Csabony
janicsakj, 2013.01.06 18:16.18 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Szalkszentmárton felé...ahogy Bendegúz is tette a film végén. (én és a kislányom:)
|
|
|
Csabony
janicsakj, 2013.01.06 18:09.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sajnálattal szembesültem azzal, hogy erről a megállóhelyről nem készült még fénykép. Nos tegnap elmentünk és megnéztük/lefotóztuk azt a helyszínt, ahol Bendegúz és a Banya püfölte egymást :)
Sajnos a "bakterház" már nincs meg, de a párom megtalálta a helyét és annak pár tégláját :)
Ez volt a hajdani megállóhely Csabonyon.
|
|
|
Vásárosmiske
Somogyi Judit, 2013.01.06 17:31.45 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Micsoda régen volt már, hogy megszüntették ezt a vonalat. Én még ezzel jártam Káldra iskolába és utána Sárvárra a munkahelyemre. Általános iskolában az volt a reggeli edzés, hogy az állomással szembeni kanyartól minden reggel futottunk, mert a vonat már vagy a kanyarban volt, vagy benn állt az állomáson. Olyan is előfordult, hogy a mozgó vonatra ugrottam fel. Mennyi-mennyi élmény fűz ehhez az állomáshoz. Hányszor randiztunk itt, mert kiesett a falutól, a kiváncsi nénik szeme elől. Hányszor kísértem erre az állomásra a leendő férjemet, amikor katona volt!! Még sorolhatnám... Azóta már én sem lakok ott, de ha megyek a temetőbe mindig ránézek. Emlékek itt, emlékek ott, emlékek mindenhol a faluban, mert ez volt a szülőfalum, ahol 25 évig éltem!
|
|
Tab
Ailton, 2013.01.06 17:07.51 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Megszűnt a jegykiadás az állomáson.
|
|
Maroscsicsér
VT22, 2013.01.06 15:35.37 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Nem, rosszul látod.
Ott van külön jelölve Maroscsicsér a felső (piros) vonalon, ami a nagyvasút.
Mondorlak-Csicsér az alsó fekete vonalon van, ami az Arad-hegyaljai HÉV vonala. Ez még nincs fent az oldalon. (Megjegyzem, nem teljesen megbízhatóak annak a térképnek az elnevezései, van olyan elnevezés rajta amit nem is viselt az adott megálló. Lehet a készítő engedélyokiratokból dolgozott, ahol az elnevezések eltértek a később megvalósult elnevezésektől.)
|
|
Nagykapos
VT22, 2013.01.06 15:28.06 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Lehetséges, hogy a mai felvételi épület mellett kockaépület valójában az eredeti harmadosztályú felvételi épület elcsúfított állapotában?
|
|
Köröshíd
KeriPetya, 2013.01.06 02:30.29 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valószínűleg megegyezik Vámház kitérő mh. - val (1914 - 1915 környéke).
|
|
Maroscsicsér
KeriPetya, 2013.01.06 01:06.23 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oldalon található 1914 - 1915 környéki térképen Mondorlak Csicse.
|
|
Mácsa kitérő
KeriPetya, 2013.01.06 00:51.53 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oldalon található 1914 - 1915 környéki térképen Mácsa néven szerepel.
|
|
Halesz
KeriPetya, 2013.01.06 00:30.08 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az oldalon található 1914 - 1915 környéki térképen rajta van.
|
|
Fekete
KeriPetya, 2013.01.05 23:41.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
1914 - 1915 környéki térképen már jelölve van (oldalon térképek között a második).
|
|
Szentgál
Peti, 2013.01.04 23:32.17 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
http://www.mav-start.hu/res/szentgal_varoslod-kislod.pdf Ez összesen 8 vonat..Ezt én is megkaptam válaszreakcióként, mikor a MÁV felé írtam és erősen bíráltam , kifogásoltam, fel voltam háborodva hogy nem álltak meg a vonatok ..és most.. az első vonat nem áll meg...6 éven át azzal jártam melóba..2008-ig..amíg az akkor új menetrend életbe nem lépett..az óta nem tudom megoldani, hogy munkakezdésre beérjek Ajkára..ettől még a többi másoknak mentsvár lehet... meg tanszünetben , hétvégéken nekem is.. (akkor kimaradnak olyan buszok, amelyekkel az óta közlekedek, mióta elcseszték a menetrendet) Boldogabb új évet ..ezt elfelejtettem.. Minden esetre előre lépés, hogy most nem csak az automatikus válaszüzenet jött, hanem tényleg elolvasta valaki amit írtam..és jóval később, de kaptam választ...Csak nem megyek vele sokra...Az új menetrenddel is létrehoztak olyan eseteket, amikor nagyjából egyszerre indul a vonat meg a busz Ajkáról illetve Herendről.. Esély sincs arra, hogy átszálljon az ember, mert nem hagynak annyi időt, hogy odaérjen az ember... Illetve másik verzió, mikor a buszt lekési, akkor a vonatot is, hiszen jóformán egyszerre indul..ez szerintem ennyi visszajelzés után már biztosan szándékos.. Csak derüljön ki kinek köszönhető a menetrendek elcseszése...én örülnék neki, ha kisülne, hogy konkrétan kicsoda csinálja. Régen jobban figyeltek ezekre a dolgokra az illetékesek..De az illetékesek nem a közelben vannak..A forgalmisták csak utasításokat, biztonsági feladatokat látnak el. A menetrendet nem ők szerkesztik...Akik a menetrendet szerkesztik, azok jobban el vannak bújtatva
|
|
Szentgál
Peti, 2013.01.04 22:56.35 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Valamelyest érdemes volt fellépni az önkormányzatoknak azért hogy álljanak meg a vonatok... csak attól még a menetrendet nem igazították úgy, hogy alkalmasabb legyen munkába járni..de ha kizárólag a vasút vezetésén múlana, akkor szerintem már a síneket is felszedték volna akár az egész országban..egyre ramatyabb lesz a menetrend, ezáltal a közlekedés.. tök olyan hatás, hogy szándékosan cseszik el a menetrendet hogy ne legyen utas.
