Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] [ 257 ] [ 258 ] [ 259 ] ...   Utolsó Következő

Acsád    Balazs177, 2013.02.22 10:47.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dr Kubinszky Mihály:Az egykori Déli Vasút magyarországi épületei c. írása.
 
Acsád    Balazs177, 2013.02.22 10:43.49 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli Vasút I.osztályú felvételi épületének típusterve.
 
Acsád    Balazs177, 2013.02.22 10:42.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli Vasút II.osztályú felvételi épületének típusterve.
 
Acsád    Balazs177, 2013.02.22 10:41.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Déli Vasút III.osztályú felvételi épületének típusterve.
 
Acsád    Pocok, 2013.02.22 09:45.52 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Balázs177!

A Déli Vasút épületei között az osztályok meghatározása nem olyan egyértelmű, mint a HÉV-ek esetében, mivel ezeket felmerülő igény esetén növelték. Azért változtattuk meg a besorolást, mert a III. osztályt a könnyebség kedvéért azoknak az épületeknek tartjuk fent, amelyek a legkisebbek, azaz oldalankét két-két ablakokas. A két legjobban megmaradt példány ebből Babócsa és Vízvár, de ilyen volt Tárnok is, ez a bontásakor derült ki. A II.osztályt a kettőnél több ablakos, de emeletes épületszárny nélküli (I. o.) épületekre alkalmazzuk. Tesszük ezt azért, mert nem találtunk még írásos bizonyítékot arra, hogy a Déli Vasút hol húzta meg a határt a II.o és a III.o között. Ha Neked van ilyenről tudomásod, azt mielőbb oszd meg velünk, mert nagyon elősegítené a téma teljes megértését!
 
Acsád    Balazs177, 2013.02.22 07:24.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem II.osztályú épület,hanem III.osztályú!Nem értem miért kellett kijavítani a leírásban a jó szöveget!
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.21 17:24.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Ailton!
Hálásan köszönöm!
 
Ebenfurth    elefant, 2013.02.21 13:37.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1986-os képek az állomásról:http://stellwerke.blogspot.hu/2012/10/mechanisch-elektromechanisch-vgs80.html
 
Romhány    Endre, 2013.02.20 22:49.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó menetrendben minden nap 7 pár vonat közlekedett a vonalon, (jellemzően a Bzmot 241).
Az első Diósjenőről 4:35-kor, Romhányból 6:25-kor, az utolsó 21:25-kor, illetve 22:20-kor indult, a menetidő 50 perc volt.
 
Jászszentlászló    QQriQ, 2013.02.20 18:25.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elméletileg az egész vonalon nincs forgalmista, mert KÖFI-t telepítettek.
De régen jártam arra, nem vagyok 100% biztos.
 
Jászszentlászló    fizolt, 2013.02.20 16:04.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vpe adatbázisából úgy vettem ki, hogy van szolgálat(, aki jobban tudja javítson ki).
 
Vecsés-Kertekalja    Attila, 2013.02.20 11:32.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Tisztelet és Üdvözlet!
Vecsés-Kertekalja és a gyalogos-felüljáro (vas-hid) között volt egy ÖRHÁZ.
2000-ben szanálva lett.
Szeretnék, ha van képeket!
 
Pátka    Ailton, 2013.02.20 09:06.08 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az Ingatlangazdálkodási Igazgatóság (IGI) csak a fenntartásért felelős. Ha meg akarod venni/bérbe venni akkor a MÁV Vagyonkezelő Zrt-t keresd meg. (Ingatlanhasznosítási igazgató: Gyenes Tibor Tel: (1) 511-3275, E-mail: gyenest@mav.hu).

 
Pécsújhegy régi    Cshaweska, 2013.02.19 22:12.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mint azt már többször megírtam,a megálló eredetileg a Szent Borbála út felüljárója alatt volt.
Pár éve bontották el a karos sorompó maradványait,de egy őrhely maradvány közvetlenül a felüljáró alatt meg van még.
Az épület a 64-es vonal és az üszögi vonal között volt.
Ha tudok,küldök képet.
 
