Állomás kereső:
Állomások listája
Vasútvonalak listája




Minden jog fenntartva.
© 2005-2024.
Felhasználónév:

Jelszó:

Regisztráció
Vissza
Hozzászólások listája

A hozzászólások időben csökkenő sorrendben olvashatók egymás alatt, vagyis a legfelső a legfrissebb. Hozzászólást küldeni egy állomáshoz az állomás saját oldalán is lehet.
A hozzászólás mellett lehetősége van mindenkinek saját képét feltölteni az állomáshoz. Várjuk mindenkitől szeretettel saját készítésű képeit!


Előző Első    ... [ 259 ] [ 260 ] [ 261 ] [ 262 ] [ 263 ] [ 264 ] [ 265 ] [ 266 ] [ 267 ] ...   Utolsó Következő

Csárdaszállás    Adani, 2013.01.01 20:57.25 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Egy cikk az állomásról
http://ujmavblog.org/mav/olvasnivalo/csardaszallas-egy-fovonali-allomas-atepites-elott/
 
Uzsabánya    bravo88, 2013.01.01 00:27.16 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
egy pár internetes kép
http://www.benbe.hu/gallery/29_kulonvonatra-varva-a-balatonnal/low/67.jpg
http://www.benbe.hu/gallery/29_kulonvonatra-varva-a-balatonnal/low/68.jpg
http://www.benbe.hu/gallery/29_kulonvonatra-varva-a-balatonnal/low/69.jpg
http://www.benbe.hu/gallery/29_kulonvonatra-varva-a-balatonnal/low/72.jpg
http://www.trains.hu/gallery/albums/userpics/10112/normal_M62_163_-_Uzsabanya~0.jpg
http://www.trains.hu/gallery/albums/userpics/10112/normal_M62_321_banya.jpg
 
Penyige    bravo88, 2012.12.31 23:28.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
éjszakai kép:
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/12/091222_zajta/05-penyige.jpg
 
Penyige    bravo88, 2012.12.31 23:25.30 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
éjszakai kép:
http://iho.hu/media/indomedia/cikkfoto/2009/12/091222_zajta/05-penyige.jpg
 
Fertőújlak    Pummer Károly, 2012.12.31 18:01.09 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Sajnos,hogy már mint megálló-ként sem üzemeltetik.Többet is tudnék irni de fájó szivvel nem teszem.Ugyanis azért nem teszem mert érintett vagyok,még pedig azért mert ebbe a bakterházba jöttem a világra 1942.05.16-án.És itt éltem 1957-ig
 
Orgovány    VT22, 2012.12.31 14:26.19 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ezzel a történettel csak az a baj, hogy a kisvasút az 1950-es évek elején épült, így nem volt mit szétlőni. Valódi állomásépület sohasem épült itt, ehelyett az egyik közeli lakóházat vette meg "ideiglenesen" a MÁV vasútüzemi célokra. És ez így is maradt.
 
Orgovány    Petrás Bence, 2012.12.31 13:52.56 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Volt állomásépülete, ami a háborúban elpusztult, és aztán nem építették újjá. Én legalább is ezt hallottam évekkel ezelőtt egy helybélitől.
 
Orgovány    dani, 2012.12.31 08:34.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
De tényleg,ahogy a filmben mondták a vonal által érintett legnagyobb település,meglepő hogy ennek ellenére nem kapott állomásépületet.
 
Őrlőmű    Petrás Bence, 2012.12.30 22:20.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Itt forgatták 2006-ban a Csapatleépítés című filmet.
 
Fenyves RO    Nelli, 2012.12.30 19:19.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Küldök három képet Fenyvesről (Larion), ahol édesapám szolgált 1941-ben. Gönczöl Lászlóné
 
Alsókara    Tastam, 2012.12.30 14:39.14 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A Templomtér megálló oldalán közzétett képeslap jobb felső sarkában látható malomnál, a templomtértől Vezseny felé kb. 900 méterre a főutca véget ért. Itt volt Alsókara, korábban Terjéki rakodó megállóhely. A szemből, Cegléd felől érkező vasútvonal a fotós felé fordulva még a malom épülete előtt enyhe ívvel elkanyarodott és a főutcát ferdén átszelve folytatódott Vezseny irányába. A malom elé rövid rakodó-csonkavágány vezetett. Érdekes, hogy a képeslapba tett felvételen nincsenek rajta a sínek, talán régebbi képeket használtak fel.
 
