Bucsu
dani, 2013.03.02 20:27.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egyébként mire használják az épületet??
|
|
Bucsu
dani, 2013.03.02 20:25.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok.Ma volt szerencsém meglátogatni az épületet.Semmi lopás,gyönyörű környezet,minden megvan és nagyon szép hely.Hamarosan mutatok majd
néhány képet.
|
|
Fertőszéplak-Fertőd
Harpi, 2013.03.02 20:13.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy kép az előző hozzászóláshoz:https://www.facebook.com/photo.php?fbid=491912160867770&set=pb.156718944387095.-2207520000.1362251433&type=3&theater
|
|
Petőháza
KériPetya, 2013.03.02 18:50.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Konkrétan nem vagyok ismerős a környéken, ezért csak feltételez(t)em, hogy ez a cukorgyár hasonló sorsra jutott, mint társainak nagy része. Tévedni emberi dolog, lehet kultúráltan is kezelni a kérdést.
Köszönöm a tájékoztatást!
|
|
Szolnok-Alcsi
Adani, 2013.03.02 16:18.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szigetperont tervezhettek ide, de nyilván belátták ,hogy semmi értelme ide megállót rakni, nincs a környéken semmi.
|
|
Petőháza
elefant, 2013.03.02 11:55.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És azt kitől halottad,hogy ez a mozdony már nincs ott?Megnyugtatlak,hogy még ma is ott áll,ugyanis a gyárat nem bontották teljesen szét,néhány épület még megvan,sőt portaszolgálat is van!
|
|
Debrecen-Kondoros
debreceni, 2013.03.02 08:43.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Gyerekkori emlékeim szerint ugyanolyan stílusú épület volt itt is mint Db- Szabadságtelep és Haláp megállóhelyeken. Valamikor a 80-as évek közepén cserélték le a szakállas sorompót fénysorompóra és ezzel összefüggésben bontották le az épületet.
|
|
Petőháza
ROCOman, 2013.03.02 08:00.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A gőzmegőr lista szerint még mindig Petőházán van kiállítva. Óvatosan kell a dolgot kezelni, mert az eredeti 377 315-öst 1932-ben selejtezték. Ezt a pályaszámot egy másik, Jugoszláviából 1941-ben visszaszerzett mozdony kapta meg.
|
|
Petőháza
KériPetya, 2013.03.02 01:15.03 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A Győr–Sopron vasútvonal közvetlenül a község mellett haladt el, s mintegy 3 km-re volt az eszterházi vasútállomás. Már 1879 őszén elkészült a gyári iparvágány és megnyitották a 37. őrháznál az „Eszterháza Gyár” megállóhelyet. Ez később „Petőháza Gyár” nevet kapott."
Forrás:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Pet%C5%91h%C3%A1za#Pet.C5.91h.C3.A1za_.C3.A9s_a_cukorgy.C3.A1rt.C3.A1s
|
|
Vértesacsa
dani, 2013.03.01 14:31.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Viszont legalább LESZ VASÚTJA A FALUNAK!!!De az is jó hogy lesz kiágazás fehérvár felé.És hátha lesz bzmot a vonalon acsáig.(persze ez csak elmélet)
|
|
Körösújfalu
dani, 2013.03.01 08:28.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos ez a vonal jobban az enyészeté lett mint a 2007-ben bezárt egyik vonal.
|
|
Maglódi Nyaraló
kaljul, 2013.02.28 22:36.20 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnos, képet nem tudok mutatni, de ma jártam azon a vonalon és vadonatúj épület van a régi helyén, váróhelyiséggel, fedett kerékpártárolóval. Hogy a régit építették-e át és bővítették ki, ezt hirtelen nem tudtam megállapítani.
|
|
Fertőszéplak-Fertőd
djlacee, 2013.02.28 17:49.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A megállóhely épülete új GYSEV szabványú névtáblát kapott, de előtte az eddigi, lábakon álló is megmaradt
|
|
Pátka
Kempelen, 2013.02.28 17:34.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Elsőként szeretnék én is sok szerencsét és kitartást kívánni a bérbevételi projekthez. Remélem nincs szemellenző rajtuk és hamar bérbe adják a kihasználatlan ingatlant.
