Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 257 ] [ 258 ] [ 259 ] [ 260 ] [ 261 ] [ 262 ] [ 263 ] [ 264 ] [ 265 ] ...   Utolsó Következő

Békés    BZmot302, 2013.01.14 14:25.07 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt a felszedett tehervágány helye. (A váltóig 2012-ben szedték fel.)
 
Méhkerék    bálint lászló, 2013.01.14 10:18.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Puskás Feri- bácsi ha feltámadna el szégyelné magát amit műveltek az állomással és környékével. Más helyen ez emléknek számit minden ami régi és maradandó.Tudom, hogy sokba kerül a fentartása a környezetnek de az új generációnak ez egy múzeum. Ami időnkbe jó izűeket játszottunk a területen. Kér az állapotáért mindent szét szedtek ami hozzá tartozott.

 
Budapest-Vizafogó    fcs, 2013.01.13 20:09.29 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A tegnapi nap folyamán a pláza melletti szabvány lakóépület bontását elkezdték.
 
Balatonszéplak felső    Railwayman, 2013.01.13 19:20.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ha jól emlékszem már 2011 nyarán se volt nyitva a pénztár, annak ellenére hogy a mai napig a MÁV-Start honlapja azt írja, hogy nyári időszakban nyitva van.
 
Salköveskút-Vassurány    ROCOman, 2013.01.13 15:47.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
"1969december 21-én reggel06:29 perckor történt a baleset Vassurány-Salköveskut megálló rakodóhelynél.A balesetet a nagy hófuvás okozta ami a két mozdonyt kidobta.A balesetet szenvedett gépek és személyzete: 424-241. Tóth István mozdonyvezető, Faller István fűtő, Báger József pályamester, 520-086 Száka Ferenc mozdonyvezető, Kovács István fűtő, Bagári József térfőnök."
Forrás: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123318279&t=9121587
 
Balatonszéplak felső    siofok35, 2013.01.13 15:27.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az épületből minden berendezési tárgyat elvittek, így valószínűleg végleg megszűnt a pénztár.
 
Pécsújhegy    ROCOman, 2013.01.13 11:01.39 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A szénosztályozó külön lapot kapott.
 
Porrogszentkirály    QQriQ, 2013.01.11 00:05.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Index fórumos információk szerint az épületet elbontották.
 
Zalabesenyő    Barna, 2013.01.10 10:52.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Kedves Viktor barátom! Zalabesnyő volt a régi elnevezése és a vonat is megállt itt. Az 1943-as menetrendből mindez megtudható.

Forrás: http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/menetrend_1943.htm
 
Katraszél    Pista, 2013.01.09 23:29.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valamikor 40 évvel ezelőtt, amikor erre jártam, egy makói barátom úgy emlékezett, hogy amikor itt megállót csináltak és tanakodtak, hogy mi legyen a neve - az egyik szemléző megállapította, hogy WC hiányában - "itt mindent ...!" Hát akkor legyen ez a neve! Visszafelé olvasva és elhagyva az ékezetet. Lehet, hogy igaz ez a kissé pajzán anekdota?
 
Szalajka-Fátyolvízesés    BZmot1001, 2013.01.09 13:14.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az új állomásépület.
 
Szalajka-Fátyolvízesés    BZmot1001, 2013.01.09 13:13.33 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezt az állomást is felújították.
 
Szalajka-Fatelep    BZmot1001, 2013.01.09 13:11.35 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás környéke is szépen felújítva.
 
Szalajka-Fatelep    BZmot1001, 2013.01.09 13:08.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A felújított állomás.
 
Kerény    RZoltan, 2013.01.08 18:49.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hazánk 1941. április 11-én kezdte meg - az akkor kialakult helyzetben – a Délvidék visszacsatolását. Előtte Németország április 6-án támadta meg Jugoszláviát és napokon belül letörte az ellenállást, és elfoglalta az országot.
A Magyarországhoz csatolt délvidéki terület 11 600 km2 volt, melyen 1,145 millió, vegyes nemzetiségű, lakos élt. Ebből 301 000 magyar, 243 000 szerb, 220 000 horvát, 197 000 német, 80 000 szlovén, 15 000 ruszin, és 15 000 zsidó volt.
Az 1920 tavaszán aláírt trianoni döntés után a déli irányba tartó vasútvonalaink egy jelentős része megszakításra került, azokon tovább Jugoszlávia felé forgalom nem volt. Ezeket most sürgősen helyre kellett állítani és a forgalmat biztosítani. A visszacsatolt területeken a közlekedés fő eleme a vasút volt, ezt természetesen a MÁV vette át.
A korábbi jugoszláv vasutasok egy része elmenekült, illetve megbízhatatlanná vált, ezért a MÁV a szükséges munkákhoz, vezényléses rendszerben, itthonról biztosította a személyzetet. Így került kihelyezésre a Borsod megyei Sajószentpéterről 1941-ben, édesapám egyik nagybátyja Magyar „Tőkés” István és családja, a 825. számú, Zombor – Cservenka – Kula – Újverbász - Óbecse vasútvonalon levő, Kerény állomásra.
Az itteni élet azokban az időkben nem igazán volt biztonságos. Gyújtogatásokat, vonatrobbantásokat, és telefonhálózat-, illetve vasútvonal-rongálásokat hajtanak végre a partizánok. A magyar hivatalos szervek tagjai elleni rajtaütések számos áldozatot követelnek.
Gyakorlatilag, a terület 1944-es elvesztésekor, a front közeledtével, szeptemberben rendelik vissza erről a vonalról a magyar, vezényelt szolgálatosokat.
A mellékelt kép 1941-ben készült, Magyar „Tőkés” Istvánról és családjáról, Kerény állomáson.
 
