Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] ...   Utolsó Következő

Sepsibükszád    fizolt, 2013.03.09 13:36.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
a nyíltvonali elágazás kezelője
 
Sepsibükszád    fizolt, 2013.03.09 13:19.04 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Dominó biztosítóberendezés kezelőpultja a forgalmi irodában.
 
Szolnok-Alcsi    Adani, 2013.03.09 12:39.22 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Érdekes, amit írsz, mert minden forrás amit eddig találtam, beleértve a Szolnok-Alcsi régi állomás leírást is, azt írja, hogy mikor magastöltésre helyezték át az ártérbe a vasutat és emiatt megszűnt Alcsi állomás akkor terveztek ide szigetperont, de nem épült meg menetrendi mezők sem jelzik, hogy itt valaha állt meg vonat.
 
Gyömrő    Endre, 2013.03.09 10:26.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó időkben már csak simán Gyömrő volt a neve a régi mrh.-nak.
 
Gyömrő    Tastam, 2013.03.09 09:25.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A "25 éves a MÁV vasútépítési szervezete" c. tanulmány szerint az egyik megszüntetett szolgálati hely a régi Gyömrő megálló-rakodóhely volt. Ez lehet csupán pongyola megfogalmazás, de az is lehet, hogy korábban Kócánpusztát átkeresztelték.
A beruházás egyik indoka a forgalom meggyorsítása volt. A régi elrendezés szerint a személyvonatoknak egy km-en belül kétszer kellett megállni, ami a gőzvontatás időszakában komoly időveszteséget jelentett. A létesítmény az 1964/65-ös menetrendváltással állt üzembe. A fent említett kiadványból származó kép a vadonatúj megállót ábrázolja.
 
Szolnok-Alcsi    Tastam, 2013.03.08 21:30.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nem csak tervezték azt a szigetperont, meg is épült. Csak hamar kiderült hogy utas nem nagyon van, így megszüntették aztán el is bontották.
Ezt a megoldást a kényszer szülte. A régi vasút a Tisza-hídtól kb. két kilométer hosszan az ártéri gáton haladt, és ahol elhagyta, ott volt Alcsi megálló. Csakhogy nagyon szerencsétlen megoldásnak bizonyult, hogy a töltés egyben gát is, mivel hosszabb ideig tartó magas vízállás esetén a töltés magja átázott és a vasúti pálya süllyedni kezdett. Ennek kiküszöbölésére helyezték át 1960-63 között a jelenlegi nyomvonalra a vasutat, egyúttal a vonal kb. 650 méterrel rövidebb lett.
(Forrás: 25 éves a MÁV vasútépítési szervezete)
 
Drávaszabolcs    Lepesi ZL, 2013.03.08 08:22.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felvételen nem látom nyomát - merre volt a vasúti híd? Vagy itt közös volt?
 
Drávaszabolcs    Tádé, 2013.03.08 06:36.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyetértek, ez nem ott készült. A Dráva is sokkal szélesebb. Viszonyításképpen a közúti híd.
http://www.panoramio.com/photo/29377375
 
Püspökladány    Biró Ferenc Mihály, 2013.03.07 14:14.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A vasútállomás történetét bemutató tablókat a Máv-Start eltávolította, helyét hirdetésekkel töltötték fel. A tablók visszakerültek hozzam mint egykori (1999) szerzőhöz.
Sajnálom, hogy az egész állomás utsforgalmi területén nincs 1 m2 szabad arra alkalmas terület a tablók elhelyezésére. A jövőben valamilyen megoldást próbálok találni a tablók újboli elhelyezésére.
Püspökladány, 2013.03.07. Biró Ferenc Mihály vasútbarát
 
Törökszentmiklós    Lajibá, 2013.03.07 11:26.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A kérdés lehet, hogy költői; lehet, hogy pusztába kiáltott szó; lehet,hogy falra hányt borsó; de
lehet, hogy valaki /véletlenül/ hátha elolvassa...
Miért nem becsüljük meg jobban régi kincseinket, s most a nagy vasúti rekonstrukció idején miért nem újítjuk fel a régi állomás épületét, s miért nem helyezzük vissza régi funkciójába ?
/Mint ahogy a Polgármesteri Hivatal is visszatér az eredeti patinás épületbe..., vagy milyen szép lett volna a bartai iskolából egy kirándulásra is alkalmas "Iskolamúzeum"-ot létesíteni/
Bízva abban, hogy egyszer majd úgy megyünk előre, hogy jobban becsüljük múltunkat is, minden Kedves Érdeklődőnek jó munkát, jó egészséget és sok sikert kíván : L.bá...
 
