Ózd
LepesiíZL, 2013.02.13 20:32.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sok mindent olvastam vasutakról, de kérdezném: Az Eger - Nagyvisnyó-Dédes-Putnok vonalat, amely Ózdtól pár km - re fordul Putnok felé, miért nem kötötték be Ózdra?
|
|
Ózd
RZoltan, 2013.02.13 19:22.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bánréve - Ózd, majd később Bánréve - Ózd - Borsodnádasd iparvasút a kezdetekben 1000 mm nyomtávra épült ki, a Rimamurány - Salgótarjáni Vasmű Rt beruházásaként, és az üzemeltetést is ők biztosították. Részletes leírása a www.kisvasut.hu oldalon található meg. A Bánréve - Ózd szakaszt később átépítették normál nyomtávra. A HÉV vonalak államosításakor ez is a MÁV tulajdonába került. Az Ózd - Borsodnádasd vonal azonban megmaradt keskeny nyomtávúnak.
A trianoni döntés után, megszűnt az a lehetőség, hogy az ózdi acéltermékeket a Bánréve - Fülek - Salgótarján útvonalon szállítsák, e helyett a Bánréve - Miskolc - Hatvan - Salgótarján vonalat kellett választani, ami hosszabb, ezért megdrágította a termékeket.
Ekkor merült fel először az a terv, hogy az Ózd - Borsodnádasd szakaszt normál nyomtávra építik át és Borsodnádasdon át a vasutat tovább vezetik Pétervására, Bátonyterenye érintésével és itt csatlakoznak a Hatvan - Salgótarjáni vonalhoz. Ennek akkor pénzügyi akadálya volt, mert Borsodnádasd után a Heves - Borsodi dombságban egy hosszú alagutat kellett volna építeni.
Érdekes módon ez az ötlet még egyszer az 1950-es években is felmerült, de soha nem vált valóra.
|
|
Nagykanizsa
Vinj, 2013.02.13 14:52.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ma hogyan lehet eljutni vonattal Nagykanizsáról Sopronon, Bécsújhelyen keresztül Bécsbe. Hol lehet megnézni a Bécsújhely - Bécs vonat menetrendet?
Magyar kedvezményt meddig lehet igénybe venni ezen az útvonalon?
|
|
Törökszentmiklós
Endre, 2013.02.13 11:48.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szajol - Debrecen második vágány átadása:
Szajol - Püspökladány 1940, Ppladány - Debrecen 1941.
Háború után újra kétvágányúsítva:
Debrecen - Ebes 1951, Ebes - Hszoboszló 1956, 1964-1965 folyamán pedig a többi hiányzó rész.
|
|
Ózd
QQriQ, 2013.02.12 17:42.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Folytatódott is, Borsodnádasdra.
|
|
Ózd
dave, 2013.02.12 15:52.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha folytatódna a vonal hova menne tovább tudja valaki?
|
|
Ófehértó
fizolt, 2013.02.12 14:20.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönet a képekért!!
|
|
Jászladány
fizolt, 2013.02.12 13:43.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tudnál képeket küldeni? A bizt.ber is érdekelne.
|
|
Jászladány
kati, 2013.02.12 10:25.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
JÓ AZ UJJ BAKTER,AZTHISZEM ATTILÁNAK HÍVJÁK.MINDIG SEGÍTŐ KÉSZ,BÁRMILYENKÉRDÉSRE MEGKAPOM A VÁLASZT.SEGITŐKÉSZ,PUSZILOM
|
|
Szélhegy (PEMÜ)
Adani, 2013.02.11 20:52.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ha midnen igaz itt lesz az új megálló
|
|
|
GySEV Rábaparti rakodóhely
elefant, 2013.02.11 15:45.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ezt régen rábaszernek is nevezték?
|
|
Alcsút-Felcsút
dani, 2013.02.10 13:56.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az állomás régi borítóképét(a legfelső képet)Átkéne cserélni az új állomás képével.
|
|
Világospuszta
QQriQ, 2013.02.10 13:23.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem tudok róla, hogy hozzányúltak volna a pályához.
|
|
Világospuszta
dani, 2013.02.08 16:55.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De állítólag megcsinálták a pályát 40km/h-ra.Vagy miért csinálták?
|
|
Világospuszta
QQriQ, 2013.02.08 09:49.49 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A trains.hu megszűnt, a szervezője nem kíván több különvonatot szervezni, a pálya meg ki van zárva a forgalomból.