Ditró-Gyergyóremete    Hompoth, 2013.01.08 10:03.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
és a jelenkori állomás ( miért a legnehezebb nyelv a székely ? mert leírva gara olvasva állomás )
 
Somoskőújfalu    ROCOman, 2013.01.07 19:09.13 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Torzított helyszínrajzot itt találsz: http://allomasok.uw.hu/
A felvételi épületről pedig alighanem a MÁV központi irattárban lehet fellelni rajzot: http://www.mavintezet.hu/hkp/leveltar_hu/
 
Mannersdorf a d Rabnitz    Balazs177, 2013.01.07 18:47.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nekem is az!Még egy dokumentumot sem láttam ami ezt igazolná.Az,hogy feltételes megálló volt,ha volt egyáltalán,az valamilyen esemény kapcsán lehetett!
 
Mannersdorf a d Rabnitz    djlacee, 2013.01.07 17:28.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nahát, Répcekethelynek is volt megállója? Ez újdonság
 
Somoskőújfalu    atidas, 2013.01.07 17:13.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hol lehet(ne) találni az állomásról torzított helyszínrajzot? Illetve egyéb rajzot, pl az állomásépületről?
Ha küldene valaki ilyen rajzot, azt megköszönöm!
 
Körösnagyharsány    dani, 2013.01.07 16:01.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Persze lehet hogy jobb lenne ha nagyváradig mennének a vonatok,de akkor hová
tünne ez a kis világvége hangulat.Szerintem ha (ujranyitnák)?? a vonalat elég ha csak idáig járnának vonatok.

 
Komádi    dani, 2013.01.07 15:33.53 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnálom de képek nem készültek.A kerítés még megvan.Hogy kinek a tulajdonába van,azt sem tudom.Képek egyébként a gyár honlapján vannak.Amikor ott voltam
elég sok munkást láttam.Egyébként amennyire beleláttam a gyár tök üres.
 
Szuhakálló-Múcsony    diuron, 2013.01.07 14:42.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az utolsó gyomirtó szerelvény halad Kazincbarcika felé 2011 július 17-én.
A képen Szuhakálló-Múcsony állomás őrháza látható.
 
Tamásipuszta    siofok35, 2013.01.07 00:13.45 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://hmsoft.fw.hu/2005052728/2005052728_mateszalka009.jpg 2005-ben még egészen egyben volt. Foto: Hmsoft.
 
Dombostanya    siofok35, 2013.01.07 00:12.43 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2005-ben, frissen rendbetéve. Foto: HMsoft.

http://hmsoft.fw.hu/2005052728/2005052728_mateszalka007.jpg
 
Ököritófülpös    siofok35, 2013.01.07 00:04.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://hmsoft.fw.hu/2005052728/2005052728_mateszalka088.jpg A régi épület. Foto: HMsoft.
 
Maroscsicsér    KeriPetya, 2013.01.06 20:44.41 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Igaz, most már látom... akkor hozzászólásom törlését kérem.
Ezek szerint ez nem egy hitelesített térkép? Akkor a tegnapi összes hozzászólásom törlendő.
Egyébként igen, láttam különösen érdekes neveket rajta, amik az oldalon nincsenek (nekem újdonság Dorogi - mészkőhegy és Gödöllői méhészeti gazdaság elnevezés is).
Ugyanakkor ha nem megbízható a térkép, valamilyen úton fel kellene tüntetni, hogy ha valaki böngészi, vagy felhasználja imitt - amott, tisztában legyen ezzel. Engem megtévesztett, eszembe se jutott volna, hogy esetleg ez nem teljesen hiteles.
 
Nagykapos    ROCOman, 2013.01.06 19:56.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ez bizony egyáltalán nem elképzelhetetlen. A régi képen sejthető, hogy az emeleti részen négy ablak volt a vágányok felőli oldalon. Mi több Domonkos egyik fotóján látható a vízszintes osztópárkány ami körbefutott az épületen. A másik oldalon pedig az emeleti ablak és a váróterembe vezető ajtó az ami valószínűsíti, hogy az eredeti épület maradványával van dolgunk.
 
Csabony    janicsakj, 2013.01.06 18:52.57 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Valahol itt tört ketté a cserép a "bakter" fején a filmben :))
 
Csabony    janicsakj, 2013.01.06 18:16.18 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szalkszentmárton felé...ahogy Bendegúz is tette a film végén. (én és a kislányom:)
 
Előző Első    ... [ 257 ] [ 258 ] [ 259 ] [ 260 ] [ 261 ] [ 262 ] [ 263 ] [ 264 ] [ 265 ] ...   Utolsó Következő