Nem valószínű, hogy eredetileg régi HÉV épület lenne, hiszen az elágazást csak jóval a vonal megéülését követően alakították ki. Viszont annyi esélyed lehet - mivel az útátjáró régen is ott volt az őrház mellett - hogy egykor talán sorompóőrház lehetett. A máv-nál biztosan meg fogod tudni az építési idejét, ha sikerül a bérbeadás.
Kút is tartozik az ingatlanhoz, de meg kell keresni a nagy gazban, ha azóta nem temette be senki.
|
|
Pátka
2Kuvik, 2013.02.28 17:03.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Alaposan körül fogok nézni...
|
|
Pátka
Ailton, 2013.02.28 16:43.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"Inkább a víz az, ami elkelne... "
Őrházi kút sincsen?
|
|
Jászapáti
Farkas, 2013.02.28 15:22.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013. január 1-től megszűnt a személypénztár. Reméljük csak ideiglenesen, mert igény lenne rá...
|
|
Pátka
2Kuvik, 2013.02.28 12:05.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Igen, az az. A következő a helyzet: ablakok kitörve, ajtó nincs, padlásfeljáró létra, padlásajtó és pinceajtó nincs, a palatető itt-ott hiányos. A legnagyobb gond az, hogy a padlásról valaki leszakadt a legnagyobb szobába, vagyis a padlón ott van pár kiló anyag, a plafonon ott meredeznek a törött deszkák. Közfalak tökéletesek, padló rendben van, a kis fürdőszobaszerű az eléggé leharcolva. A kémény jó. Elektromosság természetesen szétberhelve, de az nem is akkora létkérdés. Inkább a víz az, ami elkelne...
A melléképület jó állapotban, bár funkciója számomra homályos. Az a kis váltó- vagy sorompókezelő házikó van kritikus állapotban (ami előtt a filmen Sebes Andris a lámpát tisztogatja).
Tervezem, hogy jó alaposan megfotózom, mert az is érdekelne, hogy ez HÉV-típusú őrház -e megváltozott külsővel, vagy valami egyéb. Nem ígérem villámgyorsan, de 1 héten belül szerintem eljutok oda fényképezővel.
|
|
Pátka
Ailton, 2013.02.28 11:13.11 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Arról az őrházról van szó, ami Somay Nándor felvételén szerepel? Az a kép alapján valóban jó állapotban lévőnek mondható.
|
|
Jászladány
Farkas, 2013.02.28 08:30.55 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamikor télen...
|
|
|
Jászladány
Farkas, 2013.02.28 08:29.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az egész vonalon Domino 55 kisállomási biztosító berendezés üzemel.
|
|
|
Pátka
2Kuvik, 2013.02.28 07:49.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Petya!
Az a helyzet, hogy Fejér megyében lakom, ide köt a munkám, csak éppen nem érzem magam ide tartozónak. Amit a természetvédelemmel kapcsolatban írtam, az is ide köt. De az "otthon" az a Hortobágy.
Tehát itt nem arról van szó, hogy valahol leakasszak egy őrházat, hanem hogy a természetvédelmi elképzeléseimbe nagyon szépen belepasszol egy kis, autentikus, szép helyen levő épület, aminek a megmentése jelenleg nem tűnik lehetetlennek (fizikailag), mert jók a falak és nagyjából a tetőzet is. Ha ez befuccsol, akkor nem fogok más őrházat keresni.
A házon szerencsére nincs firka, de a festésre még visszatérünk, hálásan köszönöm.
