Szekszárd
prozak01, 2013.02.04 20:50.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2013.02.03: az állomásépület a buszpályaudvar felől nézve
|
|
|
Papkeszi
dani, 2013.02.04 19:41.31 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát igen.Először a szfvár-komárom és a szfvár-sárbogárd vonalért aggódjunk.Ez a Fűzfő-vilonya szakasz nem is rossz,de inkább keneséről vagy csajágról induljon.És
szerintem nem lenne érdemes egy helyen sem megállni.Talán tripoliszban,esetleg.
Végül is reménykedünk.
|
|
Veszprémvarsány
Zoli, 2013.02.04 19:34.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt éltem 1946-1958-ig.Az állomásnak a Győr felöli oldalán még mindíg áll 8/a őrház.Abban laktunk a szülőkkel együtt nyolcan.Egy szobában.Mégis milyen tágas volt.Miénk volt az egész határ,és vele együtt az egész világ.Ez a 12 év egész életemet meghatározta.A szeretet ott volt közöttünk,és ez azóta sem mult el.Ezért szeretem ezt az állomást.Ez hiányzik nektek is mai fiúk lányok a szeretet és boldogság.
|
|
Széchenyi tér
QQriQ, 2013.02.03 19:10.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem is fordult be a hantházai vasút, mert a végállomása az állomásépület előtt (annak utca felőli oldalán) volt. Innen irányváltással volt elérhető a "nagy" vasútállomás 1. vágánya.
|
|
Széchenyi tér
András, 2013.02.03 17:55.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A 35 évvel ezelőtti helyismerettel rendelkezőkhöz szól a kérdés, hogy tudott e vasútvonal becsatlakozni a ceglédi pályaudvarra? Ugyanis a Kossuth Ferenc utca az pont az állomással pont szemközt lévő és arra merőleges utca. Nem tudok elképzelni olyan éles pályaívet, amin a vonat be tudott volna járni a pályaudvarra.
|
|
Süttő
ROCOman, 2013.02.03 16:29.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Süttői Állami Erdei Vasút története Toporczer Zoltántól: http://vasutifilm.znet.hu/hajtanyok/egyeb%20temak/sp/saev.htm
|
|
Papkeszi
Veszprém27, 2013.02.03 14:03.39 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Pillanatnyilag semmilyen kormányzati szándék nincsen egy mellékvonal újraindítására, ezért teljesen lehetetlen helyzetben van a dolog.Meg őszintén, szerintem, most a 2 vonatpáros vonalainkért kellene aggódni,nem pedig azért ahol már egyre halványul az esély az újraindulásra.Amit tehetünk, hogy járjuk a pályát, hogy ne tudják széjjel lopni ennél jobban, ahogy most van. Az ötleted nem elvetendő, de nem érdemes Papkesziben gondolkodni.Vilonya-Királyszentistvánnál a fűzfői átkötés lenne a legjobb, ennek a vonalnak a mentsvára pedig egy Veszprém-Siófok(-Kaposvár) regionális vasútvonal kialakítása lehetne.
|
|
Széchenyi tér
Tastam, 2013.02.03 08:20.28 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A ceglédi Kossuth Ferenc utca látképe a Széchenyi út sarkától a vasútállomás felé tekintve. Jól felismerhető a már felszedett vasút nyomvonala és a még kockaköves úttest, valamint jobbra a Kossuth gimnázium hátulsó kerítése. A kép előterében látható az egykori Széchenyi tér megálló helye, melynek emlékezetem szerint még állomásnév-táblája sem volt. A fotót Nagy Imre készítette valószínűleg 1979 nyarán, vagyis több, mint egy évvel a vasút megszüntetése után.
|
|
|
Tatabánya
Endre, 2013.02.03 01:02.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ráció valóban nem sok van benne, de megfelelő lobbierővel sok mindent el lehet érni. A két üzemképes Samuból az egyik jelenleg valóban forda szerint Tatabánya - Oroszlány között ingázik, betétkocsik nélkül, csak vezérlővel. Hétvégén Istvántelken karbantart.
|
|
Tatabánya
Lópikula, 2013.02.02 20:45.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Teljességgel logikátlan lenne Oroszlányba ilyen szerelvényt járatni... előbb át kell rágni a kapott infót.
|
|
Tatabánya
sinszeg97, 2013.02.02 20:35.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy hallottam, hogy Oroszlány felé Bv mot (Samu) közlekedik. Elmentem az egyik hétvégén hogy kipróbáljam, de Talent volt, nem pedíg Samu!!! :(
|
|
Fenékpuszta
Szergej, 2013.02.02 18:55.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A kitérőre szükség van, ugyanis a pályafenntartás Ab motorral kijár Sármellékig, továbbá a gyomirtómenet is rendszeres!!
|
|
Papkeszi
dani, 2013.02.02 18:24.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Ém is azokat pártolom akik a vonal újranyitása mellett vannak.DE,mit gondoltok.Ha esetleg lenne egy nem is tudom:PAPKESZI-BALATONKENESE-(balatonalmádi)viszonylat,annak lenne utasforgalma?Gondoljatok itt a nyárra.