Itt már elmez az utolsó különvonat is.
|
|
Romhány
dani, 2013.02.08 07:05.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bolla Andrásnak:Hamarosan megyek bejárom a vonalat és készítek néhány képet majd felteszem őket.Csak tolmácsra nem merészkednék be,nem tudom hogy a házaspárnak hiányzik e hogy egy fotós felverje a csendet.
|
|
Világospuszta
dani, 2013.02.08 07:00.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A trains.hu-n szoktak ilyen külön vonatokat szervezni.
|
|
Vác
Railwayman, 2013.02.08 00:46.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Minden tiszteletem a váci főépítészé, amit ír máshol is igaz:
KULTÚRÁNK MEGŐRZÉSE ÉS/VAGY MODERNIZÁCIÓ
a váci vasútállomás épületeinek bontása és elsivárítása kapcsán
Talán minden magyar hallott már róla, ha nem, most tudat(osít)om, hogy az első hazai gőzüzemű vasútvonal 1846-ban létesült Vác és Pest között, az első villamosított vasútvonal pedig 1911-ben Vác és Gödöllő között. Ezek ipartörténeti események és alkotások, melyekre minden magyar büszke lehet(ne). A vasútvonalak és állomások ránk maradt jeles tárgyi emlékeit, épületállományát megőrizni, védeni, továbbhagyományozni kötelességünk.
Miért? Mert történelmünk, kultúránk jeles tárgyi emlékei, melyek nélkül szegényebbek lennénk, nemcsak szellemileg, anyagilag is. Ezen építmények nemzetvagyonunk részei. Ezeket károsítani, tönkretenni, megsemmisíteni őrültség, egyben nemzetellenes tett.
Gondolkozzunk! A súlyos beteget meggyógyítjuk – legalábbis mindent elkövetünk ennek érdekében – és nem megöljük! Építményeinket, örökségünket miért pusztítjuk el?!
A több mint másfél évszázados vasúttörténetünk kezdeti időszakából nem sok maradt ránk, de százévesnél régebbi épületek még akadnak. Ezek állapota – a múlt és a jelen rendszernek is köszönhetően – erősen avult, leromlott. Ha a rendszeres karbantartásokat, esetenkénti nagyjavításokat elvégeztük volna, most nem itt tartanánk. De ezek még most is menthetők, helyreállíthatók, használhatók, hasznosíthatók. Nem igaz, hogy a helyreállításuk nem rentábilis. Ez az épületállomány rendbe hozva még legalább további száz évet bír. Új épületeinkről vajon elmondhatjuk-e ezt?
De az alapkérdés az, hogy kötelességünket hajlandók vagyunk-e teljesíteni, kultúránk jelentős tárgyi emlékeit – elpusztításuk helyett – megmenteni, megőrizni, továbbörökíteni.
Elpusztítani valamit természetesen egyszerűbb, könnyebb, olcsóbb, mint megmenteni, helyreállítani. De a pusztítás végleges, nem lehet visszacsinálni, meg nem történtté tenni!
Hazánk régi, történelmi épületállományának szinte már szisztematikus bontása mind a mai napig tart és úgy tűnik, ez a folyamat megállíthatatlan. A bontásban anyagilag érdekelt a tulajdonos – legyen az állam, önkormányzat vagy magánszemély –, az építésztervező, aki a várható munka reményében szó nélkül kiszolgálja a megbízót, és a hatóság is, aki minderre áldását adja – lásd a bontási engedélyek tömegét.
Minden valamirevaló építésznek, de laikusnak is tudnia kell(ene), hogy alap nélkül nincs felépítmény, még szájbarágósabban: múlt nélkül nincs jövő, csak jelen.
Nem értem, hogy a büszke magyar miért szégyelli múltját, miért írtja, pusztítja kultúrája még meglévő épített örökségét, nap mint nap, ma is (csak nem a pénzért, feledve, hogy magyar?). Ezt tenni, ebben részt venni öngyilkosság. Az a nép, nemzet, melynek nincs identitástudata, fogytán épített öröksége, múltjának emlékei, sőt irtja azokat, halálra van ítélve.
Visszatérve Váchoz, azt a tájékoztatást kaptam a MÁV vezérigazgatóságán, hogy az állomás épületei – az állomás-, a pályafenntartás- és laktanyaépület kivételével – bontásra kerülnek az új, „racionális”, P+R parkolós, modernizált állomás kialakítása érdekében. Terv szerint látványban egy letarolt, 2-300 parkolós, csenevész csemetefákkal beültetett sivár terület lenne, melyet az új perontetők, le-följárók és liftházak oldanak valamelyest.