Gergő
|
|
Petőháza
KériPetya, 2013.02.28 01:09.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A cukorgyár működése idején annak területén volt megtalálható a 377 315 számú gőzmozdony. Hol van ez most, merre található?
http://www.holperferenc.hu/Petohaza/Volt_Egyszer_Egy_Cukorgyar/slides/Petohazi_Cukorgyar_Udvar_42.html
|
|
Vértesacsa
QqriQ, 2013.02.27 21:52.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
"A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is."
Maximum annyira, hogyha ez megépül, az új nyomvonal úgy keresztbe szeli a régi 6-os vonalat, hogy elméleti esély se lesz az újjáépítésére.
|
|
Szemeretelep
QQriQ, 2013.02.27 21:50.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hamarosan elbontják a sorompóőrházat
http://www.bp18.hu/cikk.1773.utban_egy_mav-epulet.html
|
|
Dobsina
husonyiczagabor, 2013.02.27 21:34.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Bánréve-Rozsnyói vonalszakasz 1876-ra elérte Dobsinát..Ennek egyik állomása Pelsőcz volt. 1894.november 13-án adták át a forgalomnak a Pelsőcz-Nagyszlabosi helyi érdekű vasutat más nevén vicinálist. Kiépítését dr,Neumann Rafael budapesti ügyvéd részére engedélyezték,aki az engedélyt a "Csetnekvölgyi hé.vasút Részvény Társaságra" ruházta át,az építést a "Magyar építő Rt. Csetnekvölgyi h-é vasut építési vállalata" végezte el.Hossza 24 km volt emelkedése a vonal felsőbb szakaszán 24 ezrelék!!.E vonal építését a Csetnek-völgyi rézhámorok,vasolvasztók és a Nagyszlabosi papírgyár tette indokolttá..Építéséhez az államon és a magánosokon kívül a vármegye 50 000 Koronát szavazott mag törzsrészvények vásárlására,amelynek amortizációs kamatait a vármegyei úti alap fedezte. Áruforgalmának jelentős részét az említett gyárakon kívül az ochtinai magnezit gyárak,több fűrész és vassalak telep szolgáltatta..Ezen a pályaszakaszon a szlovák állam 2004-ben gazdasági indokokra való hivatkozással megszüntette a vasúti közlekedést.(Az állomások személyzetéről majd más alkalommal)
|
|
Pátka
KériPetya, 2013.02.27 21:19.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én is tiszántúli lennék, de eszembe nem jutna, ha egy őrházat vennék meg, hogy az ország másik felében vásároljak egyet...
Ettől függetlenül mindenképpen támogatom az elképzeléseidet, várom a friss híreket, és ha esetleg valamiben tudok segíteni, kérdezz rám!
Gondolom graffitit nem szeretnél az épületre, de egyebek festésében hátha segítségedre lehetek...
|
|
Vértesacsa
Soerli, 2013.02.27 20:00.09 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A minap találtam ezt a cikket,érinti Vértesacsát is.Hátha lenne belőle valami:
A kormány döntött a fővárosi, ún. V0-s vasútpálya megépítéséről - jelentette be a külkapcsolatokért felelős államtitkár.
Szijjártó Péter a kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: a beruházás során 113 kilométer hosszú, kétvágányos, villamosított, két Duna-hidat is magába foglaló, nyílt vágányon óránként 160 kilométeres sebességet lehetővé tevő folyosót építenek meg, előreláthatólag 2017 végére. A kizárólag vasúti teherszállításra szánt útvonal Tatabánya és Cegléd között épül, így a vasúti teherszállítmányok a jelenlegi 4-5 nap helyett egy nap alatt szelhetik majd át az országot - tette hozzá.
Az államtitkár közölte azt is, hogy a kormány még vizsgálja, a kínai fejlesztési bankkal kötött, legalább 1 milliárd eurós fejlesztési együttműködés forrásainak felhasználásával építik-e meg a beruházást, vagy előnyösebb lenne uniós forrásokból finanszírozni az építkezést. Hozzátette: amennyiben a kínai forrás segítségével készül el a beruházás, úgy 2014 tavaszán elkezdődhet a kivitelezés, tehát addigra el kell végezni a költségbecslést, a tervezést és engedélyezést, és 2017-re elkészülhet az útvonal.