Egyébként e mellékvonal újranyitásához ennyi kell:minimum.60 km/h-s sebesség mindenhol,oda-vissza napi 7 vonat (ésszerűen átgondolt menetrenddel)!!!,és egy kis lelkesedés.Egyébként most mi lett az újranyitási tervvel?
|
|
Csajág
dani, 2013.02.02 12:45.52 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Hát ugye,nagyon régen amikor nem volt autó akkor mindenki csak ezzel tudott járni.Amikor még működött a 27-es vonal akkor a fővonali vonatról itt szálltak át az emberek.Viszont mikor még működött akkor sem volt a csajágiak részéről nagy forgalom,mert csajág-felső sokkal közelebb volt a településhez,és inkább ott szálltak fel.Mai állapot: Nyáron egy-két ember le-fel.Télen:Szinte teljesen üres.
|
|
Balatonkenese
dani, 2013.02.02 10:49.05 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Mit gondoltok ha esetleg nyitnának egy balatonkenese-papkeszi viszonylatot
annak lenne utasforgalma?legfőkébb nyáron?
|
|
Csermő
VT22, 2013.02.02 00:43.10 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A helyi erők elkezdték az épület végleges szétverését. Így pusztul el az ACSEV öröksége :(((
http://i1063.photobucket.com/albums/t518/alexandru550/cermei_zps097ad97f.jpg
|
|
Örkény
Magyarnaba, 2013.02.01 21:23.26 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Tegnap újra hallattak magukról a 142-es vonal örkényi részén garázdálkodó "fiatalok". Egy vonatról leszálló nőt vertek meg és raboltak ki. Ilyen körülmények között teljesen el fog halni a személyforgalom (is).
|
|
Rudabánya
dani, 2013.02.01 14:56.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm.
|
|
Bakonytamási
Zolibácsi, 2013.02.01 11:35.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Itt éltek szüleim,testvéreim,leszerelésemig én is.A régi társak:Fodor Anikó,Lakatos Tuti,Erős Teri,Erős Józsi.Vági Zoli.Németh Erzsi,Sheck Zoli(20 évesen halt meg)a Szaller testvérek,És még sorolhatnám reggelig.Itt,ezen az állomáson találkoztunk reggelente pár percre nap mint nap.És már nem járnak a vonatok,csak az emlékek.Már azok sem sokáig.
|
|
Rudabánya
pezsman, 2013.02.01 11:13.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Úgy tudom, napi 5 pár volt.
|
|
Rudabánya
dani, 2013.01.31 18:35.32 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sziasztok!Nem tudná megmondani valaki hogy az utolsó menetrendben oda-vissza
napi hány vonat közlekedik?
|
|
Újszeged
Sanya, 2013.01.30 18:23.14 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Köszönöm az információt.
|
|
Dénesfa
Macskabagoly, 2013.01.30 13:55.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2012. március 9-i idill. Az a bicikli akkor is az oszlopnak volt támasztva, mikor egy évvel korábban vonatoztam Szombathely felé.
|
|
|
Kunágota posta
kishazyzoltan, 2013.01.30 10:15.50 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Posta mh.
|
|
|
Kocsola
izcav, 2013.01.29 12:42.12 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nosztalgiát éleszt a nagy-körtefa lombja az állomásfőnöki ablak előtt!
|
|
Sárvár
Sanya, 2013.01.29 09:11.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy példány nálam található.
|
|
Határcsárda
cofi68, 2013.01.28 20:45.02 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Ez mind szíp de von vele bajság...
még pediglen a fínykép amint látszik nem a vasutúl hírös hanem a szőlökről.
... enye...nem szip ez így...
a másik oldal vón fontos mindenfélképpen...
há ott vón a hírös csárda romjai amit idők elmostak de a dicsőség és böcsület ott forgott e. no ... ott vót böcsülete a bétyárnak..
|
|
Komádi
dani, 2013.01.27 14:21.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
De az állomásról dióhéjban annyit hogy a vágányokat hatalmas gaz lepi,az első vágány és az épület között igazi dzsungel van,viszont az éület állapota nem romlott.Minden megvan.Még a hirdetmény is.A régi épület szinte ki se látszik a gazból.
|
|
Izsófalva
RZoltan, 2013.01.27 13:50.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Borsod Vármegye 1929-es monográfiája szerint Disznóshorvát (Izsófalva) első állomásfőnöke Székely László volt, 1913-ban. Halála után őt Szabó Sándor követte.
|
|
Sárvár
sziblerg, 2013.01.26 09:38.00 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Kedves Sándor! Ezek a mutatókönyvek hol találhatók? Kihez kellene fordulnom ez ügyben? Üdvözlettel: Szibler Gábor
|
|