tudják zárni. Enélkül ugyanis csak nagy kerülővel, Szentlőrincen átt lett volna elérhető a beremendi cementmű. Látszik, már akkor is jelentős munkát fektettek ténylegesen életképes vasútvonalak bezárásába.
 
Turbék-Töröksír    tancoscsuda, 2013.11.27 00:34.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1900. november 8-án adták át a Szigetvár és Kaposvár között megépített zselici vicinálist. Szigetvár és Csertő között 1907 végén jelentkezett igény egy megállóhely létesítésére.
A "Turbék-Töröksír" megállóhely 1908 és 1951 között működött. Az 1924-es menetrend csillagozza meg először, innentől kezdve csak búcsújáró napokon állnak meg a vonatok. Az 1952-es menetrendben már nincs feltüntetve.
Nem véletlen, hogy 1951-52-től kezdve "tűnt" el ez a megállóhely: Rákosi diktatúrája ekkor "virágzott", mindenfajta vallásos dolgot elnyomtak, eltöröltek. Ennek esett áldozatul a búcsú járó megállóhely is.
Az adatokat a Somogy megyei és a MÁV levéltár anyagai alapján közöltem.
 
Villány    siofok35, 2013.11.26 20:56.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://goo.gl/maps/MBuuh

Erre az épületre gondolsz?
 
Villány    Lepesi ZL, 2013.11.26 18:57.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Vasút felől nézve: jobbra lévő épület az MPV (Mohács-Pécsi Vasút) épülete. a középső az, amelyről a sok régi kép van, azaz az Alföld-Fiumei Vasút épülete, majd a mai épület, a MÁV épülete.
 
Várhegy    borka1965, 2013.11.26 18:17.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Várhegy
 
Villány    siofok35, 2013.11.26 14:34.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol van az üszögi vasút felvételi épülete? Én még nem találkoztam olyannal. Amúgy miért bontották le a régi épület emeletét? Egyáltalán: miért nem volt jó a régi épület?
 
Villány    Lepesi ZL, 2013.11.26 13:23.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Beremendi cementmű állomáson le van írva az átadás ideje:
"A Nagyharsányt Villánnyal összekötő szakasz 1982-ben épült meg, ezzel a zsákvonalból újra összekötő vonalat létesítettek,..."
Még Én is korábbra tettem az építését.
 
Villány    Lepesi ZL, 2013.11.26 13:20.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Eszembe jutott, hogy Villány állomásnál egy érdekesség fel van-e tüntetve, sajnos nem!
Kevés olyan állomás van, ahol három vasúttársaság felvételi épülete megtalálható, Villány az. Ezen az állomáson még meg van a Üszög Mohács vasút felvételi épülete, az Alföld - Fiume vasút (amely Eszéktől Villányig építette a pályát) felvételi épülete -ez a régi felvételi épület, valamint a MÁV által épített "új" felvételi épület.
Ezen kívül most olvastam az állomás ismertetőjét, hogy a trianon után épült a nagyharsányi összeköttetés, hát nem, a Villány elágazás - BCM - Nagyharsány elágazás vasútvonal a beremendi új cementgyár átadásával épült meg. A pontos időpontját megnézem (a hatvanas évek vége!) és ideírom.
 
Bábolna    Tastam, 2013.11.25 15:56.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállót a MÁV az 1962/63-as menetrendváltáskor bezárta.
 
Nyilas    Tastam, 2013.11.25 15:54.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyilas megállóhely környezete napjainkban. A vasút az országút túlsó szélén vezetett, a vonatok megállási helye a kép bal szélénél volt. A bal oldali - mostanra erősen átépített - házban az 1970-es években büfé működött, az előtte álló három magas fa olyan megjelenést kölcsönzött neki, mintha állomásépület lett volna.
 
Tiszaszentmárton    vragist, 2013.11.24 00:35.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mónus Zoltán úr 2013 júliusában a lentebb található következő sorokat írta: „…..nyáron lovasszekéren, télen lovasszánnal mentünk a vonathoz, összeszedve azokat, akik egy irányban, és egy vonattal indultak……”

Első olvasatra ezt a logisztikai szervezést egy kissé túlzásnak gondoltam. A 2011. március végi látogatásomkor – mint azt az akkori bejegyzésem mutatja – gépkocsim kilométerórájának segítségével 1,3 km távolságot mértem Tiszaszentmárton széle és a hajdan volt vasútállomása között. Ez a távolság kb. annyi, mint az innen nem túl messze lévő Gyüre község vasútállomása és nagyszüleim háza közötti távolság, ahol budapesti kisgyerekként több nyarat eltöltöttünk öcsémmel együtt a 60-as években. Ott a vonat érkezése után mindig gyalog mentünk, apám cipelte a bőröndöket és senki nem érezte szükségesnek, hogy nagyapám szekérrel jöjjön elébünk (pláne, hogy olyankor délutánonként még a földeken dolgozott).