Az államtitkár emlékeztetett: Magyarország egyik legnagyobb értéke a földrajzi elhelyezkedése, amelyből "hasznot kell húzni". Úgy fogalmazott: Magyarország a kelet-nyugati, illetve nyugat-keleti vasútszállítás tekintetében jelenleg versenyképtelen, az új beruházással "evidenssé kell tenni", hogy, ha valaki ezen a viszonylaton akar vasúton szállítani, az Magyarországon keresztül tegye.
Szijjártó Péter elmondta: a magyarországi vasúthálózat Budapest központú, ami a személyszállítás esetében érthető, de a teherszállítás szempontjából hátrány. Emlékeztetett: napközben nem lehet ráereszteni a tehervasúti szállítmányokat a túlterhelt Budapest környéki elővárosi útvonalakra, így a teherszállítmányok átlagos sebessége Magyarországon jelenleg óránként 3 kilométer.
Az államtitkár bejelentette: az új tehervasúti útvonal a Budapestet Győrrel és Béccsel összekötő 1-es vasúti főútvonalról Tatabánya-Szárligetnél ágazik majd le és Vértesboglár-Vértesacsa-Ercsi-Kiskunlacháza-Bugyi-Dabas útvonalon éri majd el a Budapestet Cegléddel és Nyíregyházával összekötő 100-as útvonalat. Az útvonalat "autópálya-szerűen" építik majd meg, így többek között Székesfehérvár, Pusztaszabolcs, Kecskemét és Szeged felé is lesz leágazás - tette hozzá.
Szijjártó Péter szerint a beruházás a magyarországi építőipar számára óriási lökést adhat, de a komáromi, tatabányai és szolnoki rendező-pályaudvarok megnövekedett forgalma is új munkahelyeket teremt.
Emlékeztetett: Magyarországon 1948 óta nem volt zöldmezős közforgalmú vasútépítés.
(Forrás: MTI) http://veddamagyart.info/gazdasag/5865-v0-budapestet-delrol-elkerulo-vasuti-korgyuru-epul
|
|
Tiszaszentmárton
Kovács Zsolt, 2013.02.27 14:08.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Én még emlékszem az állomásépületre, voltam is benne, hiszen az általános iskolai osztálytársam ott lakott a szüleivel. Az épület teljesen komfortnélküli volt, még villany sem volt benne, petróleumlámpával világítottak, ezért iskolaidőben a rokonoknál aludt a faluban. Az 1970-es évek közepén költöztek be a faluba, nem sokkal később az állomás épületét le is bontották. Azonban a megálló még elég sokáig üzemelt kb. az 1980-as évek közepén szüntették meg. Valóban volt rakodóvágány is. Amikor a szüleim építették a családi házunkat, a betonhoz a kavicsot ide hozták vasúton és innen szállíttattuk a házhoz teherautókkal. Ez körülbelül 1977-ben volt, akkoriban az építőanyagot sokan szállították így az épülő házaikhoz, hiszen a vasúton dolgozóknak nagyon kedvező volt a fuvar.
A rakodóvágány sokáig működött (talán még rendszerváltás után is egy kis ideig), akkoriban ideiglenes rámpákon árurakodás is volt, a Szovjetunióból érkező árukat tárolták és rakodták közúti járműre (pl. nyersbőr). Az egyik ilyen rámpa még látható is az út mellett, a falu irányába haladva jobb oldalon.
A hivatkozott videóhoz annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy gyerekkoromban sokat bicikliztünk arrafelé. A másik oldalon, mint ahonnan a videó készült, volt ott egy kis határőr épület is a hídfőnél, folyamatos határőrszolgálattal. Már régen jártam arra, a videón úgy látom az épület már nem áll.
|
|
Pécsújhegyi szénosztályozó
Tádé, 2013.02.27 12:44.41 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És az ürítő kihúzójának vége,jelenleg.
|
|
|