Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] ...   Utolsó Következő

Bucsu    dani, 2013.03.02 20:27.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egyébként mire használják az épületet??
 
Bucsu    dani, 2013.03.02 20:25.23 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sziasztok.Ma volt szerencsém meglátogatni az épületet.Semmi lopás,gyönyörű környezet,minden megvan és nagyon szép hely.Hamarosan mutatok majd
néhány képet.
 
Fertőszéplak-Fertőd    Harpi, 2013.03.02 20:13.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy kép az előző hozzászóláshoz:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=491912160867770&set=pb.156718944387095.-2207520000.1362251433&type=3&theater
 
Petőháza    KériPetya, 2013.03.02 18:50.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Konkrétan nem vagyok ismerős a környéken, ezért csak feltételez(t)em, hogy ez a cukorgyár hasonló sorsra jutott, mint társainak nagy része. Tévedni emberi dolog, lehet kultúráltan is kezelni a kérdést.
Köszönöm a tájékoztatást!
 
Szolnok-Alcsi    Adani, 2013.03.02 16:18.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szigetperont tervezhettek ide, de nyilván belátták ,hogy semmi értelme ide megállót rakni, nincs a környéken semmi.
 
Petőháza    elefant, 2013.03.02 11:55.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És azt kitől halottad,hogy ez a mozdony már nincs ott?Megnyugtatlak,hogy még ma is ott áll,ugyanis a gyárat nem bontották teljesen szét,néhány épület még megvan,sőt portaszolgálat is van!
 
Debrecen-Kondoros    debreceni, 2013.03.02 08:43.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gyerekkori emlékeim szerint ugyanolyan stílusú épület volt itt is mint Db- Szabadságtelep és Haláp megállóhelyeken. Valamikor a 80-as évek közepén cserélték le a szakállas sorompót fénysorompóra és ezzel összefüggésben bontották le az épületet.
 
Petőháza    ROCOman, 2013.03.02 08:00.32 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A gőzmegőr lista szerint még mindig Petőházán van kiállítva. Óvatosan kell a dolgot kezelni, mert az eredeti 377 315-öst 1932-ben selejtezték. Ezt a pályaszámot egy másik, Jugoszláviából 1941-ben visszaszerzett mozdony kapta meg.
 
Petőháza    KériPetya, 2013.03.02 01:15.03 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A Győr–Sopron vasútvonal közvetlenül a község mellett haladt el, s mintegy 3 km-re volt az eszterházi vasútállomás. Már 1879 őszén elkészült a gyári iparvágány és megnyitották a 37. őrháznál az „Eszterháza Gyár” megállóhelyet. Ez később „Petőháza Gyár” nevet kapott."

Forrás:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Pet%C5%91h%C3%A1za#Pet.C5.91h.C3.A1za_.C3.A9s_a_cukorgy.C3.A1rt.C3.A1s
 
Vértesacsa    dani, 2013.03.01 14:31.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Viszont legalább LESZ VASÚTJA A FALUNAK!!!De az is jó hogy lesz kiágazás fehérvár felé.És hátha lesz bzmot a vonalon acsáig.(persze ez csak elmélet)
 
Körösújfalu    dani, 2013.03.01 08:28.10 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos ez a vonal jobban az enyészeté lett mint a 2007-ben bezárt egyik vonal.
 
Maglódi Nyaraló    kaljul, 2013.02.28 22:36.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos, képet nem tudok mutatni, de ma jártam azon a vonalon és vadonatúj épület van a régi helyén, váróhelyiséggel, fedett kerékpártárolóval. Hogy a régit építették-e át és bővítették ki, ezt hirtelen nem tudtam megállapítani.
 
Fertőszéplak-Fertőd    djlacee, 2013.02.28 17:49.38 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A megállóhely épülete új GYSEV szabványú névtáblát kapott, de előtte az eddigi, lábakon álló is megmaradt
 
Pátka    Kempelen, 2013.02.28 17:34.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Elsőként szeretnék én is sok szerencsét és kitartást kívánni a bérbevételi projekthez. Remélem nincs szemellenző rajtuk és hamar bérbe adják a kihasználatlan ingatlant.

Nem valószínű, hogy eredetileg régi HÉV épület lenne, hiszen az elágazást csak jóval a vonal megéülését követően alakították ki. Viszont annyi esélyed lehet - mivel az útátjáró régen is ott volt az őrház mellett - hogy egykor talán sorompóőrház lehetett. A máv-nál biztosan meg fogod tudni az építési idejét, ha sikerül a bérbeadás.
Kút is tartozik az ingatlanhoz, de meg kell keresni a nagy gazban, ha azóta nem temette be senki.
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.28 17:03.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Alaposan körül fogok nézni...
 
Pátka    Ailton, 2013.02.28 16:43.12 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"Inkább a víz az, ami elkelne... "
Őrházi kút sincsen?
 