Kenderes    Cseke Zoltán, 2012.12.29 20:48.54 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az állomás leírása részben az szerepel, hogy az átmenő vágány a harmadik, de szerintem a második.
 
Porva-Csesznek    Amadeus, 2012.12.29 18:14.02 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012.12.15. Porva-Csesznek után, a millenniumi emlékműnél levő vasúti híd az alagútjával
Ha szeretnél többet tenni ezért az erdei vasútállomásért, dobj egy emailt!
 
Porva-Csesznek    Amadeus, 2012.12.29 18:10.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012.12.15.
 
Porva-Csesznek    Amadeus, 2012.12.29 18:09.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
2012.12.15.
 
Porva-Csesznek    Amadeus, 2012.12.29 18:08.00 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Porva-Csesznek 2012.12.15.
 
Porva-Csesznek    Amadeus, 2012.12.29 18:05.15 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Mintha kevéssé lenne látogatott az oldal! Szívem csücske ez az erdei vasútállomás! Most, dec 15-én, abban a szemerkélős időben megint arra járhattunk a csapatunkkal, a Bakonyi tekergőkkel. Egy-két képet teszek is fel!
 
Sellye    Train Station, 2012.12.29 15:31.42 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Szia!
Igen,az állomáson egy sorompókezelő és egy forgalmi szolgálattevő tartózkodik.

A képen: Egy átlagos szentlőrinci Duó Sellyén
 
Orosháza alsó    ROCOman, 2012.12.28 18:01.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Az egykori megálló épülete már a múlté: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123048475&t=9166155
 
Nagymágocs tanácsháza    VT22, 2012.12.28 17:56.24 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Letöltött képeim között találtam ezt a képet, ami Nagymágocs egyik (feltehetően legelső) kisvasútját ábrázolja, amely Pusztakakasszék /Pósahalom/ megálló-rakodóhelytől indult, és 600 mm-es nyomtávolságú volt. Az érdekesség, hogy a kisvasút egyik mozdonya - nagy eséllyel a képen látható - ma is megvan ráadásul üzemképes állapotban:
http://www.feldbahn.at/fahrzeuge/dampflokomotiven/ok366.php
 
Pécs    pezsman, 2012.12.28 14:05.48 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Nézegetem a menetrendet és nem tudom eldönteni, sírjak-e vagy röhögjek... Debrecenbe reggel 6:30 és 7:30 között 8 olyan vonat érkezik, amely számításba jöhet a tanulóknak, illetve azoknak, akik 8 órakor kezdik a munkát. Miskolcra szintén 8, Győrbe 7.

Pécsre a sellyei és a barcsi irányból átszállással lehet reggelente eljutni, az átszállás még csak egy dolog, de ha 6:28-kor érkezik be a diák/munkavállaló Pécsre a Dombóvárról induló személlyel, elgondolkodik, hogy vonatra száll-e, hiszen ez az érkezés nagyon korai. A következő lehetőség a Nagykanizsa-Pécs személy, de ez 7:50-re ér be Pécsre, ez tehát késői. (Nem hiszem, hogy nem lehetne megoldani, hogy ne várakozzon ez a vonat minden keresztnél ennyit és ne érhessen be korábban Pécsre.) Mohács felől 6:44-kor, Sárbogárd felől 7:05-kor érkezik személyvonat.

Tudom, hogy egy vágány meg minden, de ez valami borzalom, hogy ez a maximum, amit a hivatásforgalom érdekében meg tudnak tenni...

Visszatérve a 60-as vonalon közlekedő személyekre: A 2008/2009-es menetrendi időszakban 10 pár személyvonat közlekedett normális szolgáltatást nyújtva a hivatásforgalom számára. Barcsra érkezett személyvonat 7:33-kor Pécsről, így a BNI intézményeibe simán be lehetett érni. 7:03-kor személyvonat érkezett Gyékényesről, így a Pécsre járó diákokat is értelmes időben hozta be a vonat. Most "ez" van és szerintem teljesen jogos a kérdés: Miért fontosabb a Pécs-Szombathely közötti távolsági vonatok közlekedtetése akkor, amikor láthatóan alacsony azon utasok száma, akik hosszú távot tesznek meg ezekkel a vonatokkal? Világosan látszik, hogy Barcson és Nagykanizsán az utasok nagy százaléka cserélődik. Indokolt ebben a helyzetben napi 4 pár távolsági vonat közlekedtetése, ha ezért fel adni a hivatásforgalmi igények kiszolgálását? Persze a kérdés komplex, de úgy látom, hogy gyakran olyan vonatok kapnak "elsőbbséget", amelyek számára ez nem indokolt.
 