Kismacs    szvdom, 2013.02.19 20:28.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.haon.hu/mar-tiz-eve-uresen-all-es-omladozik-a-kismacsi-vasutallomas/2103480
 
Romhány    dani, 2013.02.19 20:21.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mellesleg megkérdezném ,hogy az utolsó menetrendben napi hány pár vonat közlekedett?
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.19 17:58.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves vasútbarátok!
A kötetlen fórumban nem kaptam választ, úgyhogy itt ismét kérdezek.
Van annak bármilyen esélye, hogy a MÁV-tól a szűzvári ingatlant a düledező őrházzal és melléképülettel egy civil szervezet megvásárolja? Teljesen más okból tervezgetek egy természetvédelmi alapítványféleséget Szfvár-Pátka "hatósugárral", amelynek kipofozva csodálatos kis "vendégháza" (inkább jobb kifejezés a kulcsosház...) lenne ez. Voltam benne pár hete, a szegeket is kilopták a falból. A vasúttechnikai oktatófilm (Úgy értettem hogy vonat) hősének emlékére ez lenne a "Sebes Andris kulcsosház".
Vasútbarát részről lenne erre igény? Én elsősorban természetjárókra számítanék majd, de az itteni réteget is tárt kapukkal várná...
Írtam a MÁV ingatlangazdálkodási részlegének, nem kaptam választ. Hagyjam annyiban, felejtsem el, mert el van döntve, hogy majd összedől? Vagy nyomuljak?
Várom a választ...
Gergő
 
Karakószörcsök    Balazs177, 2013.02.19 14:35.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely épülete szinte pontos mása a 2011-ben lebontott Kópháza megállóhely épületének.Valószínüleg azonos terv alapján épültek.
 
Dálja    QQriQ, 2013.02.19 14:35.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez nem igaz.
 
Romhány    dani, 2013.02.19 13:37.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem úgy értettem hogy nem találok oda,hanem úgy hogy nem tudom örülne -e neki a házaspár.
 
Pécsújhegy    ROCOman, 2013.02.19 07:22.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Köszönöm. Áthelyezésre kerültek. Van esetleg valamilyen dokumentum, helyszínrajz ami megadja hol is volt pontosan a megállóhely régen? Egyelőre kétes jelzettel van fent az oldalon és szeretnénk megerősíteni, hogy valóban létezett.
 
Világospuszta    QQriQ, 2013.02.19 00:47.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
...és feltehetően akkor sem volt igaz.
 
Romhány    KeriPetya, 2013.02.18 22:31.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
@dani: Tolmács állomásépülete nincs annyira a világvégén, hogy ne lehessen oda menni fotózni... nekem legalábbis nem okozott problémát 2009 - ben.
 
Világospuszta    KeriPetya, 2013.02.18 22:29.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az a bejegyzés 2009. márciusában született... !
 
Diósjenő    prozak01, 2013.02.18 22:25.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És hátulnézetből
 
Diósjenő    prozak01, 2013.02.18 22:23.59 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013.02.17: az állomásépület a tóhoz vezető útról nézve
 
Pécsújhegy    Wolf27, 2013.02.18 21:09.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A régi képek a Pécsújhegy régi megállóhelyhez tartoznak. A 90-es évek elején az elkerülő út megépülésekor készült a betonszerkezetes híd és ekkor került a mai helyére a megállóhely is.
 
Petárda    Wolf27, 2013.02.18 21:01.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Petárda állomás épülete 2012 nyarán...
 
Dunakeszi megálló    Voltam ott, 2013.02.18 12:21.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomásépület a vasút túloldalán ("falusi" oldal), az iparvágány mellett romokban volt az ´50-es évek elején. A mutatott épület szemben vele "bakterház" volt. - Emlékeim szerint.
 
Dunakeszi megálló    Voltam itt, 2013.02.18 11:19.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kisállomás volt a neve, amikor még emlékeztek rá
 
Előző Első    ... [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] [ 257 ] [ 258 ] [ 259 ] ...   Utolsó Következő