A térképet nézve azonban arra a (lehet, hogy hamis) következtetésre jutottam, hogy a régebbi időkben Tiszaszentmártonnak az a része, amely a mai, Tiszabezdéd felé tartó Táncsics út két oldalán húzódik, még nem is létezett. Lehet, hogy Tiszaszentmárton tényleg „útifalu” volt, a Vásárosnaményt és Záhonyt összekötő műút mellett épült ki, s a korábbi faluszerkezet szélén lévő Táncsics úti temető volt a település széle (merthogy a temetők egykor a falvak szélén alakultak ki, lehetőleg nem nagyon messze a templomtól). Ebben az esetben a régi faluszél és a vasútállomás között minimum 3 kilométer lehetett a távolság, s akkor még számításba kellett venni a faluban esetleg sokkal beljebb lévő otthonok elhelyezkedését is. Ez tényleg indokolhatta a szekeres-szános emberi szállításszervezést. Kétszeri ott jártamkor szerzett benyomásaim szerint a záhonyi útra merőlegesen kialakított Táncsics út két oldalán lévő családi házak az építészeti stílust tekintve mintha a 70-es, kora 80-as években épültek volna, azaz az állomás megszűnése körüli, vagy az azt követő időkben húzták fel az épületeket.

A vasút azonban anno tényleg messze épült meg Tiszaszentmártontól, kb. félúton Szentmárton és Bezdéd között. De ez a közlekedési sors jutott a szomszédos falvaknak, Tiszamogyorósnak, Zsurknak, Benknek is a XIX. század végén a XX. század elején a nagy vasútépítések korában, amikor Szabolcs megye errefelé eső részén is létesültek szárnyvonalak.
 
Sátoraljaújhely Torzsás    Petrás Bence, 2013.11.22 20:04.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mk45-2009 Sátoraljaújhely-Torzsás állomáson, 1974. 09. 03-án. Forrás: http://home.versatel.nl/p.engelbert/schmalspurigdurch/sarospatak.html
 
Zugló    Imike, 2013.11.21 17:57.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon köszönöm az információt. Azt hittem, hogy Városligeti elág.-on csak a Rákosrendezőre vezető vágányok miatt van szolgálat.
 
Kőbánya alsó    Imike, 2013.11.21 17:56.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nagyon köszönöm az információt. Azt hittem, hogy itt (mivel helyi bemondás van) innen vezérlik.
 
Vésztő    KeriPetya, 2013.11.20 21:59.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Meghívó

2013. november 22.-én pénteki napon 11.21 órakor Vésztőn kezdődik a IV. Vasúti Tour de Hongrie. A közéleti körutazás rajtolása alkalmából tisztelettel meghívjuk a vésztői vasútállomáson tartandó megemlékezésre és kitekintőre, tekintettel a Gyoma-Vésztő-Nagyvárad vasúti kapcsolat helyreállítására.
Programterv:
9 óra körül: gyülekező, a helyi vasúti relikviák megtekintése
10.00-kor: megemlékezés vitéz Takács Mihály emléktáblája előtt
A helyi vasútügy múltja-jövője
11 órától: rajtol a VTour-a vidéki és határtalan közlekedésért!
11.21-11.41: közös vonatozás Szeghalomra
(Szeghalomról Püspökladány felé folytatódik a IV.VTour)
Megtisztelő részvételére minden időjárás mellett számítunk (csapadékos idő esetén a fűtőházban)!

Vasúti Tour de Hongrie-a fenntartható közlekedésért
http://vasut.kTeam.hu
 
Kőbánya alsó    Lepesi Zoltán László, 2013.11.18 12:00.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Úgy tudom, hogy Kőbánya-teherről kezelik a Kőalsói hangost.
 
Budapest-Vizafogó    Adani, 2013.11.18 09:05.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nyáron én is bejártam a vonalat, viszont a Rákos patak után kerítésbe botlottam és kerülnöm kellett nagy ívben, hogy megtaláljam a folytatást. Ha minden igaz volt egy őrház a Duna Plaza mögött is, de azt már elbontották, lakatlan volt és csövesek leamortizálták. Szerencse, hogy a vizafogói megmaradt, jó gazdája van. A vonal fénykorában egészen a Markó utcáig ment, az esztergomi utcán ill .annak folytatásában a Hegedűs Gyula utcán, egészen a Lehel téri metróállomásig mentem kb. de a Vizafogó után már semmi nyoma nem maradt a vasútnak, beépült a környéke. A Csavargyár utcánál nemcsak a sínek, de egy andráskeresztes vasúti átjáró jelző tábla is van.
 
Zugló    Adani, 2013.11.18 08:50.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Városligeti elágazásról kezelik a hangost úgy tudom.
 
Előző Első    ... [ 204 ] [ 205 ] [ 206 ] [ 207 ] [ 208 ] [ 209 ] [ 210 ] [ 211 ] [ 212 ] ...   Utolsó Következő