Nem értem, hogy e ”bontásérett” épületek eddig miért nem kaptak kellő figyelmet, odafigyelést; országos műemléki, vasúti vagy legalább helyi védettséget. Nem modernizálás-, fejlődésellenes vagyok, hanem örökségvédő. A modernizálás, a fejlesztés és az örökségvédelem nem egymásnak ellentmondó fogalmak. Ésszerű kompromisszumra, megoldásra kell(ene) törekednünk és nem „a múltat végképp eltörölni.”
Ehhez kérem támogatásukat, segítségüket, Magyarország és Vác érdekében.
Budapest-Vác, 2013. január 30.
Tisztelettel,
Rainer Péter
Vác mb. főépítésze
|
|
Bágyogszovát
Balazs177, 2013.02.06 21:23.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Milyen értelemben jár úgy?
|
|
Bágyogszovát
Chapo, 2013.02.06 21:02.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy járt mint Döri állomás!
|
|
Börgönd
szelektor 2, 2013.02.06 20:00.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Börgönd-Székesfehérvár 1957
4. térköz: Ej 68+40,Fj 61+20, Fj 61+00, Ej 53+87
5. térköz Ej 34+80,Fj 27+53, Fj 26+62, Ej 19+73
a szelvényszámozás Pusztaszabolcs felé nő, az őrhely számozás Székesfehérvár felé nő
a villamos kapcsolat légvezetéken volt
|
|
Fövenypuszta
szelektor 2, 2013.02.06 19:51.24 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1957-es állapot szerint térköz, légvezetékes kapcsolatokkal
Börgönd felől előjelző 65+80, főjelző 72+50. főjelző Sb felől 79+50, előjelző 86+50
|
|
Durvaytéglagyár
Balazs177, 2013.02.06 19:46.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nemcsak a vasúti megállónak de magának a téglagyárnak sincs nyoma!Mindenütt panelházak,és üzletközpont amerre a szem ellát!
|
|
Pozsonyligetfalu
Balazs177, 2013.02.06 19:36.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pontosabban a Fertő nyugati partján az egykori Sopron-pozsonyi HÉV vonal visszaállításával.De ez sajnos a Pándorfalunál lévő közvetlen vágány megszüntetése miatt már nem lehetséges!
|
|
Pozsonyligetfalu
Balazs177, 2013.02.06 19:18.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Azok kb.annyira közvetlen vonatok,mintha Budapestre,csak Szombathelyen keresztül lehetne eljutni!Ha visszaállítanák az egykori Sopron-Pozsony útvonalat a Fertő keleti partján,az tényleg közvetlen viszonylat lenne!
|
|
Törökszentmiklós
KoNor, 2013.02.06 18:33.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Törökszentmiklóson hétfőn az I. és II. vágány fölött lévő felsővezeték bontásával elkezdődött az állomás átépítése. Itt is elvész a 100-s vonal számomra különleges hangulata...
Más: Hozzáértőktől kérdezném, hogy tudnak-e infóval szolgálni, hogy Szajol-Debrecen szakaszon mikor épült a második vágány? A villamosítás tudom, az '68-'70 között, az önműködő térközbiztosító berendezés később épült ki a bizt.berek "korszerűsítésével":
|
|
Pozsonyligetfalu
Gery, 2013.02.06 18:31.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Híradó tudósítás az új közvetlen Sopron - Pozsony vonatokról:
http://videotar.mtv.hu/Videok/2012/12/10/19/Uj_jarat_indul_Sopron_es_Pozsony_kozott.aspx
|
|
Széchenyi tér
Tastam, 2013.02.05 08:00.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A mellékelt térképen jól látható, hogyan kanyarodott a vonal az állomás elé. Az engedélyokir megengedte a város területén - indokolt esetben - 200 méteres sugarú ív létesítését. Két ilyen éles kanyar volt a vonalon, melyek igencsak megviselték az utolsó években szolgálatba állított M32-eseket.
Megjegyzem, hogy a volt vasút környezete alaposan megváltozott az 1966-os térkép kiadása óta. Széchenyi tér megálló a kép alsó részén látható útkereszteződés északi oldalánál helyezkedett el, a térkép nem jelöli. A jobb oldali vasút a vezsenyi keskenynyomközű.
|
|
|
Szekszárd
prozak01, 2013.02.04 20:51.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A peron felől
|
|
|
Szekszárd
prozak01, 2013.02.04 20:50.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.02.03: az állomásépület a buszpályaudvar felől nézve
|
|
|