|
|
Komádi
KeriPetya, 2013.01.04 19:48.16 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Dani, képeket esetleg nem készítettél? Elküldhetnéd a mailemre... a kerítés megvan még, továbbra is zárt terület? Kinek a tulajdonában van a terület?
|
|
Jósvafő-Aggtelek
husonyiczagabor, 2013.01.04 18:36.38 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A szolg.hely korábban volt önálló állomásfőnökség(árupénztárt kezeő főnökkel+jegykiadó forg.szol.tevőkkel+ málházók+váltókezelők+takarítónő
később csatolt szolg.hely jegykiad forg szolg tevőkkel,akik szükség esetén váltót is állítottak+hetente néhányszor takarítónővel
még később :csak személypénztárosok(nők) éjszakai szolg.szüneteléssel
(az állomás esetenkénti kiszolgálását! a vonali tolatószemélyzet végzi
Jósvafő-Aggtelek állomás az AGGteleki Nemzeti Park"idegenforgalmi" állomása a nemzeti park pedig az UNESCO által a világörökség részévé nyilvánítattott.Valamikor édesapám,mint az állomás egyik munkavállalója,-azon dolgozott,hogy ez az állomás a BÓdvai vonal egyik "kis ékszerdoboza" legyen!
|
|
Jósvafő-Aggtelek
fizolt, 2013.01.04 17:26.13 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmi szolgálat sincs?
|
|
Körösszakál
dani, 2013.01.04 15:53.57 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
És még azt szeretném kérdezni hogy amikor ott jártam, az állomással szembe egy raktárnak kinéző épületet láttam.Az mi lehet?
|
|
Komádi
dani, 2013.01.04 15:50.21 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Komádi kendergyárat 2011-ben felrobbantották,majdnem 20 évvel a bezárás után
2012.október.6.-án amikor a vasútállomáson jártam,munkásokat láttam a gyárnál.
A gyár egyik fala teljes egészében ledölt,ezt leszámítva még áll.
|
|
Kismarja
ROCOman, 2013.01.04 14:34.33 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Mikor készült ez a kép?
|
|
Kismarja
tibho133, 2013.01.04 12:56.54 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
MDMot Kismarjában
|
|
|
Csömödér ÁEV
Train Station, 2013.01.03 21:11.48 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2006. június 24-én jártam Csömödéren.
|
|
|
Jósvafő-Aggtelek
Tátrai Róbert, 2013.01.03 20:09.22 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
2012.12.27től a jegykiadás megszűnt, le van zárva az állomás! :(
|
|
Bak
Barki, 2013.01.03 19:15.43 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Sok éve a Zrinyi Miklós gimibe jártam Zalaegerszegen, de Zalatárnokon laktam. Minden hétvégén
itt szálltam buszra hazafelé is és vonatra visszafelé a kollégiumba. Jó volt nézni e velem együtt megöregedett állomást.
|
|
Kerekegyháza alsó
Ódor Gábor, 2013.01.03 17:24.07 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Hetényegyházáról Kerekegyháza felé vezető út mellett van egy vasútállomásra emlékeztető épület(leromlott állapotban). Nem az volt Kerekegyháza alsó megállóhely?
Aki tudja, az válaszoljon, köszönöm!
|
|
Szarkás
Ódor Gábor, 2013.01.03 17:21.46 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
A Hetényegyházáról Kerekegyháza felé vezető út mellett van egy vasútállomásra emlékeztető épület(leromlott állapotban). Nem az volt Szarkás megállóhely?
Aki tudja, az válaszoljon, köszönöm!
|
|
Nagynyír
Ódor Gábor, 2013.01.03 17:14.56 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
ljesen egyetértek veled aXe!
|
|
Korhánköz
J.József, 2013.01.03 09:23.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Az én egyik nagynénikém azon a buszon dolgozott anno. Aznap nagyon beteg volt és nem tudott dolgozni menni. Lehet, hogy így élte túl. (?) Azóta is emlegeti azt a szörnyű napot...
|
|
Mezőkeresztes-Mezőnyárád
bartoksandor, 2013.01.02 18:01.58 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Forgalmi iroda 2013.01.02.
|
|
|
Szeged
husonyiczagabor, 2013.01.01 21:28.36 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Bár csak közvetve tartozik Szeged történetéhez,de a II.világháborút megelőző időben dolgozott ezen az állomáson(Békéscsabán is!) egy JENEI ? nevezető forgalmista.Ő a háború alatt egy vasutbiztosító alakulattal BÁnrévére került és az állomás bombázása során súlyosan megsérült, később az egyik lábát amputálták.Az 1950-es években Szegeden a Vasutforgalmi Technikumban tanár vagy a kollégiumban nevelőtanár volt?! Egy vasúttörténeti kutatáshoz nagyon jó lenne ha a még élő hozzátartozóit megtalálhatnám.Kérem aki tud valamit ezzel kapcsolatban,-segítsen
|
|
Csárdaszállás
Adani, 2013.01.01 20:57.25 (elfogadott hozzászólás)
Válasz írása
|
Egy cikk az állomásról
http://ujmavblog.org/mav/olvasnivalo/csardaszallas-egy-fovonali-allomas-atepites-elott/
|
|