Jászapáti    Farkas, 2013.02.28 15:22.51 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2013. január 1-től megszűnt a személypénztár. Reméljük csak ideiglenesen, mert igény lenne rá...
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.28 12:05.50 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igen, az az. A következő a helyzet: ablakok kitörve, ajtó nincs, padlásfeljáró létra, padlásajtó és pinceajtó nincs, a palatető itt-ott hiányos. A legnagyobb gond az, hogy a padlásról valaki leszakadt a legnagyobb szobába, vagyis a padlón ott van pár kiló anyag, a plafonon ott meredeznek a törött deszkák. Közfalak tökéletesek, padló rendben van, a kis fürdőszobaszerű az eléggé leharcolva. A kémény jó. Elektromosság természetesen szétberhelve, de az nem is akkora létkérdés. Inkább a víz az, ami elkelne...
A melléképület jó állapotban, bár funkciója számomra homályos. Az a kis váltó- vagy sorompókezelő házikó van kritikus állapotban (ami előtt a filmen Sebes Andris a lámpát tisztogatja).
Tervezem, hogy jó alaposan megfotózom, mert az is érdekelne, hogy ez HÉV-típusú őrház -e megváltozott külsővel, vagy valami egyéb. Nem ígérem villámgyorsan, de 1 héten belül szerintem eljutok oda fényképezővel.
 
Pátka    Ailton, 2013.02.28 11:13.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Arról az őrházról van szó, ami Somay Nándor felvételén szerepel? Az a kép alapján valóban jó állapotban lévőnek mondható.
 
Jászladány    Farkas, 2013.02.28 08:30.55 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor télen...
 
Jászladány    Farkas, 2013.02.28 08:29.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egész vonalon Domino 55 kisállomási biztosító berendezés üzemel.
 
Pátka    2Kuvik, 2013.02.28 07:49.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Petya!
Az a helyzet, hogy Fejér megyében lakom, ide köt a munkám, csak éppen nem érzem magam ide tartozónak. Amit a természetvédelemmel kapcsolatban írtam, az is ide köt. De az "otthon" az a Hortobágy.
Tehát itt nem arról van szó, hogy valahol leakasszak egy őrházat, hanem hogy a természetvédelmi elképzeléseimbe nagyon szépen belepasszol egy kis, autentikus, szép helyen levő épület, aminek a megmentése jelenleg nem tűnik lehetetlennek (fizikailag), mert jók a falak és nagyjából a tetőzet is. Ha ez befuccsol, akkor nem fogok más őrházat keresni.
A házon szerencsére nincs firka, de a festésre még visszatérünk, hálásan köszönöm.
Gergő
 
Petőháza    KériPetya, 2013.02.28 01:09.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A cukorgyár működése idején annak területén volt megtalálható a 377 315 számú gőzmozdony. Hol van ez most, merre található?
http://www.holperferenc.hu/Petohaza/Volt_Egyszer_Egy_Cukorgyar/slides/Petohazi_Cukorgyar_Udvar_42.html
 
Vértesacsa    QqriQ, 2013.02.27 21:52.31 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is."

Maximum annyira, hogyha ez megépül, az új nyomvonal úgy keresztbe szeli a régi 6-os vonalat, hogy elméleti esély se lesz az újjáépítésére.
 
Szemeretelep    QQriQ, 2013.02.27 21:50.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hamarosan elbontják a sorompóőrházat
http://www.bp18.hu/cikk.1773.utban_egy_mav-epulet.html
 
Dobsina    husonyiczagabor, 2013.02.27 21:34.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Bánréve-Rozsnyói vonalszakasz 1876-ra elérte Dobsinát..Ennek egyik állomása Pelsőcz volt. 1894.november 13-án adták át a forgalomnak a Pelsőcz-Nagyszlabosi helyi érdekű vasutat más nevén vicinálist. Kiépítését dr,Neumann Rafael budapesti ügyvéd részére engedélyezték,aki az engedélyt a "Csetnekvölgyi hé.vasút Részvény Társaságra" ruházta át,az építést a "Magyar építő Rt. Csetnekvölgyi h-é vasut építési vállalata" végezte el.Hossza 24 km volt emelkedése a vonal felsőbb szakaszán 24 ezrelék!!.E vonal építését a Csetnek-völgyi rézhámorok,vasolvasztók és a Nagyszlabosi papírgyár tette indokolttá..Építéséhez az államon és a magánosokon kívül a vármegye 50 000 Koronát szavazott mag törzsrészvények vásárlására,amelynek amortizációs kamatait a vármegyei úti alap fedezte. Áruforgalmának jelentős részét az említett gyárakon kívül az ochtinai magnezit gyárak,több fűrész és vassalak telep szolgáltatta..Ezen a pályaszakaszon a szlovák állam 2004-ben gazdasági indokokra való hivatkozással megszüntette a vasúti közlekedést.(Az állomások személyzetéről majd más alkalommal)
 
Pátka    KériPetya, 2013.02.27 21:19.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én is tiszántúli lennék, de eszembe nem jutna, ha egy őrházat vennék meg, hogy az ország másik felében vásároljak egyet...
Ettől függetlenül mindenképpen támogatom az elképzeléseidet, várom a friss híreket, és ha esetleg valamiben tudok segíteni, kérdezz rám!
Gondolom graffitit nem szeretnél az épületre, de egyebek festésében hátha segítségedre lehetek...

