Sepsibükszád
fizolt, 2013.03.09 13:36.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
a nyíltvonali elágazás kezelője
|
|
|
Sepsibükszád
fizolt, 2013.03.09 13:19.04 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dominó biztosítóberendezés kezelőpultja a forgalmi irodában.
|
|
|
Szolnok-Alcsi
Adani, 2013.03.09 12:39.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Érdekes, amit írsz, mert minden forrás amit eddig találtam, beleértve a Szolnok-Alcsi régi állomás leírást is, azt írja, hogy mikor magastöltésre helyezték át az ártérbe a vasutat és emiatt megszűnt Alcsi állomás akkor terveztek ide szigetperont, de nem épült meg menetrendi mezők sem jelzik, hogy itt valaha állt meg vonat.
|
|
Gyömrő
Endre, 2013.03.09 10:26.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az utolsó időkben már csak simán Gyömrő volt a neve a régi mrh.-nak.
|
|
Gyömrő
Tastam, 2013.03.09 09:25.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A "25 éves a MÁV vasútépítési szervezete" c. tanulmány szerint az egyik megszüntetett szolgálati hely a régi Gyömrő megálló-rakodóhely volt. Ez lehet csupán pongyola megfogalmazás, de az is lehet, hogy korábban Kócánpusztát átkeresztelték.
A beruházás egyik indoka a forgalom meggyorsítása volt. A régi elrendezés szerint a személyvonatoknak egy km-en belül kétszer kellett megállni, ami a gőzvontatás időszakában komoly időveszteséget jelentett. A létesítmény az 1964/65-ös menetrendváltással állt üzembe. A fent említett kiadványból származó kép a vadonatúj megállót ábrázolja.
|
|
|
Szolnok-Alcsi
Tastam, 2013.03.08 21:30.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem csak tervezték azt a szigetperont, meg is épült. Csak hamar kiderült hogy utas nem nagyon van, így megszüntették aztán el is bontották.
Ezt a megoldást a kényszer szülte. A régi vasút a Tisza-hídtól kb. két kilométer hosszan az ártéri gáton haladt, és ahol elhagyta, ott volt Alcsi megálló. Csakhogy nagyon szerencsétlen megoldásnak bizonyult, hogy a töltés egyben gát is, mivel hosszabb ideig tartó magas vízállás esetén a töltés magja átázott és a vasúti pálya süllyedni kezdett. Ennek kiküszöbölésére helyezték át 1960-63 között a jelenlegi nyomvonalra a vasutat, egyúttal a vonal kb. 650 méterrel rövidebb lett.
(Forrás: 25 éves a MÁV vasútépítési szervezete)
|
|
|
Drávaszabolcs
Lepesi ZL, 2013.03.08 08:22.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A felvételen nem látom nyomát - merre volt a vasúti híd? Vagy itt közös volt?
|
|
Drávaszabolcs
Tádé, 2013.03.08 06:36.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyetértek, ez nem ott készült. A Dráva is sokkal szélesebb. Viszonyításképpen a közúti híd.
http://www.panoramio.com/photo/29377375
|
|
Püspökladány
Biró Ferenc Mihály, 2013.03.07 14:14.40 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A vasútállomás történetét bemutató tablókat a Máv-Start eltávolította, helyét hirdetésekkel töltötték fel. A tablók visszakerültek hozzam mint egykori (1999) szerzőhöz.
Sajnálom, hogy az egész állomás utsforgalmi területén nincs 1 m2 szabad arra alkalmas terület a tablók elhelyezésére. A jövőben valamilyen megoldást próbálok találni a tablók újboli elhelyezésére.
Püspökladány, 2013.03.07. Biró Ferenc Mihály vasútbarát
|
|
Törökszentmiklós
Lajibá, 2013.03.07 11:26.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kérdés lehet, hogy költői; lehet, hogy pusztába kiáltott szó; lehet,hogy falra hányt borsó; de
lehet, hogy valaki /véletlenül/ hátha elolvassa...
Miért nem becsüljük meg jobban régi kincseinket, s most a nagy vasúti rekonstrukció idején miért nem újítjuk fel a régi állomás épületét, s miért nem helyezzük vissza régi funkciójába ?