Drávaszabolcs    Lepesi ZL, 2013.03.07 07:50.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Bocs, de szerintem a képek nem Drávaszabolcson készültek. Nincsenek ott ilyen hegyek!
 
Drávaszabolcs    fakatona, 2013.03.07 02:06.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
van 2 felrobbantott vasuti hid kepem arrol a reszrol lehet az egyik az . 1941 augusztus
 
Drávaszabolcs    fakatona, 2013.03.07 02:04.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
van 2 felrobbantott vasuti hid kepem arrol a reszrol lehet az egyik az . 1941 julius
 
Tolmács    dani, 2013.03.06 19:11.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Pedro Gonzales!Az a család aki ott lakik,milyenek voltak.Tehát elkergettek vagy nem foglalkoztak veled?
 
Beremendi Cementmű    Dávid, 2013.03.05 22:05.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Van itt még bármilyen vasúti forgalom? A Cement gyárba sem jár ki-be már semmi?
 
Pécs felső    Zoli, 2013.03.05 19:26.01 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Megnyitás???
Már a térképekről is törölték.
 
Csáktornya laktanya    VT22, 2013.03.04 23:05.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Állítólag ez az épület volt az. Forrás: zeljeznice.net fórum, szerző: brunoh

http://img514.imageshack.us/img514/4314/p1590099.jpg

http://www.zeljeznice.net/forum/index.php?/topic/9337-cipelcug-od-akovec-buzovca-do-murskog-sredia/
 
Belgrad    pezsman, 2013.03.04 20:52.37 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor volt ez a neve ennek az állomásnak?
 
Lepsény    dani, 2013.03.04 19:06.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok!Ha érdekel titeket hogy néz ki most a 27-es vonal:
youtube:bezárt vicinálisok 2012 lepsény-hajmáskér
 
Dombay-tó    Dávid, 2013.03.04 18:20.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mikor került lebontásra a megálló épülete? :( Ez is már a teljes vég kezdette...
 
Pécs felső    Dávid, 2013.03.04 18:02.44 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valaki valami friss, új, pozitív hírrel tud szolgálni a 64-es vonallal kapcsolatban? Esély a feltámadásra? :)
 
Radostyán    RZoltan, 2013.03.04 12:51.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Diósgyőr - Pereces - Baross akna, valamint a Lyukó völgyi bányavasút térképe
 
Radostyán    RZoltan, 2013.03.04 12:48.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Sajószentpéter - Kondó - Harica vasútvonal térképe az egyéb rácsatlakozó vonalszakaszokkal.
 
Radostyán    RZoltan, 2013.03.04 12:43.58 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 498. számú Sajószentpéter - Kondó - Harica vasútvonal történetéről egy rövid összefoglaló a www.kisvasut.hu oldalon rövidesen elérhető lesz.
1947-től került a vasútvonal a bányáktól a MÁV kezelésébe, a menetrendekben Radostyán is szerepelt, de a vasút a községet nem érintette. A megálló a településtől 400-500 m-re volt.Ez a vasút 760 mm nyomtávval rendelkezett.
A Radostyánt ténylegesen érintő vasút a Diósgyőr - Pereces - Baross aknai vonalnak a Lyukó völgyi ága volt. Ennek állomása is volt Radostyánban. Ez a vasút 1000 mm-es nyomtávú volt. Történetéről szintén a www.kisvasut.hu oldalon lehet leírásokat találni.
Kapcsolat a két vasút között nem volt, már csak a nyomtávbeli különbség okán sem.


 
Vrapčana    VT22, 2013.03.03 22:05.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.panoramio.com/photo/69102081
 
Laslovo-Korođ    VT22, 2013.03.03 21:29.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt még a felső szint is megvolt hellyel-közzel:

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140082res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140080res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140071res.jpg

zeljeznice.net fórum, szerző: seabral
 
Ernestinovo    VT22, 2013.03.03 21:26.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt is csak a falai maradtak meg az állomásnak
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140055res.jpg
 
Antunovac    VT22, 2013.03.03 21:23.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épület 2008-ban:

http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140048res.jpg
http://i174.photobucket.com/albums/w120/seabral/vk-os/2008/PC140054res.jpg
forrás: zeljeznice.net fórum

A Google Street View alapján ma már a tető sincs meg, csak a falak.
 
Belgrad    Balazs177, 2013.03.03 08:29.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez a kék 424-es TIto marsall egyik mozdonya volt! http://torzsasztal.hu/Article/showResultList?o=&aq_text=tito+marsall+424-ese&aq_cre=0&user_id=&topic_id=&forum_id=0&aq_ext=0&t=9036868
 
Bucsu    dani, 2013.03.02 20:27.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként mire használják az épületet??
 
Előző Első    ... [ 247 ] [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] ...   Utolsó Következő