Kelenföld    Sásdi Zoltán, 2012.12.27 12:48.21 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
A 60-as évek elején 1967-ig forgalmi szolgálattevőként teljesítettem szolgálatot...szép igazi vasutas évek voltak ...még a régi állomáson ...
 
Mártabánya    VT22, 2012.12.26 22:48.27 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=123023584&t=9159198
 
Kolontár    dani, 2012.12.26 15:04.40 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Hát gratulálok!Elöntötte őket a vörösiszap és akkor még a vasutat is elveszik tőlük.
 
Ete    Veszprém27, 2012.12.26 14:38.11 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Ennek a megállónak van bármilyen infrastruktúrája: gondolok itt padra,térvilágításra stb? valaki nem tudna egy mostani képet feltenni?
 
Bágyogszovát    szvdom, 2012.12.26 12:41.20 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
http://www.kisalfold.hu/rabakozi_hirek/elbontjak_az_elhagyatott_vasuti_epuleteket/2117167/
 
Várna    szvdom, 2012.12.26 12:32.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Várna állomás régi épülete az utca felől.
Forrás: Google Streetview
http://maps.google.com
 
Pelsőc    husonyiczagabor, 2012.12.25 20:31.34 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1907.május 26-án zászlódíszbe öltözött a pelsőci állomás.A rozsnyói Kossuth szobor avatására érkező Kossuth Ferencet és családtagjait,a pelsőci lovasbandérium tagjai,fehér ruhás lányok ünnepélyesen fogadták.Hosszantartó éljenzés zúgott fel a peronokon,amikor a vonat a miniszteri különkocsival az állomásra beérkezett.A főszolgabíró,a szolgabíró,majd a pelsőciek követe Szontagh Andor, végül Decsi Gyula helyi patikus biztosította a minisztert hazafias ragaszkodásokról.(A lelkes fogadás során bizonyára szerep jutott az állomás főnökének is,de hogy ki volt Ő arról nem történt említés!)Sajnos nem akadtam az eseményt megörökítő korabeli fotó nyomára sem!
 
Torna    husonyiczagabor, 2012.12.25 20:07.06 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
1945.januárjában az állomás környékén súlyos harcok voltak.A 19.gyalogezred két alezredesi rangban lévő zászlóaljparancsnoka egy századot jelölt ki a Bódva-Híd környékének rajtaütésszerű elfoglalására.A század parancsnoka(2 gyermekes családapa) szervezetlennek és előkészítetlennek ítélte meg ezt a vállalkozást,ezért a 2 géppisztolyos szakaszt egy utász robbantó és egy tüzérmegfigyelő szakasszal megerősítették és a támadás vezetését Benkő Miklós tartalékos hadnagyra bízták.A vasútállomás körzetéből indított rajtaütés nem sikerült, a támadás összeomlott.A hadnagy súlyos sérülésekkel Stószra került,ahol egyik karját amputálni kellett.1944.decemberében-1945 januárjában számtalan hasonló történet játszódott le ezen az állomáson!
 
Bánréve    husonyiczagabor, 2012.12.25 18:57.46 (elfogadott hozzászólás)   Válasz írása
Gratulálok Rónaföldi Zoli tartalmas tényfeltáró hozzászólásaihoz!2012 októberében a volt bánrévei fűtőház területén 40 fő közhasznú dolgozóval kaszálást végeztünk. A betömedékelt fordítókorong nyomai határozottan látszanak,a salakozóhely még fényképezhető,a géppuskafészek és az óvóhely még megbontatlan.
Emlékszik-e még valaki arra,hogy a korábbi fűtőházi épületben egy ipartörténeti értékkel bíró csodálatosan szép lift is működött?!
 
Előző Első    ... [ 259 ] [ 260 ] [ 261 ] [ 262 ] [ 263 ] [ 264 ] [ 265 ] [ 266 ] [ 267 ] ...   Utolsó Következő