/Mint ahogy a Polgármesteri Hivatal is visszatér az eredeti patinás épületbe..., vagy milyen szép lett volna a bartai iskolából egy kirándulásra is alkalmas "Iskolamúzeum"-ot létesíteni/
Bízva abban, hogy egyszer majd úgy megyünk előre, hogy jobban becsüljük múltunkat is, minden Kedves Érdeklődőnek jó munkát, jó egészséget és sok sikert kíván : L.bá...
|
|
Drávaszabolcs
Lepesi ZL, 2013.03.07 07:50.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bocs, de szerintem a képek nem Drávaszabolcson készültek. Nincsenek ott ilyen hegyek!
|
|
Drávaszabolcs
fakatona, 2013.03.07 02:06.15 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
van 2 felrobbantott vasuti hid kepem arrol a reszrol lehet az egyik az . 1941 augusztus
|
|
|
Drávaszabolcs
fakatona, 2013.03.07 02:04.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
van 2 felrobbantott vasuti hid kepem arrol a reszrol lehet az egyik az . 1941 julius
|
|
|
Tolmács
dani, 2013.03.06 19:11.30 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Pedro Gonzales!Az a család aki ott lakik,milyenek voltak.Tehát elkergettek vagy nem foglalkoztak veled?
|
|
Beremendi Cementmű
Dávid, 2013.03.05 22:05.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Van itt még bármilyen vasúti forgalom? A Cement gyárba sem jár ki-be már semmi?
|
|
Pécs felső
Zoli, 2013.03.05 19:26.01 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megnyitás???
Már a térképekről is törölték.
|
|
Csáktornya laktanya
VT22, 2013.03.04 23:05.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Állítólag ez az épület volt az. Forrás: zeljeznice.net fórum, szerző: brunoh
http://img514.imageshack.us/img514/4314/p1590099.jpg
http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/9337-cipelcug-od-akovec-buzovca-do-murskog-sredia/
|
|
Belgrad
pezsman, 2013.03.04 20:52.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor volt ez a neve ennek az állomásnak?
|
|
Lepsény
dani, 2013.03.04 19:06.34 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Ha érdekel titeket hogy néz ki most a 27-es vonal:
youtube:bezárt vicinálisok 2012 lepsény-hajmáskér
|
|
Dombay-tó
Dávid, 2013.03.04 18:20.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor került lebontásra a megálló épülete? :( Ez is már a teljes vég kezdette...
|
|
Pécs felső
Dávid, 2013.03.04 18:02.44 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valaki valami friss, új, pozitív hírrel tud szolgálni a 64-es vonallal kapcsolatban? Esély a feltámadásra? :)
|
|
Radostyán
RZoltan, 2013.03.04 12:51.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Diósgyőr - Pereces - Baross akna, valamint a Lyukó völgyi bányavasút térképe
|
|
|
Radostyán
RZoltan, 2013.03.04 12:48.19 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Sajószentpéter - Kondó - Harica vasútvonal térképe az egyéb rácsatlakozó vonalszakaszokkal.
|
|
|
Radostyán
RZoltan, 2013.03.04 12:43.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 498. számú Sajószentpéter - Kondó - Harica vasútvonal történetéről egy rövid összefoglaló a www.kisvasut.hu oldalon rövidesen elérhető lesz.
1947-től került a vasútvonal a bányáktól a MÁV kezelésébe, a menetrendekben Radostyán is szerepelt, de a vasút a községet nem érintette. A megálló a településtől 400-500 m-re volt.Ez a vasút 760 mm nyomtávval rendelkezett.
A Radostyánt ténylegesen érintő vasút a Diósgyőr - Pereces - Baross aknai vonalnak a Lyukó völgyi ága volt. Ennek állomása is volt Radostyánban. Ez a vasút 1000 mm-es nyomtávú volt. Történetéről szintén a www.kisvasut.hu oldalon lehet leírásokat találni.
Kapcsolat a két vasút között nem volt, már csak a nyomtávbeli különbség okán sem.
|
|
Vrapčana
VT22, 2013.03.03 22:05.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.panoramio.com/photo/69102081
|
|
Laslovo-Korođ
VT22, 2013.03.03 21:29.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt még a felső szint is megvolt hellyel-közzel:
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140082res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140080res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140071res.jpg
zeljeznice.net fórum, szerző: seabral
|
|
Ernestinovo
VT22, 2013.03.03 21:26.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt is csak a falai maradtak meg az állomásnak
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140055res.jpg
|
|
Antunovac
VT22, 2013.03.03 21:23.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az épület 2008-ban:
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140048res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140054res.jpg
forrás: zeljeznice.net fórum
A Google Street View alapján ma már a tető sincs meg, csak a falak.
|
|
Belgrad
Balazs177, 2013.03.03 08:29.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez a kék 424-es TIto marsall egyik mozdonya volt! http://torzsasztal.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=tito+marsall+424-ese&aq_cre=0&user_id=&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9036868
|
|
Bucsu
dani, 2013.03.02 20:27.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyébként mire használják az épületet??
|
|