 
Vértesacsa    Soerli, 2013.02.27 20:00.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is.Hátha lenne belőle valami:

A kormány döntött a fővárosi, ún. V0-s vasútpálya megépítéséről - jelentette be a külkapcsolatokért felelős államtitkár.

Szijjártó Péter a kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is magába foglaló, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg, előreláthatólag 2017 végére. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül, így a vasúti teherszállítmányok a jelenlegi 4-5 nap helyett egy nap alatt szelhetik majd át az országot - tette hozzá.

Az államtitkár közölte azt is, hogy a kormány még vizsgálja, a kínai fejlesztési bankkal kötött, legalább 1 milliárd eurós fejlesztési együttműködés forrásainak felhasználásával építik-e meg a beruházást, vagy előnyösebb lenne uniós forrásokból finanszírozni az építkezést. Hozzátette: amennyiben a kínai forrás segítségével készül el a beruházás, úgy 2014 tavaszán elkezdődhet a kivitelezés, tehát addigra el kell végezni a költségbecslést, a tervezést és engedélyezést, és 2017-re elkészülhet az útvonal.

Az államtitkár emlékeztetett: Magyarország egyik legnagyobb értéke a földrajzi elhelyezkedése, amelyből "hasznot kell húzni". Úgy fogalmazott: Magyarország a kelet-nyugati, illetve nyugat-keleti vasútszállítás tekintetében jelenleg versenyképtelen, az új beruházással "evidenssé kell tenni", hogy, ha valaki ezen a viszonylaton akar vasúton szállítani, az Magyarországon keresztül tegye.

Szijjártó Péter elmondta: a magyarországi vasúthálózat Budapest központú, ami a személyszállítás esetében érthető, de a teherszállítás szempontjából hátrány. Emlékeztetett: napközben nem lehet ráereszteni a tehervasúti szállítmányokat a túlterhelt Budapest környéki elővárosi útvonalakra, így a teherszállítmányok átlagos sebessége Magyarországon jelenleg óránként 3 kilométer.

Az államtitkár bejelentette: az új tehervasúti útvonal a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő 1-es vasúti főútvonalról Tatabánya-Szárligetnél ágazik majd le és Vértesboglár-Vértesacsa-Ercsi-Kiskunlacháza-Bugyi-Dabas útvonalon éri majd el a Budapestet Cegléddel és Nyíregyházával összekötő 100-as útvonalat. Az útvonalat "autópálya-szerűen" építik majd meg, így többek között Székesfehérvár, Pusztaszabolcs, Kecskemét és Szeged felé is lesz leágazás - tette hozzá.

Szijjártó Péter szerint a beruházás a magyarországi építőipar számára óriási lökést adhat, de a komáromi, tatabányai és szolnoki rendező-pályaudvarok megnövekedett forgalma is új munkahelyeket teremt.
Emlékeztetett: Magyarországon 1948 óta nem volt zöldmezős közforgalmú vasútépítés.

(Forrás: MTI) http://veddamagyart.info/gazdasag/5865-v0-budapestet-delrol-elkerulo-vasuti-korgyuru-epul
 
Tiszaszentmárton    Kovács Zsolt, 2013.02.27 14:08.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Én még emlékszem az állomásépületre, voltam is benne, hiszen az általános iskolai osztálytársam ott lakott a szüleivel. Az épület teljesen komfortnélküli volt, még villany sem volt benne, petróleumlámpával világítottak, ezért iskolaidőben a rokonoknál aludt a faluban. Az 1970-es évek közepén költöztek be a faluba, nem sokkal később az állomás épületét le is bontották. Azonban a megálló még elég sokáig üzemelt kb. az 1980-as évek közepén szüntették meg. Valóban volt rakodóvágány is. Amikor a szüleim építették a családi házunkat, a betonhoz a kavicsot ide hozták vasúton és innen szállíttattuk a házhoz teherautókkal. Ez körülbelül 1977-ben volt, akkoriban az építőanyagot sokan szállították így az épülő házaikhoz, hiszen a vasúton dolgozóknak nagyon kedvező volt a fuvar.
A rakodóvágány sokáig működött (talán még rendszerváltás után is egy kis ideig), akkoriban ideiglenes rámpákon árurakodás is volt, a Szovjetunióból érkező árukat tárolták és rakodták közúti járműre (pl. nyersbőr). Az egyik ilyen rámpa még látható is az út mellett, a falu irányába haladva jobb oldalon.
A hivatkozott videóhoz annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy gyerekkoromban sokat bicikliztünk arrafelé. A másik oldalon, mint ahonnan a videó készült, volt ott egy kis határőr épület is a hídfőnél, folyamatos határőrszolgálattal. Már régen jártam arra, a videón úgy látom az épület már nem áll.
 
Pécsújhegyi szénosztályozó    Tádé, 2013.02.27 12:44.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
És az ürítő kihúzójának vége,jelenleg.
 
Előző Első    ... [ 248 ] [ 249 ] [ 250 ] [ 251 ] [ 252 ] [ 253 ] [ 254 ] [ 255 ] [ 256 ] ...   Utolsó Következő